BREAKING | 'SC Heerenveen ontvangt bijna miljoen euro voor Botman'

18
BREAKING | 'SC Heerenveen ontvangt bijna miljoen euro voor Botman'

SC Heerenveen spint garen bij de aanstaande transfer van Ajax-verdediger Sven Botman naar Lille OSC. Volgens de Leeuwarder Courant ontvangt SC Heerenveen zo'n tien procent van de transfersom, wat neerkomt op een bedrag van circa 850.000 euro.

Omdat het totale transferbedrag door bonussen verder kan oplopen, kan het bedrag zelfs nog oplopen richting de miljoen euro. Botman's zaakwaarnemer Nikkie Bruinenberg bevestigt tegenover De Telegraaf dat de transfer naar Lille aanstaande is. "Bij Lille is er nu gewoon meer perspectief dan bij Ajax, waar Blind terecht een heel grote meneer is."

Botman speelde uiteindelijk op huurbasis maar één seizoen (dertig officiële duels en vier goals) voor SC Heerenveen. Ook FC Groningen had grote interesse in de Ajacied, maar die zag meer perspectief in het Abe Lenstra Stadion.

18 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 4 Jul 2020 om 18:22
    Ik verwacht na het succes met Botman dat Ajax wederom met ons om de tafel zou willen voor de verhuur van een speler. Ajax spelers zullen dat ook graag willen om aan spelen toe te komen, maar het zal allemaal wel weer last minute worden.
  • 4 Jul 2020 om 17:22
    • Quote van 3 Jul 2020 om 21:24
      Goed onderhandeld lijkt me. Nu hopen dat het balletje gaat rollen en er wat spelers onze kant op komen.
    Nu proberen Victor Jensen te huren van Ajax ,scorende nummer ,10 van de beloften. Andere opties zijn Eiting of Ekkelenkamp!
  • 4 Jul 2020 om 12:15
    • Quote van 4 Jul 2020 om 00:24
      Nee, geen goede deal... Een blinde kon zien dat Botman een heel goede verdediger is. Na twee weken had Hamstra Botman al moeten vastleggen. Dit roep ik niet achteraf, maar riep ik destijds ook al. Dus we winnen niet acht ton, we verliezen hier 7 mio. Toch zijn we nu tevreden en geven we de complimenten aan Hamstra ... Willen we nu bij de besten horen of de beste zijn? Met andere woorden: De aankomende jaren tussen plek 7 en 14 spelen of gaan we voor plek 4 tot en met 8?
    Mag je vinden. Is niet zo. Ajax wilde hem niet kwijt. Wij pakken 850k. Hebben een seizoen van hem genoten en punten gepakt mede dankzij hem. Per saldo is het een uitstekende deal geweest.
  • 4 Jul 2020 om 11:22
    • Quote van 4 Jul 2020 om 00:24
      Nee, geen goede deal... Een blinde kon zien dat Botman een heel goede verdediger is. Na twee weken had Hamstra Botman al moeten vastleggen. Dit roep ik niet achteraf, maar riep ik destijds ook al. Dus we winnen niet acht ton, we verliezen hier 7 mio. Toch zijn we nu tevreden en geven we de complimenten aan Hamstra ... Willen we nu bij de besten horen of de beste zijn? Met andere woorden: De aankomende jaren tussen plek 7 en 14 spelen of gaan we voor plek 4 tot en met 8?
    Zo zo.... Heerenveen heeft een gratis speler die een goed seizoen draaide. Heerenveen in sommige wedstrijden op de been hield. En waar we als klap op de vuurpijl een mooi bedrag aan overhouden zonder dat we daar iets voor hoeven doen. En jij noemt dat een slechte deal? Tuurlijk was het leuk geweest als wij botman haddem gekocht. Maar hoeveel hadden wij dan moeten betalen aan ajax? 3 of 4 miljoen? En als dat het geval was, had Lille dan nu ook bij ons een zelfde bedrag betaalt?
  • 4 Jul 2020 om 07:59
    • Quote van 4 Jul 2020 om 00:24
      Nee, geen goede deal... Een blinde kon zien dat Botman een heel goede verdediger is. Na twee weken had Hamstra Botman al moeten vastleggen. Dit roep ik niet achteraf, maar riep ik destijds ook al. Dus we winnen niet acht ton, we verliezen hier 7 mio. Toch zijn we nu tevreden en geven we de complimenten aan Hamstra ... Willen we nu bij de besten horen of de beste zijn? Met andere woorden: De aankomende jaren tussen plek 7 en 14 spelen of gaan we voor plek 4 tot en met 8?
    Vergeet niet dat de bedrag die clubs aan Ajax betalen vele malen hoger ligt dan bij ons. Ik denk dat iedereen het mooi had gevonden als Heerenveen Botman had gekocht, maar wie zegt dat Ajax hem voor onder de 2 miljoen had laten gaan.. en wij kunnen als club geen 7/8 miljoen neerleggen.
  • 4 Jul 2020 om 01:16
    • Quote van 4 Jul 2020 om 00:24
      Nee, geen goede deal... Een blinde kon zien dat Botman een heel goede verdediger is. Na twee weken had Hamstra Botman al moeten vastleggen. Dit roep ik niet achteraf, maar riep ik destijds ook al. Dus we winnen niet acht ton, we verliezen hier 7 mio. Toch zijn we nu tevreden en geven we de complimenten aan Hamstra ... Willen we nu bij de besten horen of de beste zijn? Met andere woorden: De aankomende jaren tussen plek 7 en 14 spelen of gaan we voor plek 4 tot en met 8?
    Dit is wel een kort door de bocht en niet realistische opmerking. Fean zal echt wel gesproken hebben over een optie tot kopen, maar dat was geen optie. Ajax wilde hem nml niet verkopen. Wake up, dit is helaas het nieuwe beleid dat we moeten hanteren. Een selectie waarin we spelers kopen, toevoegen vanuit de eigen jeugd en spelers huren. En met name dit laatste zal steeds meer worden. Leuk dat jij zegt dat je het altijd in deze jongen zag, maar Botman was echt niet dé man in ajax2.. Wees blij dat we er zo nog een mooi bedrag aan overhouden. In mijn ogen win-win. Een construct waar we hopelijk nog meer winst uit gaan halen.
  • 4 Jul 2020 om 01:16
    • Quote van 4 Jul 2020 om 00:24
      Nee, geen goede deal... Een blinde kon zien dat Botman een heel goede verdediger is. Na twee weken had Hamstra Botman al moeten vastleggen. Dit roep ik niet achteraf, maar riep ik destijds ook al. Dus we winnen niet acht ton, we verliezen hier 7 mio. Toch zijn we nu tevreden en geven we de complimenten aan Hamstra ... Willen we nu bij de besten horen of de beste zijn? Met andere woorden: De aankomende jaren tussen plek 7 en 14 spelen of gaan we voor plek 4 tot en met 8?
    Dit is wel een kort door de bocht en niet realistische opmerking. Fean zal echt wel gesproken hebben over een optie tot kopen, maar dat was geen optie. Ajax wilde hem nml niet verkopen. Wake up, dit is helaas het nieuwe beleid dat we moeten hanteren. Een selectie waarin we spelers kopen, toevoegen vanuit de eigen jeugd en spelers huren. En met name dit laatste zal steeds meer worden. Leuk dat jij zegt dat je het altijd in deze jongen zag, maar Botman was echt niet dé man in ajax2.. Wees blij dat we er zo nog een mooi bedrag aan overhouden. In mijn ogen win-win. Een construct waar we hopelijk nog meer winst uit gaan halen.
  • 4 Jul 2020 om 00:27
    • Quote van 4 Jul 2020 om 00:24
      Nee, geen goede deal... Een blinde kon zien dat Botman een heel goede verdediger is. Na twee weken had Hamstra Botman al moeten vastleggen. Dit roep ik niet achteraf, maar riep ik destijds ook al. Dus we winnen niet acht ton, we verliezen hier 7 mio. Toch zijn we nu tevreden en geven we de complimenten aan Hamstra ... Willen we nu bij de besten horen of de beste zijn? Met andere woorden: De aankomende jaren tussen plek 7 en 14 spelen of gaan we voor plek 4 tot en met 8?
    Maar.. Ajax wilde botman niet verkopen omdat men de potentie zag. Hveen wou Botman eerst kopen. Toen dit niet kon heeft Hamstra besloten hem te huren met de bovenstaande opties. Lijkt mij prima toch?!
  • 4 Jul 2020 om 00:24
    Nee, geen goede deal... Een blinde kon zien dat Botman een heel goede verdediger is. Na twee weken had Hamstra Botman al moeten vastleggen. Dit roep ik niet achteraf, maar riep ik destijds ook al. Dus we winnen niet acht ton, we verliezen hier 7 mio. Toch zijn we nu tevreden en geven we de complimenten aan Hamstra ... Willen we nu bij de besten horen of de beste zijn? Met andere woorden: De aankomende jaren tussen plek 7 en 14 spelen of gaan we voor plek 4 tot en met 8?
  • 3 Jul 2020 om 22:21
    Ik vind Botman zelf anders ook een hele grote meneer.
  • 3 Jul 2020 om 22:16
    Nou moet ik zeggen dat er nogal wat rondloopt aan spelers die per se elke week willen spelen, kansen genoeg Timber broers, Taylor zijn leuke gasten. Sommigen wordt al op geboden, Danilo al 5 mln.. maar genoeg spelers die t maken (Matusiwa, Zeefuik, Dankerlui) Moet toch wat te scoren zijn zou ik zeggen. Beetje slimme samenwerking van maken voor paar spelers per jaar en dan heb je altijd wat. 3 spelers en aanvullen met eigen jeugd en je hebt leuke basis. Kun je focus leggen op grotere versterkingen van buitenaf.
  • 3 Jul 2020 om 22:01
    • Quote van 3 Jul 2020 om 21:29
      Lekker hoor. Geen fan van huren. Maar dit helpt wel. Nog maar eens een keer met Ajax praten over andere spelers. 7 miljoen voor een speler die nog nooit in je 1e elftal heeft gespeeld. Moet hun toch ook aan het denken zetten. Misschien die jeugdspelers die niet willen bijtekenen, dan wel willen verlengen bij verhuur?
    Precies dit inderdaad: misschien nu er één schaap over de dam is dat er meer volgen.
  • 3 Jul 2020 om 21:29
    Lekker hoor. Geen fan van huren. Maar dit helpt wel. Nog maar eens een keer met Ajax praten over andere spelers. 7 miljoen voor een speler die nog nooit in je 1e elftal heeft gespeeld. Moet hun toch ook aan het denken zetten. Misschien die jeugdspelers die niet willen bijtekenen, dan wel willen verlengen bij verhuur?
  • 3 Jul 2020 om 21:24
    Goed onderhandeld lijkt me. Nu hopen dat het balletje gaat rollen en er wat spelers onze kant op komen.
  • 3 Jul 2020 om 21:04
    Geweldige deal!
    Eerst goed vangen voor Pierie, een betere opvolger krijgen en dan nu zo profiteren. Heel lekker!
  • 3 Jul 2020 om 21:01
    Een jaar lang Botman ipv Pierie gehad en dan ook nog eens 850k op verdienen, keurig Hamstra!
  • 3 Jul 2020 om 21:00
    Mooi 10% , niet gedacht nu al 8.500.000 voor deze verdediger ...achteraf top deal...
  • 3 Jul 2020 om 20:59
    Als dit waar is was het een geweldige huurdeal. Prima speler gehad voor een jaar en mooi centje aan over gehouden.
zaterdag 12 september 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›