'Ajax en Lille zijn eruit: Botman voor miljoenenbedrag naar Frankrijk'

18
'Ajax en Lille zijn eruit: Botman voor miljoenenbedrag naar Frankrijk'

Ajax en LOSC Lille zijn het eens geworden over Sven Botman. Dat weet De Telegraaf vrijdagavond te melden. Met de transfer is naar verluidt een bedrag tussen de acht en negen miljoen euro gemoeid. 

Voor Botman ligt in Lille een contract voor vijf seizoenen klaar. In Noord-Frankrijk wordt de 20-jarige Ajacied gezien als de opvolger van centrale verdediger Gabriel Magalhaes, die zo goed als zeker de overstap naar Napoli maakt. 

Botman heeft nagenoeg de hele jeugdopleiding van Ajax doorlopen, maar speelde gek genoeg nog geen wedstrijd in het eerste van de club. Afgelopen seizoen werd Botman uitgeleend aan SC Heerenveen. In Friesland heeft Botman in dertig wedstrijden een sterke indruk achtergelaten.

De verwachting is dat ook de Friezen meeprofiteren van deze deal, maar de details hierover ontbreken vooralsnog.

18 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 4 Jul 2020 om 09:23
    • Quote van 4 Jul 2020 om 03:02
      En had je hem kunnen kopen had je nu zelf de poet kunnen cashen en alleen een deel afdragen aan opleidingsvergoeding richting Amsterdam. Het is en zal altijd een verhaal met 2 kanten blijven. Hoe was het met Sven gegaan als onze club hem afgelopen seizoen niet had gehuurd?
    Ajax wou m niet verkopen. Heeft Hamstra meermaals verteld
  • 4 Jul 2020 om 08:44
    • Quote van 4 Jul 2020 om 03:02
      En had je hem kunnen kopen had je nu zelf de poet kunnen cashen en alleen een deel afdragen aan opleidingsvergoeding richting Amsterdam. Het is en zal altijd een verhaal met 2 kanten blijven. Hoe was het met Sven gegaan als onze club hem afgelopen seizoen niet had gehuurd?
    Er was niet eens een mogelijkheid om hem te kopen..
  • 4 Jul 2020 om 08:31
    • Quote van 4 Jul 2020 om 03:02
      En had je hem kunnen kopen had je nu zelf de poet kunnen cashen en alleen een deel afdragen aan opleidingsvergoeding richting Amsterdam. Het is en zal altijd een verhaal met 2 kanten blijven. Hoe was het met Sven gegaan als onze club hem afgelopen seizoen niet had gehuurd?
    En hoeveel hadden wij er voor gekregen? Zeker geen 8 miljoen.
  • 4 Jul 2020 om 08:31
    • Quote van 4 Jul 2020 om 03:02
      En had je hem kunnen kopen had je nu zelf de poet kunnen cashen en alleen een deel afdragen aan opleidingsvergoeding richting Amsterdam. Het is en zal altijd een verhaal met 2 kanten blijven. Hoe was het met Sven gegaan als onze club hem afgelopen seizoen niet had gehuurd?
    En hoeveel hadden wij er voor gekregen? Zeker geen 8 miljoen.
  • 4 Jul 2020 om 03:02
    • Quote van 3 Jul 2020 om 20:52
      Ik ben in principe anti huurder, maar dit is wel degelijk een mooie meevaller, maar voor het zelfde geld had Ajax hem willen behouden, dan had je nu niks gekregen.
    En had je hem kunnen kopen had je nu zelf de poet kunnen cashen en alleen een deel afdragen aan opleidingsvergoeding richting Amsterdam. Het is en zal altijd een verhaal met 2 kanten blijven. Hoe was het met Sven gegaan als onze club hem afgelopen seizoen niet had gehuurd?
  • 3 Jul 2020 om 23:30
    • Quote van 3 Jul 2020 om 21:13
      Het zou me niks verbazen dat lc liegt komt uit leeuwarden
    Stomme opmerking:(
  • 3 Jul 2020 om 22:57
    • Quote van 3 Jul 2020 om 22:32
      Dat is niet helemaal waar, want op zijn positie had een tweede Dresevic of Pierie kunnen staan, die had ook geld kunnen opleveren. Wel met een hoger risico, maar (daardoor) ook met een hoger te ontvangen bedrag dan 850.000 euro. Ik blijf geen grote voorstander van huren, maar in de positie waarin de club op dit moment zit, zijn huurspelers halen voor de minder lucratieve posities (overal behalve aanvallers) en als aanvulling op de bank een goede manier om te overleven. En achteraf hebben we een zeer goede verdediger in de gelederen gehad, dat is ook veel waard.
    Hij kwam ook niet voor de positie als basis speler , hij kwam als backup voor Hoegh en Dresevic , geen kosten en uiteindelijk 850k lijkt my toch beter dan een kleine mln investeren in een speler en dan hopen dat hij slaagt . Risico is toch echt veel kleiner , daarbij was het geld er niet om een 2de Dresevic of Pierie te halen, Heerenveen is niet in de positie te gokken op een speler die ze moeten kopen , deze safe deal was gewoon de beste optie.
  • 3 Jul 2020 om 22:32
    • Quote van 3 Jul 2020 om 20:41
      Als de 850.000 van de LC klopt zou dat natuurlijk fantastisch zijn en ben ik benieuwd wat de "anti-huurders" hier van vinden. Toch een lekker bedrag zonder enig risico/investering wat je bij kan schrijven.
    Dat is niet helemaal waar, want op zijn positie had een tweede Dresevic of Pierie kunnen staan, die had ook geld kunnen opleveren. Wel met een hoger risico, maar (daardoor) ook met een hoger te ontvangen bedrag dan 850.000 euro. Ik blijf geen grote voorstander van huren, maar in de positie waarin de club op dit moment zit, zijn huurspelers halen voor de minder lucratieve posities (overal behalve aanvallers) en als aanvulling op de bank een goede manier om te overleven. En achteraf hebben we een zeer goede verdediger in de gelederen gehad, dat is ook veel waard.
  • 3 Jul 2020 om 21:26
    • Quote van 3 Jul 2020 om 20:52
      Ik ben in principe anti huurder, maar dit is wel degelijk een mooie meevaller, maar voor het zelfde geld had Ajax hem willen behouden, dan had je nu niks gekregen.
    Dan had je alsnog een prima verdediger voor een seizoen gehad. Hij was in eerste instantie ook niet gehaald voor de basis natuurlijk.
  • 3 Jul 2020 om 21:13
    Het zou me niks verbazen dat lc liegt komt uit leeuwarden
  • 3 Jul 2020 om 20:52
    • Quote van 3 Jul 2020 om 20:41
      Als de 850.000 van de LC klopt zou dat natuurlijk fantastisch zijn en ben ik benieuwd wat de "anti-huurders" hier van vinden. Toch een lekker bedrag zonder enig risico/investering wat je bij kan schrijven.
    Ik ben in principe anti huurder, maar dit is wel degelijk een mooie meevaller, maar voor het zelfde geld had Ajax hem willen behouden, dan had je nu niks gekregen.
  • 3 Jul 2020 om 20:41
    Als de 850.000 van de LC klopt zou dat natuurlijk fantastisch zijn en ben ik benieuwd wat de "anti-huurders" hier van vinden. Toch een lekker bedrag zonder enig risico/investering wat je bij kan schrijven.
  • 3 Jul 2020 om 20:33
    850.000 aldus de LC, prima bedrag.
  • 3 Jul 2020 om 20:17
    Zelfde weg als van Dijk.
  • 3 Jul 2020 om 20:09
    Nu zou het ideale moment zijn om te horen of een huurdeal ook nog wat kan opleveren voor sc Heerenveen. Als beursgenoteerd bedrijf moet Ajax volgens mij inzage in de cijfers geven.
  • 3 Jul 2020 om 19:47
    • Quote van 3 Jul 2020 om 19:44
      Ik meende dat de club ook in zijn geval niet aan kale of platte huur deed. En hij verkast meteen na zijn periode bij ons. Ik ben erg benieuwd wat er voor ons aan de strijkstok blijft hangen.
    10% zou niet onaardig zijn, uiteindelijk vertrekt hij naar Lille omdat hij zich bij Heerenveen in de picture heeft gespeeld, exacte bedrag zullen we vast niet horen.
  • 3 Jul 2020 om 19:44
    • Quote van 3 Jul 2020 om 19:41
      Krijgt Heerenveen nog een bedrag
    Ik meende dat de club ook in zijn geval niet aan kale of platte huur deed. En hij verkast meteen na zijn periode bij ons. Ik ben erg benieuwd wat er voor ons aan de strijkstok blijft hangen.
  • 3 Jul 2020 om 19:41
    Krijgt Heerenveen nog een bedrag
zaterdag 12 september 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›