SC Heerenveen volgt Scherpen; ''Kotarski staat niet op de lijst''

28
SC Heerenveen volgt Scherpen; ''Kotarski staat niet op de lijst''

SC Heerenveen is voor het komende seizoen op zoek naar twee nieuwe doelmannen na het vertrek van Warner Hahn (transfervrij) en Filip Bednarek (Lech Poznan). De Friezen hebben daarvoor ook hun licht opgestoken bij de selectie van Ajax. 

Recent tipte SC Heerenveen-middenvelder Joey Veerman al om doelman Kjell Scherpen (20) te halen. "Die naam is wel gevallen", erkent keeperstrainer Raymond Vissers bij Radio Camataru, de podcast van SC Heerenveen-fansite FeanOnline. "We hebben onze lijstjes, dat heeft onze scouting wel voor elkaar." 

De eveneens 20-jarige Dominik Kotarski, die op de nominatie staat om verhuurd te worden, wordt niet begeerd door de Friezen. "Die staat niet op de lijst", aldus Vissers, die met zijn club op zoek is naar een 'type André Onana': "Iemand die met veel ruimte voor zich kan spelen, die goed aan de bal is en een balletje kan pakken."

De voorkeur van SC Heerenveen gaat in elk geval uit naar een doelman die Nederlandse taal beheerst. "Het kan ook een buitenlandse keeper zijn die Nederlands spreekt", aldus Vissers.

28 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 1 Jul 2020 om 13:16
    • Quote van 1 Jul 2020 om 12:39
      Je had ook Lammers niet kunnen halen en Veerman kunnen behouden. Vlap had namelijk ook een hele goede klik met Veerman. Diezelfde veerman had je dan voor meer kunnen verkopen.
      Wat heeft lammers ons opgebracht?
      Dan komen mensen aanzetten met ja we hebben vlap voor 8 verkocht. Nou poepoe.. Groningen verkoopt een speler voor dezelfde positie met mindere statistieken en een buitenlands paspoort voor meer aan Psv.

      Wat hebben we aan Lammers nu verdiend? Of een Odgaard? Of odegaard?
      Pelle van Amersfoort is gratis vertrokken omdat een huurspeler op zijn plek kwam.
      Van Hau wat levert het ons op?
      Botman prima speler maar wat zijn we er mee opgeschoten? Spelen we nu opeens europees voetbal door hem?
      Wat heeft Halilovic ons opgeleverd?
      wat heeft Dreyer ons opgeleverd?

      Daarnaast zei Hamstra ook dat we met Lammers wat zouden gaan verdienen. Nou dat is dus niet zo gebleken.

      Heerenveen moet het hebben van het opleiden van spelers om deze door te verkopen. Daarmee moeten we onze tekorten dichten en daarmee kunnen we vaak herinvesteren.
      Als je dat niet meer doet ga je dus minder verkopen heb je minder te herinvesteren en je tekorten lopen op.
    En als Veerman de kwaliteiten van Ronaldo had gehad, had ie nog meer opgeleverd.
    En voor hoeveel meer, ten opzichte van Vlap, heeft Grunn Doan verkocht? En welke Statistieken zijn minder? En wat heeft het buitelands zijn er mee te maken?
    En hoezo is het vertrek van Van Amersfoort de schuld van een huurspeler? H'veen wou met hem door en hij wou zelf weg. En in z'n laatste seizoen stond er écht geen huurspeler op zijn positie; daar stond Vlap.

    En die andere huurspelers; wi hadden daar dan moeten staan? Kwalitatief gelijke spelers konden blijkbaar niet gekocht worden. Hadden ze dan kwalitatief veel mindere spelers op moeten stellen? Met alle mogelijke gevolgen van dien? Of weer een paar "Hornkampjes"? Woudenberg als rechtsbuiten, Rein Smit als centrale verdediger?

    En die "ondertussen opgelopen tekorten" Met hoeveel? Wat was het 2 seizoenen terug en hoeveel is het nu?
  • 1 Jul 2020 om 12:42
    • Quote van 30 Jun 2020 om 22:06
      Het huren van Botman was anders een briljante set van Hamstra. Het heeft nooit veel gekost en en de verdediging stond prima. Ik zou het direct weer zo gedaan hebben.
    In begin stond het leuk, vlak voor de kerst was het een stuk minder. Botman die wat rare foutjes maakte etc. Niks mis mee kan gebeuren natuurlijk. Maar echt iets mee opgeschoten? Nee vind ik niet. Ondertussen lopen de te korten wel verder op. Onderaan de streep gaan we dus verder achteruit.
  • 1 Jul 2020 om 12:39
    • Quote van 1 Jul 2020 om 01:14
      Ik zie het huren niet zo zeer als een noodoplossing. er zijn genoeg andere redenen om over te gaan tot huren van spelers.

      Een huur speler kan ook andere spelers helpen. Kijk naar Vlap die profiteerde van de aanwezigheid van Lammers. En wellicht dat Dresevic dit jaar ook profiteerde van de aanwezigheid van Botman.

      Daarnaast kan een huurspeler ook een overbrugging zijn voor een jaar om een jeugdspeler de kans te geven. En het kan ook de overbrugging zijn naar een andere speler die bijvoorbeeld over een half jaar transfervrij is.

      Wellicht hebben we Ejuke kunnen halen ( 2 mil en hoge salaris) door een speler te huren ipv
      een andere te kopen. Ejuke is een van de spelers die op dit moment een transferwaarde vertegenwoordigd.

      Daarnaast is het zo, als we Hamstra moeten geloven, dat hij bij het huren van spelers ook altijd een verdienmodel toepast zodat bij toekomstige transfers geld verdiend kan worden.
    Je had ook Lammers niet kunnen halen en Veerman kunnen behouden. Vlap had namelijk ook een hele goede klik met Veerman. Diezelfde veerman had je dan voor meer kunnen verkopen.
    Wat heeft lammers ons opgebracht?
    Dan komen mensen aanzetten met ja we hebben vlap voor 8 verkocht. Nou poepoe.. Groningen verkoopt een speler voor dezelfde positie met mindere statistieken en een buitenlands paspoort voor meer aan Psv.

    Wat hebben we aan Lammers nu verdiend? Of een Odgaard? Of odegaard?
    Pelle van Amersfoort is gratis vertrokken omdat een huurspeler op zijn plek kwam.
    Van Hau wat levert het ons op?
    Botman prima speler maar wat zijn we er mee opgeschoten? Spelen we nu opeens europees voetbal door hem?
    Wat heeft Halilovic ons opgeleverd?
    wat heeft Dreyer ons opgeleverd?

    Daarnaast zei Hamstra ook dat we met Lammers wat zouden gaan verdienen. Nou dat is dus niet zo gebleken.

    Heerenveen moet het hebben van het opleiden van spelers om deze door te verkopen. Daarmee moeten we onze tekorten dichten en daarmee kunnen we vaak herinvesteren.
    Als je dat niet meer doet ga je dus minder verkopen heb je minder te herinvesteren en je tekorten lopen op.
  • 1 Jul 2020 om 10:03
    • Quote van 30 Jun 2020 om 22:50
      Volgens marcel koppers is heerenveen be,ig met een 'zeer bijzondere' rugsponsor, iemand een idee?
    Ben benieuwd. Is een online-gokkantoor al toegestaan?
  • 1 Jul 2020 om 09:23
    • Quote van 30 Jun 2020 om 22:50
      Volgens marcel koppers is heerenveen be,ig met een 'zeer bijzondere' rugsponsor, iemand een idee?
    Batavus? Zou het geweldig vinden. Memories
  • 1 Jul 2020 om 02:19
    • Quote van 30 Jun 2020 om 22:12
      Afgelopen seizoen is een mooi voorbeeld dat huren een middel kan zijn om tegelijkertijd ook betere spelers te halen. Doordat er een aantal spelers is gehuurd bleef er meer geld over om een pareltje als Ejuke aan te trekken. Als er weinig geld is, is het wellicht verstandig om het weinige geld aan 2 of 3 goede spelers te besteden en de rest te huren in plaats van het weinige geld aan 6 matige spelers uit te geven.

      Als er bovendien bij een huurspeler tegelijk een verdienmodel is, dan zou zelfs een huurspeler nog geld op kunnen leveren.
    'Zou'. Ben benieuwd wat de deal Botman ons op gaat leveren. Ik vrees net als de andere gevallen niet veel. We zijn even een jaar uit de brand. Maar het levert ons géén hogere plaats op de ranglijst op en voorlopig ook geen euro's. Met géén van de huurdeals die we afgelopen tijd hadden.
  • 1 Jul 2020 om 01:14
    • Quote van 30 Jun 2020 om 22:04
      prima hoor. Zelf weten. Ik ben gewoon totaal geen voorstander van al dat gehuur.
      1 jarige contractjes etc. Natuurlijk is 1 a 2 spelers huren niks mis mee. Maar 5 wordt mij al veel te veel.Maar ik heb het idee dat we elk jaar meer en meer gaan huren. Ipv minder.
      En daarom zei ik ook, ben benieuwd hoeveel huurlingen we dit jaar krijgen.
      Ik snap ook wel dat je het soms niet anders kan. Maar huren is een noodoplossing het moet niet een gewoonte gaan worden.
    Ik zie het huren niet zo zeer als een noodoplossing. er zijn genoeg andere redenen om over te gaan tot huren van spelers.

    Een huur speler kan ook andere spelers helpen. Kijk naar Vlap die profiteerde van de aanwezigheid van Lammers. En wellicht dat Dresevic dit jaar ook profiteerde van de aanwezigheid van Botman.

    Daarnaast kan een huurspeler ook een overbrugging zijn voor een jaar om een jeugdspeler de kans te geven. En het kan ook de overbrugging zijn naar een andere speler die bijvoorbeeld over een half jaar transfervrij is.

    Wellicht hebben we Ejuke kunnen halen ( 2 mil en hoge salaris) door een speler te huren ipv
    een andere te kopen. Ejuke is een van de spelers die op dit moment een transferwaarde vertegenwoordigd.

    Daarnaast is het zo, als we Hamstra moeten geloven, dat hij bij het huren van spelers ook altijd een verdienmodel toepast zodat bij toekomstige transfers geld verdiend kan worden.
  • 30 Jun 2020 om 22:54
    • Quote van 30 Jun 2020 om 22:50
      Volgens marcel koppers is heerenveen be,ig met een 'zeer bijzondere' rugsponsor, iemand een idee?
    Meiden van Holland
  • 30 Jun 2020 om 22:50
    Volgens marcel koppers is heerenveen be,ig met een 'zeer bijzondere' rugsponsor, iemand een idee?
  • 30 Jun 2020 om 22:30
    • Quote van 30 Jun 2020 om 20:32
      Dan maar andere of mindere spelers. Elk jaar meer en meer huren. Weinig spelers met binding met de club. Supporters die geen binding met spelers hebben etc.

      Prima dat je gaat huren maar dan ook niet meer verwachten dat je als club stappen maakt, je gaat eerder achteruit.
      We hebben jaarlijks te kort wat wordt opgevuld door transfer verkopen. Met alleen maar huurlingen kunnen we die gaten straks ook niet meer opvullen.
    Dat roept men ieder jaar, maar volgens mij spelen de transferparels Dresevic, Ejuke en Veerman hier nog maar net. Ieder jaar halen we ook echt wel weer pareltjes, aangevuld met goedkopere spelers en huurlingen. Prima mix.
  • 30 Jun 2020 om 22:28
    • Quote van 30 Jun 2020 om 20:22
      Dat weten ze bij de club ook. Maar dat is nog altijd beter dan je nog meer in de schulden steken nietwaar?
    Daarnaast kan het huren van een goede speler er ook voor zorgen dat een aanstormend talent nog net een jaartje kan rijpen en er dan het volgende seizoen kan staan.

    Let wel; huren zal geen uitgangspunt worden, maar keiharde realiteit.
  • 30 Jun 2020 om 22:12
    • Quote van 30 Jun 2020 om 22:04
      prima hoor. Zelf weten. Ik ben gewoon totaal geen voorstander van al dat gehuur.
      1 jarige contractjes etc. Natuurlijk is 1 a 2 spelers huren niks mis mee. Maar 5 wordt mij al veel te veel.Maar ik heb het idee dat we elk jaar meer en meer gaan huren. Ipv minder.
      En daarom zei ik ook, ben benieuwd hoeveel huurlingen we dit jaar krijgen.
      Ik snap ook wel dat je het soms niet anders kan. Maar huren is een noodoplossing het moet niet een gewoonte gaan worden.
    Afgelopen seizoen is een mooi voorbeeld dat huren een middel kan zijn om tegelijkertijd ook betere spelers te halen. Doordat er een aantal spelers is gehuurd bleef er meer geld over om een pareltje als Ejuke aan te trekken. Als er weinig geld is, is het wellicht verstandig om het weinige geld aan 2 of 3 goede spelers te besteden en de rest te huren in plaats van het weinige geld aan 6 matige spelers uit te geven.

    Als er bovendien bij een huurspeler tegelijk een verdienmodel is, dan zou zelfs een huurspeler nog geld op kunnen leveren.
  • 30 Jun 2020 om 22:06
    • Quote van 30 Jun 2020 om 22:04
      prima hoor. Zelf weten. Ik ben gewoon totaal geen voorstander van al dat gehuur.
      1 jarige contractjes etc. Natuurlijk is 1 a 2 spelers huren niks mis mee. Maar 5 wordt mij al veel te veel.Maar ik heb het idee dat we elk jaar meer en meer gaan huren. Ipv minder.
      En daarom zei ik ook, ben benieuwd hoeveel huurlingen we dit jaar krijgen.
      Ik snap ook wel dat je het soms niet anders kan. Maar huren is een noodoplossing het moet niet een gewoonte gaan worden.
    Het huren van Botman was anders een briljante set van Hamstra. Het heeft nooit veel gekost en en de verdediging stond prima. Ik zou het direct weer zo gedaan hebben.
  • 30 Jun 2020 om 22:04
    prima hoor. Zelf weten. Ik ben gewoon totaal geen voorstander van al dat gehuur.
    1 jarige contractjes etc. Natuurlijk is 1 a 2 spelers huren niks mis mee. Maar 5 wordt mij al veel te veel.Maar ik heb het idee dat we elk jaar meer en meer gaan huren. Ipv minder.
    En daarom zei ik ook, ben benieuwd hoeveel huurlingen we dit jaar krijgen.
    Ik snap ook wel dat je het soms niet anders kan. Maar huren is een noodoplossing het moet niet een gewoonte gaan worden.
  • 30 Jun 2020 om 21:34
    • Quote van 30 Jun 2020 om 20:32
      Dan maar andere of mindere spelers. Elk jaar meer en meer huren. Weinig spelers met binding met de club. Supporters die geen binding met spelers hebben etc.

      Prima dat je gaat huren maar dan ook niet meer verwachten dat je als club stappen maakt, je gaat eerder achteruit.
      We hebben jaarlijks te kort wat wordt opgevuld door transfer verkopen. Met alleen maar huurlingen kunnen we die gaten straks ook niet meer opvullen.
    Met mindere spelers ga je er niet op achteruit?

    Vergeet ook niet dat bijvoorbeeld Cambuur destijds mede dankzij een legertje huurlingen even mee kon draaien in de Eredivisie. En dat Groningen ons 2 seizoenen terug, tijdens de 2e seizoenshelft, op de TVgeld ranking heeft ingehaald dankzij een huurling of 7.

    Een huurspeler kan een prima alternatief zijn voor een positie waar je niet een gelijkwaardige speler kunt kopen of al hebt rondlopen. En daarmee/daardoor kun je als club of een stapje maken of iig op hetzelfde niveau blijven.
  • 30 Jun 2020 om 21:00
    • Quote van 30 Jun 2020 om 20:32
      Dan maar andere of mindere spelers. Elk jaar meer en meer huren. Weinig spelers met binding met de club. Supporters die geen binding met spelers hebben etc.

      Prima dat je gaat huren maar dan ook niet meer verwachten dat je als club stappen maakt, je gaat eerder achteruit.
      We hebben jaarlijks te kort wat wordt opgevuld door transfer verkopen. Met alleen maar huurlingen kunnen we die gaten straks ook niet meer opvullen.
    Als we kwalitatief mindere spelers halen sta je ook vooraan om ze hier af te branden. Tevens verdien je daar ook niks aan. Voetballers hebben geen clubbinding als ze nog aan het begin van hun carrière staan.
  • 30 Jun 2020 om 20:51
    • Quote van 30 Jun 2020 om 20:32
      Dan maar andere of mindere spelers. Elk jaar meer en meer huren. Weinig spelers met binding met de club. Supporters die geen binding met spelers hebben etc.

      Prima dat je gaat huren maar dan ook niet meer verwachten dat je als club stappen maakt, je gaat eerder achteruit.
      We hebben jaarlijks te kort wat wordt opgevuld door transfer verkopen. Met alleen maar huurlingen kunnen we die gaten straks ook niet meer opvullen.
    Misschien is dit wel even goed om te lezen: https://www.feanonline.nl/s/285577. We huren niet uit luxe, maar omdat het in sommige gevallen niet anders kan. Soms zorgt een speler huren voor een sportieve impuls, terwijl een aankoop kwalitatief misschien minder is.
  • 30 Jun 2020 om 20:32
    • Quote van 30 Jun 2020 om 20:22
      Dat weten ze bij de club ook. Maar dat is nog altijd beter dan je nog meer in de schulden steken nietwaar?
    Dan maar andere of mindere spelers. Elk jaar meer en meer huren. Weinig spelers met binding met de club. Supporters die geen binding met spelers hebben etc.

    Prima dat je gaat huren maar dan ook niet meer verwachten dat je als club stappen maakt, je gaat eerder achteruit.
    We hebben jaarlijks te kort wat wordt opgevuld door transfer verkopen. Met alleen maar huurlingen kunnen we die gaten straks ook niet meer opvullen.
  • 30 Jun 2020 om 20:22
    • Quote van 30 Jun 2020 om 20:07
      huren.. benieuwd hoeveel huurlingen we weer gaan krijgen. met huur verdien je niks..
    Dat weten ze bij de club ook. Maar dat is nog altijd beter dan je nog meer in de schulden steken nietwaar?
  • 30 Jun 2020 om 20:07
    huren.. benieuwd hoeveel huurlingen we weer gaan krijgen. met huur verdien je niks..
  • 30 Jun 2020 om 17:37
    • Quote van 30 Jun 2020 om 17:24
      Volgens Ajaxstuff media. Geen idee hoe betrouwbaar deze bron is haha.
    Wellicht in de toekomst meteen ff de bron vermelden, scheelt weer de nodige reacties :)
  • 30 Jun 2020 om 17:33
    • Quote van 30 Jun 2020 om 17:24
      Volgens Ajaxstuff media. Geen idee hoe betrouwbaar deze bron is haha.
    Niet dus.
  • 30 Jun 2020 om 17:24
    Volgens Ajaxstuff media. Geen idee hoe betrouwbaar deze bron is haha.
  • 30 Jun 2020 om 17:00
    • Quote van 30 Jun 2020 om 16:57
      Hoe kan dat nou die staat niet op de lijst en wordt niet begeerd staat hier boven hoe kan het dat ze dan toch aan het onderhandelen zijn dat snap ik dan niet
    hij zou vast Scherpen bedoelen...
  • 30 Jun 2020 om 16:57
    • Quote van 30 Jun 2020 om 16:50
      Heerenveen is in gesprek met Ajax over huur van Kotarski.
    Hoe kan dat nou die staat niet op de lijst en wordt niet begeerd staat hier boven hoe kan het dat ze dan toch aan het onderhandelen zijn dat snap ik dan niet
  • 30 Jun 2020 om 16:54
    • Quote van 30 Jun 2020 om 16:50
      Heerenveen is in gesprek met Ajax over huur van Kotarski.
    Volgens Raymond Vissers niet; wie zouden we moeten geloven in deze?
  • 30 Jun 2020 om 16:50
    Heerenveen is in gesprek met Ajax over huur van Kotarski.
  • 30 Jun 2020 om 16:40
    Van Leer naar Sparta dus die optie is weg.