BREAKING | Hanoi FC wil SC Heerenveen helpen met salaris Van Hau

25
BREAKING | Hanoi FC wil SC Heerenveen helpen met salaris Van Hau

Hanoi FC wil zo graag dat Doan Van Hau gaat doorbreken in Europa, dat het bereid is om komend seizoen een deel van zijn salaris van ruim 400.000 euro mee te betalen. Eerder werd al bekend dat SC Heerenveen sponsoren zoekt om Van Hau nog een seizoen te huren

Dat Hanoi FC ook wil meewerken aan een nieuwe deal, laat clubpresident Do Vinh Quang duidelijk weten: "Hanoi is bereid om de voorwaarden te creëren en zelfs bereid te betalen zodat Van Hau in Nederland blijft. Heerenveen blijft zeggen dat ze hem willen houden vanwege sportieve redenen. We begrijpen ondertussen de situatie waarin SC Heerenveen zich bevindt vanwege het coronavirus."

Voorwaarde is wel dat er een duidelijk plan klaarligt voor Van Hau, dat moet uitmonden in een basisplaats. "Als het duidelijk wordt dat ze hem alleen voor commerciële redenen willen, dan halen we hem zeker terug naar Vietnam. We zullen met SC Heerenveen gaan praten voordat we een definitieve beslissing gaan nemen", vervolgt Do Vinh Quang op een lokale persconferentie, geciteerd door ViTimes.

"Wat we willen is dat Van Hau zijn professionele ambitie kan navolgen om de eerste Vietnamese speler te zijn die slaagt in Europa. SC Heerenveen heeft economische problemen en Hanoi wil daarbij helpen. We willen laten zien dat Vietnamese spelers spelen op wereldniveau aan kunnen", aldus Do Vinh Quang.

Kenmerend voor de houding van SC Heerenveen is dat Van Hau dit weekend niet verscheen op de onderstaande foto met spelers waarvan het afscheid heeft genomen. Ook Jens Odgaard ontbrak daarbij, maar van hem is al zeker dat hij deze zomer terugkeert naar Sassuolo. 

25 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 29 Jun 2020 om 23:10
    • Quote van 29 Jun 2020 om 22:58
      ik heb precies hetzelfde. Wat wint een club daar nou mee.

      Het gemiddelde jaarsalaris voor mensen in die regio ligt op 1000 euro ofzo.. Geen idee hoeveel Hanoi FC t besteden heeft maar ik gok minder dan Heerenveen. Blijf het maar een vaag verhaal vinden allemaal.
    Exposure.
    Als een Vietnamese speler doorbreekt, kan dat een positief effect op het voetbal daar hebben.
    Men ziet kansen om, helemaal voor hun doen, rijk te worden in Europa, met voetballen, via Hanoi FC. Hanoi gaat ook de boeken in als de club die de eerste in Europa geslaagde voetballer heeft opgeleid, wat wellicht ook weer het nodige, als dan niet indirect, op kan leveren.
    Wellicht gaan er zelfs meer clubs scouten in Vietnam en kunnen ze de transferbedragen wat opschroeven.

    Als ze er zelf niet beter van zouden kunnen(!) worden, zouden ze echt niet zo bereidwillig zijn om hem en SC Heerenveen te helpen.
  • 29 Jun 2020 om 22:58
    • Quote van 29 Jun 2020 om 20:08
      Ik pijnig nu mijn hersenen om te bedenken wat voor belang zo'n Vietnamese club zou kunnen hebben om geld toe te betalen bij verhuur van één van hun spelers. Mijn fantasie is doorgaans vrij groot, maar dit lukt me niet.Als SC Heerenveen van Bergen zou kunnen verhuren aan pakweg Anderlecht zouden we dan ook geld willen betalen om hem daar te kunnen laten spelen?Los van de kwaliteiten van deze jonge Vietnamese speler heb ik toch een vaag gevoel dat hier andere belangen een rol spelen.
    ik heb precies hetzelfde. Wat wint een club daar nou mee.

    Het gemiddelde jaarsalaris voor mensen in die regio ligt op 1000 euro ofzo.. Geen idee hoeveel Hanoi FC t besteden heeft maar ik gok minder dan Heerenveen. Blijf het maar een vaag verhaal vinden allemaal.
  • 29 Jun 2020 om 20:42
    • Quote van 29 Jun 2020 om 20:08
      Ik pijnig nu mijn hersenen om te bedenken wat voor belang zo'n Vietnamese club zou kunnen hebben om geld toe te betalen bij verhuur van één van hun spelers. Mijn fantasie is doorgaans vrij groot, maar dit lukt me niet.Als SC Heerenveen van Bergen zou kunnen verhuren aan pakweg Anderlecht zouden we dan ook geld willen betalen om hem daar te kunnen laten spelen?Los van de kwaliteiten van deze jonge Vietnamese speler heb ik toch een vaag gevoel dat hier andere belangen een rol spelen.
    Vietnam wil graag voetbal in het land naar een hoger niveau brengen. Ze willen graag naar ons komen om te leren. Is het nou zo moeilijk om je hier iets bij voor te stellen dat er daarvoor iets bedacht wordt ? Daarbij kan Van Hau komend seizoen zomaar eens doorbreken.
  • 29 Jun 2020 om 20:08
    Ik pijnig nu mijn hersenen om te bedenken wat voor belang zo'n Vietnamese club zou kunnen hebben om geld toe te betalen bij verhuur van één van hun spelers. Mijn fantasie is doorgaans vrij groot, maar dit lukt me niet.Als SC Heerenveen van Bergen zou kunnen verhuren aan pakweg Anderlecht zouden we dan ook geld willen betalen om hem daar te kunnen laten spelen?Los van de kwaliteiten van deze jonge Vietnamese speler heb ik toch een vaag gevoel dat hier andere belangen een rol spelen.
  • 29 Jun 2020 om 20:08
    Ik pijnig nu mijn hersenen om te bedenken wat voor belang zo'n Vietnamese club zou kunnen hebben om geld toe te betalen bij verhuur van één van hun spelers. Mijn fantasie is doorgaans vrij groot, maar dit lukt me niet.Als SC Heerenveen van Bergen zou kunnen verhuren aan pakweg Anderlecht zouden we dan ook geld willen betalen om hem daar te kunnen laten spelen?Los van de kwaliteiten van deze jonge Vietnamese speler heb ik toch een vaag gevoel dat hier andere belangen een rol spelen.
  • 29 Jun 2020 om 16:30
    • Quote van 29 Jun 2020 om 12:01
      Maar er wordt een basisplaats gevraagd..
    Denk dat robben al alle kleuren in zijn broek poept!
  • 29 Jun 2020 om 16:16
    Als hij alleen de concurrentie met Woudenberg hoeft aan te gaan kan hij gedurende het seizoen best in de basis belanden. Woudenberg is ook niet de beste speler van het team. Ik zou het wel mooi vinden als van Hau het redt en doorbreekt bij ons. Dan staat Heerenveen er ook weer goed op in Azië.
  • 29 Jun 2020 om 14:44
    • Quote van 29 Jun 2020 om 12:04
      Als er in het financiële verhaal duidelijkheid komt is een langer verblijf een prima plan. Hij heeft mij in zijn wedstrijden bij de beloftes nooit teleurgesteld. Het was in behoorlijk veel wedstrijden van oh shit wat gebeurt daar, oh wacht Doan is er nog en die knapt het wel op.Timing uitermate sterk, behoorlijk snel en niet benauwd in de duels. Laat hem het maar mooi uitvechten met Woudenberg.
    Hij kan eventueel nog als linker centrale verdediger gebruikt worden, hoeft niet perse als linksback, hoewel ik hem liever zie als opkomende linksback !
  • 29 Jun 2020 om 14:33
    • Quote van 29 Jun 2020 om 13:53
      Merk waarde. Iedereen kent de naam Red Bull bijv en toch blijven ze honderden miljoenen investeren aan marketing. Nou is een bedrijf als Red Bull vele malen groter dan Heerenveen, het idee is hetzelfde. Grotere achterban creëren wat aantrekkelijker voor sponsors is, de naam Heerenveen vestigen in een gigantische momenteel vrij open markt en daar uiteindelijk (hopelijk) de vruchten van plukken.
    En het VVV (meende ik) trucje kan ook meespelen.
    Heerenveen heeft een (eerste) koop optie; Van Hau draait een wereld seizoen en er is volop belangstelling en z'n waarde ligt hoger dan wat er aan Hanoi FC betaald moet worden, dan kopen ze 'm om 'm meteen weer door te verkopen = snel geld verdienen.
  • 29 Jun 2020 om 14:18
    Is dit voor koop of is dit weer een jaar huur?
  • 29 Jun 2020 om 14:05
    • Quote van 29 Jun 2020 om 13:40
      Japan is echter wel van een veel hoger niveau dan Vietnam
    Heb je een punt.
  • 29 Jun 2020 om 13:53
    • Quote van 29 Jun 2020 om 13:02
      Ik snap nog steeds niet helemaal het verdienmodel achter de van Hau constructie. Als hij speelt krijgen we veel meer aandacht op social media in Vietnam, kijken er meer mensen naar Heerenveen in Vietnam. Maar wat is dan de ‘geldmachine’? Meer shirtjes verkopen? TV gelden? Sponsoren? Voorlopig huren we hem en heeft ie een flink salaris voor een doorsnee verdediger... dat lijkt me in de kleedkamer alleen maar tot scheve gezichten leiden. Of zit er wel iets heel slims achter?
    Merk waarde. Iedereen kent de naam Red Bull bijv en toch blijven ze honderden miljoenen investeren aan marketing. Nou is een bedrijf als Red Bull vele malen groter dan Heerenveen, het idee is hetzelfde. Grotere achterban creëren wat aantrekkelijker voor sponsors is, de naam Heerenveen vestigen in een gigantische momenteel vrij open markt en daar uiteindelijk (hopelijk) de vruchten van plukken.
  • 29 Jun 2020 om 13:40
    • Quote van 29 Jun 2020 om 13:11
      Ah oke, bedankt voor je toelichting dan. Het zou heel mooi zijn voor hem en voor ons als hij dat ook op eredivisie niveau kan laten zien.

      Ik denk dat Kobayashi destijds heeft aangetoond dat de taalbarriere niet het grootste probleem is als je goed kunt voetballen.
    Japan is echter wel van een veel hoger niveau dan Vietnam
  • 29 Jun 2020 om 13:11
    • Quote van 29 Jun 2020 om 12:29
      Ja, ik kijk al jarenlang bijna alle thuiswedstrijden.
    Ah oke, bedankt voor je toelichting dan. Het zou heel mooi zijn voor hem en voor ons als hij dat ook op eredivisie niveau kan laten zien.

    Ik denk dat Kobayashi destijds heeft aangetoond dat de taalbarriere niet het grootste probleem is als je goed kunt voetballen.
  • 29 Jun 2020 om 13:02
    Ik snap nog steeds niet helemaal het verdienmodel achter de van Hau constructie. Als hij speelt krijgen we veel meer aandacht op social media in Vietnam, kijken er meer mensen naar Heerenveen in Vietnam. Maar wat is dan de ‘geldmachine’? Meer shirtjes verkopen? TV gelden? Sponsoren? Voorlopig huren we hem en heeft ie een flink salaris voor een doorsnee verdediger... dat lijkt me in de kleedkamer alleen maar tot scheve gezichten leiden. Of zit er wel iets heel slims achter?
  • 29 Jun 2020 om 12:29
    • Quote van 29 Jun 2020 om 12:23
      Bezoek jij regelmatig wedstrijden van de beloften Mackan? Geen rare bedoelingen achter de vraag. Gewoon interesse.
    Ja, ik kijk al jarenlang bijna alle thuiswedstrijden.
  • 29 Jun 2020 om 12:23
    • Quote van 29 Jun 2020 om 12:04
      Als er in het financiële verhaal duidelijkheid komt is een langer verblijf een prima plan. Hij heeft mij in zijn wedstrijden bij de beloftes nooit teleurgesteld. Het was in behoorlijk veel wedstrijden van oh shit wat gebeurt daar, oh wacht Doan is er nog en die knapt het wel op.Timing uitermate sterk, behoorlijk snel en niet benauwd in de duels. Laat hem het maar mooi uitvechten met Woudenberg.
    Bezoek jij regelmatig wedstrijden van de beloften Mackan? Geen rare bedoelingen achter de vraag. Gewoon interesse.
  • 29 Jun 2020 om 12:11
    Ik heb hem een helft gezien tegen de beloften van Feyenoord. Dat zag er goed uit. Stevig in duels, balvast, wist hoe hij moest dekken. Vond hem toen beter dan ik had verwacht.
  • 29 Jun 2020 om 12:08
    • Quote van 29 Jun 2020 om 12:01
      Maar er wordt een basisplaats gevraagd..
    Een plan dat moet uitmonden in een basisplaats.... Dat is exact wat er staat. Niet een puur commercieel verhaal, maar kans op speeltijd in het 1e elftal.
  • 29 Jun 2020 om 12:04
    Als er in het financiële verhaal duidelijkheid komt is een langer verblijf een prima plan. Hij heeft mij in zijn wedstrijden bij de beloftes nooit teleurgesteld. Het was in behoorlijk veel wedstrijden van oh shit wat gebeurt daar, oh wacht Doan is er nog en die knapt het wel op.Timing uitermate sterk, behoorlijk snel en niet benauwd in de duels. Laat hem het maar mooi uitvechten met Woudenberg.
  • 29 Jun 2020 om 12:02
    Ik heb hem in de beloften anders dan samenvattingen nooit gezien, maar die minuten tegen Roda maakte hij op mij nou niet zo'n hele goede indruk...
  • 29 Jun 2020 om 12:02
    Ik juich mits dit waar is en er een aantal sponsoren gevonden kunnen worden een langer verblijf zeker toe. Heeft nu kunnen wennen en hij heeft op mij bij de beloften een hele goede indruk gemaakt.
  • 29 Jun 2020 om 12:01
    Maar er wordt een basisplaats gevraagd..
  • 29 Jun 2020 om 11:54
    • Quote van 29 Jun 2020 om 11:45
      Ik ben 1 van de weinige die wel een voorstander van dit is. Van Hau heeft zich als Aziatische speler natuurlijk erg moeten aanpassen, dit heeft hij nu mooi een jaar kunnen doen. Wij hebben nog veel spelers nodig voor aankomend seizoen en weinig budget. Van Hau was afgelopen seizoen 1 van de betere spelers in ons tweede elftal. Plus natuurlijk nog altijd de vele commerciele redenen die er bij te pas komen, die wij vooral nu erg goed kunnen gebruiken. De boost op onze social medias afgelopen jaar zegt al genoeg. Moet je na gaan wat er gebeurd, wanneer hij wel meer gaat spelen bij ons.
    Eens. Zijn Engels zal nu op voldoende niveau zijn dat hij mee kan komen met de groep. Denk dat dit een goeie zet zal zijn. Kon leren van het team + de vibe afgelopen jaar.
  • 29 Jun 2020 om 11:45
    Ik ben 1 van de weinige die wel een voorstander van dit is. Van Hau heeft zich als Aziatische speler natuurlijk erg moeten aanpassen, dit heeft hij nu mooi een jaar kunnen doen. Wij hebben nog veel spelers nodig voor aankomend seizoen en weinig budget. Van Hau was afgelopen seizoen 1 van de betere spelers in ons tweede elftal. Plus natuurlijk nog altijd de vele commerciele redenen die er bij te pas komen, die wij vooral nu erg goed kunnen gebruiken. De boost op onze social medias afgelopen jaar zegt al genoeg. Moet je na gaan wat er gebeurd, wanneer hij wel meer gaat spelen bij ons.
zondag 6 december 2020
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›