'SC Heerenveen wil door met Van Hau; zoektocht naar sponsoren'

27
'SC Heerenveen wil door met Van Hau; zoektocht naar sponsoren'

Het is nog niet bekend of Doan van Hau ook komend seizoen speler is van SC Heerenveen. Volgens de Leeuwarder Courant wil de club langer door met de Vietnamees, maar zitten er nog enkele voorwaarden aan.

Volgens de krant moeten er meer sponsoren uit het thuisland worden gevonden om zodoende het salaris van Van Hau te kunnen bekostigen. Op dit moment wordt Van Hau gehuurd van Hanoi FC.

In zijn eerste seizoen bij SC Heerenveen kwam Van Hau tot één invalbeurt. "Achter Doan staat nog een vraagteken", zo zegt Hamstra desgevraagd tegenover bovenstaande medium.

27 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 27 Jun 2020 om 13:46
    Kun je beter 2 goede spelers zoeken die 2 ton per jaar verdienen lijkt mij beter.las vanmorgen dat Ejuke ook 4 ton per jaar verdient omdat hij uit Nigeria komt.
  • 27 Jun 2020 om 13:41
    • Quote van 27 Jun 2020 om 13:27
      OpHauden met dit gekunstel... wordt um uiteindelijk toch niet..
    Eens, wees eerlijk naar die knaap. Of hou hem binnen en geef hem een eerlijke kans! Dit gekloot gaat nergens over behalve over de rug van Dôan!
  • 27 Jun 2020 om 13:40
    • Quote van 27 Jun 2020 om 13:18
      Het zegt ook alles dat hij maar 10min heeft gespeeld.
    Haal zo’n jongen dan ook niet!
  • 27 Jun 2020 om 13:27
    OpHauden met dit gekunstel... wordt um uiteindelijk toch niet..
  • 27 Jun 2020 om 13:20
    • Quote van 27 Jun 2020 om 12:05
      Wat is dat voor belang dan?
    Dat vraag ik mij ook af. Zeker omdat meestal een sponsor er iets voor terugwil, naamsbekendheid ofzo. Maar deze vietnamese sponsors doen het gewoon uit goedwilligheid.
  • 27 Jun 2020 om 13:18
    • Quote van 27 Jun 2020 om 08:26
      Knap dat je dit ziet na 10 min invalbeurt in heel seizoen.
    Het zegt ook alles dat hij maar 10min heeft gespeeld.
  • 27 Jun 2020 om 13:17
    • Quote van 26 Jun 2020 om 23:53
      Blijkbaar ziet de technische staf voldoende potentie om met deze speler door te willen gaan, echter zal sc Heerenveen nooit 4 ton salaris voor deze speler betalen. Er staat ook duidelijk in dat de club op zoek is naar sponsoren om zijn salaris te betalen. Mocht de club daarin slagen dan heb je dus gewoon een speler in je selectie die niks kost. Slaagt de club daarin niet dan zal er afscheid van hem genomen worden.
    Ik heb liever dat ze sponsors vinden die investeren in de club ipv in een speler die nooit in de basis komt te staan.

    Kan die jongens inmiddels zich al verstaanbaar maken?
  • 27 Jun 2020 om 13:15
    • Quote van 26 Jun 2020 om 21:32
      Dit lijkt mij de goedkoopste oplossing. Zoek sponsoren en je hebt een gratis speler. Anders moet de club een speler kopen of een transfervrije speler zoeken die tekengeld wil.
    Zo ken ik ook nog wel een paar spelers. Ik wil zelf ook wel gratis komen voetballen bij Heerenveen. Scheelt weer salaris en tekengeld ja ;)
  • 27 Jun 2020 om 12:05
    • Quote van 27 Jun 2020 om 02:20
      Zullen genoeg Vietnamese bedrijven zijn die belang hebben bij een goede speler (zeker voor Vietnamese begrippen) in een topcompetitie.
    Wat is dat voor belang dan?
  • 27 Jun 2020 om 11:28
    Sportief is het twijfelachtig al vond ik hem niet onaardig spelen in het tweede. Blijft over de fianciële kant, voor club of evt de hoofdsponsor en andere sponsoren. Als op geen van die categoriën een duidelijke plus zit , kun je de tijd en energie beter in amdere spelers steken.
  • 27 Jun 2020 om 09:16
    • Quote van 27 Jun 2020 om 01:25
      Het zou mooi zijn dat die eventuele sponsoring ditmaal wat transparanter wordt. Wie en wat zijn de belangen om dit salaris te betalen.
    Dit ben ik helemaal met je eens. Afgelopen seizoen was het in elk geval niet helder hoe de financiering van Van Hau precies was geregeld. Dat gaf ruimte tot speculatie en twijfel bij het hele proces rondom onze Vietnamese speler. Gelukkig gaf Gerry Hamstra vorige week in de podcast bij Omrop Fryslân ook aan dat, in het geval dat Van Hau hier komend seizoen ook actief is als speler, er richting de achterban wel transparantie moet zijn over de financiering. Aan de club in die situatie deze woorden dan ook waar te maken.
  • 27 Jun 2020 om 08:26
    • Quote van 27 Jun 2020 om 07:18
      Het gaat erom dat hij goed genoeg is......En dat is hij niet.
    Knap dat je dit ziet na 10 min invalbeurt in heel seizoen.
  • 27 Jun 2020 om 07:18
    Het gaat erom dat hij goed genoeg is......En dat is hij niet.
  • 27 Jun 2020 om 04:18
    • Quote van 26 Jun 2020 om 23:53
      Blijkbaar ziet de technische staf voldoende potentie om met deze speler door te willen gaan, echter zal sc Heerenveen nooit 4 ton salaris voor deze speler betalen. Er staat ook duidelijk in dat de club op zoek is naar sponsoren om zijn salaris te betalen. Mocht de club daarin slagen dan heb je dus gewoon een speler in je selectie die niks kost. Slaagt de club daarin niet dan zal er afscheid van hem genomen worden.
    Als ze een sponsor vinden die het salaris betaald altijd doen hij kan linkscentraal en linksback spelen!
  • 27 Jun 2020 om 02:20
    • Quote van 27 Jun 2020 om 01:25
      Het zou mooi zijn dat die eventuele sponsoring ditmaal wat transparanter wordt. Wie en wat zijn de belangen om dit salaris te betalen.
    Zullen genoeg Vietnamese bedrijven zijn die belang hebben bij een goede speler (zeker voor Vietnamese begrippen) in een topcompetitie.
  • 27 Jun 2020 om 01:25
    • Quote van 26 Jun 2020 om 23:53
      Blijkbaar ziet de technische staf voldoende potentie om met deze speler door te willen gaan, echter zal sc Heerenveen nooit 4 ton salaris voor deze speler betalen. Er staat ook duidelijk in dat de club op zoek is naar sponsoren om zijn salaris te betalen. Mocht de club daarin slagen dan heb je dus gewoon een speler in je selectie die niks kost. Slaagt de club daarin niet dan zal er afscheid van hem genomen worden.
    Het zou mooi zijn dat die eventuele sponsoring ditmaal wat transparanter wordt. Wie en wat zijn de belangen om dit salaris te betalen.
  • 26 Jun 2020 om 23:55
    • Quote van 26 Jun 2020 om 23:20
      Gijs Smal transfervrij naar Twente... Van Hou wellicht verlengen voor de bühne... waar denk ik verkeerd?
    Waar vraag je?
    Nou, om te beginnen met dat je blijkbaar niet goed op de hoogte bent ;)
    Smal heeft ook Zwolle laten schieten omdat hij geen 2e keus wil zijn; hij wíl spelen.
    Twente kan hem die garantie blijkbaar geven, Zwolle kon dat niet en bij Heerenveen heeft ie ook spelers voor zich.
  • 26 Jun 2020 om 23:53
    • Quote van 26 Jun 2020 om 22:39
      Belachelijk. Ruim 4 ton voor een wisselspeler. En dat in deze tijd. Voor een jongen die het niveau niet heeft.
    Blijkbaar ziet de technische staf voldoende potentie om met deze speler door te willen gaan, echter zal sc Heerenveen nooit 4 ton salaris voor deze speler betalen. Er staat ook duidelijk in dat de club op zoek is naar sponsoren om zijn salaris te betalen. Mocht de club daarin slagen dan heb je dus gewoon een speler in je selectie die niks kost. Slaagt de club daarin niet dan zal er afscheid van hem genomen worden.
  • 26 Jun 2020 om 23:20
    Gijs Smal transfervrij naar Twente... Van Hou wellicht verlengen voor de bühne... waar denk ik verkeerd?
  • 26 Jun 2020 om 23:20
    Gijs Smal transfervrij naar Twente... Van Hou wellicht verlengen voor de bühne... waar denk ik verkeerd?
  • 26 Jun 2020 om 22:39
    Belachelijk. Ruim 4 ton voor een wisselspeler. En dat in deze tijd. Voor een jongen die het niveau niet heeft.
  • 26 Jun 2020 om 22:15
    Hij heeft bij JJ wel erg weinig kansen gekregen dus een beetje wonderlijk is het wel dat de club toch verder wil met hem.
  • 26 Jun 2020 om 22:12
    • Quote van 26 Jun 2020 om 20:53
      Ruim 4 ton salaris voor een bankzitter. Dat geeft slechte verhoudingen in een spelersgoep bij basisspelers die minder verdienen. Geen goed teken lijkt me
    Wie zegt dat hij bankzitter wordt?
  • 26 Jun 2020 om 22:11
    • Quote van 26 Jun 2020 om 21:05
      Ophouden met die poppenkast. Brengt niks op t veld, dus niet sponsor gaan zoeken alleen om hem te kunnen bekostigen..
    Ik denk niet dat Heerenveen zich zo zou inzetten, als hij inderdaad niets brengt op het veld.
  • 26 Jun 2020 om 21:32
    Dit lijkt mij de goedkoopste oplossing. Zoek sponsoren en je hebt een gratis speler. Anders moet de club een speler kopen of een transfervrije speler zoeken die tekengeld wil.
  • 26 Jun 2020 om 21:05
    Ophouden met die poppenkast. Brengt niks op t veld, dus niet sponsor gaan zoeken alleen om hem te kunnen bekostigen..