Hamstra moet 'creatief' winkelen: ''Verschillende scenario's''

16
Hamstra moet 'creatief' winkelen: ''Verschillende scenario's''

Met de hand op de knip moet technisch manager Gerry Hamstra erin zien te slagen een kwalitatief waardige selectie neer te zetten bij SC Heerenveen. Door de coronacrisis moeten de Friezen 'extra behoedzaam' te werk gaan.

"Op dit moment kijken we hoe we zo creatief mogelijk de selectie kunnen versterken. We moeten heel voorzichtig zijn, rekening houdend met verschillende scenario’s", laat Hamstra weten aan de Leeuwarder Courant

Een reorganisatie dreigt. Spelers en trainers zijn bereid salaris in te leveren. Het managementteam deed dat eerder al. En nu liggen er ook plannen om het loon van het kantoorpersoneel te verlagen. Volgens algemeen directeur Cees Roozemond gaat het in totaal om een besparing van 400.000 euro, tot januari.

16 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 May 2020 om 16:14
    • Quote van 26 May 2020 om 14:24
      Volgens mij vraagt niemand hier om bekend te maken wat de salarissen zijn. Maar oke, bedankt voor je zeer inhoudelijk reactie. Dit zal ons leven aanzienlijk verrijken!!!
    Feanwatcher, adem eens even diep in en uit. Niemand van de forumleden kan jou het antwoord geven, tenzij er een bestuurslid tussen zit. Niemand kan jou/ons die gegevens verstrekken, dus daarover discussiëren heeft geen zin. De kortste klap is om deze vraag aan het bestuur te stellen.
  • 26 May 2020 om 14:24
    • Quote van 26 May 2020 om 14:13
      Ja, laten we ieders salaris hier bekend maken. Van spelers, staf en forumgasten. Dat zal ons leven aanzienlijk verrijken!
    Volgens mij vraagt niemand hier om bekend te maken wat de salarissen zijn. Maar oke, bedankt voor je zeer inhoudelijk reactie. Dit zal ons leven aanzienlijk verrijken!!!
  • 26 May 2020 om 14:23
    • Quote van 26 May 2020 om 14:18
      Vanuit privacy kan/mag daar volgens mij niets over gecommuniceerd worden. Want over blessures mag een club ook niets zeggen, over de aard / ernst, etc., dus lijkt mij aannemelijk dat hierover, mocht je dat al moeten willen, niets gecommuniceerd mag worden.
    Maar er wordt hier toch ook gesproken over 400.000 door Cees? Dat mag dan weer wel?
    En ik persoonlijk denk dat bij blessures anders is want dan gaat het over individuele spelers. Ik verwacht niet perse naam a heeft zoveel ingeleverd naam b zoveel.
    Nee gewoon wat de totale besparingen zijn. Zoals Cees in dit artikel zegt een 400.000.
    Maar wat ik hier daarvan begreep is dat kantoorpersoneel.
  • 26 May 2020 om 14:18
    • Quote van 26 May 2020 om 14:06
      Waarom zo geheimzinnig doen? We hebben toch ook jaarverslagen etc. Als hij een bedrag kan opnoemen van 400.000 die dan vermoedelijk over het kantoorpersoneel gaat waarom kan hij dan ook niet ook het bedrag noemen wat over de spelers gaat? En waarom spreek jij streeds in een WE vorm, praat gewoon voor jezelf. Ik vind het interessant om te weten dit is toch een soort van forum? Waar je kan reageren op artikelen om met elkaar te discuseieren.
      En die vergelijking ook dat het bedrag moet spiegelen om te doneren en blabla. Slaat al helemaal nergens op.
      Nogmaals hou je dan lekker buiten de discussie. Het voegt NIKS toe namelijk. Dit is nou precies wat ik bedoel met gestrekt been in gaan.
    Vanuit privacy kan/mag daar volgens mij niets over gecommuniceerd worden. Want over blessures mag een club ook niets zeggen, over de aard / ernst, etc., dus lijkt mij aannemelijk dat hierover, mocht je dat al moeten willen, niets gecommuniceerd mag worden.
  • 26 May 2020 om 14:13
    Ja, laten we ieders salaris hier bekend maken. Van spelers, staf en forumgasten. Dat zal ons leven aanzienlijk verrijken!
  • 26 May 2020 om 14:06
    • Quote van 26 May 2020 om 13:28
      waarom loop je je zo blind te staren op hoeveel ze al dan niet besparen , het gaat gewoon volgens het model wat afgesproken is . Waarom moeten we het naadje van de kous weten zoals jou al eerder gevraagd is ?? wat hebben we eraan ?? Wees gewoon blij dat de spelers , trainers en het overige personeel mee gaan in deze situatie Tenzij je natuurlijk van plan bent het bedrag te spiegelen en deze dan te doneren aan de club.. DIe 400.000 klinkt niet als veel maar gebaseerd op dat inlever model klopt het wel aardig. je hebt het namelijk over 6-7 maanden
    Waarom zo geheimzinnig doen? We hebben toch ook jaarverslagen etc. Als hij een bedrag kan opnoemen van 400.000 die dan vermoedelijk over het kantoorpersoneel gaat waarom kan hij dan ook niet ook het bedrag noemen wat over de spelers gaat? En waarom spreek jij streeds in een WE vorm, praat gewoon voor jezelf. Ik vind het interessant om te weten dit is toch een soort van forum? Waar je kan reageren op artikelen om met elkaar te discuseieren.
    En die vergelijking ook dat het bedrag moet spiegelen om te doneren en blabla. Slaat al helemaal nergens op.
    Nogmaals hou je dan lekker buiten de discussie. Het voegt NIKS toe namelijk. Dit is nou precies wat ik bedoel met gestrekt been in gaan.
  • 26 May 2020 om 13:28
    • Quote van 26 May 2020 om 12:58
      ja daarom. vond ik het bedrag ook nog al wat laag. Daarom ben ik ook wel benieuwd hoeveel het totaal ongeveer gaat opleveren.
    waarom loop je je zo blind te staren op hoeveel ze al dan niet besparen , het gaat gewoon volgens het model wat afgesproken is . Waarom moeten we het naadje van de kous weten zoals jou al eerder gevraagd is ?? wat hebben we eraan ?? Wees gewoon blij dat de spelers , trainers en het overige personeel mee gaan in deze situatie Tenzij je natuurlijk van plan bent het bedrag te spiegelen en deze dan te doneren aan de club.. DIe 400.000 klinkt niet als veel maar gebaseerd op dat inlever model klopt het wel aardig. je hebt het namelijk over 6-7 maanden
  • 26 May 2020 om 13:20
    • Quote van 26 May 2020 om 13:03
      Sorry, ik maak een behoorlijke rekenfout.. Gebrek aan koffie...
      Negeer dat verhaal maar ff.
    hehe, geen probleem. Ik veroordeel je niet, ik kom graag samen tot het antwoord want ik weet het zelf ook nog totaal niet..
  • 26 May 2020 om 13:03
    • Quote van 26 May 2020 om 12:58
      ja daarom. vond ik het bedrag ook nog al wat laag. Daarom ben ik ook wel benieuwd hoeveel het totaal ongeveer gaat opleveren.
    Sorry, ik maak een behoorlijke rekenfout.. Gebrek aan koffie...
    Negeer dat verhaal maar ff.
  • 26 May 2020 om 12:58
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    ja daarom. vond ik het bedrag ook nog al wat laag. Daarom ben ik ook wel benieuwd hoeveel het totaal ongeveer gaat opleveren.
  • 26 May 2020 om 12:30
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    ik snap het niet.

    Een reorganisatie dreigt. Spelers en trainers zijn bereid salaris in te leveren. Het managementteam deed dat eerder al. En nu liggen er ook plannen om het loon van het kantoorpersoneel te verlagen. Volgens algemeen directeur Cees Roozemond gaat het in totaal om een besparing van 400.000 euro, tot januari.

    In totaal zegt hij toch? Dus neem aan alles?

    Maar jij zegt nu zelfs dat die 400.000 niet eens mogelijk is?

    Of bedoeld hij 400.000 besparing op kantoorpersoneel?
  • 26 May 2020 om 12:16
    • Quote van 26 May 2020 om 12:13
      De besparing is nu tijdens lopende loonstroken. Waarschijnlijk maanden juni, juli. Daarom is het relatief niet zoveel. Maar goed hoeveel zou jij op je maandstrook in mindering willen zien?
    Volgens algemeen directeur Cees Roozemond gaat het in totaal om een besparing van 400.000 euro, tot januari.

    Staat gewoon in de tekst.

  • 26 May 2020 om 12:13
    De besparing is nu tijdens lopende loonstroken. Waarschijnlijk maanden juni, juli. Daarom is het relatief niet zoveel. Maar goed hoeveel zou jij op je maandstrook in mindering willen zien?
  • 26 May 2020 om 11:54
    Niet lullig bedoeld weer. Maar ik vind 400.000 euro besparing op salaris tot januari helemaal niet zoveel??
    Beetje kromme vergelijking maar bv een Daley blind staat meer dan een miljoen af. Dat is dus al meer dan onze hele club bij elkaar..
    Totale personeelskosten ligt op ruim 12,5 MILJOEN euro per jaar.
    Met andere woorden, gemiddeld genomen is er nog geen 10% bezuinigd op de salarissen.. ( aangezien het over een half jaar gaat.. dus 6 miljoen voor een half jaar. 400.000 is nog minder dan 10%..

    Daarom zei ik gisteren al salaris inleveren is een ruim begrip. En zonder direct met gestrekt been op mij in te gaan is dit gewoon een discussiepunt lijkt mij. Toch? Hier zouden we het toch over moeten kunnen hebben?
  • 26 May 2020 om 11:01
    • Quote van 26 May 2020 om 10:23
      Simpel, gewoon weer spelers uit de KKD scouten. Kijk naar Veervan, voltreffer. Wordt tijd dat we weer terug gaan naar de basis waarmee onze club is grootgeworden.
    Echter is de KKD tegenwoordig niet meer kweekvijver van vroeger.
    De échte talenten worden tegenwoordig al door Ajax/PSV/etc op zeer jeugdige leeftijd opgepikt (ruim voordat ze hun debuut in het eerste maken). Het is niet voor niets dat er nauwelijks 'ervaren' KKD spelers naar eredivisie clubs gaan, laat staan dat ze daar slagen.
    Kijk bijvoorbeeld eens naar de gemiddelde leeftijden; Alleen Jong Ajax, Jong PSV, Jong AZ en Jong FC Utrecht zitten onder de 20. Daarna gaat het van 21,7 naar 26,1!

    Veerman is ook gewoon een gelukje; al 20 jaar en er was eigenlijk geen enkele andere club concreet (zegt ook wel wat). Ook binnen Heerenveen waren er de nodige twijfels (een jaar eerder al!). Ik vraag me af of Heerenveen hem had gehaald als Jan Ras niet een 3/4 dagen eerder niet die zware blessure had opgelopen.
  • 26 May 2020 om 10:23
    Simpel, gewoon weer spelers uit de KKD scouten. Kijk naar Veervan, voltreffer. Wordt tijd dat we weer terug gaan naar de basis waarmee onze club is grootgeworden.
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›