'Russische interesse' voor Van Bergen: ''Ik zou meteen 'ja' zeggen''

23
'Russische interesse' voor Van Bergen: ''Ik zou meteen 'ja' zeggen''

Mitchell van Bergen heeft eerder een contractvoorstel van SC Heerenveen naast zich neergelegd. De smaakmaker van de Friezen is momenteel volop in belangstelling van binnen- en buitenlandse clubs.

Volgens voetbalcommentator Jeroen Elshoff is er interesse uit Rusland. "Ik werd deze week door vier Russische journalisten benaderd wat ik wist van Mitchell van Bergen", zegt Elshoff bij de Voetbalpodcast van de NOS. "En die kwamen allemaal uit Sint-Petersburg. Ik weet niet of dat waar is, maar daar in Sint-Petersburg gaat het gerucht dat Zenit Van Bergen wil hebben."

Collega-commentator Jeroen Grueter zou het wel weten als hij Van Bergen was. "Ik zou meteen 'ja' zeggen als ik Van Bergen was. Wonen in één van de mooiste steden ter wereld", aldus Grueter.

23 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 May 2020 om 13:12
    • Quote van 25 May 2020 om 20:31
      Geen probleem. Vraag is of Mitchel dit ziet als een mooie vervolgstap. Ik denk dat hij liever door zou willen stromen naar een grotere Nederlandse club. Zeker omdat hij nog zo jong is.
    Denk niet dat er clubs op hem Zitten te wachten. Heeft bij ons paar keer redelijk gespeeld maar te weinig om op te vallen. En die euro’s maken verl goed...
  • 26 May 2020 om 09:19
    • Quote van 26 May 2020 om 03:10
      Zou voor hem zelf een mooie stap zijn en ook voor de club is het perfect. Russische clubs betalen bovengemiddelde transfersommen en salarissen.. een bedrag van rond de 6 miljoen met een doorverkooppercentage zou top zijn. Ik denk dat als de Nederlandse top al belangstelling zou hebben ze nooit meer zullen bieden dan een miljoen of 3 heel misschien 4. Maar stel je verkoopt hem nu voor veel geld.. zouden de andere spelers dan niet gaan morren over de net overeengekomen tijdelijke salarisverlaging?
    Dat denk ik niet. Ieder seizoen heeft de club zulke transfers nodig. Afgezien van de coronacrisis. Met verkopen kun je het structurele financiële gat in de begroting verder dichten én je selectie versterken. Vergeet niet dat er op dit moment nogal wat spelers (lijken te) vertrekken.
  • 26 May 2020 om 03:10
    Zou voor hem zelf een mooie stap zijn en ook voor de club is het perfect. Russische clubs betalen bovengemiddelde transfersommen en salarissen.. een bedrag van rond de 6 miljoen met een doorverkooppercentage zou top zijn. Ik denk dat als de Nederlandse top al belangstelling zou hebben ze nooit meer zullen bieden dan een miljoen of 3 heel misschien 4. Maar stel je verkoopt hem nu voor veel geld.. zouden de andere spelers dan niet gaan morren over de net overeengekomen tijdelijke salarisverlaging?
  • 25 May 2020 om 21:18
    Naast een enorm avontuur is het natuurlijk ook geweldig om je op deze leeftijd in een jaartje of 2-3 al financieel onafhankelijk te spelen. Zeker in de huidige onzekere tijden. Hij is nog steeds van een goede leeftijd als zijn contract daar afloopt. Of wanneer men hem tussentijds wil slijten.
  • 25 May 2020 om 20:31
    • Quote van 25 May 2020 om 20:13
      Jullie hebben gelijk, was te snel. Even gegoocheld en inderdaad een mooi cluppie.
    Geen probleem. Vraag is of Mitchel dit ziet als een mooie vervolgstap. Ik denk dat hij liever door zou willen stromen naar een grotere Nederlandse club. Zeker omdat hij nog zo jong is.
  • 25 May 2020 om 20:13
    • Quote van 25 May 2020 om 18:25
      Sportief een mega stap vooruit hoor.
    Jullie hebben gelijk, was te snel. Even gegoocheld en inderdaad een mooi cluppie.
  • 25 May 2020 om 19:48
    • Quote van 25 May 2020 om 19:30
      10%? Ik denk dat Hamstra helemaal niks heeft afgesproken m.b.t. doorverkoop en dat is vrij normaal bij een verhuur..
    Wellicht normaal, maar dat hoeft niet te betekenen dat het altijd zo is.
    De club heeft meermaals aangegeven dat ze bij huurspelers ook constructies aangaan zodat ze mee kunnen profiteren.
    Zie Sam Lammers; als PSV 'm in het eerste jaar na verhuur had verkocht, dan had H'veen een percentage gekregen.
    Een dergelijke constructie kan ook bij Botman van toepassing zijn.
  • 25 May 2020 om 19:35
    • Quote van 25 May 2020 om 19:29
      Als Zenit 8miljoen voor een rechtsback van Vitesse overheeft, moet een miljoentje of 6 voor Van Bergen ook wel kunnen :)
      *hoopt*
    Precies, het is de ideale club om een hoge prijs te vragen. Guus Til werd voor 18 miljoen verkocht aan Spartak Moskou.. Daar hebben ze ook spijt van gehad. De russen bieden al snel te veel voor vrij standaard spelers.
  • 25 May 2020 om 19:30
    • Quote van 25 May 2020 om 19:12
      Ligt eraan of er wat is afgesproken, ik mag hopen dat Hamstra wel 10 procent heeft bedwongen van een transfer.
    10%? Ik denk dat Hamstra helemaal niks heeft afgesproken m.b.t. doorverkoop en dat is vrij normaal bij een verhuur..
  • 25 May 2020 om 19:29
    Als Zenit 8miljoen voor een rechtsback van Vitesse overheeft, moet een miljoentje of 6 voor Van Bergen ook wel kunnen :)
    *hoopt*
  • 25 May 2020 om 19:12
    • Quote van 25 May 2020 om 18:44
      Off; ajax schijnt in verregaande gesprekken zijn met ajax over botman. Leuke club voor hem en zouden wij daar evt. ook nog iets voor kunnen krijgen?
    Ligt eraan of er wat is afgesproken, ik mag hopen dat Hamstra wel 10 procent heeft bedwongen van een transfer.
  • 25 May 2020 om 19:04
    • Quote van 25 May 2020 om 18:52
      Ajax met Ajax?
    Excuseer, ik bedoelde atalanta.. zou ik een mooie club voor hem vinden
  • 25 May 2020 om 18:57
    • Quote van 25 May 2020 om 18:44
      Off; ajax schijnt in verregaande gesprekken zijn met ajax over botman. Leuke club voor hem en zouden wij daar evt. ook nog iets voor kunnen krijgen?
    Dat zou ik knap vinden. Dat we daar wat uithalen. ;)
  • 25 May 2020 om 18:54
    Atalanta heeft interesse in Botman.
  • 25 May 2020 om 18:52
    • Quote van 25 May 2020 om 18:44
      Off; ajax schijnt in verregaande gesprekken zijn met ajax over botman. Leuke club voor hem en zouden wij daar evt. ook nog iets voor kunnen krijgen?
    Ajax met Ajax?
  • 25 May 2020 om 18:44
    Off; ajax schijnt in verregaande gesprekken zijn met ajax over botman. Leuke club voor hem en zouden wij daar evt. ook nog iets voor kunnen krijgen?
  • 25 May 2020 om 18:43
    • Quote van 25 May 2020 om 18:41
      Haha, van Heerenveen naar Zenit niet een stap vooruit? Wake up man....
    100% wel kerel
  • 25 May 2020 om 18:41
    Haha, van Heerenveen naar Zenit niet een stap vooruit? Wake up man....
  • 25 May 2020 om 18:25
    • Quote van 25 May 2020 om 18:24
      Sportief niet denk ik maar verwacht dat de maandelijkse salaris strook alles goedmaakt...
    Sportief een mega stap vooruit hoor.
  • 25 May 2020 om 18:24
    • Quote van 25 May 2020 om 17:35
      Lijkt mij nou niet echt een stap die je zou moeten willen maken...
    Sportief niet denk ik maar verwacht dat de maandelijkse salaris strook alles goedmaakt...
  • 25 May 2020 om 18:09
    • Quote van 25 May 2020 om 17:53
      Waarom niet? Zenit is toch een hele grote club, prachtige stad, prima salaris waarschijnlijk en toch een heel aardig niveau.
    Ook in het tweede elftal?
  • 25 May 2020 om 17:53
    • Quote van 25 May 2020 om 17:35
      Lijkt mij nou niet echt een stap die je zou moeten willen maken...
    Waarom niet? Zenit is toch een hele grote club, prachtige stad, prima salaris waarschijnlijk en toch een heel aardig niveau.
  • 25 May 2020 om 17:35
    Lijkt mij nou niet echt een stap die je zou moeten willen maken...
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›