Biedt beslissing Ajax over Huntelaar kansen voor SC Heerenveen?

19
Biedt beslissing Ajax over Huntelaar kansen voor SC Heerenveen?

Voorlopig wijst nog niets op een terugkeer van Klaas-Jan Huntelaar in het shirt van SC Heerenveen, maar de Friese fans kunnen toch een klein beetje hoop houden. Volgens Voetbal International gaat Ajax zijn aflopende contract namelijk formeel opzeggen.

Hetgeen betekent niet automatisch dat Huntelaar de Amsterdammers gaat verlaten, maar het biedt wel ruimte voor andere clubs om met de 36-jarige spits te gaan praten. Technisch manager Gerry Hamstra liet in februari bij Radio Camataru desgevraagd weten dat Huntelaar "een geweldige aanwinst" zou zijn, zonder daarbij overigens te vermelden of de oud-Heerenvener ook daadwerkelijk op zijn lijstje staat.

Volgens VI praat Huntelaar momenteel met Ajax over de mogelijkheden om in Amsterdam te blijven. Daarbij zal het perspectief voor de spits waarschijnlijk leidend zijn. Momenteel is hij qua speelminuten de meest trefzekere aanvaller van Ajax, maar de vraag is hoeveel speeltijd hij komend seizoen zal krijgen.

Huntelaar stond tussen 2004 en 2006 anderhalf jaar onder contract bij SC Heerenveen en scoorde daarin 33 keer in 46 duels. Daarmee verdiende hij een transfer naar Ajax, waarna hij later ook nog voor Real Madrid, AC Milan en Schalke 04 speelde.

19 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 28 Mar 2020 om 15:39
    Vergane glorie, nooit aan beginnen.
  • 28 Mar 2020 om 09:10
    • Quote van 27 Mar 2020 om 13:28
      Aitor en vuskic zijn transfervrij bij FC Twente. Zou zeker toegevoegde waarde zijn in mijn ogen.
    Nee beide geen versterking. Aitor lijkt aardige speler als je alleen de samenvattingen ziet. Zie je de hele wedstrijd dan valt hij vies tegen. Vukic is te traag en aardig blessure gevoelig. En de klasse druipt er ook niet echt af. Nee bij Twente is geen 1 speler die ons beter zou maken.
  • 27 Mar 2020 om 16:25
    • Quote van 27 Mar 2020 om 13:28
      Aitor en vuskic zijn transfervrij bij FC Twente. Zou zeker toegevoegde waarde zijn in mijn ogen.
    Zeker
  • 27 Mar 2020 om 14:13
    • Quote van 26 Mar 2020 om 16:00
      Daar worden we niet beter van. Vergane glorie. Weggegooid geld. Doe mij Reintje Smit maar!
    Allicht...schiet je geen zak mee op. Wat moet je nu met de " ....." !?
  • 27 Mar 2020 om 13:28
    Aitor en vuskic zijn transfervrij bij FC Twente. Zou zeker toegevoegde waarde zijn in mijn ogen.
  • 27 Mar 2020 om 08:08
    Zou ik echt geweldig vinden, vrees alleen dat hij bij Ajax zal blijven en daar ook zijn hart ligt.
  • 27 Mar 2020 om 00:28
    Graag! Huntelaar is op en top sportman, geen zesje ... kunnen we nog veel plezier aan beleven. Altijd doen als hij haalbaar is !
  • 26 Mar 2020 om 19:58
    Zou prachtig zijn. Hebben we eindelijk weer eens een pinchhitter die daadwerkelijk de pinch ook weet te hitten :-) Met een Espejord in zijn gemiddelde vorm is het nog niet eens uitgesloten dat KJ hier gewoon heel regelmatig in de basis staat.
  • 26 Mar 2020 om 17:14
    Zou fantastisch zijn voor Heerenveen, een gretige en ervaren voetballer. Hij ligt ook zeer goed bij de fans. Kan dan mooi de strijd aangaan met Espejord, daar wordt het team niet minder van.
  • 26 Mar 2020 om 17:13
    • Quote van 26 Mar 2020 om 16:38
      Zeker. Maar als dat 3 ton kost dan zou ik een andere afweging maken...
    Ach 3 ton als je ejuke voor 10 mil verkoopt wat is dan 3 ton heb je tenminste een (goede) spits
  • 26 Mar 2020 om 16:38
    • Quote van 26 Mar 2020 om 16:04
      En jij denkt dat Reintje Smit niets van Huntelaar kan leren?
    Zeker. Maar als dat 3 ton kost dan zou ik een andere afweging maken...
  • 26 Mar 2020 om 16:24
    • Quote van 26 Mar 2020 om 15:38
      Kunnen beter een ervaren middenvelder halen (type Schaars, Bosvelt) i.p.v. ervaren spits. Ik zie Huntelaar niet nog een jaar op de bank zitten. Niet met wat hij bij Heerenveen zou verdienen.. We moeten een spits kopen die weer geld opbrengt i.p.v. 2 jaar op rij huren en die niets meebrengt!
    Laten we eerst maar eens afwachten wat er allemaal gaat gebeuren
  • 26 Mar 2020 om 16:22
    • Quote van 26 Mar 2020 om 16:04
      En jij denkt dat Reintje Smit niets van Huntelaar kan leren?
    Reintje kan heel veel van KJ leren zeker. Ik denk dat hij nog een jaar bij Ajax blijft en dan daar spitsentrainer wordt
  • 26 Mar 2020 om 16:11
    • Quote van 26 Mar 2020 om 15:18
      Het zal vooral aan Huntelaar zelf liggen, en of hij minder salaris wil verdienen. Hij kan wel erg belangrijk worden, met zijn ervaring. In het veld en buiten het veld.
    Het kan natuurlijk ook aantrekkelijk zijn als je hem een baan als bijvoorbeeld spitsentrainer en jeugdtrainer aan bied als hij stopt.
  • 26 Mar 2020 om 16:04
    • Quote van 26 Mar 2020 om 16:00
      Daar worden we niet beter van. Vergane glorie. Weggegooid geld. Doe mij Reintje Smit maar!
    En jij denkt dat Reintje Smit niets van Huntelaar kan leren?
  • 26 Mar 2020 om 16:00
    Daar worden we niet beter van. Vergane glorie. Weggegooid geld. Doe mij Reintje Smit maar!
  • 26 Mar 2020 om 15:38
    Kunnen beter een ervaren middenvelder halen (type Schaars, Bosvelt) i.p.v. ervaren spits. Ik zie Huntelaar niet nog een jaar op de bank zitten. Niet met wat hij bij Heerenveen zou verdienen.. We moeten een spits kopen die weer geld opbrengt i.p.v. 2 jaar op rij huren en die niets meebrengt!
  • 26 Mar 2020 om 15:23
    Indien mogelijk altijd doen!
  • 26 Mar 2020 om 15:18
    Het zal vooral aan Huntelaar zelf liggen, en of hij minder salaris wil verdienen. Hij kan wel erg belangrijk worden, met zijn ervaring. In het veld en buiten het veld.
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›