BREAKING | SC Heerenveen zet ook streep door FeanDei Doelman ADO Den Haag keept zich in de kijker van SC Heerenveen KNVB komt met steunpakket van elf miljoen: ''Alle clubs hard nodig'' Verbeek terug naar Nederland: ''Zorgen over eventuele lockdown'' ''Hoffenheim is een beetje het Heerenveen van de Bundesliga''

Skovgaard rekent op vertrek: ''Er zijn gesprekken gaande''

11
Skovgaard rekent op vertrek: ''Er zijn gesprekken gaande''

Andreas Skovgaard (22) gaat er min of meer vanuit dat hij deze maand gaat vertrekken bij SC Heerenveen. De Deense verdediger zit al een jaar lang op de bank bij de Friezen, zonder dat hij ook maar één keer mocht invallen. Een vertrek is voor beide partijen daarom het beste. 

"Ik ben op zoek naar speeltijd. Of het nu om een huurcontract of een permanente overgang gaat, ik verwacht dat ik in januari een nieuwe club ga vinden", vertelt Skovgaard tegenover het Deense Tipsbladet. "Er zijn gesprekken gaande met andere clubs, maar ik weet niet hoe concreet dat is geweest.

De centrumverdediger sluit een terugkeer naar Denemarken, waar hij speelde voor FC Nordsjaelland, zeker niet uit. "Het belangrijkste voor mij is dat ik aan spelen ga toekomen, in welk land dan ook. Als de kansen het grootste zijn in Denemarken, dan zal ik daar zeker met een open blik naar kijken."

Spijt van zijn overstap naar Friesland heeft Skovgaard overigens niet. "Nee, zeker niet. Ik ging naar Heerenveen met een reden en dat was om het buitenland te proberen. Op dat moment was dat de juiste beslissing. Het is niet gelopen zoals ik wilde, maar dat betekent niet dat ik spijt van mijn keuze heb."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Jan 2020 om 19:56
    • Quote van 16 Jan 2020 om 16:58
      Nou vooruit, ik zal happen meesterscout Lassie. Aangezien jij er zoveel verstand van hebt, Noem eens 5 haalbare aanwinsten voor Heerenveen. Schrijf ik ze op en kijken we in de zomer hoe die zich ontwikkeld hebben.
    Kemper, Douglas, Timbertjes, Eiting s proberen? broertje Koopmeiners, Laursen, Gudmundsson (nog eens), Bijl, Pena, Diemers, D Duarte, Harraoui, Bijleveld, Kharchouch, Hamdaoui. Spelers waar iets van te maken is denk ik zo. Vast niet allemaal haalbaar maar best aardig.
  • 16 Jan 2020 om 19:36
    • Quote van 16 Jan 2020 om 19:33
      Goede vraag, geen antwoord op. Ik zeg alleen dat ik na een aantal trainingen al kon concluderen, dat deze speler niet zal slagen, dus dan moet een scout, die hem meerdere wedstrijden volgt, toch ook zien? Onze nieuwe spits, moet ik nog even beoordelen. Meerdere info volgt;)
    Ik lees graag je mening over Espejord. Mijn voorgevoel zegt dat het niks is. Er is niet eens een Youtube fillmje met al zijn goals.
  • 16 Jan 2020 om 19:33
    • Quote van 16 Jan 2020 om 16:58
      Nou vooruit, ik zal happen meesterscout Lassie. Aangezien jij er zoveel verstand van hebt, Noem eens 5 haalbare aanwinsten voor Heerenveen. Schrijf ik ze op en kijken we in de zomer hoe die zich ontwikkeld hebben.
    Goede vraag, geen antwoord op. Ik zeg alleen dat ik na een aantal trainingen al kon concluderen, dat deze speler niet zal slagen, dus dan moet een scout, die hem meerdere wedstrijden volgt, toch ook zien? Onze nieuwe spits, moet ik nog even beoordelen. Meerdere info volgt;)
  • 16 Jan 2020 om 16:58
    • Quote van 16 Jan 2020 om 14:51
      Mensen namen mij destijds niet serieus, toen ik aangaf dat dit niets ging worden. Dit had ik namelijk na een aantal trainingen al gezien. Toch vreemd dat een scout dit dan niet ziet. Moeten ze toch mij maar eens benaderen! ;) Had Gerry wel wat miskopen kunnen besparen.
    Nou vooruit, ik zal happen meesterscout Lassie. Aangezien jij er zoveel verstand van hebt, Noem eens 5 haalbare aanwinsten voor Heerenveen. Schrijf ik ze op en kijken we in de zomer hoe die zich ontwikkeld hebben.
  • 16 Jan 2020 om 16:14
    • Quote van 16 Jan 2020 om 14:06
      Naess kwam al in de zomer van 2017 heh.
      In hoeverre Hamstra hem echt aan het wekr gezien heeft weet ik niet, maar Naess was begin 2016 al in beeld (vanwege de blessure van Josst van Aken). Dus die komt nog voornamelijk uit de koker van Vonk/Hansma.
      En met een transfervrije Skovgaard kun je natuurlijk een gokje nemen wetende dat je een half jaar later sowieso één en mogelijk 2 centrale verdedigers kwijt gaat raken (en Bulthuis ook op 't punt van vertrekkend stond).
    Ah ok 2017, doel dan meer dat ik beide verhalen best wel op elkaar vind lijken. Juist doordat het idd namen van oude lijstjes waren, voelde het wat als paniek aankopen. Zonder dat er echt naar de ontwikkeling van deze jongens is gekeken en hoe ver ze op dat moment waren. Snap uiteraard dat niet elke speler raak is, maar dit zijn wel echt gevallen van spelers waar ik de toevoeging echt niet heb begrepen.
  • 16 Jan 2020 om 16:08
    • Quote van 16 Jan 2020 om 14:51
      Mensen namen mij destijds niet serieus, toen ik aangaf dat dit niets ging worden. Dit had ik namelijk na een aantal trainingen al gezien. Toch vreemd dat een scout dit dan niet ziet. Moeten ze toch mij maar eens benaderen! ;) Had Gerry wel wat miskopen kunnen besparen.
    Achjoh hij is transfervrij. Wat maakt het uit. Hij was goed voor de breedte en niet duur. Ja hij is niet geslaagd, jammer dan. Andere spelers zijn op die positie bij ons gewoon verder en dat is de realiteit. Dat kan gebeuren.
  • 16 Jan 2020 om 14:51
    Mensen namen mij destijds niet serieus, toen ik aangaf dat dit niets ging worden. Dit had ik namelijk na een aantal trainingen al gezien. Toch vreemd dat een scout dit dan niet ziet. Moeten ze toch mij maar eens benaderen! ;) Had Gerry wel wat miskopen kunnen besparen.
  • 16 Jan 2020 om 14:06
    • Quote van 16 Jan 2020 om 13:30
      Samen met Naess twee gekke aankopen geweest toentertijd. Tuurlijk makkelijk praten achteraf, maar beide hebben wel heel erg weinig indruk gemaakt. Benieuwd wat de Hamstra in deze jongens zag. Goed om dit soort spelers te laten gaan.
    Naess kwam al in de zomer van 2017 heh.
    In hoeverre Hamstra hem echt aan het wekr gezien heeft weet ik niet, maar Naess was begin 2016 al in beeld (vanwege de blessure van Josst van Aken). Dus die komt nog voornamelijk uit de koker van Vonk/Hansma.
    En met een transfervrije Skovgaard kun je natuurlijk een gokje nemen wetende dat je een half jaar later sowieso één en mogelijk 2 centrale verdedigers kwijt gaat raken (en Bulthuis ook op 't punt van vertrekkend stond).
  • 16 Jan 2020 om 13:42
    Je haalt spelers op basis van wat ze nu kunnen en de ontwikkeling die je hoopt of verwacht te zien. In dat laatste zit de onzekerheid en het risico. Soms lukt dat, soms ook niet.
  • 16 Jan 2020 om 13:30
    Samen met Naess twee gekke aankopen geweest toentertijd. Tuurlijk makkelijk praten achteraf, maar beide hebben wel heel erg weinig indruk gemaakt. Benieuwd wat de Hamstra in deze jongens zag. Goed om dit soort spelers te laten gaan.
  • 16 Jan 2020 om 13:29
    Prima op te vangen met jeugd, als je zelfs Zaal mee laat gaan op trainingskamp. Komt er ook weer wat ruimte vrij in salarishuis ;-)
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›