BREAKING | SC Heerenveen zet ook streep door FeanDei Doelman ADO Den Haag keept zich in de kijker van SC Heerenveen KNVB komt met steunpakket van elf miljoen: ''Alle clubs hard nodig'' Verbeek terug naar Nederland: ''Zorgen over eventuele lockdown'' ''Hoffenheim is een beetje het Heerenveen van de Bundesliga''

'SC Heerenveen mengt zich in strijd om gewilde Ajax-aanvaller'

46
'SC Heerenveen mengt zich in strijd om gewilde Ajax-aanvaller'

SC Heerenveen heeft haar pijlen gericht op Noa Lang. Volgens TC Tubantia zijn de Friezen een van de gegadigden om de aanvaller van Ajax tot het einde van het seizoen te huren.

FC Twente lijkt op dit moment het meest concreet voor Lang en zat al om tafel met de twintigjarige aanvaller, die ook als aanvallende middenvelder uit de voeten kan. Er zijn in totaal echter vier Eredivisie-clubs in de markt voor de speler van Jong Oranje, onder wie dus SC Heerenveen.

Lang maakte voor de winterstop veel minuten in het eerste elftal door de blessures van Quincy Promes, David Neres en Zakaria Labyad. Nu trainer Erik ten Hag weer wat ruimer in de vleugelaanvallers zit en Ajax zich ook nog versterkte met Ryan Babel is de kans op speelminuten voor Lang een stuk kleiner geworden.

Ajax staat open voor een verhuur van Lang aan een andere club uit de Eredivisie, maar heeft ook vertrouwen in de vleugelaanvaller. Binnen Ajax wordt ook heel nadrukkelijk gezegd dat Lang mág blijven als hij dat wil of als zich de juiste kans niet voordoet, dat meldt De Telegraaf.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Jan 2020 om 13:23
    • Quote van 17 Jan 2020 om 08:02
      Van Bergen denk ik niet. Dan Ejuke eerder. Misschien een Franse of Russische club met veel geld of zo. Maar is de interesse voor Lang wel echt zo?
    Je kan niet Ejuke naar een half jaar al weer weg doen. Die jongen wordt voor de breedte gehaald.
  • 17 Jan 2020 om 08:02
    Van Bergen denk ik niet. Dan Ejuke eerder. Misschien een Franse of Russische club met veel geld of zo. Maar is de interesse voor Lang wel echt zo?
  • 17 Jan 2020 om 03:41
    Kwakman stelt terecht dat er bij Heerenveen iets moet spelen rond een vertrek van Ejuke of van Bergen. Maar als je aan één van deze 2 goed gaat verdienen ga je toch niet nóg een speler huren. En zeker geen aanvaller. Dat is, ondanks een paar goede seizoenen qua verkoop van verdedigers, ons absoluut succesvolste verdienmodel.
    En dan zou normaal gesproken een type Noa Lang al helemaal niet op lijstjes voor moeten komen. Dat soort arrogante types passen totaal niet bij onze club. Espejord halen en interesse hebben in Lang. Het vertrouwen in de scouting wordt er niet groter op.
  • 16 Jan 2020 om 16:34
    Hebben we nu niet meer aan een spits, Traorè van Ajax. Ik weet dat Sparta hem wil huren.
  • 16 Jan 2020 om 16:23
    • Quote van 16 Jan 2020 om 16:11
      Mwielenga is met vakantie denk ik.
    Vermoed jaartje sabbatical...
  • 16 Jan 2020 om 16:11
    • Quote van 16 Jan 2020 om 14:44
      Is die al gezien bij het stadion?
    Mwielenga is met vakantie denk ik.
  • 16 Jan 2020 om 15:06
    • Quote van 16 Jan 2020 om 14:44
      Is die al gezien bij het stadion?
    Niet te hopen, moet er niet aan denken dat een misbaksel als Lang de ontwikkeling van Van der Heide in de weg gaat staan.
  • 16 Jan 2020 om 15:03
    • Quote van 16 Jan 2020 om 14:58
      Aha, jij wacht even af het zó goed blijft gaan bedoel je. En is dat zo, dan ben je er weer bij. Neehhh, geen successupporter..... Hoe wil je het dan noemen?
    Nee ik heb het nog niet echt gemist. Kijk nu fox sport. De laatste jaren dat ik een seizoenskaart had. Vond ik steeds minder worden. Toen ging ik ook niet elke wedstrijd meer. En mijn vrienden ook niet.
  • 16 Jan 2020 om 14:58
    • Quote van 16 Jan 2020 om 14:19
      Ze doen het dit jaar super. Het gaat nu een half jaar goed. Ik ben geen succes supporter. Om dan meteen weer te komen. Het kan ook volgend jaar weer minder gaan. Het is wel leuker dat het goed gaat. Ik ben minder fanatiek dan vroeger.
    Aha, jij wacht even af het zó goed blijft gaan bedoel je. En is dat zo, dan ben je er weer bij. Neehhh, geen successupporter..... Hoe wil je het dan noemen?
  • 16 Jan 2020 om 14:44
    Is die al gezien bij het stadion?
  • 16 Jan 2020 om 14:19
    • Quote van 16 Jan 2020 om 14:07
      Dat geldt dan niet voor jou blijkbaar. Hoe goed moeten ze het dan wel niet doen voordat we jou weer terugzien?
    Ze doen het dit jaar super. Het gaat nu een half jaar goed. Ik ben geen succes supporter. Om dan meteen weer te komen. Het kan ook volgend jaar weer minder gaan. Het is wel leuker dat het goed gaat. Ik ben minder fanatiek dan vroeger.
  • 16 Jan 2020 om 14:07
    • Quote van 16 Jan 2020 om 13:26
      Ik zeg alleen als de prestaties goed zijn.
      Zitten er ook meer mensen in het stadion.
    Dat geldt dan niet voor jou blijkbaar. Hoe goed moeten ze het dan wel niet doen voordat we jou weer terugzien?
  • 16 Jan 2020 om 13:26
    • Quote van 16 Jan 2020 om 13:20
      “Gehad” ja, en dat geeft niks. Je dient ieders keuze te respecteren. Maar dan nu het hoogste woord hebben over een leeg stadion, waar je zelf mede debet aan bent, klinkt ietwat vreemd. Vind je zelf ook niet?
    Ik zeg alleen als de prestaties goed zijn.
    Zitten er ook meer mensen in het stadion.
  • 16 Jan 2020 om 13:20
    • Quote van 16 Jan 2020 om 12:55
      Dat mag jij vinden. Dus ik mag niks meer zeggen. Ik heb jaren een seizoenskaart gehad. Ging altijd mee naar uitwedstrijden.
    “Gehad” ja, en dat geeft niks. Je dient ieders keuze te respecteren. Maar dan nu het hoogste woord hebben over een leeg stadion, waar je zelf mede debet aan bent, klinkt ietwat vreemd. Vind je zelf ook niet?
  • 16 Jan 2020 om 13:18
    • Quote van 16 Jan 2020 om 13:02
      Dat zou idd het mooiste zijn! Wel lastig in de winter..
    Het heeft met Dresevic prima uitgepakt vorig jaar, met Skovgaard minder. Het is inderdaad een lastige maand, maar misschien dat er wat afvalt bij topclubs. Probleem is dat die vaak willen gaan spelen, en die ruimte is er niet met onze vleugels.
  • 16 Jan 2020 om 13:04
    • Quote van 16 Jan 2020 om 12:47
      Maar een speler kopen in de winterstop is wel lastig. Kwa prijs en kwaliteit
    Ik presenteer u, onder andere:
    Svec, Grindheim, Zeneli, Allback, Nilsson, Sulejmani, Camataru, Thern, Nordfeldt, Djuricic, Bradley
    ;)
  • 16 Jan 2020 om 13:02
    • Quote van 16 Jan 2020 om 12:27
      Heb eigenlijk liever een speler die aangetrokken wordt en een half jaar krijgt om te rijpen en te wennen. Het verloop van de selectie is al behoorlijk hoog door het aantal huurlingen, spelers met aflopende contracten en de vertrekkende sterspelers. Als Hamstra nu niet al inspeelt dan staat er in de zomer een nog grotere klus op hem te wachten. Zijn maar heel weinig spelers met doorlopende contracten die niet in (vrij concrete) belangstelling staan van andere clubs.
    Dat zou idd het mooiste zijn! Wel lastig in de winter..
  • 16 Jan 2020 om 12:55
    • Quote van 16 Jan 2020 om 12:51
      De boekhouder heeft wel een terecht punt en jij een slecht en zwak weerwoord Petter ;-)
    Dat mag jij vinden. Dus ik mag niks meer zeggen. Ik heb jaren een seizoenskaart gehad. Ging altijd mee naar uitwedstrijden.
  • 16 Jan 2020 om 12:51
    • Quote van 16 Jan 2020 om 12:45
      Daar is de boekhouder ook weer.
    De boekhouder heeft wel een terecht punt en jij een slecht en zwak weerwoord Petter ;-)
  • 16 Jan 2020 om 12:47
    Maar een speler kopen in de winterstop is wel lastig. Kwa prijs en kwaliteit
  • 16 Jan 2020 om 12:45
    • Quote van 16 Jan 2020 om 12:16
      Petter,
      jij bent hier de laatste die iets hoort te roeptoeteren over "prestaties willen zien" en "stadion steeds leger".
      De prestaties zijn momenteel boven verwachting en jij vertikt het nog steeds om voor een kaartje te betalen.
    Daar is de boekhouder ook weer.
  • 16 Jan 2020 om 12:27
    Heb eigenlijk liever een speler die aangetrokken wordt en een half jaar krijgt om te rijpen en te wennen. Het verloop van de selectie is al behoorlijk hoog door het aantal huurlingen, spelers met aflopende contracten en de vertrekkende sterspelers. Als Hamstra nu niet al inspeelt dan staat er in de zomer een nog grotere klus op hem te wachten. Zijn maar heel weinig spelers met doorlopende contracten die niet in (vrij concrete) belangstelling staan van andere clubs.
  • 16 Jan 2020 om 12:16
    • Quote van 16 Jan 2020 om 11:35
      We willen ook prestaties zien.
      Anders wordt het stadion ook steeds leger.
      Ja de jeugd moet de kans ook krijgen.
      Ik weet niet als ze goed genoeg zijn.
    Petter,
    jij bent hier de laatste die iets hoort te roeptoeteren over "prestaties willen zien" en "stadion steeds leger".
    De prestaties zijn momenteel boven verwachting en jij vertikt het nog steeds om voor een kaartje te betalen.
  • 16 Jan 2020 om 11:35
    • Quote van 16 Jan 2020 om 11:18
      Op de lange termijn schieten we daar niets mee op... Dan de voorkeur geven aan de jeugd wat momenteel steeds meer gaat gebeuren
    We willen ook prestaties zien.
    Anders wordt het stadion ook steeds leger.
    Ja de jeugd moet de kans ook krijgen.
    Ik weet niet als ze goed genoeg zijn.
  • 16 Jan 2020 om 11:19
    • Quote van 16 Jan 2020 om 10:50
      Haha, daar hebben we weer zo'n 'supporter'. Altijd balen wanneer het goed gaat met je cluppie he?
    Werderom is het de realiteit. Ik zeg niet dat het slecht gaat, alleen dat ik mijn vraagtekens heb bij het huidige beleid...
  • 16 Jan 2020 om 11:18
    • Quote van 16 Jan 2020 om 10:55
      De komende jaren zullen we wel meer spelers huren. Hamstra heeft steeds minder geld te besteden. Door het financieel tekort. Beter goede spelers huren dan slechte spelers kopen.
    Op de lange termijn schieten we daar niets mee op... Dan de voorkeur geven aan de jeugd wat momenteel steeds meer gaat gebeuren
  • 16 Jan 2020 om 10:55
    De komende jaren zullen we wel meer spelers huren. Hamstra heeft steeds minder geld te besteden. Door het financieel tekort. Beter goede spelers huren dan slechte spelers kopen.
  • 16 Jan 2020 om 10:52
    Volgens Sander de Vries zijn we eindelijk van Nemanja Mychalovjvic(?) verlost. Gaat tekenen bij een Poolse club.
  • 16 Jan 2020 om 10:50
    • Quote van 16 Jan 2020 om 10:40
      Dat is het nieuwe beleid van Hamstra... vooral huren en spelen kopen die niet wedstrijdfit zijn
    Haha, daar hebben we weer zo'n 'supporter'. Altijd balen wanneer het goed gaat met je cluppie he?
  • 16 Jan 2020 om 10:43
    • Quote van 16 Jan 2020 om 10:29
      Van huren worden we niet beter.
    Inderdaad, Botman is een flop...
  • 16 Jan 2020 om 10:40
    • Quote van 16 Jan 2020 om 10:29
      Van huren worden we niet beter.
    Dat is het nieuwe beleid van Hamstra... vooral huren en spelen kopen die niet wedstrijdfit zijn
  • 16 Jan 2020 om 10:29
    Van huren worden we niet beter.
  • 16 Jan 2020 om 10:21
    Ik denk dat hij liever naar een club gaat waar de kans op spelen groter is. Ejuke en van Bergen ga je niet zo gauw uit de basis halen voor een huurling.
  • 16 Jan 2020 om 10:19
    Past karakterologisch niet bij de selectie. Tr veel op zijn eigen ding gericht, veel te weinig teamspeler. Niet aan beginnen.
  • 16 Jan 2020 om 10:10
    • Quote van 16 Jan 2020 om 08:56
      Leuke voetballer, zit alleen een verkeerde kop op. Arrogant ventje. Ik zeg nee
    Helemaal mee eens! Zo'n voetballer heb je niet nodig..
  • 16 Jan 2020 om 10:05
    Doen
  • 16 Jan 2020 om 10:00
    Aan de ene kant staat zijn gedrag mij totaal niet aan, maar aan de andere kant heeft hij wel laten zien mee te kunnen bij Ajax 1...
  • 16 Jan 2020 om 09:50
    Laat maar komen... Altijd goed extra concurrentie en van Bergen en Ejuke spelen ook niet wekelijks fantastisch.. Alzal hij wel naar Twente verkassen.
  • 16 Jan 2020 om 09:43
    Nee, nee, nee. Alsjeblieft niet. Wat heb je hier nou weer aan. De sfeer is nu goed
  • 16 Jan 2020 om 09:41
    Nee.
  • 16 Jan 2020 om 09:14
    Niet doen, denkt dat hij er al is en voelt zich te goed voor ons nuchtere clubje.
  • 16 Jan 2020 om 09:02
    Leuk nieuws! Odgaard en Espejord kunnen wel wat concurrentie gebruiken. Of is Hamstra aan het voorsorteren op een mogelijk vertrek van Ejuke of Van Bergen?
  • 16 Jan 2020 om 08:56
    Leuke voetballer, zit alleen een verkeerde kop op. Arrogant ventje. Ik zeg nee
  • 16 Jan 2020 om 08:38
    Tsja als dit waar is snap ik Hamstra ergens op zich wel. Alleen vraag ik mij af of dit een goede match zou zijn. Wat pit en bravoure kunnen we wel gebruiken in de selectie, maar arrogantie en sterallures niet.
  • 16 Jan 2020 om 07:59
    Aub niet over het paard getild misbaksel
  • 16 Jan 2020 om 07:52
    Alsjeblieft niet wat een vies arrogant ventje is dit toch. Alleen denk ik wel dat Talan deze jonge prima onder zijn vleugels kan nemen. Lijkt wel wat op hem in zijn jonge jaren.
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›