SC Heerenveen grijpt naast spits Estland: ''Ze wilden me huren''

13
SC Heerenveen grijpt naast spits Estland: ''Ze wilden me huren''

SC Heerenveen heeft een blauwtje gelopen bij de spits van het nationale elftal van Estland, de 20-jarige Erik Sorga. Met 31 goals in de Estse competitie was hij een transferdoelwit van vele clubs, maar uiteindelijk koos hij voor het Amerikaanse Loudoun United.

"Ik weet zeker dat er aanbiedingen waren van Braga en Heerenveen. Zij deden een aanbod om me voor zes maanden te huren met een optie tot koop", vertelt Sorga in gesprek met Delfi. "Feyenoord had ook interesse, maar zij hebben geen bod uitgebracht. Wisla Krakow meldde zich, maar nadat de coach vertrek lieten ze hun aanbod vallen."

Bij Loudoun United komt Sorga feitelijk in het beloftenelftal van MLS-club DC United te spelen. "Er waren aanbiedingen uit Europa, maar die van DC United was het meest veelbelovend qua speeltijd, omstandigheden en comfort. Bijvoorbeeld een apartement en een auto. In Europa werden dat soort niet toegezegd", aldus Sorga.

Vorig jaar stond Sorga met Estland nog tweemaal tegenover het Nederlands elftal. Tot nu toe kwam hij zes keer uit voor het nationele elftal van Estland, met één doelpunt tot nu toe als gevolg.

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Jan 2020 om 11:27
    Zonder reclame te maken in Nederland is Amazon qua omzet al de nummer 6 e-tailer van Nederland met een omzet van 350 miljoen. Die zijn al aardig bekend in Nederland. Overigens sponsort Amazon volgens mij in geen enkel land waar ze actief zijn een voetbalclub. De kans dat ze dat hier wel gaan doen lijkt me dan ook niet zo groot.
  • 14 Jan 2020 om 09:33
    • Quote van 13 Jan 2020 om 22:27
      Amazon is wel degelijk aardig bekend in Nederland ;)
      De Nederlandse site heeft nu alleen nog maar ebooks dacht ik, en dat is wat ze uitbreiden naar het volledige assortiment.Maar daarvoor kun je al prima naar amazon.de, die gewoon een Nederlandse taal setting heeft en bijna alles ook wel naar Nederland verstuurd.Een Nederlands distributiecentrum gaat er ook nog (lang) niet komen, het blijft vanuit Duitsland komen.
      Het gros van wat er van Amazon naar Nederland komt, zal zakelijk (dienstverlening) zijn gok ik zo.
    Bijna een grotere speler als Amazon kun je haast niet vinden/krijgen.Zou echt geweldig zijn als je die als (hoofd) sponsor zou hebben. In de omringende landen is het inderdaad dé grote concurrent van ebay. In Duitsland, Oostenrijk is het een enorme grote jongen. Het verdeel/ distributiecentrum zit vlakbij over de grens bij Mönchengladbach dus wat dat betreft.
  • 13 Jan 2020 om 22:27
    Amazon is wel degelijk aardig bekend in Nederland ;)
    De Nederlandse site heeft nu alleen nog maar ebooks dacht ik, en dat is wat ze uitbreiden naar het volledige assortiment.Maar daarvoor kun je al prima naar amazon.de, die gewoon een Nederlandse taal setting heeft en bijna alles ook wel naar Nederland verstuurd.Een Nederlands distributiecentrum gaat er ook nog (lang) niet komen, het blijft vanuit Duitsland komen.
    Het gros van wat er van Amazon naar Nederland komt, zal zakelijk (dienstverlening) zijn gok ik zo.
  • 13 Jan 2020 om 20:37
    • Quote van 13 Jan 2020 om 20:12
      klopt ik weet echt wel dat amazon groot is Finja , ze hebben onder andere Twitch overgenomen maar binnen Nederland nog niet echt zo bekend , hier leunen de mensen erg op bol en coolblue etc , als Amazon echt begint met zich op de Nederlandse markt te begeven dan zou een club als Heerenveen prima in hun straatje passen als campagne.
    Waarom zou Heerenveen in hun straatje passen voor een campagne? Als je daadwerkelijk naamsbekendheid wilt in heel het land, doe je er verstandiger aan een grotere club te kiezen die vaker positief in het nieuws is. Daarnaast moet je als club zijnde niet gebruikt willen worden voor een ‘campagne’ maar naar een sponsor dat zich met de club kan identificeren en voor langere periode samen wil werken.
  • 13 Jan 2020 om 20:12
    • Quote van 13 Jan 2020 om 19:51
      Amazon is 1 van de grootste bedrijven ter wereld..
    klopt ik weet echt wel dat amazon groot is Finja , ze hebben onder andere Twitch overgenomen maar binnen Nederland nog niet echt zo bekend , hier leunen de mensen erg op bol en coolblue etc , als Amazon echt begint met zich op de Nederlandse markt te begeven dan zou een club als Heerenveen prima in hun straatje passen als campagne.
  • 13 Jan 2020 om 19:51
    • Quote van 13 Jan 2020 om 19:34
      zo bekend is amazon bij het brede publiek nog niet , het zou wel een win win situatie zijn voor beide maar of het er ooit van komt betwijfel ik , maar je weet het nooit.
    Amazon is 1 van de grootste bedrijven ter wereld..
  • 13 Jan 2020 om 19:34
    • Quote van 13 Jan 2020 om 18:52
      Ja mooie naam. Maar voor de naamsbekendheid, imago of zakelijke relaties hoeven die het niet te doen.
    zo bekend is amazon bij het brede publiek nog niet , het zou wel een win win situatie zijn voor beide maar of het er ooit van komt betwijfel ik , maar je weet het nooit.
  • 13 Jan 2020 om 18:52
    Ja mooie naam. Maar voor de naamsbekendheid, imago of zakelijke relaties hoeven die het niet te doen.
  • 13 Jan 2020 om 18:40
    Iets anders, Amazon komt naar Nederland. Zou een goeie hoofdsponsor voor Heerenveen kunnen zijn. Smeed het ijzer als het heet is.
  • 13 Jan 2020 om 18:10
    • Quote van 13 Jan 2020 om 17:40
      Klinkt een beetje alsof die voor het geld heeft gekozen :').. Die wagen en dat appartement kan je zelf ook wel regelen als je een paar jaar op niveau voetbalt.
    Inderdaad. Die auto en appartement krijg je hier ook makkelijk. Ik zou ook zeggen dat er in Europa meer toekomst is. En hier had hij wel werkelijk een kans op speeltijd, aangezien Odgaard ook niet indrukwekkend was.
  • 13 Jan 2020 om 17:41
    • Quote van 13 Jan 2020 om 17:38
      Ik meende dat zijn naam hier ook genoemd werd na die interlands tegen Oranje? Zijn ze dus wel degelijk met hem bezig geweest. Beetje vreemd verhaal dat Europese club geen auto en een appartement kunnen aanbieden...
    volgens mij zit dat gewoon standaard in het pakket , die auto krijgen ze van friesland lease en ze kunnnen volgens mij gebruik maken van het appartementen complex vlakbij het stadion
  • 13 Jan 2020 om 17:40
    Klinkt een beetje alsof die voor het geld heeft gekozen :').. Die wagen en dat appartement kan je zelf ook wel regelen als je een paar jaar op niveau voetbalt.
  • 13 Jan 2020 om 17:38
    Ik meende dat zijn naam hier ook genoemd werd na die interlands tegen Oranje? Zijn ze dus wel degelijk met hem bezig geweest. Beetje vreemd verhaal dat Europese club geen auto en een appartement kunnen aanbieden...
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›