BREAKING | SC Heerenveen zet ook streep door FeanDei Doelman ADO Den Haag keept zich in de kijker van SC Heerenveen KNVB komt met steunpakket van elf miljoen: ''Alle clubs hard nodig'' Verbeek terug naar Nederland: ''Zorgen over eventuele lockdown'' ''Hoffenheim is een beetje het Heerenveen van de Bundesliga''

'SC Heerenveen brengt uitblinker van RKC (23) aan het twijfelen'

14
'SC Heerenveen brengt uitblinker van RKC (23) aan het twijfelen'

SC Heerenveen is een van de clubs in Nederland die haar oog heeft laten vallen op RKC Waalwijk-speler Stijn Spierings (23), heeft FeanOnline vernomen. De middenvelder is komende zomer transfervrij en heeft bij zijn club al aangegeven graag nu een transfer te willen maken.

Om die reden is Spierings al niet meer met de selectie van RKC afgereisd naar Portugal maar in Nederland achtergebleven, meldden de Brabanders al eerder. Enkele weken geleden leek de voormalig jeugdinternational nog op weg naar het Bulgaarse Levski Sofia, maar om onduidelijke redenen heeft die transfer nog geen doorgang gevonden.

Wellicht twijfelt Spierings nog omdat er ook vanuit Nederland interesse voor hem is. Naast SC Heerenveen zou ook FC Utrecht hem in de gaten houden, al is zijn komst voor beide clubs vooralsnog geen prioriteit. De verwachting is dat technisch manager Gerry Hamstra pas bij een vertrek van een andere middenvelder - er is belangstelling voor Alen Halilovic - concreet gaat worden.

Spierings speelt pas sinds de winter van 2019 voor RKC, dat hem transfervrij overnam van Sparta Rotterdam. Dit seizoen miste de middenvelder slechts één duel en was hij in achttien duels driemaal trefzeker. Zijn mooiste treffer scoorde hij enkele weken geleden tegen SC Heerenveen. De Friezen wonnen het duel uiteindelijk wel met 1-3.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Jan 2020 om 11:51
    • Quote van 10 Jan 2020 om 11:14
      Nee ik wacht meestal tot een speler komt... Daarna vind ik het pas interessant;-)
    Precies. Dat heb ik ook.
  • 10 Jan 2020 om 11:14
    • Quote van 10 Jan 2020 om 11:05
      No shit! Heb je Hamstra wel eens een gerucht horen ontkennen en dat vervolgens blijkt dat die speler toch is gekomen?
    Nee ik wacht meestal tot een speler komt... Daarna vind ik het pas interessant;-)
  • 10 Jan 2020 om 11:05
    • Quote van 10 Jan 2020 om 10:57
      No shit Sherlock! :-p Heb je ooit in het heden en verleden een TD gezien die wel een gerucht bevestigd in de media (en dan bedoel ik een lopend iets en niet iets uit het verleden) Volgens mij wordt alles altijd ontkend ook al zijn ze wel met die persoon bezig.
    No shit! Heb je Hamstra wel eens een gerucht horen ontkennen en dat vervolgens blijkt dat die speler toch is gekomen?
  • 10 Jan 2020 om 10:57
    • Quote van 10 Jan 2020 om 09:29
      Tweet Leeuwarder Couranr: Stijn Spierings van RKC zou volgens geruchten in de belangstelling van SC Heerenveen staan. Of die geruchten kloppen? ,,Nee”, zegt technisch manager Gerry Hamstra.
    No shit Sherlock! :-p Heb je ooit in het heden en verleden een TD gezien die wel een gerucht bevestigd in de media (en dan bedoel ik een lopend iets en niet iets uit het verleden) Volgens mij wordt alles altijd ontkend ook al zijn ze wel met die persoon bezig.
  • 10 Jan 2020 om 09:29
    Tweet Leeuwarder Couranr: Stijn Spierings van RKC zou volgens geruchten in de belangstelling van SC Heerenveen staan. Of die geruchten kloppen? ,,Nee”, zegt technisch manager Gerry Hamstra.
  • 9 Jan 2020 om 21:06
    Een speler die past binnen de huidige filosofie van Heerenveen. Denk dat hij goed in de groep zou passen.
  • 9 Jan 2020 om 18:21
    Leuke interessante speler! Viel vorig jaar al op tijdens de nacompetitie
  • 9 Jan 2020 om 18:08
    Alweer een middenvelder?
  • 9 Jan 2020 om 13:54
    Dit is echt een hele goeie aankoop voor heerenveen! Lijkt een beetje op joey en heeft een goeie trap en techniek!
  • 9 Jan 2020 om 13:35
    • Quote van 9 Jan 2020 om 13:30
      Meer wel. Veel meer is vraag ik me af. En daar hebben ze op zich met Maher, Van de Streek, Gustafson, Ramselaar en Emanuelson ook nog eens allemaal middenvelders die qua basisplaats aan elkaar gewaagd zijn. Strieder en van Overeem komen daar nog bij. Ik denk dat wanneer een Hallilovic vertrekt of wellicht na het seizoen een Veerman of Kongolo (uitgaand van een goede 2e seizoenshelft) je Stijn een heel leuk verhaal voor kan leggen waar speeltijd voor hem niet onrealistisch is.
    Ik vind het wel een leuke speler voor Heerenveen. Hij doet het erg goed bij RKC.
  • 9 Jan 2020 om 13:30
    • Quote van 9 Jan 2020 om 13:12
      Bij Utrecht kan hij veel meer verdienen.
    Meer wel. Veel meer is vraag ik me af. En daar hebben ze op zich met Maher, Van de Streek, Gustafson, Ramselaar en Emanuelson ook nog eens allemaal middenvelders die qua basisplaats aan elkaar gewaagd zijn. Strieder en van Overeem komen daar nog bij. Ik denk dat wanneer een Hallilovic vertrekt of wellicht na het seizoen een Veerman of Kongolo (uitgaand van een goede 2e seizoenshelft) je Stijn een heel leuk verhaal voor kan leggen waar speeltijd voor hem niet onrealistisch is.
  • 9 Jan 2020 om 13:27
    Tip: ‘sc Heerenveen in Gerona: presentaties’ op YouTube, kort fragment waarin spelers presentaties geven over het DNA van een Heerenveen-speler. Kan me alleen maar bekoren!
  • 9 Jan 2020 om 13:12
    • Quote van 9 Jan 2020 om 13:05
      Een leuke speler is dat, vond hem idd opvallen. Vraag me af of je het wint van Utrecht.
    Bij Utrecht kan hij veel meer verdienen.
  • 9 Jan 2020 om 13:05
    Een leuke speler is dat, vond hem idd opvallen. Vraag me af of je het wint van Utrecht.
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›