'Norwich City wil verhuurde Botman per direct overnemen'

8
'Norwich City wil verhuurde Botman per direct overnemen'

Ajax moet eerder dan gepland een beslissing nemen over de toekomst van Sven Botman. De verdediger wordt door de Amsterdammers verhuurd aan SC Heerenveen, maar maakt zoveel indruk dat Norwich City zich heeft gemeld.

De Engelsen willen de jeugdinternational per direct overnemen, weet De Telegraaf te melden. Dat zorgt ervoor dat Marc Overmars al na een half seizoen moet inschatten of Botman ooit goed genoeg gaat worden voor het eerste elftal van Ajax.

Als er weinig vertrouwen in hem is, lijkt een winterse transfer zeer waarschijnlijk. Voor de verdediger is het sowieso zeer lucratief, want in Amsterdam heeft hij nog een jeugdcontract. In de Premier League lonkt dus het grote geld voor de mandekker.

Eind december liet SC Heerenveen-trainer Johnny Jansen bij Radio Camataru weten dat er geen clausule in het huurcontract is waardoor Ajax hem tussentijds kan terughalen. De ervaring leert evenwel dat als het juiste bedrag op tafel wordt gelegd, een transfer altijd bespreekbaar is.

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Jan 2020 om 11:11
    • Quote van 9 Jan 2020 om 10:00
      Was jij erbij roen ajax en hveen mer elkaar afspraken over botman
    Jansen zei in de Podcast dat hij niet tussentijds weg kan.
  • 9 Jan 2020 om 10:00
    • Quote van 9 Jan 2020 om 07:32
      Volgens mij kan Botman niet weg gaan. Daar was een afspraak over gemaakt in het huurcontract. Daarbij denk ik niet dat Ajax hem nu al wil verkopen. In mijn optiek heeft hij genoeg potentie heeft voor het eerste van Ajax.
    Was jij erbij roen ajax en hveen mer elkaar afspraken over botman
  • 9 Jan 2020 om 09:26
    • Quote van 9 Jan 2020 om 07:32
      Volgens mij kan Botman niet weg gaan. Daar was een afspraak over gemaakt in het huurcontract. Daarbij denk ik niet dat Ajax hem nu al wil verkopen. In mijn optiek heeft hij genoeg potentie heeft voor het eerste van Ajax.
    Dat is dus nog even de vraag. We weten niet wat voor gouden deal Hamstra gesloten heeft. Als het onmogelijk is voor Ajax om hem nu te verkopen dan hoeft Overmars niet te twijfelen. Dan is het kort gezegd gewoon nee, want we verhuren Sven dit seizoen aan Heerenveen. Tenzij er ergens een regeltje met kleine lettertjes opgesteld is dat we een aanzienlijk deel van de transferopbrengst krijgen. Voor het juiste bedrag is immers alles mogelijk. Maar ik ga er voor het gemak maar vanuit dat niemand bij de club Sven voor halverwege mei dit jaar wil laten vertrekken.
  • 9 Jan 2020 om 08:02
    Botman blijft wel hoor. Die is interessant genoeg voor Ajax zelf.
  • 9 Jan 2020 om 07:32
    Volgens mij kan Botman niet weg gaan. Daar was een afspraak over gemaakt in het huurcontract. Daarbij denk ik niet dat Ajax hem nu al wil verkopen. In mijn optiek heeft hij genoeg potentie heeft voor het eerste van Ajax.
  • 9 Jan 2020 om 07:24
    Die staan laatste in de PL denk dat Botman slim genoeg is om te weten dat hij volgend jaar gewoon voor zijn plek bij Ajax moet gaan. Vooral wat er nu met Blind aan de hand is.
  • 9 Jan 2020 om 07:22
    Tsja, dat is het nadeel met Gehuurde spelers. Als je geen goede afspraken maakt, dan zijn ze ook zo weer vertrokken. Zou super jammer zijn als er spelers tussentijds vertrekken. Dit kan grote gevolgen hebben voor de 2de seizoenshelft. Niet alleen op sportief gebied, maar ook financieel.
  • 9 Jan 2020 om 07:14
    Neeeeee
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›