''De grote sponsors van SC Heerenveen zagen mij graag komen''

18
''De grote sponsors van SC Heerenveen zagen mij graag komen''

Henk de Jong keerde afgelopen zomer terug bij SC Cambuur. De naam van de 55-jarige oefenmeester, die overkwam van De Graafschap, zong ook rond bij SC Heerenveen.

"Dat kan ik niet ontkennen. De grote sponsors van Heerenveen zagen mij graag komen", beaamt De Jong in gesprek met Voetbal International. Toch overwoog de Friese oefenmeester geen overstap naar het Abe Lenstra Stadion.

"Nee, totaal niet", geeft hij aan. "Want het is heel simpel: mijn naam is al vaker genoemd bij Heerenveen, maar uiteindelijk bellen de mensen die erover gaan nooit. En ik heb een geweldige band met Cambuur. Als die mij wel bellen, dan knal ik gewoon door."

"Ik snap wel waarom bepaalde mensen mij graag naar Heerenveen zagen komen, ik heb daar immers geschiedenis en ben een Fries", vervolgt De Jong. "Alleen: ik ben geen twijfelkont of afwachter. Ik kon tekenen bij Cambuur, een mooie club waar ik een geweldige band mee heb. Dan doe ik dat direct. Klaar."

Ondanks zijn geschiedenis bij SC Heerenveen, sluit SC Cambuur hem in de armen. "Dat heb ik wel moeten afdwingen. Ik heb natuurlijk een Heerenveen-verleden. Het kampioenschap in 2013 is daar heel belangrijk in geweest. Nu ben ik misschien wel meer een Cambuur-man dan een Heerenveen-man, maar ik daar ook zo over straat, hoor."

18 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Dec 2019 om 10:21
    • Quote van 5 Dec 2019 om 09:14
      Henk doet het al jaren goed.
    Ja ik ook.
  • 5 Dec 2019 om 09:24
    • Quote van 4 Dec 2019 om 13:32
      Prima vent hoor die Henk, maar ik ben nog veel blijer met Johny aan het roer!
    Ja ik ook.
  • 5 Dec 2019 om 09:14
    • Quote van 4 Dec 2019 om 11:17
      Waarom? Niet als aanval bedoeld, maar ben oprecht geïnteresseerd in waarom mensen Henk de Jong een goede keus vinden.
    Henk doet het al jaren goed.
  • 4 Dec 2019 om 21:56
    • Quote van 4 Dec 2019 om 13:56
      Dit is die Henk die zijn vrouw als argument gebruikte om bij De Graafschap weg te kunnen omdat hij al rond was met Cambuur ! Die henk ???
    Ok dit gaat echt te ver , je mag vinden van iemand wat je wilt maar dit is gewoon respectloos . Ik ben ook geen fan van Henk , het is mij teveel mr positivo spelen om daarna hoewel alles gewedlig is de benen te nemen , op het moment dat hij dit bijvoorbeeld wel zou moeten doen dan doet hij het juist niet. Cambuur is geweldig ( vd heide wordt ontslagen ) en hij blijft zitten eind van het seizoen , Cambuur is geweldig maar er is teveel gebeurd dat ik niet met mezelf kan leven als ik nu niet weg ga. Groningen , Geweldige nieuwe baan in de commercie dit is echt iets voor mij , kapt ie ineens mee maar alles was geweldig .. De Graafschap zelfde verhaal. Nu is Cambuur ineens weer de beste club van Nederland met de beste supporters en sponsors en " mijn jongens zijn geweldig ze werken zich het snot voor de ogen, ik kan daar zo van genieten, Prachtig man " om maar een van zijn oneliners te nemen. Ik weet het niet met Henk , ik persoonlijk denk dat we met Johnny veel beter af zijn..
  • 4 Dec 2019 om 20:01
    • Quote van 4 Dec 2019 om 19:55
      De man kan niets zonder van der Heide naast. Werd met cambuur kampioen omdat AGOVV en Veendam failliet gingen.
    Ben ook geen fan van hem, laat maar lekker in Leeuwarden!
  • 4 Dec 2019 om 19:55
    • Quote van 4 Dec 2019 om 18:55
      Ik had ook mijn twijfels of dit niet een vooropgezet plan is geweest, het viel allemaal net iets te mooi in elkaar (en binnen twee dagen alles beklonken)...
    De man kan niets zonder van der Heide naast. Werd met cambuur kampioen omdat AGOVV en Veendam failliet gingen.
  • 4 Dec 2019 om 18:55
    • Quote van 4 Dec 2019 om 18:02
      Doe niet zo raar. De man had goede redenen ervoor. Ga jij maar s 200 km verderop werken. Alsjeblieft zeg
    Ik had ook mijn twijfels of dit niet een vooropgezet plan is geweest, het viel allemaal net iets te mooi in elkaar (en binnen twee dagen alles beklonken)...
  • 4 Dec 2019 om 18:02
    • Quote van 4 Dec 2019 om 13:56
      Dit is die Henk die zijn vrouw als argument gebruikte om bij De Graafschap weg te kunnen omdat hij al rond was met Cambuur ! Die henk ???
    Doe niet zo raar. De man had goede redenen ervoor. Ga jij maar s 200 km verderop werken. Alsjeblieft zeg
  • 4 Dec 2019 om 16:35
    • Quote van 4 Dec 2019 om 13:56
      Dit is die Henk die zijn vrouw als argument gebruikte om bij De Graafschap weg te kunnen omdat hij al rond was met Cambuur ! Die henk ???
    ???
  • 4 Dec 2019 om 16:15
    • Quote van 4 Dec 2019 om 13:56
      Dit is die Henk die zijn vrouw als argument gebruikte om bij De Graafschap weg te kunnen omdat hij al rond was met Cambuur ! Die henk ???
    Henkie huichelaar noemen ze hem in de Achterhoek.
  • 4 Dec 2019 om 13:56
    Dit is die Henk die zijn vrouw als argument gebruikte om bij De Graafschap weg te kunnen omdat hij al rond was met Cambuur ! Die henk ???
  • 4 Dec 2019 om 13:32
    Prima vent hoor die Henk, maar ik ben nog veel blijer met Johny aan het roer!
  • 4 Dec 2019 om 13:26
    • Quote van 4 Dec 2019 om 11:14
      Dit korte artikeltje zegt veel over de vage krachtvelden die rondom onze club spelen. Sponsoren die (nog steeds) menen dat ze invloed op het beleid kopen met hun sponsoring. Het zegt ook iets over Henk de Jong en waarom hij misschien niet zo geschikt is, waarom moet je dit nou roepen in de media? Een simpele "Heerenveen heeft niet gebeld, Cambuur wel" had volstaan.
    Inéén woord !? "Narcist".
  • 4 Dec 2019 om 12:06
    • Quote van 4 Dec 2019 om 11:17
      Waarom? Niet als aanval bedoeld, maar ben oprecht geïnteresseerd in waarom mensen Henk de Jong een goede keus vinden.
    Omdat Henk een joviale 'people-pleaser' is en vooral zegt wat men graag wel horen. En hij is een Fries.
  • 4 Dec 2019 om 11:40
    Aardige man maar op de momenten dat het er echt toe doet geeft hij niet thuis en stapt hij op.
  • 4 Dec 2019 om 11:17
    • Quote van 4 Dec 2019 om 11:03
      Mocht Jansen ooit weg gaan.Is henk een goede keus.
    Waarom? Niet als aanval bedoeld, maar ben oprecht geïnteresseerd in waarom mensen Henk de Jong een goede keus vinden.
  • 4 Dec 2019 om 11:14
    Dit korte artikeltje zegt veel over de vage krachtvelden die rondom onze club spelen. Sponsoren die (nog steeds) menen dat ze invloed op het beleid kopen met hun sponsoring. Het zegt ook iets over Henk de Jong en waarom hij misschien niet zo geschikt is, waarom moet je dit nou roepen in de media? Een simpele "Heerenveen heeft niet gebeld, Cambuur wel" had volstaan.
  • 4 Dec 2019 om 11:03
    Mocht Jansen ooit weg gaan.Is henk een goede keus.