''Of Moreno straks opnieuw een optie is? Dan begint het circus opnieuw''

( 17 reacties)
''Of Moreno straks opnieuw een optie is? Dan begint het circus opnieuw''

Na het vastleggen van Jens Odgaard zocht Gerry Hamstra de afgelopen maanden ook nog druk naar een tweede spits. Om diverse redenen lukte het de technisch manager van SC Heerenveen niet om een extra aanvaller te strikken.

"Je kunt nu wel voor een spits gaan en je afvragen of het de oplossing is, of je kunt het intern oplossen. We houden onze oren en ogen open, maar dan moet het wel goed zijn. Je moet voor kwaliteit gaan", verduidelijkt Hamstra in de laatste uitzending van Radio Camataru, de podcast van FeanOnline. "Tijdens de transferperiode is de vraag ook: zijn ze vrij? Is de goede timing er?"

"En in sommige gevallen zijn ze nog niet fit genoeg. Kijk bijvoorbeeld naar Espejord (spits van Tromsø IL, red.) dat heeft allemaal wel in de kranten gestaan en daar zijn we ook wel gesignaleerd. Die was gewoon nog niet fit genoeg. Daarnaast moeten we met ons budget nog steeds uitkijken", vervolgt Hamstra, die aan het eind van de transferperiode ook nog naar huuropties keek.

Op de laatste dag liep een deal met Villarreal over spits Simon Moreno (23) op niets uit. "Of Moreno in de winter nog een optie is? Nou, dan gaat het circus opnieuw beginnen, hè? Moreno was een spits die eventueel gehuurd kon worden. Hij is wel een heel ander type spits dan Jens (Odgaard, red.). Het mooie van lijsten is dat je ze hebt, maar dat ze altijd flexibel zijn."

"Hij (Moreno, red.) staat op op onze lijst, maar de voorkeur is nog steeds dat je in de winter iets kunt doen, een speler een half jaar laat acllimatiseren en dan volgende zomer er staan. Dat zou het mooiste scenario zijn", aldus Hamstra, die terloops ook sluimerende geruchten over een spits uit Turkije erkent. "Er is een Turkse spits op bezoek geweest, maar niet uit een Turkse competitie..."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Sep 2019 om 23:16
    • Quote van 18 Sep 2019 om 11:06
      Maar die heeft medio augustus al een contract in Engeland getekend. Kwamen de geruchten over een Turkse speler / uit Turkse competitie niet pas later?
    Geruchten kunnen altijd later nog tevoorschijn komen. Dit lijkt mij verder ook de enige reële optie.
  • 18 Sep 2019 om 11:06
    • Quote van 18 Sep 2019 om 09:43
      Dan zou ik eerder aan Dervisoglu van sparta denken. Turks jeugdinternational.
    Maar die heeft medio augustus al een contract in Engeland getekend. Kwamen de geruchten over een Turkse speler / uit Turkse competitie niet pas later?
  • 18 Sep 2019 om 09:43
    • Quote van 18 Sep 2019 om 09:18
      Bedankt!
    Dan zou ik eerder aan Dervisoglu van sparta denken. Turks jeugdinternational.
  • 18 Sep 2019 om 09:18
    • Quote van 17 Sep 2019 om 23:11
      Ik denk Dogan, deed het vorig seizoen goed in de KKD bij Oss, en is transfervrij naar NAC gegaan. Heeft volgens mij zowel de Nederlandse als Turkse nationaliteit
    Bedankt!
  • 18 Sep 2019 om 04:37
    • Quote van 17 Sep 2019 om 21:24
      Dat gevoel heb ik ook. Op de vraag wie er topscoorder zou worden dit jaar, was zijn antwoord; moet het iemand zijn die er nu al speelt of die in de winter komt? Dat vond ik een opvallend antwoord. Alsof er een plan ligt om iemand te halen in de winter die dus heel gemakkelijk scoort en er meteen staat.
    Met de huidige doelpuntenmakers zou je je zelf bij voorbaat al niet heel serieus nemen. En dan laat je het open. Slimme uitspraak derhalve.

    Ik ben gister bij de de training geweest, maar wat ik zie van onze Odgaard. Had en in de partij een paar keer aan de stok met een felle Floranus en probeerde zich te beklagen bij de TS. Die deed het af als stoppen met kinderachtig zijn. Vervolgens werd bij het einde Jens gevraagd voor een interview door Heerenveen tv, maar Jens weigerde. Niet op het veld. Niet bij het stadion. Helemaal niet. Jens mag dan een koele kikker lijken, ik heb hem gister even anders gezien.

    Jongelingen Guus Offerhaus en Rein Smit deden gister mee. Rein Smit deed het in de afwerking een stuk doeltreffender dan Odgaard. Om het toch nog positief af te sluiten.
  • 17 Sep 2019 om 23:29
    • Quote van 17 Sep 2019 om 21:24
      Dat gevoel heb ik ook. Op de vraag wie er topscoorder zou worden dit jaar, was zijn antwoord; moet het iemand zijn die er nu al speelt of die in de winter komt? Dat vond ik een opvallend antwoord. Alsof er een plan ligt om iemand te halen in de winter die dus heel gemakkelijk scoort en er meteen staat.
    Hij wilde ook niet echt iemand noemen noemen die topscorer wordt.
  • 17 Sep 2019 om 23:11
    • Quote van 17 Sep 2019 om 21:30
      Wie zou trouwens die Turkse spits zijn?
    Ik denk Dogan, deed het vorig seizoen goed in de KKD bij Oss, en is transfervrij naar NAC gegaan. Heeft volgens mij zowel de Nederlandse als Turkse nationaliteit
  • 17 Sep 2019 om 23:01
    geen sterk verhaal van hamstra en over de vietnamees ik moet het nog zien.
  • 17 Sep 2019 om 21:43
    • Quote van 17 Sep 2019 om 19:27
      Aha, en waar vindt deze vooruitziende blik zijn oorsprong? Een Vietnamkenner of is het de vrij krachtige noordwestenwind. Bedankt voor je stellige mening, ik houd nog even vast aan het vakmanschap binnen de club.
    Heb even wat video's van hem bekeken. En heel eerlijk gezegd, had ik het niveau wat hoger ingeschat. Hij komt wat klungelig over, ik vrees dat het hem niet wordt, of hij moet zich heel snel kunnen aanpassen.
  • 17 Sep 2019 om 21:40
    • Quote van 17 Sep 2019 om 18:34
      Denk echt dat Van Hau er niets van gaat bakken. Het zou mij persoonlijk al meevallen als hij minuten weet te maken bij het tweede. Gaat er morgen iemand bij de training kijken?
    Morgen is er geen training.
  • 17 Sep 2019 om 21:30
    Wie zou trouwens die Turkse spits zijn?
  • 17 Sep 2019 om 21:24
    • Quote van 17 Sep 2019 om 19:01
      Dat zegt Hamstra.
    Dat gevoel heb ik ook. Op de vraag wie er topscoorder zou worden dit jaar, was zijn antwoord; moet het iemand zijn die er nu al speelt of die in de winter komt? Dat vond ik een opvallend antwoord. Alsof er een plan ligt om iemand te halen in de winter die dus heel gemakkelijk scoort en er meteen staat.
  • 17 Sep 2019 om 19:29
    Is Duje Cop van Standard Luik niet iets? Voormalig international, Spits ,sterke vent , genoeg ervaring, 29 jaar..miljoen euro of minder, moet kunnen !?
  • 17 Sep 2019 om 19:27
    • Quote van 17 Sep 2019 om 18:34
      Denk echt dat Van Hau er niets van gaat bakken. Het zou mij persoonlijk al meevallen als hij minuten weet te maken bij het tweede. Gaat er morgen iemand bij de training kijken?
    Aha, en waar vindt deze vooruitziende blik zijn oorsprong? Een Vietnamkenner of is het de vrij krachtige noordwestenwind. Bedankt voor je stellige mening, ik houd nog even vast aan het vakmanschap binnen de club.
  • 17 Sep 2019 om 19:01
    • Quote van 17 Sep 2019 om 18:28
      Beter zorgen we er voor dat er in de winter een spits gehaald wordt, niet gehuurd, en die kan dan een half jaar wennen achter Odgaard en invallend minuten maken. En dan kan hij volgend jaar er staan.
    Dat zegt Hamstra.
  • 17 Sep 2019 om 18:34
    Denk echt dat Van Hau er niets van gaat bakken. Het zou mij persoonlijk al meevallen als hij minuten weet te maken bij het tweede. Gaat er morgen iemand bij de training kijken?
  • 17 Sep 2019 om 18:28
    Beter zorgen we er voor dat er in de winter een spits gehaald wordt, niet gehuurd, en die kan dan een half jaar wennen achter Odgaard en invallend minuten maken. En dan kan hij volgend jaar er staan.
zondag 27 oktober 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›