''Bij huurconstructies proberen wij een verdienmodel toe te passen''

( 86 reacties)
''Bij huurconstructies proberen wij een verdienmodel toe te passen''

De transfermarkt zit inmiddels alweer een aantal dagen op slot. SC Heerenveen haalde deze zomer de nodige versterkingen. Vijf spelers werden gehuurd, namelijk Jens Odgaard, Sven Botman, Anders Dreyer, Doan Van Hau en Alen Halilovic.

Volgens technisch manager Gerry Hamstra is dat soms noodzakelijk. "Tegen huren wordt vaak anders aangekeken, maar bij iedere huurconstructie proberen wij een verdienmodel toe te passen", legt hij uit in gesprek met FeanFan. "Ik denk dat je vooral positief moet kijken, want het zijn allemaal goede spelers. Daar komt bij dat je in een situatie zit waarbij je niet alles kunt kopen, dus je moet creatief zijn."

SC Heerenveen is echter ook een club die het moet hebben van transferinkomsten. Zo werden spelers als Afonso Alves, Miralem Sulejmani, Alfred Finnbogason en Michel Vlap voor vele miljoenen verkocht. "We denken dat we nog genoeg kapitaal op het veld hebben staan voor de komende jaren en we geven ook jeugdspelers de kans", aldus Hamstra.

Zo mochten dit seizoen Jan Ras, Arjen van der Heide en Hamdi Akujobi al hun officiële debuut maken in het eerste elftal van de Friezen. "Sommige clubs hebben een gecertificeerde jeugdopleiding, maar daar speelt soms geen jeugdspeler in het eerste. Wij hebben juist veel talenten in de selectie, die ook nog hun debuut mogen maken", besluit Hamstra trots.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 8 Sep 2019 om 13:08
    Vaag verhaal er staat eigenlijk niets
  • 7 Sep 2019 om 16:02
    • Quote van 7 Sep 2019 om 11:58
      Alles kan. Alles is ook onduidelijk in deze.
    Exact. Voor mij is het duidelijker als er bijvoorbeeld gezegd wordt we kunnen deels eigenaar van de transferrechten worden als wij dat willen zoals az het naar buiten heeft gebracht. Maar goed, wat boeit het ook. Wat ik wil zien is een strijdend en goed voetballend Heerenveen met de ambitie het hoogst haalbare na te streven.
  • 7 Sep 2019 om 11:58
    • Quote van 7 Sep 2019 om 11:41
      Wie zegt dat die afspraken betrekking op Lammers zelf hebben?
      Afspraak tussen de clubs kan ook een (minder hoog) bepaald bedrag zijn of een percentage van transfer.
      Hoeft niet een koopoptie oid te zijn.
    Alles kan. Alles is ook onduidelijk in deze.
  • 7 Sep 2019 om 11:41
    • Quote van 7 Sep 2019 om 11:10
      Dat laatste is natuurlijk ook een wassen neus. Clubs kunnen wel afspraken hebben dan maar als Lammers dat niet wil heb je er niks aan.
    Wie zegt dat die afspraken betrekking op Lammers zelf hebben?
    Afspraak tussen de clubs kan ook een (minder hoog) bepaald bedrag zijn of een percentage van transfer.
    Hoeft niet een koopoptie oid te zijn.
  • 7 Sep 2019 om 11:10
    • Quote van 7 Sep 2019 om 00:41
      Prima dat jij 't duidelijk vind, maar ik vind het zo vaag als het maar kan.
      Voor AZ is er nog niets duidelijk, alleen dat ze deels eigenaar kunnen worden.
      Met Lammers was het duidelijker:
      "Wanneer Lammers via een periode in het Abe Lenstra Stadion doorbreekt in Eindhoven, staat daar voor Heerenveen een financiële impuls tegenover. Wanneer Lammers na zijn Friese huurjaar uiteindelijk géén kans maakt op een doorbraak in Eindhoven, liggen er ook afspraken tussen beide clubs."
    Dat laatste is natuurlijk ook een wassen neus. Clubs kunnen wel afspraken hebben dan maar als Lammers dat niet wil heb je er niks aan.
  • 7 Sep 2019 om 00:41
    • Quote van 7 Sep 2019 om 00:20
      Voor mij is de az deal zo duidelijk genoeg, wilde dat Hamstra is in grote lijnen vertelde op wat voor manier hij toekomstig voordeel uit huren probeert te halen. Als er niets gezegd word anders dan we proberen er een verdienmodel op los te laten groeit de twijfel bij mij over of het werkelijk zo is
    Prima dat jij 't duidelijk vind, maar ik vind het zo vaag als het maar kan.
    Voor AZ is er nog niets duidelijk, alleen dat ze deels eigenaar kunnen worden.
    Met Lammers was het duidelijker:
    "Wanneer Lammers via een periode in het Abe Lenstra Stadion doorbreekt in Eindhoven, staat daar voor Heerenveen een financiële impuls tegenover. Wanneer Lammers na zijn Friese huurjaar uiteindelijk géén kans maakt op een doorbraak in Eindhoven, liggen er ook afspraken tussen beide clubs."
  • 7 Sep 2019 om 00:35
    • Quote van 7 Sep 2019 om 00:20
      Voor mij is de az deal zo duidelijk genoeg, wilde dat Hamstra is in grote lijnen vertelde op wat voor manier hij toekomstig voordeel uit huren probeert te halen. Als er niets gezegd word anders dan we proberen er een verdienmodel op los te laten groeit de twijfel bij mij over of het werkelijk zo is
    Zou zelf ook niet kiezen om zoiets in het nieuws te brengen. Kun je behoorlijk scheve gezichten van krijgen onder de verhuurders. Bovendien weet een volgende club dan ook ongeveer wat ze kunnen gaan vragen, terwijl Hamstra anders wellicht een betere deal had kunnen maken.
  • 7 Sep 2019 om 00:20
    Voor mij is de az deal zo duidelijk genoeg, wilde dat Hamstra is in grote lijnen vertelde op wat voor manier hij toekomstig voordeel uit huren probeert te halen. Als er niets gezegd word anders dan we proberen er een verdienmodel op los te laten groeit de twijfel bij mij over of het werkelijk zo is
  • 7 Sep 2019 om 00:03
    • Quote van 6 Sep 2019 om 23:45
      Klopt dat staat er inderdaad. Maar voor mij is daarmee direct duidelijk hoe het verdienmodel in elkaar steekt. De veelbesproken huurdeal van Lammers wat zogezegd geen kale huur zou zijn geweest.. er is nooit enige uitleg gegeven over wat er nu niet kaal aan die huur was en wat Heerenveen er in de toekomst financieel mee op kan schieten. Ik hoef niet in percentage te weten wat de deals zijn, maar wees gewoon open over de voordelen zodat er begrip komt voor huren op sommige momenten i.p.v. kopen. Nu is het allemaal vaag..
    De AZ 'deal' is ook vaag.
    Hoe kunnen ze deels eigenaar worden? Wat kost hun dat? Voor hoeveel procent kunnen ze eigenaar worden?
    Als je een deel moeten kopen, en hij wordt voor minder verkocht of het deel van de transfersom is minder dan wat er voor betaald is... Schiet je er bij in.
    Een deel van de transfersom zonder haken en ogen of voorwaarden is dan voordeliger, lijkt mij.
  • 6 Sep 2019 om 23:45
    • Quote van 6 Sep 2019 om 22:37
      Ook van vi.nl:
      'Met Manchester City hebben we nu de afspraak gemaakt dat we deels eigenaar kunnen worden van Correia. Zonder dat wij bepalen waar zijn verdere toekomst ligt. Wellicht kan dat later tot verdere samenwerking met City leiden.'

      Wederom "Kunnen worden".
    Klopt dat staat er inderdaad. Maar voor mij is daarmee direct duidelijk hoe het verdienmodel in elkaar steekt. De veelbesproken huurdeal van Lammers wat zogezegd geen kale huur zou zijn geweest.. er is nooit enige uitleg gegeven over wat er nu niet kaal aan die huur was en wat Heerenveen er in de toekomst financieel mee op kan schieten. Ik hoef niet in percentage te weten wat de deals zijn, maar wees gewoon open over de voordelen zodat er begrip komt voor huren op sommige momenten i.p.v. kopen. Nu is het allemaal vaag..
  • 6 Sep 2019 om 23:42
    • Quote van 6 Sep 2019 om 23:36
      Haha nee, ben trouwens behoorlijk openminded. Maar het is algemeen bewezen dat taalverbeteraars onaangename mensen zijn, dus verwacht daarom dat niet zoveel mensen je lief hebben en je daarom eenzaam op je kamertje zit, ergens op een zolder, je hier een beetje je spellingkwaliteiten probeert te tonen om enigszins sociaal aanzien te krijgen. Morgen Impaqt in Weeze, kom je ook even stampen? Kun je de maatschappelijke druk even van je af blazen, is wel op een oud vliegveld in Duitsland, begrijp dat je naast het verlies van vandaag niet morgen nogmaals geconfronteerd wilt worden met een verlies, maar ik zou het gezellig vinden, doen we even biertje! No hard Feelings.
    Nou, met het risico om je beeld te bevestigen: je betoog zou leesbaarder worden als je eens een punt of komma op de goede plek zou zetten. Waarom zoek je eigenlijk ruzie? Deze discussie ging over nazi referenties, die ik niet zo leuk vind. En daar ga jij tussen zitten met inhoudsloos geklets.
  • 6 Sep 2019 om 23:36
    • Quote van 6 Sep 2019 om 23:29
      Zeg, waar komt die fascinatie met zolderkamertjes eigenlijk vandaan? Of is dat gewoon een metafoor voor je eigen beperkte geest? Oh ja, het punt was: nazi referenties zijn niet altijd leuk.
    Haha nee, ben trouwens behoorlijk openminded. Maar het is algemeen bewezen dat taalverbeteraars onaangename mensen zijn, dus verwacht daarom dat niet zoveel mensen je lief hebben en je daarom eenzaam op je kamertje zit, ergens op een zolder, je hier een beetje je spellingkwaliteiten probeert te tonen om enigszins sociaal aanzien te krijgen. Morgen Impaqt in Weeze, kom je ook even stampen? Kun je de maatschappelijke druk even van je af blazen, is wel op een oud vliegveld in Duitsland, begrijp dat je naast het verlies van vandaag niet morgen nogmaals geconfronteerd wilt worden met een verlies, maar ik zou het gezellig vinden, doen we even biertje! No hard Feelings.
  • 6 Sep 2019 om 23:29
    Zeg, waar komt die fascinatie met zolderkamertjes eigenlijk vandaan? Of is dat gewoon een metafoor voor je eigen beperkte geest? Oh ja, het punt was: nazi referenties zijn niet altijd leuk.
  • 6 Sep 2019 om 23:19
    • Quote van 6 Sep 2019 om 23:16
      Haha als een simpele ziel iemand is die geniet van het leven, zich niet druk maakt om aanvallen van mensen die hem niet eens kennen, etc. Ja dan ben ik liever een simpele ziel dan zo'n saai en degelijk persoon als jij.
    Daar zit een zekere ironie in. Ik ben nog niet vaak van degelijkheid beschuldigd. Zullen we de nazi grappen voortaan achterwege laten?
  • 6 Sep 2019 om 23:16
    • Quote van 6 Sep 2019 om 23:07
      Wat ben jij een simpele ziel.
    Haha als een simpele ziel iemand is die geniet van het leven, zich niet druk maakt om aanvallen van mensen die hem niet eens kennen, etc. Ja dan ben ik liever een simpele ziel dan zo'n saai en degelijk persoon als jij.
  • 6 Sep 2019 om 23:07
    • Quote van 6 Sep 2019 om 23:06
      Snap wel dat je teleurgesteld bent dat Duitsland 'terecht' verloren heeft.
    Wat ben jij een simpele ziel.
  • 6 Sep 2019 om 23:06
    • Quote van 6 Sep 2019 om 23:05
      Jelmer, taalnazi of soupnazi of whatever kan nog wel. Daar was ik misschien wat te fel. Maar met terminologie als definitieve oplossing moet je gewoon niet doorgaan.
    Snap wel dat je teleurgesteld bent dat Duitsland 'terecht' verloren heeft.
  • 6 Sep 2019 om 23:05
    • Quote van 6 Sep 2019 om 22:59
      Een “Taalnazi” of “Grammarnazi” is een gewoon bestaande uitdrukking. Staat in diverse woordenboeken en volgens zelfs in de van Dale (al weet ik dat laatste niet zeker) Betekenis: “iemand die voortdurend anderen op hun taalfouten wijst”. Klinkt wel als...
    Jelmer, taalnazi of soupnazi of whatever kan nog wel. Daar was ik misschien wat te fel. Maar met terminologie als definitieve oplossing moet je gewoon niet doorgaan.
  • 6 Sep 2019 om 23:03
    • Quote van 6 Sep 2019 om 22:56
      Serieus Jelmer, wil je deze kant op? Dit begon over een gebbetje over grammatica en spelling. Escaleer dit nou niet met deze beladen terminologie. Dat zou dwaas zijn.
    Ik begrijp wel dat sommige Nederlanders snel overspannen zijn.. Zelf zit je ook steeds te stoken, snap dat je Nederlandse woordenboek op dat zolderkamertje van je, nooit van zich afvuurt, maar hier verweren mensen zich nou eenmaal. Goed om een beetje een dikkere huid te kweken voor de echt wereld Meine Her Fritz!
  • 6 Sep 2019 om 22:59
    • Quote van 6 Sep 2019 om 22:53
      Wat is dit nou weer voor gelul? Zit je te vissen naar een sneer? Ik stel het niet op prijs, ook niet “im scherz”, met nazis in verband te worden gebracht. Als hij het niet zo bedoelt, prima; no hard feelings. Maar die opmerking van jouw gaat alle perken te buiten.
    Een “Taalnazi” of “Grammarnazi” is een gewoon bestaande uitdrukking. Staat in diverse woordenboeken en volgens zelfs in de van Dale (al weet ik dat laatste niet zeker) Betekenis: “iemand die voortdurend anderen op hun taalfouten wijst”. Klinkt wel als...
  • 6 Sep 2019 om 22:58
    • Quote van 6 Sep 2019 om 22:53
      Dat zou wel een heel definitieve oplossing zijn...
    Hahaha
  • 6 Sep 2019 om 22:56
    • Quote van 6 Sep 2019 om 22:53
      Dat zou wel een heel definitieve oplossing zijn...
    Serieus Jelmer, wil je deze kant op? Dit begon over een gebbetje over grammatica en spelling. Escaleer dit nou niet met deze beladen terminologie. Dat zou dwaas zijn.
  • 6 Sep 2019 om 22:53
    • Quote van 6 Sep 2019 om 22:49
      Af? Betekent het dat hij nu tegen de muur aan moet?
    Wat is dit nou weer voor gelul? Zit je te vissen naar een sneer? Ik stel het niet op prijs, ook niet “im scherz”, met nazis in verband te worden gebracht. Als hij het niet zo bedoelt, prima; no hard feelings. Maar die opmerking van jouw gaat alle perken te buiten.
  • 6 Sep 2019 om 22:53
    • Quote van 6 Sep 2019 om 22:49
      Af? Betekent het dat hij nu tegen de muur aan moet?
    Dat zou wel een heel definitieve oplossing zijn...
  • 6 Sep 2019 om 22:49
    • Quote van 6 Sep 2019 om 22:45
      Wel grappig of niet grappig: als je over Nazis begint, ben je af.
    Af? Betekent het dat hij nu tegen de muur aan moet?
  • 6 Sep 2019 om 22:45
    • Quote van 6 Sep 2019 om 22:35
      Nooit grappig: Een taalnazi met de naam DerFritz... (stiekem toch best grappig)
    Wel grappig of niet grappig: als je over Nazis begint, ben je af.
  • 6 Sep 2019 om 22:37
    • Quote van 6 Sep 2019 om 19:29
      vi.nl
    Ook van vi.nl:
    'Met Manchester City hebben we nu de afspraak gemaakt dat we deels eigenaar kunnen worden van Correia. Zonder dat wij bepalen waar zijn verdere toekomst ligt. Wellicht kan dat later tot verdere samenwerking met City leiden.'

    Wederom "Kunnen worden".
  • 6 Sep 2019 om 22:35
    • Quote van 6 Sep 2019 om 22:20
      Überhaupt is het eigenlijk :)
    Nooit grappig: Een taalnazi met de naam DerFritz... (stiekem toch best grappig)
  • 6 Sep 2019 om 22:20
    • Quote van 6 Sep 2019 om 22:05
      Haha, ga hier echt niet op mn spelling zitten letten (zeker niet na.een werkdagen van 14 uurtjes. Bovendien corrigeert deze app soms woorden in woorden waarvan ik het bestaan nog niet wist, en ze uberhaubt ook niet doen.
    Überhaupt is het eigenlijk :)
  • 6 Sep 2019 om 22:05
    • Quote van 6 Sep 2019 om 21:26
      Tsja, als we toch op taalles zitten: “jij beweert”.
    Haha, ga hier echt niet op mn spelling zitten letten (zeker niet na.een werkdagen van 14 uurtjes. Bovendien corrigeert deze app soms woorden in woorden waarvan ik het bestaan nog niet wist, en ze uberhaubt ook niet doen.
  • 6 Sep 2019 om 22:02
    • Quote van 6 Sep 2019 om 21:40
      Ik zei toch ook dat de bedragen hoger zijn geworden. Wel even goed lezen hè. Er is wel wat veranderd, echter zie ik niet in waarom wij 5 jaar terug wel een spits konden scouten, en Hamstra kan dat niet blijkbaar. En waarom kunnen Willem II, Heracles en Utrecht het wel? Is hun voetbalwereld niet veranderd? Kom op he. We zijn excuses aan het zoeken. Waar is dat topsport klimaat waar je wordt afgerekend op resultaat? Nee, excuses verzinnen is makkelijker.
    Hij had er 10 gescout, maar als die vervolgens niet willen? Bovendien heeft hij er eentje weten te halen.
  • 6 Sep 2019 om 21:40
    • Quote van 6 Sep 2019 om 21:19
      Sorry, maar wat jij allemaal beweerd is niet waar, de tijden zijn echt enorm veranderd. Kijk wat er geboden wordt voor spelers als de Ligt en de Jong. Topclubs kopen nu inderdaad alle jeugdtalenten op, veel meer dan vroeger. Komt ook omdat de lijnen veel korter zijn, door bijv. De mobiel. Via internet kunnen gemakkelijker video's etc gbekeken worden blahblah. Als jij werkelijk gelooft dat er de afgelopen 20.jaar geen veranderingen hebben plaatsgenomen in dit fenomeen, dan krap ik mezelf even behoorlijk hard achter mn oren.
    Ik zei toch ook dat de bedragen hoger zijn geworden. Wel even goed lezen hè. Er is wel wat veranderd, echter zie ik niet in waarom wij 5 jaar terug wel een spits konden scouten, en Hamstra kan dat niet blijkbaar. En waarom kunnen Willem II, Heracles en Utrecht het wel? Is hun voetbalwereld niet veranderd? Kom op he. We zijn excuses aan het zoeken. Waar is dat topsport klimaat waar je wordt afgerekend op resultaat? Nee, excuses verzinnen is makkelijker.
  • 6 Sep 2019 om 21:26
    • Quote van 6 Sep 2019 om 21:19
      Sorry, maar wat jij allemaal beweerd is niet waar, de tijden zijn echt enorm veranderd. Kijk wat er geboden wordt voor spelers als de Ligt en de Jong. Topclubs kopen nu inderdaad alle jeugdtalenten op, veel meer dan vroeger. Komt ook omdat de lijnen veel korter zijn, door bijv. De mobiel. Via internet kunnen gemakkelijker video's etc gbekeken worden blahblah. Als jij werkelijk gelooft dat er de afgelopen 20.jaar geen veranderingen hebben plaatsgenomen in dit fenomeen, dan krap ik mezelf even behoorlijk hard achter mn oren.
    Tsja, als we toch op taalles zitten: “jij beweert”.
  • 6 Sep 2019 om 21:21
    • Quote van 6 Sep 2019 om 19:56
      Je hebt bijna helemaal gelijk! Dat woordje is wel vrij belangrijk in die zin. ;-) Heb het nu toegevoegd. Ik schreef echter 'veranderd', omdat het verleden tijd is. De -r zit niet in 't ex kofschip, dus je krijgt een -d in de verleden tijd. Je kunt het ook langer maken. Dan krijg je veranderde, dus -d in de verleden tijd.
    Thx :)
    Mag ik m'n mobiel en die ene mojito te veel de schuld geven? ;)
  • 6 Sep 2019 om 21:19
    • Quote van 6 Sep 2019 om 17:26
      Het is gewoon niet waar. Ik snap niet waarom er zulke zwakke excuses worden aangedragen. Hamstra weet sinds zijn aantreden, zo'n drie jaar geleden, geen spits te scouten. Feit.
    Sorry, maar wat jij allemaal beweerd is niet waar, de tijden zijn echt enorm veranderd. Kijk wat er geboden wordt voor spelers als de Ligt en de Jong. Topclubs kopen nu inderdaad alle jeugdtalenten op, veel meer dan vroeger. Komt ook omdat de lijnen veel korter zijn, door bijv. De mobiel. Via internet kunnen gemakkelijker video's etc gbekeken worden blahblah. Als jij werkelijk gelooft dat er de afgelopen 20.jaar geen veranderingen hebben plaatsgenomen in dit fenomeen, dan krap ik mezelf even behoorlijk hard achter mn oren.
  • 6 Sep 2019 om 21:08
    • Quote van 6 Sep 2019 om 20:44
      Uth vertrok in 2015. Toen moest er een nieuwe spits komen. Hamstra is hier sinds 2016. 3 jaar. 0 spitsen.
    Huh? Hebben we drie jaar zonder spits gespeeld? Huh????
  • 6 Sep 2019 om 20:44
    • Quote van 6 Sep 2019 om 20:41
      @zemJe noemt Uth en Finnbogason, maar die kwamen in 2012. Daarna dus geen enkele briljant meer gescout. Dat is dus al ingezet ver voordat Hamstra kwam.
    Uth vertrok in 2015. Toen moest er een nieuwe spits komen. Hamstra is hier sinds 2016. 3 jaar. 0 spitsen.
  • 6 Sep 2019 om 20:42
    • Quote van 6 Sep 2019 om 19:21
      Jawel, want jij wil info over hoeveel dat dan zou moeten kosten. Iets wat je niet snel gaat weten, en zeker niet officieel, want Heerenveen deelt nooit dat soort informatie met het grote publiek. Het gaat juist om het model in grote lijnen. Waar vroeger jonge spelers gekocht werden voor een klein bedrag om vervolgens weer door te verkopen, huur je nu die talenten van grote clubs, kan je een deel van de transferrechten van Correia of een ander talent kopen bij tevredenheid, om daar vervolgens weer geld mee te verdienen bij een verkoop. Dat is het verdienmodel.
    Het was een statement dat er geen info over was, geen vraag er na :).
    Wellicht kwam het anders over.

    In grote lijnen is het model zo duidelijk, maar het bied je weinig garanties.
    Zeker niet als je je in zou moeten kopen; of een speler iets gaat opleveren is geen zekerheidje. Dan is een percentage van de transfer opbrengst 'beter', toch?
    Of begrijp ik het / je verkeerd?
  • 6 Sep 2019 om 20:41
    @zemJe noemt Uth en Finnbogason, maar die kwamen in 2012. Daarna dus geen enkele briljant meer gescout. Dat is dus al ingezet ver voordat Hamstra kwam.
  • 6 Sep 2019 om 20:31
    • Quote van 6 Sep 2019 om 19:23
      Ik reageer op de eerste drie regels van jouw reactie. En mijn 'lap tekst' gaat overigens niet alleen over een veranderende markt.
    De rest van de tekst ben ik met je eens hoor :)
  • 6 Sep 2019 om 20:24
    • Quote van 6 Sep 2019 om 18:37
      Kijk alleen al bij Manchester City. Vorig jaar 19 spelers uit allerlei landen verhuurd.10 jaar ervoor waren het er 7. Vooral overbodige en dure spelers als Jo of jongens uit eigen omgeving. Of bij uitgaande transfers van bijvoorbeeld Malmø. Tot 2010/2011 gingen Zlatan, Rosenberg, Majstorovic, Alves en Toivonen als duurste verkoop naar Nederland. De laatste jaren zie je ineens clubs als Leipzig, Bournemouth en clubs uit Italië en Frankrijk die spelers kopen. De prijzen liggen nu niet veel hoger, maar de salarissen zijn daar wel veel hoger. Zulke clubs mengen zich nu in de vijver die destijds voor ons was. En wat te denken van de rijke clubs uit Rusland, China en de woestijn. Als je nu nog durft te melden dat de markt niet veranderd is, dan ben ik benieuwd hoe je dat gaat onderbouwen.
    Het niveau in Zweden is gewoon kut. Kijk naar de topscorers van de laatste jaren. Van de top 5 topscorers in 2018 heeft één iemand een transfer gemaakt. Naar Cyprus. Kijk naar de topscorers van 2017, en waar die naartoe zijn gegaan. De Zweedse markt is niks. Waardeloos. Kijk waar de 'topspelers' naartoe gaan. Belgie, Griekenland, Tsjechie, Rusland. Af en toe eens een leuk transfertje naar Italie of Engeland.
  • 6 Sep 2019 om 20:17
    • Quote van 6 Sep 2019 om 18:06
      De markt niet veranderd? Dat is pas onzin! Hoe zou het kunnen dat de prijzen omhoog zijn gegaan denk je? Er is veel meer concurrentie om dit soort spelers. 10 jaar geleden werden de beste spelers uit de eredivisie nog opgepikt door Newcastle United (Wijnaldum). Tegenwoordig gokken clubs als Man City veel eerder met jonge spelers en verhuren ze dan gerust 2 of 3 jaar. Of hadden die clubs 10/15 jaar geleden ook al teams als Girona en NAC om al die spelers te stallen? En huurde PSV toen ook spelers als Zinchenko of Angelino van City? De selecties van die toppers zijn met de jaren veel en veel groter geworden. Feit! Ze vissen nu in een vijver die voorheen bestemd was voor veel kleinere clubs. Er zijn legio artikelen en transfers te vinden dat de markt in 10/15 jaar wel degelijk erg veranderd is. Kijk alleen maar naar Scandinavië. Zie jij nu nog kansen voor Heerenveen om volwaardige internationals te halen van die landen? Zoals toen met 10 jaar terug gebeurde het echt minder dat jongens als Ødegaard naar Real gingen of dat Liverpool en City jonge gasten van PEC kochten. Kijk alleen al naar diverse topteams die in 15 jaar in handen zijn gekomen van rijke investeerders. Hoe kun je nu zeggen dat de markt niet veranderd is?
    Beetje veel om overal op te reageren, maar ik zal het proberen.

    10/15 jaar geleden huurde PSV ook spelers. In het jaar 06/07 zelfs 6(!) spelers. PSV huurde Alex zelfs een paar jaar. In het verleden heeft juist PSV redelijk vaak gehuurd van Chelsea. En de discussie is begonnen omdat Hamstra incapabel is om een spits te scouten. Dan kunnen we het hebben over het jaar 2010/2011, maar Hamstra werkt hier nu drie jaar. En in drie jaar tijd is het hem niet gelukt. 5 jaar geleden was de transfermarkt ook al veranderd volgens jou, en toen konden wij nog wel spitsen scouten. Toen konden wij nog wel spitsen halen. Hoe dan?

    Leuk dat Manchester City 93 spelers onder contract heeft, maar dat zijn echt niet de spelers die voor ons interessant zijn. Wij hebben altijd goede spitsen gescout. Totdat Hamstra kwam, toen was het klaar. Blijkbaar is bij de aanstelling van Hamstra in één klap de gehele voetbalwereld verandert.
  • 6 Sep 2019 om 20:15
    • Quote van 6 Sep 2019 om 19:56
      Je hebt bijna helemaal gelijk! Dat woordje is wel vrij belangrijk in die zin. ;-) Heb het nu toegevoegd. Ik schreef echter 'veranderd', omdat het verleden tijd is. De -r zit niet in 't ex kofschip, dus je krijgt een -d in de verleden tijd. Je kunt het ook langer maken. Dan krijg je veranderde, dus -d in de verleden tijd.
    Een goede taalles is nooit weg. “Veranderd” betreft hier een voltooid deelwoord; de transfermarkt is al lang niet meer wat zij was.
  • 6 Sep 2019 om 19:56
    • Quote van 6 Sep 2019 om 19:16
      Je bent het woordje "niet" voor " verandert" vergeten in je laatste zin ;)
    Je hebt bijna helemaal gelijk! Dat woordje is wel vrij belangrijk in die zin. ;-) Heb het nu toegevoegd. Ik schreef echter 'veranderd', omdat het verleden tijd is. De -r zit niet in 't ex kofschip, dus je krijgt een -d in de verleden tijd. Je kunt het ook langer maken. Dan krijg je veranderde, dus -d in de verleden tijd.
  • 6 Sep 2019 om 19:29
    • Quote van 6 Sep 2019 om 17:41
      Heb je daar een bron van?
      Voetbalprimeur melde laatst dit:
      Met Manchester City hebben we nu de afspraak gemaakt dat we deels eigenaar kunnen worden van Correia."

      Kunnen worden..
      En geen info over hoe en wat dat dan eventueel zou moeten kosten.
    vi.nl
  • 6 Sep 2019 om 19:23
    • Quote van 6 Sep 2019 om 18:33
      Wat doet er exact niet terzake?

      Wat betreft je lap tekst; je hoeft mij niet te overtuigen dat de markt verandert is hoor. Dat gaf ik eerder ook al aan, dus wat dat betreft reageer je op de verkeerde ;)
    Ik reageer op de eerste drie regels van jouw reactie. En mijn 'lap tekst' gaat overigens niet alleen over een veranderende markt.
  • 6 Sep 2019 om 19:21
    • Quote van 6 Sep 2019 om 18:31
      Ik zeg toch ook niet dat het niet logisch is?
      Niels zegt dat AZ deels eigenaar wordt, ik vraag naar een bron. Want volgens de laatste berichtgeving kunnen ze dat worden. En omdat er geen verdere info is, is het verdienmodel helemaal niet zo duidelijk.
    Jawel, want jij wil info over hoeveel dat dan zou moeten kosten. Iets wat je niet snel gaat weten, en zeker niet officieel, want Heerenveen deelt nooit dat soort informatie met het grote publiek. Het gaat juist om het model in grote lijnen. Waar vroeger jonge spelers gekocht werden voor een klein bedrag om vervolgens weer door te verkopen, huur je nu die talenten van grote clubs, kan je een deel van de transferrechten van Correia of een ander talent kopen bij tevredenheid, om daar vervolgens weer geld mee te verdienen bij een verkoop. Dat is het verdienmodel.
  • 6 Sep 2019 om 19:16
    • Quote van 6 Sep 2019 om 18:37
      Kijk alleen al bij Manchester City. Vorig jaar 19 spelers uit allerlei landen verhuurd.10 jaar ervoor waren het er 7. Vooral overbodige en dure spelers als Jo of jongens uit eigen omgeving. Of bij uitgaande transfers van bijvoorbeeld Malmø. Tot 2010/2011 gingen Zlatan, Rosenberg, Majstorovic, Alves en Toivonen als duurste verkoop naar Nederland. De laatste jaren zie je ineens clubs als Leipzig, Bournemouth en clubs uit Italië en Frankrijk die spelers kopen. De prijzen liggen nu niet veel hoger, maar de salarissen zijn daar wel veel hoger. Zulke clubs mengen zich nu in de vijver die destijds voor ons was. En wat te denken van de rijke clubs uit Rusland, China en de woestijn. Als je nu nog durft te melden dat de markt niet veranderd is, dan ben ik benieuwd hoe je dat gaat onderbouwen.
    Je bent het woordje "niet" voor " verandert" vergeten in je laatste zin ;)
  • 6 Sep 2019 om 18:37
    Kijk alleen al bij Manchester City. Vorig jaar 19 spelers uit allerlei landen verhuurd.10 jaar ervoor waren het er 7. Vooral overbodige en dure spelers als Jo of jongens uit eigen omgeving. Of bij uitgaande transfers van bijvoorbeeld Malmø. Tot 2010/2011 gingen Zlatan, Rosenberg, Majstorovic, Alves en Toivonen als duurste verkoop naar Nederland. De laatste jaren zie je ineens clubs als Leipzig, Bournemouth en clubs uit Italië en Frankrijk die spelers kopen. De prijzen liggen nu niet veel hoger, maar de salarissen zijn daar wel veel hoger. Zulke clubs mengen zich nu in de vijver die destijds voor ons was. En wat te denken van de rijke clubs uit Rusland, China en de woestijn. Als je nu nog durft te melden dat de markt niet veranderd is, dan ben ik benieuwd hoe je dat gaat onderbouwen.
  • 6 Sep 2019 om 18:33
    • Quote van 6 Sep 2019 om 18:19
      Dat doet niet ter zake. Op de lijst van Hamstra stonden misschien voldoende namen, maar allemaal mankeerde er wel iets waardoor het niet door kon gaan (niet beschikbaar, te duur, niet goed genoeg etc). Dan heb je dus niet een goed lijstje. Dat markten veranderen, tsja. Alles verandert. Bijvoorbeeld ook de bedragen die Heerenveen weer binnen krijgt. Kreeg Heerenveen voor de geweldenaar Alves bijna 20 miljoen euro, nu krijgt AZ dat al voor Guus Til, die niet eens een geweldig seizoen achter de rug heeft. Clubs die tegenwoordig onze concurrenten zijn zoals ADO, Willem II en Heracles hebben recent wel die goede spits gevonden en verkocht. VVV met Mlapa. Wij hadden met Reza een hele matige spits, maar ook die schoot er toch een hoop in. Zó lastig is het nu ook weer niet. Het was nog te accepteren geweest als het alleen deze zomer niet was gelukt. Maar het lukt al jaren niet op dat vlak. Vorig jaar moest Van Amersfoort noodgedwongen tweede spits spelen, terwijl die eigenlijk al had mogen vertrekken en zeker voor de spitspositie tekort kwam. Bij hoge uitzondering werd Lammers gehuurd, en dat was dan niet 'een platte huur'. En als de transferwindow nog een uurtje langer had geduurd, hadden we waarschijnlijk nu met twee gehuurde spitsen gezeten.

      Ik vind dat Hamstra de grote leegloop heel goed heeft weten op te vangen, en ook het huren van Dreyer (opvulling) en Halilovic (buitenkans) vind ik te begrijpen, zeker in de situatie van de club. Botman had ik liever gekocht zien worden (misschien dat dat nog lukt) maar bevalt dan ook echt uitstekend. Met Van Hau is het logisch dat je huurt (vraagtekens over niveau, maar wel een mooie stunt), en de huur Odgaard zou ik ook nog wel accepteren als dat inhoudt dat er geïnvesteerd wordt in een goede spits: De moneymaker van je elftal. Zeer belangrijk om straks eventuele gaten op te vullen in de begroting. Dat viel mij enorm tegen, want ik ging er eigenlijk al vanuit dat dat wel goed zou komen. Verder heeft Hamstra het goed gedaan, een tweede spits (en aangezien ik niet kapot ben van Odgaard liever nog een eerste) hoeft niet desastreus te zijn als Odgaard fit blijft en zijn kansen maakt, maar het is een risico.
    Wat doet er exact niet terzake?

    Wat betreft je lap tekst; je hoeft mij niet te overtuigen dat de markt verandert is hoor. Dat gaf ik eerder ook al aan, dus wat dat betreft reageer je op de verkeerde ;)
  • 6 Sep 2019 om 18:31
    • Quote van 6 Sep 2019 om 18:00
      Het is toch logisch dat er geen exacte bedragen en percentages met het grote publiek worden gedeeld? Het verdienmodel is wél redelijk duidelijk: Bij tevredenheid over Correia kan AZ deels eigenaar van Correia worden.
    Ik zeg toch ook niet dat het niet logisch is?
    Niels zegt dat AZ deels eigenaar wordt, ik vraag naar een bron. Want volgens de laatste berichtgeving kunnen ze dat worden. En omdat er geen verdere info is, is het verdienmodel helemaal niet zo duidelijk.
  • 6 Sep 2019 om 18:19
    • Quote van 6 Sep 2019 om 17:41
      Er zijn spitsen genoeg gescout; feit.
      Ze zijn met meerdere bezig geweest; feit.
      En het is niet gelukt om één te kopen; da's een feit.

      Dat de markt niet veranderd is; geen feit.
      Tenzij je anders kunt bewijzen.
    Dat doet niet ter zake. Op de lijst van Hamstra stonden misschien voldoende namen, maar allemaal mankeerde er wel iets waardoor het niet door kon gaan (niet beschikbaar, te duur, niet goed genoeg etc). Dan heb je dus niet een goed lijstje. Dat markten veranderen, tsja. Alles verandert. Bijvoorbeeld ook de bedragen die Heerenveen weer binnen krijgt. Kreeg Heerenveen voor de geweldenaar Alves bijna 20 miljoen euro, nu krijgt AZ dat al voor Guus Til, die niet eens een geweldig seizoen achter de rug heeft. Clubs die tegenwoordig onze concurrenten zijn zoals ADO, Willem II en Heracles hebben recent wel die goede spits gevonden en verkocht. VVV met Mlapa. Wij hadden met Reza een hele matige spits, maar ook die schoot er toch een hoop in. Zó lastig is het nu ook weer niet. Het was nog te accepteren geweest als het alleen deze zomer niet was gelukt. Maar het lukt al jaren niet op dat vlak. Vorig jaar moest Van Amersfoort noodgedwongen tweede spits spelen, terwijl die eigenlijk al had mogen vertrekken en zeker voor de spitspositie tekort kwam. Bij hoge uitzondering werd Lammers gehuurd, en dat was dan niet 'een platte huur'. En als de transferwindow nog een uurtje langer had geduurd, hadden we waarschijnlijk nu met twee gehuurde spitsen gezeten.

    Ik vind dat Hamstra de grote leegloop heel goed heeft weten op te vangen, en ook het huren van Dreyer (opvulling) en Halilovic (buitenkans) vind ik te begrijpen, zeker in de situatie van de club. Botman had ik liever gekocht zien worden (misschien dat dat nog lukt) maar bevalt dan ook echt uitstekend. Met Van Hau is het logisch dat je huurt (vraagtekens over niveau, maar wel een mooie stunt), en de huur Odgaard zou ik ook nog wel accepteren als dat inhoudt dat er geïnvesteerd wordt in een goede spits: De moneymaker van je elftal. Zeer belangrijk om straks eventuele gaten op te vullen in de begroting. Dat viel mij enorm tegen, want ik ging er eigenlijk al vanuit dat dat wel goed zou komen. Verder heeft Hamstra het goed gedaan, een tweede spits (en aangezien ik niet kapot ben van Odgaard liever nog een eerste) hoeft niet desastreus te zijn als Odgaard fit blijft en zijn kansen maakt, maar het is een risico.
  • 6 Sep 2019 om 18:06
    • Quote van 6 Sep 2019 om 16:54
      Dat is natuurlijk onzin. De markt is helemaal niet veranderd. Alleen de prijzen zijn omhoog gegaan. 10 jaar geleden gingen jongens van 17/18 ook naar grote clubs, dat is echt niks nieuws. Hamstra is zijn eigen onkunde aan het goedpraten. Heel merkwaardig dat sinds Hamstra hier de TD is, de totale transfermarkt veranderd is. Het is gewoon onzin.
    De markt niet veranderd? Dat is pas onzin! Hoe zou het kunnen dat de prijzen omhoog zijn gegaan denk je? Er is veel meer concurrentie om dit soort spelers. 10 jaar geleden werden de beste spelers uit de eredivisie nog opgepikt door Newcastle United (Wijnaldum). Tegenwoordig gokken clubs als Man City veel eerder met jonge spelers en verhuren ze dan gerust 2 of 3 jaar. Of hadden die clubs 10/15 jaar geleden ook al teams als Girona en NAC om al die spelers te stallen? En huurde PSV toen ook spelers als Zinchenko of Angelino van City? De selecties van die toppers zijn met de jaren veel en veel groter geworden. Feit! Ze vissen nu in een vijver die voorheen bestemd was voor veel kleinere clubs. Er zijn legio artikelen en transfers te vinden dat de markt in 10/15 jaar wel degelijk erg veranderd is. Kijk alleen maar naar Scandinavië. Zie jij nu nog kansen voor Heerenveen om volwaardige internationals te halen van die landen? Zoals toen met 10 jaar terug gebeurde het echt minder dat jongens als Ødegaard naar Real gingen of dat Liverpool en City jonge gasten van PEC kochten. Kijk alleen al naar diverse topteams die in 15 jaar in handen zijn gekomen van rijke investeerders. Hoe kun je nu zeggen dat de markt niet veranderd is?
  • 6 Sep 2019 om 18:00
    • Quote van 6 Sep 2019 om 17:41
      Heb je daar een bron van?
      Voetbalprimeur melde laatst dit:
      Met Manchester City hebben we nu de afspraak gemaakt dat we deels eigenaar kunnen worden van Correia."

      Kunnen worden..
      En geen info over hoe en wat dat dan eventueel zou moeten kosten.
    Het is toch logisch dat er geen exacte bedragen en percentages met het grote publiek worden gedeeld? Het verdienmodel is wél redelijk duidelijk: Bij tevredenheid over Correia kan AZ deels eigenaar van Correia worden.
  • 6 Sep 2019 om 17:41
    • Quote van 6 Sep 2019 om 17:14
      Wees dan ook open over hoe dat verdienmodel er uit ziet.. az word deels eigenaar van de transferrechten van die speler van man city.. en zijn daar open over. Zorgt voor begrip
    Heb je daar een bron van?
    Voetbalprimeur melde laatst dit:
    Met Manchester City hebben we nu de afspraak gemaakt dat we deels eigenaar kunnen worden van Correia."

    Kunnen worden..
    En geen info over hoe en wat dat dan eventueel zou moeten kosten.
  • 6 Sep 2019 om 17:41
    • Quote van 6 Sep 2019 om 17:26
      Het is gewoon niet waar. Ik snap niet waarom er zulke zwakke excuses worden aangedragen. Hamstra weet sinds zijn aantreden, zo'n drie jaar geleden, geen spits te scouten. Feit.
    Er zijn spitsen genoeg gescout; feit.
    Ze zijn met meerdere bezig geweest; feit.
    En het is niet gelukt om één te kopen; da's een feit.

    Dat de markt niet veranderd is; geen feit.
    Tenzij je anders kunt bewijzen.
  • 6 Sep 2019 om 17:26
    • Quote van 6 Sep 2019 om 17:14
      Tuurlijk gingen de 17/18 jarigen toen ook al wel naar de grote clubs, maar dat waren dan wel de exceptioneel goede spelers/spelertjes.
      Maar de Huntelaars, Samaras', sulejmani's, van Nistelrooy's etc, die maakten een tussenstap via clubs als Heerenveen.
      Tegenwoordig gaat ook die "nog net niet" categorie meteen naar een grootmacht.
      Dat risico kunnen ze zich wel permitteren; als er 1 op de 25 slaagt vinden ze 't prima.
    Het is gewoon niet waar. Ik snap niet waarom er zulke zwakke excuses worden aangedragen. Hamstra weet sinds zijn aantreden, zo'n drie jaar geleden, geen spits te scouten. Feit.
  • 6 Sep 2019 om 17:14
    Wees dan ook open over hoe dat verdienmodel er uit ziet.. az word deels eigenaar van de transferrechten van die speler van man city.. en zijn daar open over. Zorgt voor begrip
  • 6 Sep 2019 om 17:14
    • Quote van 6 Sep 2019 om 16:54
      Dat is natuurlijk onzin. De markt is helemaal niet veranderd. Alleen de prijzen zijn omhoog gegaan. 10 jaar geleden gingen jongens van 17/18 ook naar grote clubs, dat is echt niks nieuws. Hamstra is zijn eigen onkunde aan het goedpraten. Heel merkwaardig dat sinds Hamstra hier de TD is, de totale transfermarkt veranderd is. Het is gewoon onzin.
    Tuurlijk gingen de 17/18 jarigen toen ook al wel naar de grote clubs, maar dat waren dan wel de exceptioneel goede spelers/spelertjes.
    Maar de Huntelaars, Samaras', sulejmani's, van Nistelrooy's etc, die maakten een tussenstap via clubs als Heerenveen.
    Tegenwoordig gaat ook die "nog net niet" categorie meteen naar een grootmacht.
    Dat risico kunnen ze zich wel permitteren; als er 1 op de 25 slaagt vinden ze 't prima.
  • 6 Sep 2019 om 16:54
    • Quote van 6 Sep 2019 om 15:28
      Misschien moet je dat artikel nog eens goed doorlezen.

      Jongens als Odgaard, maar ook Sandler en Vd Berg van PEC, worden nu door grote clubs opgepikt. Dat zorgt voor hogere prijzen. 10 jaar terug ging een type Odgaard voor 1.5 mln naar Heerenveen. Nu gaat ie voor 5 miljoen naar Italië.

    Dat is natuurlijk onzin. De markt is helemaal niet veranderd. Alleen de prijzen zijn omhoog gegaan. 10 jaar geleden gingen jongens van 17/18 ook naar grote clubs, dat is echt niks nieuws. Hamstra is zijn eigen onkunde aan het goedpraten. Heel merkwaardig dat sinds Hamstra hier de TD is, de totale transfermarkt veranderd is. Het is gewoon onzin.
  • 6 Sep 2019 om 16:52
    Ik wil de naam Veldwijk hier liever niet meer lezen. Je kunt Hamstra van alles (terecht) aandragen: - te veel huurspelers - te weinig spitsen Maar als hij ergens een pluim voor verdient, behoudens de overige inkomende transfers, dan is het wel dat hij Veldwijk niet heeft gehaald.
  • 6 Sep 2019 om 16:43
    • Quote van 6 Sep 2019 om 16:19
      Het is wel een feit dat de grotere jonge talenten voor twee a drie miljoen op de gok door topclubs worden gekocht. De lichting eronder is waarschijnlijk net niet goed genoeg. Lastig dilemma. Toch weet Hamstra al geruime tijd dat hij een spits nodig heeft. Novakovic was bijna binnen bij Pec. Die was voor pec te duur, maar voor heerenveen ook? Met Veldwijk had je een targetman gehad. Een paar jaar terug kon hij nog naar Heerenveen. Tussentijds is wel veel gebeurd met hem. Al met al heeft Hamstra een prima selectie neergezet die in mijn ogen toch echt linkerrijtje waardig is.
    Veldwijk halen zou het vertrek van Hamstra onvermijdelijk maken.
  • 6 Sep 2019 om 16:38
    Waar is speler Anderlecht die in deal mer Vlap zat??
  • 6 Sep 2019 om 16:23
    • Quote van 6 Sep 2019 om 15:34
      Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar wat deze constructies dan inhouden. Het klinkt nu allemaal heel mooi; geen 'platte huur', maar om te beoordelen of dit daadwerkelijk goede deals zijn, zijn meer details wel wenselijk wat mij betreft.
    Correct. Dat er geprobeerd wordt een verdienmodel toe te passen betekent niet automatisch dat dat ook bij iedere huurdeal lukt. In de toekomst zullen we daar waarschijnlijk achter komen. Ik verwacht niet dat Gerry dat richting de achterban gaat communiceren.
  • 6 Sep 2019 om 16:21
    • Quote van 6 Sep 2019 om 16:00
      Precies dit. Ik zou ook graag willen weten wat die constructies precies zijn. Wat hij nu zegt klinkt leuk, maar je weet alsnog niks.
    Er zal vast bij één van die spelers een deal zijn gesloten. We proberen om... liegen zal hij niet, maar de hele waarheid krijg je ook niet. Het is idd het oppoetsen van het falende beleid van huurspelers.
  • 6 Sep 2019 om 16:19
    Het is wel een feit dat de grotere jonge talenten voor twee a drie miljoen op de gok door topclubs worden gekocht. De lichting eronder is waarschijnlijk net niet goed genoeg. Lastig dilemma. Toch weet Hamstra al geruime tijd dat hij een spits nodig heeft. Novakovic was bijna binnen bij Pec. Die was voor pec te duur, maar voor heerenveen ook? Met Veldwijk had je een targetman gehad. Een paar jaar terug kon hij nog naar Heerenveen. Tussentijds is wel veel gebeurd met hem. Al met al heeft Hamstra een prima selectie neergezet die in mijn ogen toch echt linkerrijtje waardig is.
  • 6 Sep 2019 om 16:10
    • Quote van 6 Sep 2019 om 15:56
      Het gaat er niet bij mij in dat al die spelers die maar jaar in jaar uit door hun club worden verhuurd hiervan gelukkig worden. Tuurlijk is het financieel perfect maar sportief en ook sociaal hadden ze denk ik een betere keuze kunnen maken.
    Volgens mij denkt iedere jonge topsporter / voetballer bij zichzelf als zo’n stap maken: “Ik ga het maken en ik kan niet mislukken” “Dat gaat mij niet gebeuren” En zo’n mentaliteit moet je volgens mijn ook hebben als topsporter. Tel daar het financiële plaatje bij op en de realiteit is dus dat zo’n jongen niet meer bij Heerenveen tekent. Om nog maar te zwijgen van de invloed van zijn omgeving (vrienden / familie / zaakwaarnemers)
  • 6 Sep 2019 om 16:00
    • Quote van 6 Sep 2019 om 15:34
      Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar wat deze constructies dan inhouden. Het klinkt nu allemaal heel mooi; geen 'platte huur', maar om te beoordelen of dit daadwerkelijk goede deals zijn, zijn meer details wel wenselijk wat mij betreft.
    Precies dit. Ik zou ook graag willen weten wat die constructies precies zijn. Wat hij nu zegt klinkt leuk, maar je weet alsnog niks.
  • 6 Sep 2019 om 16:00
    • Quote van 6 Sep 2019 om 15:16
      Jammer dat geen spits is bij gekomen. Mischien hadden we dan 4 punten meer gehad. Ik weet niet met welke spitsen ze verder bezig zijn geweest.
    Dat ben ik met je eens. Ik ben erg benieuwd van wie ze nu de doelpunten verwachten. Ze krijgen straks de gelegenheid tegen Ajax om zichzelf te profileren. Dat gaat vast en zeker meer duidelijkheid geven of de grootse verwachtingen van diverse spelers ook op waarheid zijn berust.
  • 6 Sep 2019 om 15:56
    • Quote van 6 Sep 2019 om 15:50
      Dat niet alleen, maar hij hij verdient ook nog eens 3, 4 of 5 keer zoveel als dat hij bij Heerenveen kan verdienen. Wat is dan aantrekkelijker voor zo’n jonge spits? Ik teken bij Heerenveen voor 1,5 a 2 ton per jaar en maak over 2 a 3 jaar een klapper of ik teken bij een topclub voor 6 tot 8 ton per jaar en ik stippel samen met de topclub een “opleidingstraject” uit en laat je een paar jaar verhuren aan een club als Sc Heerenveen. Welke keuze maakt hij dan sneller denk je?
    Het gaat er niet bij mij in dat al die spelers die maar jaar in jaar uit door hun club worden verhuurd hiervan gelukkig worden. Tuurlijk is het financieel perfect maar sportief en ook sociaal hadden ze denk ik een betere keuze kunnen maken.
  • 6 Sep 2019 om 15:50
    • Quote van 6 Sep 2019 om 15:28
      Misschien moet je dat artikel nog eens goed doorlezen.

      Jongens als Odgaard, maar ook Sandler en Vd Berg van PEC, worden nu door grote clubs opgepikt. Dat zorgt voor hogere prijzen. 10 jaar terug ging een type Odgaard voor 1.5 mln naar Heerenveen. Nu gaat ie voor 5 miljoen naar Italië.

    Dat niet alleen, maar hij hij verdient ook nog eens 3, 4 of 5 keer zoveel als dat hij bij Heerenveen kan verdienen. Wat is dan aantrekkelijker voor zo’n jonge spits? Ik teken bij Heerenveen voor 1,5 a 2 ton per jaar en maak over 2 a 3 jaar een klapper of ik teken bij een topclub voor 6 tot 8 ton per jaar en ik stippel samen met de topclub een “opleidingstraject” uit en laat je een paar jaar verhuren aan een club als Sc Heerenveen. Welke keuze maakt hij dan sneller denk je?
  • 6 Sep 2019 om 15:34
    Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar wat deze constructies dan inhouden. Het klinkt nu allemaal heel mooi; geen 'platte huur', maar om te beoordelen of dit daadwerkelijk goede deals zijn, zijn meer details wel wenselijk wat mij betreft.
  • 6 Sep 2019 om 15:28
    • Quote van 6 Sep 2019 om 15:20
      Niet meer mogelijk? Alsof wij spitsen kochten voor 6 miljoen zoals Twente dat deed. Volgens mij is de duurste ingaande transfer Alves geweest +- 4 miljoen. Voor de rest hebben wij nooit veel geld uitgegeven voor een spits. En waarom kunnen wij wel 2 miljoen betalen voor Ejuke of Mihajlovic, maar niet voor een spits? Ik vind het echt makkelijk verschuilen van Hamstra.
    Misschien moet je dat artikel nog eens goed doorlezen.

    Jongens als Odgaard, maar ook Sandler en Vd Berg van PEC, worden nu door grote clubs opgepikt. Dat zorgt voor hogere prijzen. 10 jaar terug ging een type Odgaard voor 1.5 mln naar Heerenveen. Nu gaat ie voor 5 miljoen naar Italië.

  • 6 Sep 2019 om 15:25
    • Quote van 6 Sep 2019 om 15:20
      Niet meer mogelijk? Alsof wij spitsen kochten voor 6 miljoen zoals Twente dat deed. Volgens mij is de duurste ingaande transfer Alves geweest +- 4 miljoen. Voor de rest hebben wij nooit veel geld uitgegeven voor een spits. En waarom kunnen wij wel 2 miljoen betalen voor Ejuke of Mihajlovic, maar niet voor een spits? Ik vind het echt makkelijk verschuilen van Hamstra.
    Mihaljolovic was krapaan 3 miljoen en zo lang geleden was dat niet. Maar wel een misser van de bovenste plank. Laten we dat soort fratsen maar niet meer uithalen.
  • 6 Sep 2019 om 15:20
    • Quote van 6 Sep 2019 om 15:05
      Zoals Gerry bij het interview ook aangeeft is het niet meer mogelijk om zúlke spitsen te halen, mede gezien door de financiële situatie. Dan kan je beter een goede speler huren met bedachte winstconstructie dan een slechte speler kopen die wel van jezelf eigendom is, maar er niks in schiet.
    Niet meer mogelijk? Alsof wij spitsen kochten voor 6 miljoen zoals Twente dat deed. Volgens mij is de duurste ingaande transfer Alves geweest +- 4 miljoen. Voor de rest hebben wij nooit veel geld uitgegeven voor een spits. En waarom kunnen wij wel 2 miljoen betalen voor Ejuke of Mihajlovic, maar niet voor een spits? Ik vind het echt makkelijk verschuilen van Hamstra.
  • 6 Sep 2019 om 15:16
    • Quote van 6 Sep 2019 om 14:07
      Ik zou graag wel eens willen weten wie op het laatste moment afgezegd heeft omdat hij toch (om welke redenen dan ook) niet naar Heerenveen wilde !? Het zou zomaar eens Duje Cop van Standard Luik kunnen zijn. ... Voor de rest een mooie selectie ,dat is echt zo daarom toch wel weer de credits voor de scouting! :-)
    Jammer dat geen spits is bij gekomen. Mischien hadden we dan 4 punten meer gehad. Ik weet niet met welke spitsen ze verder bezig zijn geweest.
  • 6 Sep 2019 om 15:05
    • Quote van 6 Sep 2019 om 14:24
      Leuk hoor, dat 'verdienmodel'. Het allerbeste verdienmodel is een spits die 20+ goals scoort en voor 15M verkocht wordt. Zo'n procentje doorverkoop bij een huurspeler schiet niet echt op.
    Zoals Gerry bij het interview ook aangeeft is het niet meer mogelijk om zúlke spitsen te halen, mede gezien door de financiële situatie. Dan kan je beter een goede speler huren met bedachte winstconstructie dan een slechte speler kopen die wel van jezelf eigendom is, maar er niks in schiet.
  • 6 Sep 2019 om 14:59
    • Quote van 6 Sep 2019 om 14:24
      Leuk hoor, dat 'verdienmodel'. Het allerbeste verdienmodel is een spits die 20+ goals scoort en voor 15M verkocht wordt. Zo'n procentje doorverkoop bij een huurspeler schiet niet echt op.
    Een vleugel speler die er een paar inlegt en de nodig assists geeft, of een nummer 10 kan dat ook opleveren.
    (Als ze naar een kapitaalkrachtige competitie gaan).
    Waarom zou je een verdienmodel willen hebben dat op slechts 1 positie ingesteld is?
    Je hele elftal moet onderdeel van de verdienmodel zijn, ongeacht positie.
    Elk jaar of elke 2 jaar een spits verkopen voor 10+miljoen is niet realistisch.
  • 6 Sep 2019 om 14:24
    Leuk hoor, dat 'verdienmodel'. Het allerbeste verdienmodel is een spits die 20+ goals scoort en voor 15M verkocht wordt. Zo'n procentje doorverkoop bij een huurspeler schiet niet echt op.
  • 6 Sep 2019 om 14:08
    In de inleiding staat het getal 4 bij aantal huurspelers maar er staan 5 namen. En het zijn er ook 5. Dus 4 is fout in de tekst
  • 6 Sep 2019 om 14:07
    • Quote van 6 Sep 2019 om 13:14
      Ja klopt.
      Alleen jammer dat er geen goede spits is bij gekomen. Iemand die makelijk scoort.
    Ik zou graag wel eens willen weten wie op het laatste moment afgezegd heeft omdat hij toch (om welke redenen dan ook) niet naar Heerenveen wilde !? Het zou zomaar eens Duje Cop van Standard Luik kunnen zijn. ... Voor de rest een mooie selectie ,dat is echt zo daarom toch wel weer de credits voor de scouting! :-)
  • 6 Sep 2019 om 14:05
    • Quote van 6 Sep 2019 om 13:38
      Dat is ook het enige minpuntje van de hele transferperiode. Voor de rest ben ik zeer tevreden met wat er staat. Aantal spelers waar je echt naar het stadion komt en wat leuk is om naar te kijken. Dat was de voorgaande jaren wel eens anders. (Lag ook aan de trainers) Hopelijk komen er snel ook een paar leuke overwinningen.
    Ja de rest zijn allemaal goede aankopen.
    Je kan beter goede spelers huren.
    Dan slechte spelers kopen.
    En we hebben nu een goede trainer.
    Een echte clubman.
    Het is nu weer leuk om naar Heerenveen te kijken.
  • 6 Sep 2019 om 13:38
    • Quote van 6 Sep 2019 om 13:14
      Ja klopt.
      Alleen jammer dat er geen goede spits is bij gekomen. Iemand die makelijk scoort.
    Dat is ook het enige minpuntje van de hele transferperiode. Voor de rest ben ik zeer tevreden met wat er staat. Aantal spelers waar je echt naar het stadion komt en wat leuk is om naar te kijken. Dat was de voorgaande jaren wel eens anders. (Lag ook aan de trainers) Hopelijk komen er snel ook een paar leuke overwinningen.
  • 6 Sep 2019 om 13:14
    • Quote van 6 Sep 2019 om 12:43
      Als Floranus deze stijgende lijn doorzet, kan dit ook nog wel eens een leuk zakcentje opleveren in de toekomst(nooit gedacht dat ik dit nog zou gaan zeggen. Zelfde geld voor Dresevic, al had ik daarvan wel verwacht dat het goed zou kunnen uitpakken. Staat best wel een goede selectie met toekomst kapitaal.
    Ja klopt.
    Alleen jammer dat er geen goede spits is bij gekomen. Iemand die makelijk scoort.
  • 6 Sep 2019 om 12:43
    • Quote van 6 Sep 2019 om 12:37
      Veerman botman Ejuke Van Rijn zijn goede aankopen.En die nieuwe jongen ook.De rest is afwachten.
    Als Floranus deze stijgende lijn doorzet, kan dit ook nog wel eens een leuk zakcentje opleveren in de toekomst(nooit gedacht dat ik dit nog zou gaan zeggen. Zelfde geld voor Dresevic, al had ik daarvan wel verwacht dat het goed zou kunnen uitpakken. Staat best wel een goede selectie met toekomst kapitaal.
  • 6 Sep 2019 om 12:37
    Veerman botman Ejuke Van Rijn zijn goede aankopen.En die nieuwe jongen ook.De rest is afwachten.
zaterdag 19 oktober 2019
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›