Hamstra ontvangt steun: ''Daarop moet hij ook afgerekend worden''

34
Hamstra ontvangt steun: ''Daarop moet hij ook afgerekend worden''

Leeuwarder Courant-journalist Sander de Vries vindt het te kort door de bocht om technisch manager Gerry Hamstra enkel en alleen af te rekenen op het feit dat hij deze zomer geen tweede spits heeft weten vast te leggen. Ook met de huidige selectie is het nodige mogelijk.

"Stel je voor dat ze het intern kunnen oplossen, ze die punten wel pakken, met een enthousiast elftal leuk gaan voetballen en het publiek mee krijgen? Uiteindelijk gaat het daarom en daarop moet hij ook afgerekend worden", reageert De Vries bij de supporterspodcast Radio Camataru.

"Maar als ze bij wijze van spreken straks degradatievoetbal moeten gaan spelen omdat Jens Odgaard die ballen er niet in schiet, of omdat hij geblesseerd raakt en er is niemand die hem kan vervangen, dan is Gerry natuurlijk wel de eerste aangewezen persoon naar wie je gaat kijken", vervolgt de clubwatcher, die SC Heerenveen leuk zag voetballen tegen Fortuna.

"In de eerste helft speelden ze te traag. Fortuna speelde in die zin ook niet mee door heel verdedigend te spelen. Maar de tweede helft vond ik een stuk beter en was er ook een stuk meer enthousiasme. Ik vond ook dat het een stuk beter ging lopen toen Veerman na een uur in het veld kwam."

"Uiteindelijk moet je zo'n wedstrijd dan met 4-1 of 5-1 winnen. Als je dan een spits hebt die in vorm is of die kansen gewoon benut, dan had je dat natuurlijk ook gewoon gedaan", aldus De Vries.

34 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Sep 2019 om 14:10
    • Quote van 6 Sep 2019 om 14:01
      Precies dus die vraag heeft dan betrekking op jezelf! Jij zit in andere tijdzone dan wij hier op het forum. Dus je stelt een vraag aan je zelf en weet het antwoord ook wel.
      Waarom stel je die vraag dan?
    Tis hier te warm om moeite te steken in het je proberen uit te leggen, en ik twijfel of het wel gaat landen.
    Daarom bij dezen; ik _geef_ je gelijk.
    Ik ga een plonsje maken :)
  • 6 Sep 2019 om 14:01
    • Quote van 6 Sep 2019 om 13:58
      Ga gerust verder met jezelf voor lul zetten hoor. Ik schreef toch echt duidelijk "hier", en hier is het een uurtje vroeger.
      Dionysos weet blijkbaar wel hoe tijdzones werken :)
    Precies dus die vraag heeft dan betrekking op jezelf! Jij zit in andere tijdzone dan wij hier op het forum. Dus je stelt een vraag aan je zelf en weet het antwoord ook wel.
    Waarom stel je die vraag dan?
  • 6 Sep 2019 om 13:58
    • Quote van 6 Sep 2019 om 13:54
      Jij zat fout hoor met je tijd. Niet ik.. Die vraag moest je aan jezelf stellen want jij zit in een andere tijdzone want jij gaf een andere tijd door niet ik, nogmaals.. maar verdraaien van woorden ben je goed in.. inhoudelijk zeg je niks nuttigs. Tnx voor de bijdrage in de discussie
    Ga gerust verder met jezelf voor lul zetten hoor. Ik schreef toch echt duidelijk "hier", en hier is het een uurtje vroeger.
    Dionysos weet blijkbaar wel hoe tijdzones werken :)
  • 6 Sep 2019 om 13:56
    • Quote van 6 Sep 2019 om 07:25
      Zou hij wellicht echt in een andere tijdzone hebben gezeten? ;)
    Ja verdraai het maar kleuters
  • 6 Sep 2019 om 13:54
    • Quote van 6 Sep 2019 om 08:16
      Correct!
      Eentje waar het nog minimaal 27 graden is ;)

      Maar z'n reactie geeft wel aan dat aanvallen moeite heeft met verder kijken dan z'n neus lang is ;)
    Jij zat fout hoor met je tijd. Niet ik.. Die vraag moest je aan jezelf stellen want jij zit in een andere tijdzone want jij gaf een andere tijd door niet ik, nogmaals.. maar verdraaien van woorden ben je goed in.. inhoudelijk zeg je niks nuttigs. Tnx voor de bijdrage in de discussie
  • 6 Sep 2019 om 08:16
    • Quote van 6 Sep 2019 om 07:25
      Zou hij wellicht echt in een andere tijdzone hebben gezeten? ;)
    Correct!
    Eentje waar het nog minimaal 27 graden is ;)

    Maar z'n reactie geeft wel aan dat aanvallen moeite heeft met verder kijken dan z'n neus lang is ;)
  • 6 Sep 2019 om 07:25
    • Quote van 6 Sep 2019 om 04:21
      Je probeert grappig te doen maar klokkijken kan je niet? Je plaatste dit namelijk om 19:12

      Misschien kon je die vraag beter aan jezelf stellen.. hoe zet ik mezelf voor lul haha
    Zou hij wellicht echt in een andere tijdzone hebben gezeten? ;)
  • 6 Sep 2019 om 04:21
    • Quote van 5 Sep 2019 om 19:12
      In welke tijdzone zit je?
      Het is hier nu bijna kwart over 6 namelijk.
    Je probeert grappig te doen maar klokkijken kan je niet? Je plaatste dit namelijk om 19:12

    Misschien kon je die vraag beter aan jezelf stellen.. hoe zet ik mezelf voor lul haha
  • 5 Sep 2019 om 23:51
    waar ik mij steeds meer aan ga ergeren op deze site is, dat de hier ingenomen standpunten steeds meer ingenomen worden door voor en tegenstanders van Rozemond en Hamstra. Rozemond kan niets goed doen, omdat op een verkeerde manier in de huidige functie benoemd is en Hamstra kan dat ook niet omdat hij altijd een andere speler had moeten contracteren. Nu vind ik ook de manier waarop Rozemond benoemd is niet de juiste is geweest, maar dat betekent niet dat ik dus alles wat hij doet nu ook afkeur. Op een gegeven ogenblik ga ik ervan uit dat ook al ben ik tegen de werkwijze waarop alles is gebeurd het wel een feit is. Ik beoordeel Rozemond dan ook niet op hoe hij benoemd is, maar op hoe hij zijn taak invult. Datzelfde geldt voor Hamstra. Ik weet niet wie er bij hem op het lijstje stonden en ik weet ook niet hoeveel geld hij te besteden had en ook weet ik niet hoeveel spelers van zijn lijstje daadwerkelijk gehaald zijn net zo min weet ik welke gehaalde spelers een succes worden of niet. Over een aantal weken weten we pas of de nu gehaalde spelers succesvol bij ons kunnen worden. Een ding weetik wel. Geen enkele speler heeft een garantiebewijs bij zich. Betekent dit dan dat je niet meer kritisch mag zijn; nee natuurlijk niet. Natuurlijk mag/moet je kritisch zijn, maar ook kritiek moet ergens op gebaseerd zijn en kan nooit gebaseerd zijn op het feit dat Rozemond or een foute procedure op deze positie terecht gekomen is, of dat Hamstra wel vaker de verkeerde spelers aangetrokken heeft. Als ik op de stoel van Hamstra had gezeten, was mijn prioriteit geweest om de 36 doelpunten en een x aantal assists bij de verkoop van Vlap en de teruggang van Lammers naar PSV ingeleverd zijn te compenseren door 1 of 2 goede spitsen te halen. Maar weet ik dan dat het door mij samengestelde elftal beter zou presteren dan het elftal dat er nu staat? Ik zou wel de hoop hebben, maar niet de zekerheid. Hetzelfde kom je nu tegen bij Emmen en PEC Zwolle daar dachten ze ook dat beter uit de startblokken zouden komen dan dat ze nu gekomen zijn. Net zo min dat ze bij Sparta gedacht hebben, dat ze zo goed uit de startblokken zouden komen. Dat maakt sport en dus ook voetbal zo leuk Denk aan de wedstrijd Ajax -Heerenveen van het vorige seizoen. Wie had verwacht dat Heerenveen daarin 4 keer zou scoren? Onvoorspelbaarheid is een kenmerk van alle sporten. Toen ze vorig jaar bij FC Groningen Sierhuis kochten als nieuwe spits, hadden de supporters ook niet gedacht dat ze hem nu wel weer terug zouden willen sturen naar Amsterdam. Het grote voordeel van supporters is dat de door hen aangerade spelers altijd succesvol zouden zijn.
  • 5 Sep 2019 om 22:52
    • Quote van 5 Sep 2019 om 18:12
      Als al die mensen hier met goede namen zouden komen. Dan zou hamstra zijn werk wel heeel makkelijk zijn en kan dat salaris ook wel omlaag.

      Waarom moet je meteen met betere oplossingen komen? Je mag dingen die niet goed zijn niet benoemen tenzij je met de oplossing komt?
      Ik heb niet de tijd om alle velden af te speuren, ik heb geen scouts om aan te sturen. Maar toch verwacht je dat we met een naam komen..
      en dan zeg jij ja dat verwacht jij ( ik dus ) van hamstra ook.
      Ja om een hele simpele reden, dat is zijn werk!!
      Je mag mensen toch op hun verantwoordelijkheden aan spreken?
      Net zoals jij hier mensen aanspreekt wat ook prima is mogen anderen dat ook op hamstra zijn functioneren. Ik bedreig de beste man niet, ik zeg alleen dat hij in mijn ogen niet geschikt is.
      We missen goals en dat heeft ons nu al dure punten gekost terwijl de competitie net begonnen is. Nogmaals het is 5 voor 12.
      Zodra we nog een paar wedstrijden ongelukkig punten laten liggen en je zit in de hoek waar de klappen vallen en dan kan het zomaar in eens heel slecht gaan.
      We zitten heel dichtbij die rand en ik heb niet het idee dat men dat beseft..
      waar hamstra gewoon een passant is gaat de club wel steeds verder omlaag.
      En dan kan je het allemaal wel negatief vinden maar de feiten liegen niet.

      Fortuna Twente en Emmen heb je gehad waarvan 2 thuis.. en je hebt 2 punten gehaald..
      in mijn ogen hadden dat er minimaal 6 moeten zijn en eigenlijk 9.
      Maar ja dan hoor ik weer dat ik niet mag zeuren want Emmen uit daar zouden Ajax en PSV het ook heel moeilijk tegen hebben. Zwolle daarin tegen niet die wint gewoon in Emmen..

      Het niveau verschil tussen de club van plek 10 tot 16 ligt zo dicht op elkaar dat het zomaar eens heel slecht kan uitpakken.
      Ik hoop echt oprecht dat odgaard geen zware blessure krijgt want dan zijn we nog verder van huis..
      nogmaals het is 5 voor 12!
    En inmiddels is het twee voor twaalf
  • 5 Sep 2019 om 19:54
    • Quote van 5 Sep 2019 om 19:12
      In welke tijdzone zit je?
      Het is hier nu bijna kwart over 6 namelijk.
    Vietnam denk ik.
  • 5 Sep 2019 om 19:39
    • Quote van 5 Sep 2019 om 18:12
      Als al die mensen hier met goede namen zouden komen. Dan zou hamstra zijn werk wel heeel makkelijk zijn en kan dat salaris ook wel omlaag.

      Waarom moet je meteen met betere oplossingen komen? Je mag dingen die niet goed zijn niet benoemen tenzij je met de oplossing komt?
      Ik heb niet de tijd om alle velden af te speuren, ik heb geen scouts om aan te sturen. Maar toch verwacht je dat we met een naam komen..
      en dan zeg jij ja dat verwacht jij ( ik dus ) van hamstra ook.
      Ja om een hele simpele reden, dat is zijn werk!!
      Je mag mensen toch op hun verantwoordelijkheden aan spreken?
      Net zoals jij hier mensen aanspreekt wat ook prima is mogen anderen dat ook op hamstra zijn functioneren. Ik bedreig de beste man niet, ik zeg alleen dat hij in mijn ogen niet geschikt is.
      We missen goals en dat heeft ons nu al dure punten gekost terwijl de competitie net begonnen is. Nogmaals het is 5 voor 12.
      Zodra we nog een paar wedstrijden ongelukkig punten laten liggen en je zit in de hoek waar de klappen vallen en dan kan het zomaar in eens heel slecht gaan.
      We zitten heel dichtbij die rand en ik heb niet het idee dat men dat beseft..
      waar hamstra gewoon een passant is gaat de club wel steeds verder omlaag.
      En dan kan je het allemaal wel negatief vinden maar de feiten liegen niet.

      Fortuna Twente en Emmen heb je gehad waarvan 2 thuis.. en je hebt 2 punten gehaald..
      in mijn ogen hadden dat er minimaal 6 moeten zijn en eigenlijk 9.
      Maar ja dan hoor ik weer dat ik niet mag zeuren want Emmen uit daar zouden Ajax en PSV het ook heel moeilijk tegen hebben. Zwolle daarin tegen niet die wint gewoon in Emmen..

      Het niveau verschil tussen de club van plek 10 tot 16 ligt zo dicht op elkaar dat het zomaar eens heel slecht kan uitpakken.
      Ik hoop echt oprecht dat odgaard geen zware blessure krijgt want dan zijn we nog verder van huis..
      nogmaals het is 5 voor 12!
    "Als al die mensen hier met goede namen zouden komen. Dan zou hamstra zijn werk wel heeel makkelijk zijn en kan dat salaris ook wel omlaag." Dan zullen diezelfde mensen ook echt moeten weten wat het budget is want ik kan ook zo een lijstje met goede namen komen maar daarvan weet dat ze niet haalbaar zijn , daarnaast misschien stonden bij de 10 spitsen wel mensen mensen waarvan jij zo zeker bent dat die haalbaar was . Sibbele stelt bv dat hij zo 3 namen kan noemen van spitsen die haalbaar zijn en kwalitatief goed genoeg maar de namen noemt hij niet .
  • 5 Sep 2019 om 19:12
    • Quote van 5 Sep 2019 om 18:12
      Als al die mensen hier met goede namen zouden komen. Dan zou hamstra zijn werk wel heeel makkelijk zijn en kan dat salaris ook wel omlaag.

      Waarom moet je meteen met betere oplossingen komen? Je mag dingen die niet goed zijn niet benoemen tenzij je met de oplossing komt?
      Ik heb niet de tijd om alle velden af te speuren, ik heb geen scouts om aan te sturen. Maar toch verwacht je dat we met een naam komen..
      en dan zeg jij ja dat verwacht jij ( ik dus ) van hamstra ook.
      Ja om een hele simpele reden, dat is zijn werk!!
      Je mag mensen toch op hun verantwoordelijkheden aan spreken?
      Net zoals jij hier mensen aanspreekt wat ook prima is mogen anderen dat ook op hamstra zijn functioneren. Ik bedreig de beste man niet, ik zeg alleen dat hij in mijn ogen niet geschikt is.
      We missen goals en dat heeft ons nu al dure punten gekost terwijl de competitie net begonnen is. Nogmaals het is 5 voor 12.
      Zodra we nog een paar wedstrijden ongelukkig punten laten liggen en je zit in de hoek waar de klappen vallen en dan kan het zomaar in eens heel slecht gaan.
      We zitten heel dichtbij die rand en ik heb niet het idee dat men dat beseft..
      waar hamstra gewoon een passant is gaat de club wel steeds verder omlaag.
      En dan kan je het allemaal wel negatief vinden maar de feiten liegen niet.

      Fortuna Twente en Emmen heb je gehad waarvan 2 thuis.. en je hebt 2 punten gehaald..
      in mijn ogen hadden dat er minimaal 6 moeten zijn en eigenlijk 9.
      Maar ja dan hoor ik weer dat ik niet mag zeuren want Emmen uit daar zouden Ajax en PSV het ook heel moeilijk tegen hebben. Zwolle daarin tegen niet die wint gewoon in Emmen..

      Het niveau verschil tussen de club van plek 10 tot 16 ligt zo dicht op elkaar dat het zomaar eens heel slecht kan uitpakken.
      Ik hoop echt oprecht dat odgaard geen zware blessure krijgt want dan zijn we nog verder van huis..
      nogmaals het is 5 voor 12!
    In welke tijdzone zit je?
    Het is hier nu bijna kwart over 6 namelijk.
  • 5 Sep 2019 om 18:53
    • Quote van 5 Sep 2019 om 15:40
      dat zal het zijn haha
    Tsja. Ik sta alleen in kleine zalen.
  • 5 Sep 2019 om 18:12
    • Quote van 5 Sep 2019 om 17:51
      Ok ik kan eindelijk reageren want in kon niet stoppen met lachen toen juist jij begon over realiteit. Tuurlijk kun je Hamstra enig verwijt maken dat er geen spits is gekomen anderzijds hoor ik mensen als jou dingen roepen als Kwaliteit moet er komen , als je dan normaal vraagt wat voor spelers het(noem het maar even zo) anti kamp wil zien dan komen ze onrealistische namen of ze kunnen, willen of durven geen namen te noemen omdat zij net zo goed weten dat die niet haalbaar zijn. Het is zo eenvoudig te stellen dat iemand gefaald heeft , je zou ook kunnen stellen dat door de huidige situatie waarin Heerenveen zich bevind er ook een moeilijk werk terrein is ontstaan voor welke TD ook , een eventuele opvolger van Hamstra zou tegen dezelfde problemen aanlopen.
    Als al die mensen hier met goede namen zouden komen. Dan zou hamstra zijn werk wel heeel makkelijk zijn en kan dat salaris ook wel omlaag.

    Waarom moet je meteen met betere oplossingen komen? Je mag dingen die niet goed zijn niet benoemen tenzij je met de oplossing komt?
    Ik heb niet de tijd om alle velden af te speuren, ik heb geen scouts om aan te sturen. Maar toch verwacht je dat we met een naam komen..
    en dan zeg jij ja dat verwacht jij ( ik dus ) van hamstra ook.
    Ja om een hele simpele reden, dat is zijn werk!!
    Je mag mensen toch op hun verantwoordelijkheden aan spreken?
    Net zoals jij hier mensen aanspreekt wat ook prima is mogen anderen dat ook op hamstra zijn functioneren. Ik bedreig de beste man niet, ik zeg alleen dat hij in mijn ogen niet geschikt is.
    We missen goals en dat heeft ons nu al dure punten gekost terwijl de competitie net begonnen is. Nogmaals het is 5 voor 12.
    Zodra we nog een paar wedstrijden ongelukkig punten laten liggen en je zit in de hoek waar de klappen vallen en dan kan het zomaar in eens heel slecht gaan.
    We zitten heel dichtbij die rand en ik heb niet het idee dat men dat beseft..
    waar hamstra gewoon een passant is gaat de club wel steeds verder omlaag.
    En dan kan je het allemaal wel negatief vinden maar de feiten liegen niet.

    Fortuna Twente en Emmen heb je gehad waarvan 2 thuis.. en je hebt 2 punten gehaald..
    in mijn ogen hadden dat er minimaal 6 moeten zijn en eigenlijk 9.
    Maar ja dan hoor ik weer dat ik niet mag zeuren want Emmen uit daar zouden Ajax en PSV het ook heel moeilijk tegen hebben. Zwolle daarin tegen niet die wint gewoon in Emmen..

    Het niveau verschil tussen de club van plek 10 tot 16 ligt zo dicht op elkaar dat het zomaar eens heel slecht kan uitpakken.
    Ik hoop echt oprecht dat odgaard geen zware blessure krijgt want dan zijn we nog verder van huis..
    nogmaals het is 5 voor 12!
  • 5 Sep 2019 om 17:51
    • Quote van 5 Sep 2019 om 16:43
      Noem jij het blinde paniek bosse, ik noem het meer realisme. Mensen die zich zorgen maken om de club zijn kritisch. Velen steken veelal de kop in het zand. En vinden alles wel prima. Dat staat wat buiten de realiteit...
    Ok ik kan eindelijk reageren want in kon niet stoppen met lachen toen juist jij begon over realiteit. Tuurlijk kun je Hamstra enig verwijt maken dat er geen spits is gekomen anderzijds hoor ik mensen als jou dingen roepen als Kwaliteit moet er komen , als je dan normaal vraagt wat voor spelers het(noem het maar even zo) anti kamp wil zien dan komen ze onrealistische namen of ze kunnen, willen of durven geen namen te noemen omdat zij net zo goed weten dat die niet haalbaar zijn. Het is zo eenvoudig te stellen dat iemand gefaald heeft , je zou ook kunnen stellen dat door de huidige situatie waarin Heerenveen zich bevind er ook een moeilijk werk terrein is ontstaan voor welke TD ook , een eventuele opvolger van Hamstra zou tegen dezelfde problemen aanlopen.
  • 5 Sep 2019 om 17:50
    • Quote van 5 Sep 2019 om 17:09
      Ben ik met je eens... Ik neem inderdaad de een meer serieus dan de ander, daarom reageer ik ook liever op jou dan sommige anderen. Maar dat neemt niet weg dat door de gene die ik lager inschaal wel een sfeer word neergezet waar anderen in volgen. En dat is nou niet bepaald de meest constructieve sfeer. 1 positief woord en je steekt je kop in het zand, dan ben je een goedprater etc etc. Ik weet het, het hoort bij de huidige maatschappij waarbij het woord Gutmensch op de een of andere manier een negatieve lading heeft gekregen.

      Ik heb ook aangegeven dat een enkele spits niet ideaal is. En als het mis gaat, ja dan mag je straks Hamstra er zeker op aanspreken. Maar hier word het vonnis al uitgesproken voordat de misdaad begaan is. Vaak is de kritiek die je voorbij ziet komen inhoudsloos. Iemand op deze site noemde het al, dat er vooral vanuit emotie gereageerd word en dat de feiten daarbij worden genegeerd.

      Je weet van mij ondertussen dat ik vrij uitgebreid de tijd neem om mijn reacties zorgvuldig te onderbouwen. Ik probeer hierin de feiten te presenteren en ook dingen aan te tonen die goed gaan. Hoe je vervolgens met de feiten aan de slag gaat, dat levert leuke discussies op. Want feiten en cijfers kan je verschillende lezen.
    Gutmensch heeft altijd al een negatieve, sarcastische bedoeling gehad. Dat is jammer, want het is een mooi woord. Wat wel grappig is, is dat een van de vermoedelijke bedenkers van de term een schrijver is die Bittermann heet.
  • 5 Sep 2019 om 17:09
    • Quote van 5 Sep 2019 om 16:43
      Dat heb je met een forum. Neem aan dat je net als ik het ene forumlid serieuzer neemt als de andere. Ik denk dat we een prima selectie hebben op de bezetting van de spits na. Ik vind niet dat Hamstra gefaald heeft. Ik vind wel dat hij medeverantwoordelijk is wanneer het gebrek aan goals ons gaat opbreken. Als club zijn we ook in de jaren afgegleden. Dat ziet een ieder wel in. Het verwachtingspatroon is bij velen desondanks nog veel te hoog. Ben ik met je eens. Maar los van de prima selectie mag je denk ik wel kritiek hebben op Hamstra dat hij niet een spits heeft weten te halen. Het lijkt wel dansen op de vulkaan. Soms lijkt het wel of hier omgekeerde Uri Gellers rondlopen die dan alles recht praten wat krom is.
    Ben ik met je eens... Ik neem inderdaad de een meer serieus dan de ander, daarom reageer ik ook liever op jou dan sommige anderen. Maar dat neemt niet weg dat door de gene die ik lager inschaal wel een sfeer word neergezet waar anderen in volgen. En dat is nou niet bepaald de meest constructieve sfeer. 1 positief woord en je steekt je kop in het zand, dan ben je een goedprater etc etc. Ik weet het, het hoort bij de huidige maatschappij waarbij het woord Gutmensch op de een of andere manier een negatieve lading heeft gekregen.

    Ik heb ook aangegeven dat een enkele spits niet ideaal is. En als het mis gaat, ja dan mag je straks Hamstra er zeker op aanspreken. Maar hier word het vonnis al uitgesproken voordat de misdaad begaan is. Vaak is de kritiek die je voorbij ziet komen inhoudsloos. Iemand op deze site noemde het al, dat er vooral vanuit emotie gereageerd word en dat de feiten daarbij worden genegeerd.

    Je weet van mij ondertussen dat ik vrij uitgebreid de tijd neem om mijn reacties zorgvuldig te onderbouwen. Ik probeer hierin de feiten te presenteren en ook dingen aan te tonen die goed gaan. Hoe je vervolgens met de feiten aan de slag gaat, dat levert leuke discussies op. Want feiten en cijfers kan je verschillende lezen.
  • 5 Sep 2019 om 16:43
    • Quote van 5 Sep 2019 om 16:14
      Het roepen om het omslag, Angst voor degradatie, alles is fout bij heerenveen etc. Ik heb die reacties allemaal voorbij zien komen. En het is niet zo dat dat van 1 persoon komt, nee ik zie meerdere personen in vergelijkbare manieren reageren. Ik noem dat blinde paniek. En waarom, omdat we maar 1 spits hebben.

      Zelfde geld ook voor het feit dat we nu huurspelers hebben... We zijn afgegleden en weet ik veel wat voor reacties er wel niet komen op het huren. Er word schande van gesproken en het is een teken dat Heerenveen dus geen subtopper meer is. Maar dan vergeten ze te kijken naar de rest van de eredivisie. In totaal zijn er 59 huurspelers actief in de eredivisie ( gemiddeld dus 3,2 per club). Alle clubs in de eredivisie hebben huurspelers ( incl. ajax, feyenoord, psv, az)
    Dat heb je met een forum. Neem aan dat je net als ik het ene forumlid serieuzer neemt als de andere. Ik denk dat we een prima selectie hebben op de bezetting van de spits na. Ik vind niet dat Hamstra gefaald heeft. Ik vind wel dat hij medeverantwoordelijk is wanneer het gebrek aan goals ons gaat opbreken. Als club zijn we ook in de jaren afgegleden. Dat ziet een ieder wel in. Het verwachtingspatroon is bij velen desondanks nog veel te hoog. Ben ik met je eens. Maar los van de prima selectie mag je denk ik wel kritiek hebben op Hamstra dat hij niet een spits heeft weten te halen. Het lijkt wel dansen op de vulkaan. Soms lijkt het wel of hier omgekeerde Uri Gellers rondlopen die dan alles recht praten wat krom is.
  • 5 Sep 2019 om 16:43
    Noem jij het blinde paniek bosse, ik noem het meer realisme. Mensen die zich zorgen maken om de club zijn kritisch. Velen steken veelal de kop in het zand. En vinden alles wel prima. Dat staat wat buiten de realiteit...
  • 5 Sep 2019 om 16:24
    • Quote van 5 Sep 2019 om 16:14
      Het roepen om het omslag, Angst voor degradatie, alles is fout bij heerenveen etc. Ik heb die reacties allemaal voorbij zien komen. En het is niet zo dat dat van 1 persoon komt, nee ik zie meerdere personen in vergelijkbare manieren reageren. Ik noem dat blinde paniek. En waarom, omdat we maar 1 spits hebben.

      Zelfde geld ook voor het feit dat we nu huurspelers hebben... We zijn afgegleden en weet ik veel wat voor reacties er wel niet komen op het huren. Er word schande van gesproken en het is een teken dat Heerenveen dus geen subtopper meer is. Maar dan vergeten ze te kijken naar de rest van de eredivisie. In totaal zijn er 59 huurspelers actief in de eredivisie ( gemiddeld dus 3,2 per club). Alle clubs in de eredivisie hebben huurspelers ( incl. ajax, feyenoord, psv, az)
    floccinaucinihilipilificatie.
  • 5 Sep 2019 om 16:14
    • Quote van 5 Sep 2019 om 15:58
      Ik bespeur geen blinde paniek. Ik bespeur dat men zich zorgen maakt. Zorgen omdat Odgaard nog niet volledig imponeert, zorgen omdat het team een gebrek aan scorend vermogen lijkt te hebben. Zorgen omdat Jansen geen alternatief heeft. Zorgen omdat onze technische man geen spits weet aan te kunnen trekken ondanks zijn lijstjes. En ja je kan binnen je selectie noodoplossingen doen en je speelwijze aanpassen. Maar ideaal kan je dat niet noemen.
    Het roepen om het omslag, Angst voor degradatie, alles is fout bij heerenveen etc. Ik heb die reacties allemaal voorbij zien komen. En het is niet zo dat dat van 1 persoon komt, nee ik zie meerdere personen in vergelijkbare manieren reageren. Ik noem dat blinde paniek. En waarom, omdat we maar 1 spits hebben.

    Zelfde geld ook voor het feit dat we nu huurspelers hebben... We zijn afgegleden en weet ik veel wat voor reacties er wel niet komen op het huren. Er word schande van gesproken en het is een teken dat Heerenveen dus geen subtopper meer is. Maar dan vergeten ze te kijken naar de rest van de eredivisie. In totaal zijn er 59 huurspelers actief in de eredivisie ( gemiddeld dus 3,2 per club). Alle clubs in de eredivisie hebben huurspelers ( incl. ajax, feyenoord, psv, az)
  • 5 Sep 2019 om 15:58
    • Quote van 5 Sep 2019 om 15:26
      Ergens op aangesproken worden is 1 ding. Maar er heerst een soort van blinde paniek onder sommige fans. Van Friese nuchterheid is in ieder geval vrij weinig over. Er word heel makkelijk gedacht over het ''even'' halen van een spits. Als je een lijstje hebt waar niemand van komt, dan is het lijstje niet goed geweest. Dat de spitsen te hoog gegrepen waren. Voor de grap komen hier dan lijstjes met Ronaldo, Messi etc etc. voorbij. Zo lust ik er ook wel een paar... ik kan bijvoorbeeld ook lijstjes maken met spitsen van het niveau Dalgaard en lager. Grote kans dat van zo'n lijstje wel een spits was gekomen.

      Iedereen is het er mee eens dat 1 spits te weinig is. Er is niemand op deze hele site die het tegendeel beweert. De manier waarop daarmee omgegaan word wel. Waarbij de ene de club nu in brand staat, kijkt de andere naar wat wel goed gaat en welke mogelijkheden er wel zijn. Sommigen speuren de transfervrije spelers nu bij langs om te kijken of daar nog wat tussen zit. Wellicht dat Hamstra daar ook mee bezig is. Who Knows?

      Maar als we kijken naar wat wij willen. Dan slaan we een aantal spelers over die we al in huis hebben. Zo willen de fans Jonge spitsen die geld op gaan leveren en zien de fans graag eigen jeugd doorstromen.

      In dat geval, waarom kunnen de volgende spelers dan niet in aanmerking komen?
      - Progon Maloku (19)
      - Rein Smit (18)
      - Rinor Zejnullahu ( 17)
      - Teun WIlke Braams ( 17)

      Het is in de eredivisie niet ongebruikelijk om met die leeftijd in de spits te spelen alleen dit seizoen al
      - Bannis ( FEY) 17 jaar
      - Postema (GRO) 17 jaar
      - Boadu (AZ) 18 jaar
      - Nakamura (TWE) 19 jaar
      - Buitink (VIT) 19 jaar
      - Dervisoglu (SPA) 19 jaar
      - Piroe (SPA) 20 jaar
      -Vente (FEY) 20 jaar
      Onze eigen Odgaard is ook nog maar 20 jaar
    Ik bespeur geen blinde paniek. Ik bespeur dat men zich zorgen maakt. Zorgen omdat Odgaard nog niet volledig imponeert, zorgen omdat het team een gebrek aan scorend vermogen lijkt te hebben. Zorgen omdat Jansen geen alternatief heeft. Zorgen omdat onze technische man geen spits weet aan te kunnen trekken ondanks zijn lijstjes. En ja je kan binnen je selectie noodoplossingen doen en je speelwijze aanpassen. Maar ideaal kan je dat niet noemen.
  • 5 Sep 2019 om 15:40
    • Quote van 5 Sep 2019 om 15:37
      Dan Google je me te veel :)
    dat zal het zijn haha
  • 5 Sep 2019 om 15:37
    • Quote van 5 Sep 2019 om 15:36
      ff off Topic DerFritz ben je sponsor geworden van feanonline :P krijg reclame te zien dat ik mijn Wifi kan verbeteren met Fritz! :P
    Dan Google je me te veel :)
  • 5 Sep 2019 om 15:36
    ff off Topic DerFritz ben je sponsor geworden van feanonline :P krijg reclame te zien dat ik mijn Wifi kan verbeteren met Fritz! :P
  • 5 Sep 2019 om 15:33
    • Quote van 5 Sep 2019 om 14:46
      Concrete namen zul je hier niet horen. Dat hoeft ook niet. Daar heeft de clubs proffesionals voor in dienst die veel wedstrijden bezoeken en de potentie moeten kunnen inzien van spelers, in dit geval spitsen. Wanneer je maanden de tijd hebt, lijstjes samen stelt en er niet in slaagt is er iets niet goed gegaan. Daar wordt dan Hamstra op aangesproken die eindverantwoordelijk is. De namen die jij noemt lopen niet bepaald over van scorend vermogen en het gebrek aan scorend vermogen lijkt tot nu toe vooral het grote probleem.
    Het zijn wel de enige namen die we hebben... Odgaard krijgt nu de kans, en dat is prima. Stel dat het niet lukt, Odgaard zijn statistieken geven aan dat hij alleen in het seizoen 2016-2017 drie goals gemaakt heeft, daarna niets meer... Dan is het niet zo gek om het systeem aan te passen (zeker in pittige wedstrijden) Andere optie is idd om Ejuke in de spits te zetten ...
  • 5 Sep 2019 om 15:26
    • Quote van 5 Sep 2019 om 14:46
      Concrete namen zul je hier niet horen. Dat hoeft ook niet. Daar heeft de clubs proffesionals voor in dienst die veel wedstrijden bezoeken en de potentie moeten kunnen inzien van spelers, in dit geval spitsen. Wanneer je maanden de tijd hebt, lijstjes samen stelt en er niet in slaagt is er iets niet goed gegaan. Daar wordt dan Hamstra op aangesproken die eindverantwoordelijk is. De namen die jij noemt lopen niet bepaald over van scorend vermogen en het gebrek aan scorend vermogen lijkt tot nu toe vooral het grote probleem.
    Ergens op aangesproken worden is 1 ding. Maar er heerst een soort van blinde paniek onder sommige fans. Van Friese nuchterheid is in ieder geval vrij weinig over. Er word heel makkelijk gedacht over het ''even'' halen van een spits. Als je een lijstje hebt waar niemand van komt, dan is het lijstje niet goed geweest. Dat de spitsen te hoog gegrepen waren. Voor de grap komen hier dan lijstjes met Ronaldo, Messi etc etc. voorbij. Zo lust ik er ook wel een paar... ik kan bijvoorbeeld ook lijstjes maken met spitsen van het niveau Dalgaard en lager. Grote kans dat van zo'n lijstje wel een spits was gekomen.

    Iedereen is het er mee eens dat 1 spits te weinig is. Er is niemand op deze hele site die het tegendeel beweert. De manier waarop daarmee omgegaan word wel. Waarbij de ene de club nu in brand staat, kijkt de andere naar wat wel goed gaat en welke mogelijkheden er wel zijn. Sommigen speuren de transfervrije spelers nu bij langs om te kijken of daar nog wat tussen zit. Wellicht dat Hamstra daar ook mee bezig is. Who Knows?

    Maar als we kijken naar wat wij willen. Dan slaan we een aantal spelers over die we al in huis hebben. Zo willen de fans Jonge spitsen die geld op gaan leveren en zien de fans graag eigen jeugd doorstromen.

    In dat geval, waarom kunnen de volgende spelers dan niet in aanmerking komen?
    - Progon Maloku (19)
    - Rein Smit (18)
    - Rinor Zejnullahu ( 17)
    - Teun WIlke Braams ( 17)

    Het is in de eredivisie niet ongebruikelijk om met die leeftijd in de spits te spelen alleen dit seizoen al
    - Bannis ( FEY) 17 jaar
    - Postema (GRO) 17 jaar
    - Boadu (AZ) 18 jaar
    - Nakamura (TWE) 19 jaar
    - Buitink (VIT) 19 jaar
    - Dervisoglu (SPA) 19 jaar
    - Piroe (SPA) 20 jaar
    -Vente (FEY) 20 jaar
    Onze eigen Odgaard is ook nog maar 20 jaar
  • 5 Sep 2019 om 14:46
    • Quote van 5 Sep 2019 om 14:05
      Allemaal leuk en aardig, maar welke spits had Hamstra dan moeten halen? Iedereen roept maar dat we een extra spits hadden moeten hebben maar concrete namen hoor ik niet op dit forum. Alle opties voor een goede spits waren niet haalbaar dus blijft de enige optie over om het met Odgaard te doen of om het systeem aan te passen met 2 spitsen Ejuke en v. Bergen en een middenveld met Bruin Halilovic Faik en Veerman. Dan hebben we ook genoeg scorend vermogen.
    Concrete namen zul je hier niet horen. Dat hoeft ook niet. Daar heeft de clubs proffesionals voor in dienst die veel wedstrijden bezoeken en de potentie moeten kunnen inzien van spelers, in dit geval spitsen. Wanneer je maanden de tijd hebt, lijstjes samen stelt en er niet in slaagt is er iets niet goed gegaan. Daar wordt dan Hamstra op aangesproken die eindverantwoordelijk is. De namen die jij noemt lopen niet bepaald over van scorend vermogen en het gebrek aan scorend vermogen lijkt tot nu toe vooral het grote probleem.
  • 5 Sep 2019 om 14:05
    Allemaal leuk en aardig, maar welke spits had Hamstra dan moeten halen? Iedereen roept maar dat we een extra spits hadden moeten hebben maar concrete namen hoor ik niet op dit forum. Alle opties voor een goede spits waren niet haalbaar dus blijft de enige optie over om het met Odgaard te doen of om het systeem aan te passen met 2 spitsen Ejuke en v. Bergen en een middenveld met Bruin Halilovic Faik en Veerman. Dan hebben we ook genoeg scorend vermogen.
  • 5 Sep 2019 om 13:59
    • Quote van 5 Sep 2019 om 12:43
      Waar ik mij wel een beetje over verbaas is dat Odgaard er redelijk van langs krijgt....deels terecht echter, hij kreeg ook niet aan de lopende band bruikbare ballen en daarnaast, Ejuke heeft ons ook een slechte dienst bewezen door voor eigen geluk te gaan toen hij 3 man bij zich had binnen de 16 en Van Bergen helemaal vrij stond op hooguit 2 meter v/d doellijn en een eventuele voorzet zo binnen had getikt. Ik begrijp nog steeds niet waarom hij die bal niet af gaf aan Van Bergen.......evenmin dat ik daar niemand over hoor?

      Voor de rest....we gaan het dit seizoen zien, het wordt bij nader inzien zwaarder dan ik na 2 duels verwacht had in ieder geval!
    Ejuke had net driekwart van het veld in volle sprint afgelegd, en volgens mij kwam hij niet goed uit met z'n stappen en had hij tevens de bal niet onder controle. Toen hij dat herstelde stond de Fortuna verdediger alweer voor zijn neus. Het verschil met Odgaard vind ik dat bij Ejuke je kan zien dat hij goed kan voetballen, heel graag wil (enthousiasme spat ervan af) en ik daardoor denk dat het wel goed gaat komen. Hij is hier juist om zijn effectiviteit te verbeteren: Dat laat die penalty ook wel zien. Van Odgaard ben ik niet zo enthousiast, ik vind hem matig als aanspeelpunt (op een aantal momenten in de wedstrijd na waarin hij het wel heel goed doet, maar hij betrekt zichzelf ook te weinig in het spel), zijn dribbel vaardigheden zijn nog minder (loopt zich vrijwel altijd vast), is veel bezig met handgebaartjes naar medespelers en maakt ook nog eens zijn kansen niet af die hij juist krijgt van die medespelers.
  • 5 Sep 2019 om 12:54
    Odgaard miste een penalty tegen Feyenoord, op dat moment hadden we er overheen gelopen mochten we op 1-0 komen. Daarnaast een aantal kansen tegen Fortuna en Twente om ons 3 punten te bezorgen. Dan kun je wel zeggen dat hij ons een aantal punten heeft gekost, daarmee is de kritiek toch behoorlijk terecht.
  • 5 Sep 2019 om 12:43
    Waar ik mij wel een beetje over verbaas is dat Odgaard er redelijk van langs krijgt....deels terecht echter, hij kreeg ook niet aan de lopende band bruikbare ballen en daarnaast, Ejuke heeft ons ook een slechte dienst bewezen door voor eigen geluk te gaan toen hij 3 man bij zich had binnen de 16 en Van Bergen helemaal vrij stond op hooguit 2 meter v/d doellijn en een eventuele voorzet zo binnen had getikt. Ik begrijp nog steeds niet waarom hij die bal niet af gaf aan Van Bergen.......evenmin dat ik daar niemand over hoor?

    Voor de rest....we gaan het dit seizoen zien, het wordt bij nader inzien zwaarder dan ik na 2 duels verwacht had in ieder geval!
  • 5 Sep 2019 om 10:52
    Het zit dan ook niet mee dat er ook werkelijk niemand is die de ballen erin schiet. Ook Ejuke, van Bergen en Bruijn kregen kansen. Ook tegen Twente. Als dat wel gebeurt kan het een top seizoen worden. Als je kijkt naar de gespeelde wedstrijden en wat we hadden moeten krijgen hadden we gewoon (bijna) bovenaan gestaan. Wat dat betreft zit het niet mee natuurlijk. Verdedigend staat het best goed. Alleen moet je jezelf wel belonen voorin. Ben benieuwd naar Ajax uit. Ajax staat achterin ook nog niet echt lekker. Maar het blijft Ajax dus her wordt sowieso moeilijk. Ik hoop op zo'n pot als vorig jaar.