Jansen: ''Ik wil gewoon een jongen die goed kan voetballen''

( 18 reacties)
Jansen: ''Ik wil gewoon een jongen die goed kan voetballen''

Als iets uit de wedstrijd met FC Emmen wel duidelijk werd voor SC Heerenveen is dat de selectie kwalitatief nog wel wat versterking kan gebruiken. Trainer Johnny Jansen heeft vooral qua aanvallende wisselmogelijkheden maar weinig keuze.

"Het is bekend dat we er nog een paar mensen bij moeten hebben", erkent Jansen in de Leeuwarder Courant. "Daar is de club ook hartstikke druk mee bezig. Er staan een paar namen op onze lijst. Wat voor type spits erbij moet komen? Ik wil gewoon een jongen die goed kan voetballen."

Voor de camera's van de NOS erkende Jansen zaterdag dat Vitesse-spits Thomas Buitink een optie is. Maar het houdt niet alleen bij een nieuwe spits op, er moet ook nog een nieuwe controlerende middenvelder bij gaan komen. Jansen: "Ik ga ervan uit dat er zo snel mogelijk wat nieuws komt."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Aug 2019 om 23:44
    • Quote van 19 Aug 2019 om 16:23
      Tsja, hou het maar op verschil van smaak. Of je hebt gewoon nooit echt goed op hem gelet. Ik ben er van overtuigd dat hij met zijn ervaring en pit een aanwinst voor ons kan zijn. Los van zijn betrokkenheid bij goals. Wat jij hebt over Youssef heb ik over Ramselaar. Waarom zouden we daar in vredesnaam een kapitaal aan uit moeten geven?
    Mee eens hoor Mackan. El Jebli vind ik een goede speler met de wil om te voetballen. Kan zeker een aanwinst voor ons zijn.
  • 19 Aug 2019 om 18:35
    • Quote van 19 Aug 2019 om 16:16
      Snap niet wat mensen in El Jebli zien, wat doet hij wat hem speciaal maakt?
    Ik denk dat er niet zoveel iets in hem zien, anders was ie al lang binnengehaald door een subtopper.
  • 19 Aug 2019 om 16:23
    • Quote van 19 Aug 2019 om 16:16
      Snap niet wat mensen in El Jebli zien, wat doet hij wat hem speciaal maakt?
    Tsja, hou het maar op verschil van smaak. Of je hebt gewoon nooit echt goed op hem gelet. Ik ben er van overtuigd dat hij met zijn ervaring en pit een aanwinst voor ons kan zijn. Los van zijn betrokkenheid bij goals. Wat jij hebt over Youssef heb ik over Ramselaar. Waarom zouden we daar in vredesnaam een kapitaal aan uit moeten geven?
  • 19 Aug 2019 om 16:16
    Snap niet wat mensen in El Jebli zien, wat doet hij wat hem speciaal maakt?
  • 19 Aug 2019 om 15:40
    • Quote van 19 Aug 2019 om 15:08
      Kums gaat wss naar Genk of Gent (haal die twee altijd door elkaar). Daar heeft hij eerder ook gespeeld.
    Gent en als laatste Fc Antwerp worden genoemd bij transfergeruchten. Maar bij beide clubs lopen al vergelijkbare spelers rond. Een transfer (koop) zal sowieso een lastig verhaal worden aangezien Sven nog een doorlopend contract heeft tot 2022 en Anderlecht hem niet voor een zak pinda's laat gaan. Daarnaast heeft Sven bij Anderlecht een salaris van maar liefst anderhalf miljoen euro per jaar. Sven wil zelf wel graag vertrekken, maar de vraag is of hij zoveel salaris in wil leveren. Ook bij genoemde Belgische geïnteresseerde clubs gaat hij dat niet verdienen.
  • 19 Aug 2019 om 15:33
    • Quote van 19 Aug 2019 om 15:29
      Nou, alle discussies over Buitink kunnen officieel van tafel. Vitesse wilt hem niet meer laten gaan aldus VI. Doorschakelen naar een andere spits dus.
    Staat hier trouwens: https://www.vi.nl/nieuws/sc-heerenveen-grijpt-naast-buitink
  • 19 Aug 2019 om 15:29
    Nou, alle discussies over Buitink kunnen officieel van tafel. Vitesse wilt hem niet meer laten gaan aldus VI. Doorschakelen naar een andere spits dus.
  • 19 Aug 2019 om 15:23
    Iemand die goed kan voetballen.. Lat ligt niet erg hoog. Alle opties die genoemd zijn waren al tijdje mogelijk dus denk niet dat zij optie zijn om verschillende redenen. Afgezien van moeizame onderhandelingen die tijd kosten moet je ook beetje concluderen dat scouting niet geweldig is? Odgaard en van Rhijn kunnen nooit eerste opties geweest zijn, Mihajlovic was een miskleun net als Skovgaard en Floranus eigenlijk ook. Rienstra, Woudenberg, Kongolo en Botman had iedereen mee kunnen komen met een beetje kennis van NL voetballers. Zelfde geldt voor Bruijn en vd Boomen eerder (toch s terugkoop clausule gaan hanteren?) Dresevic komt nu beetje door maar moeten we van afwachten of dat blijft. Hoegh wordt ook geen kassucces maar komt goed mee. Chidi moet een hoop goed gaan maken wat dat betreft maar is logischerwijs nogal wisselvallig. Maar een rechtsback moet toch kunnen zou je zeggen, spits is wat lastiger uiteraard al waren daar ook wel wat (betere)huuropties voor beschikbaar vorig jaar. (mi kan iedereen voorspellen dat bij Ajax hoop voetballers af zouden vallen als schip met geld binnenkomt want aankopen en dus moeten jong Ajax spelers weg.. investeren in huur toen had nu misschien koopje geweest. Ruil Pierie tegen Sierhuis/Matusiwa/Botman bijvoorbeeld) Enfin, voor een rechtsback hebben ze jaar tijd gekocht maar spits zou wel s leuk zijn.
  • 19 Aug 2019 om 15:19
    • Quote van 19 Aug 2019 om 15:09
      Laten we het aan SecondSCH vragen ;)
    Leuk zo'n cynische reactie..... Second komt tenminste met wat nieuwtjes. Ik kan er wel van genieten!
  • 19 Aug 2019 om 15:09
    Laten we het aan SecondSCH vragen ;)
  • 19 Aug 2019 om 15:08
    • Quote van 19 Aug 2019 om 14:57
      Spits: Buitink. Desnoods met een lagere transfersom en een iets hoger doorverkooppercentage. Of Lamprou, mede door zijn inzetbaarheid op meerdere aanvallende posities (scheelt misschien een vleugelspeler, helemaal als het niet lukt Mihajlovic te slijten). AM: El Jebli. CM: Kums, die mogelijk wel wil vertrekken bij Anderlecht nu hij daar niet aan de bak komt. Als een van de aangeboden (huur)spelers. Nog liever El Ahmadi, maar dat is denk ik niet echt realistisch.
    Kums gaat wss naar Genk of Gent (haal die twee altijd door elkaar). Daar heeft hij eerder ook gespeeld.
  • 19 Aug 2019 om 15:05
    • Quote van 19 Aug 2019 om 14:54
      Ik hoop (wellicht tegen beter weten in) momenteel op El Jebli, Osman, Buitink en Hansson, ervan uitgaande dat Mihajlovic nog vertrekt. Dan staan we er echt goed op denk ik.
    Houdt maar rekening met 1 van de 4. Zoveel geld is er ook weer niet.
  • 19 Aug 2019 om 15:03
    • Quote van 19 Aug 2019 om 14:54
      Ik hoop (wellicht tegen beter weten in) momenteel op El Jebli, Osman, Buitink en Hansson, ervan uitgaande dat Mihajlovic nog vertrekt. Dan staan we er echt goed op denk ik.
    Ik vind vooral El Jebli wel een reële optie. Die is gedegradeerd met de Graafschap waar hij al een tijd speelt. Ik denk dat hij het zelf wel ziet zitten. En denk ook niet dat de Graafschap heel veel geld voor hem vraagt. Al ben ik niet zeker van dat laatste. Maar hij zou wel een goede speler kunnen zijn. Een nr 10 Die zich al geruime tijd op eredivisie niveau heeft bewezen. En dat bij de Graafschap.
  • 19 Aug 2019 om 14:57
    Spits: Buitink. Desnoods met een lagere transfersom en een iets hoger doorverkooppercentage. Of Lamprou, mede door zijn inzetbaarheid op meerdere aanvallende posities (scheelt misschien een vleugelspeler, helemaal als het niet lukt Mihajlovic te slijten). AM: El Jebli. CM: Kums, die mogelijk wel wil vertrekken bij Anderlecht nu hij daar niet aan de bak komt. Als een van de aangeboden (huur)spelers. Nog liever El Ahmadi, maar dat is denk ik niet echt realistisch.
  • 19 Aug 2019 om 14:54
    • Quote van 19 Aug 2019 om 14:37
      El jebli of djuricic (indien haalbaar), buitink en een ervaren rot achterin en ik zie het kleurrijk in voor dit seizoen.... Ja we hebben de eerste 2 potten overtuigend voetbal gezien maar je ziet ook dat er weinig klaar staat als het niet loopt. Met genoemde namen moet dit wel goed komen!
    Ik hoop (wellicht tegen beter weten in) momenteel op El Jebli, Osman, Buitink en Hansson, ervan uitgaande dat Mihajlovic nog vertrekt. Dan staan we er echt goed op denk ik.
  • 19 Aug 2019 om 14:42
    • Quote van 19 Aug 2019 om 14:37
      El jebli of djuricic (indien haalbaar), buitink en een ervaren rot achterin en ik zie het kleurrijk in voor dit seizoen.... Ja we hebben de eerste 2 potten overtuigend voetbal gezien maar je ziet ook dat er weinig klaar staat als het niet loopt. Met genoemde namen moet dit wel goed komen!
    Als het niet loopt hebben wij momenteel niet echt iemand die het verschil kan maken. Bijvoorbeeld met een geniale steekbal. De namen die jij noemt zouden hiervoor een optie kunnen zijn. Veel beter kan je waarschijnlijk als Heerenveen ook niet aantrekken.
  • 19 Aug 2019 om 14:37
    El jebli of djuricic (indien haalbaar), buitink en een ervaren rot achterin en ik zie het kleurrijk in voor dit seizoen.... Ja we hebben de eerste 2 potten overtuigend voetbal gezien maar je ziet ook dat er weinig klaar staat als het niet loopt. Met genoemde namen moet dit wel goed komen!
  • 19 Aug 2019 om 14:37
    Een creatieve middenvelder zou ook niet verkeerd zijn.
zondag 22 september 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›