Jansen bevestigt interesse voor Buitink: ''Een goede spits''

( 11 reacties)
Jansen bevestigt interesse voor Buitink: ''Een goede spits''

Thomas Buitink is nog altijd een serieuze kandidaat om SC Heerenveen te komen versterken. Trainer Johnny Jansen bevestigt zaterdag na de wedstrijd tegen FC Emmen dat de 19-jarige spits van Vitesse op het lijstje met beoogde aanwinsten staat.

Duidelijk is dat de Friezen na Jens Odgaard nog een spits nodig hebben in de selectie. "Wie er bij moet gaan komen? Dat is een goede vraag, hè? Ik hoor net de naam van Thomas Buitink al voorbij komen", begint met Johnny Jansen met een lach bij de NOS. "Nou, hartstikke mooi. Uiteindelijk hebben wij een lijstje met namen op papier staan."

"Gerry Hamstra is daar heel druk mee om dat voor mekaar te krijgen", vervolgt Jansen, die beaamt dat zijn team nog wel een spits kan gebruiken. "Daar zijn we wel druk mee bezig en ik hoop dat we dat voor elkaar gaan krijgen. Of het gek zou zijn als het Buitink wordt? Nou ja, het is een goede spits. Maar zo zijn er meerdere die op ons lijstje staan. We gaan het zien."

Buitink zat de eerste drie wedstrijden van het seizoen bij de wedstrijdselectie van Vitesse, maar hij kwam nog niet in actie. Eind juli berichtte FeanOnline al over de concrete interesse van de Friezen in de spits, maar Vitesse wil na Mitchell van Bergen liever niet nog een eigen talent aan Heerenveen verkopen.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Aug 2019 om 22:28
    • Quote van 18 Aug 2019 om 22:09
      Op basis van wat, Jij denkt dat we nog een spits gaan huren. En dus het probleem een jaar opschuiven?
    Waarom huren.Je kan altijd onderhandelen tot koop
  • 18 Aug 2019 om 22:09
    • Quote van 18 Aug 2019 om 18:06
      Verwacht zelf Dylan Venter. Volgens mij ziet Jaap Stam het niet in hem zitten
    Op basis van wat, Jij denkt dat we nog een spits gaan huren. En dus het probleem een jaar opschuiven?
  • 18 Aug 2019 om 19:46
    • Quote van 18 Aug 2019 om 18:29
      Het blijft wel heel bijzonder hoe groot het verschil is tussen Odgaard in de voorbereiding en in de competitie tot nu toe. Hij was koeltjes, balvast, had overzicht. En dat lijkt allemaal verdwenen. Terwijl een oloeg als Mechelen ook niet kinderachtig was. Had in het rijtje tegrnstanders tot nu toe niet misstaan.
    Nu staat er druk op. Misschien dat hij wel goed begint te spelen als hij er eentje scoort. Ik zou voor de zekerheid alleen wel een jonge goede spits kopen. Ook met oog op volgend jaar. Want stel dat het niet zo is.
  • 18 Aug 2019 om 19:37
    • Quote van 18 Aug 2019 om 19:32
      Lars Veldwijk
    Hahaha
  • 18 Aug 2019 om 19:32
    Lars Veldwijk
  • 18 Aug 2019 om 18:29
    Het blijft wel heel bijzonder hoe groot het verschil is tussen Odgaard in de voorbereiding en in de competitie tot nu toe. Hij was koeltjes, balvast, had overzicht. En dat lijkt allemaal verdwenen. Terwijl een oloeg als Mechelen ook niet kinderachtig was. Had in het rijtje tegrnstanders tot nu toe niet misstaan.
  • 18 Aug 2019 om 18:15
    • Quote van 18 Aug 2019 om 18:06
      Verwacht zelf Dylan Venter. Volgens mij ziet Jaap Stam het niet in hem zitten
    Dat is toch helemaal niks of wel? Dan liever Venema. Als Gerry geen fatsoenlijke spits en middenvelder(s) haalt is hij bij mij ook af. Zou alleen niet weten wie je dan als TD moet halen. We zullen iig iemand moeten halen met een groot netwerk. En niet een beginnend iemand.
  • 18 Aug 2019 om 18:06
    • Quote van 18 Aug 2019 om 15:24
      Hij lacht, Is dat een bevestiging dan? Ben benieuwd wie het wordt, Verwacht een ander.
    Verwacht zelf Dylan Venter. Volgens mij ziet Jaap Stam het niet in hem zitten
  • 18 Aug 2019 om 16:41
    • Quote van 18 Aug 2019 om 16:10
      Ik hoop dat er snel nieuwe spelers komen. Een spits en middenvelder zijn broodnodig hebben we gisteren gezien.
    Dat weet Gerry ook wel. En als hij faalt zit hij er de volgende transferperiode niet meer. Wat hebben wij toch ook een lekkere stabiele club haha. Als er dan toch één uitvliegt kan je maar beter helemaal schoon schip maken en de clubiconen hun zin geven en een plan laten maken. Hoop alleen dat Gerry niet faalt.
  • 18 Aug 2019 om 16:10
    Ik hoop dat er snel nieuwe spelers komen. Een spits en middenvelder zijn broodnodig hebben we gisteren gezien.
  • 18 Aug 2019 om 15:24
    Hij lacht, Is dat een bevestiging dan? Ben benieuwd wie het wordt, Verwacht een ander.
zaterdag 19 oktober 2019
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›