'SC Heerenveen en Vitesse steggelen over afkoopsom Buitink'

( 65 reacties)
'SC Heerenveen en Vitesse steggelen over afkoopsom Buitink'

Van een akkoord is nog geen sprake, maar duidelijk is wel dat SC Heerenveen en Vitesse dichterbij elkaar aan het komen zijn over een transfer van Thomas Buitink. Het verschil tussen vraag en aanbod is momenteel nog een half miljoen euro, heeft FeanOnline opgevangen.

Aanvankelijk wilde Vitesse alleen meewerken aan een huurdeal, maar inmiddels zijn beide clubs al enkele weken in onderhandeling over een definitieve overgang. In de wandelgangen wordt gesproken over een transfersom tussen de twee en drie miljoen euro voor de 19-jarige jeugdinternational.

Buitink zelf zou een overgang naar SC Heerenveen wel zien zitten. Bij Vitesse is hij achter Tim Matavz, Oussama Darfalou en Jay-Roy Grot de vierde spits in de pikorde. In Friesland zou hij tweede keus zijn achter Jens Odgaard en lonkt een basisplek als de Deen na dit seizoen terugkeert naar Sassuolo.

Technisch manager Gerry Hamstra heeft volgens Kroatische bronnen ondertussen de 19-jarige Sandro Kulenovic van Legia Warschau op het oog als alternatief voor Buitink. Ook op de Kroatische jeugdinternational zou al een bod zijn uitgebracht door de Friezen.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 29 Jul 2019 om 17:46
    • Quote van 29 Jul 2019 om 16:28
      Vitesse ontkent de geruchten over de onderhandelingen, aldus de Gelderlander.
    Maar wij hebben SecondSC. Op de een of andere manier hecht ik wel waarde aan wat hij zegt. Vind het ook wel cool om een echte mol te kennen :).
  • 29 Jul 2019 om 16:54
    • Quote van 29 Jul 2019 om 16:47
      Maar is het nu wel of geen onzin?
    Denk dat dit bij het onderhandelings spel hoort...
  • 29 Jul 2019 om 16:47
    Maar is het nu wel of geen onzin?
  • 29 Jul 2019 om 16:44
    • Quote van 29 Jul 2019 om 16:28
      Vitesse ontkent de geruchten over de onderhandelingen, aldus de Gelderlander.
    Gezien de reacties op Twitter begrijp ik dat ook wel... ;)
  • 29 Jul 2019 om 16:28
    Vitesse ontkent de geruchten over de onderhandelingen, aldus de Gelderlander.
  • 29 Jul 2019 om 14:35
    • Quote van 29 Jul 2019 om 14:09
      Is Second onze tweede keus?
    Kan zomaar eerste keus worden bij een goede ontwikkeling. Hoop dat ie zijn moment pakt.
  • 29 Jul 2019 om 14:15
    Geen paniek. Al jaren presteert Heerenveen het al dat in mijn vakantie, ver weg van de bewoonde wereld, nieuwe spelers presenteert. Dus volgende week kunnen jullie de nieuwe spelers verwachten.
  • 29 Jul 2019 om 14:09
    • Quote van 29 Jul 2019 om 13:37
      Hee Second, kan jij anders een beetje rechtsbacken?
    Is Second onze tweede keus?
  • 29 Jul 2019 om 14:09
    • Quote van 29 Jul 2019 om 13:47
      Geen excuus, was hornkamp ook niet.
    Kam hier wel om lachen
  • 29 Jul 2019 om 14:09
    • Quote van 29 Jul 2019 om 13:38
      Ik was geen rechtsback vroeger ;)
    Ik heb in het verleden rechtsback gespeeld en een bekerfinale mogen spelen op Skoatterwald. Waar kan ik de cv naar toe sturen? :)
  • 29 Jul 2019 om 14:01
    Ik hoop wel dat er deze week nog twee spelers bij komen.
  • 29 Jul 2019 om 13:47
    • Quote van 29 Jul 2019 om 13:38
      Ik was geen rechtsback vroeger ;)
    Geen excuus, was hornkamp ook niet.
  • 29 Jul 2019 om 13:38
    • Quote van 29 Jul 2019 om 13:37
      Hee Second, kan jij anders een beetje rechtsbacken?
    Ik was geen rechtsback vroeger ;)
  • 29 Jul 2019 om 13:38
    • Quote van 29 Jul 2019 om 13:34
      Waar blijft die rechtsback Second? Met Floranus kun je niet starten.
    Er is me verteld dat Hamstra nu onderhandelt over 4 spelers tegelijk. Dus dat ze me Buitink bezig zijn betekent niet dat er geen rechtsback en middenvelder meer komen.
  • 29 Jul 2019 om 13:37
    • Quote van 29 Jul 2019 om 13:34
      Waar blijft die rechtsback Second? Met Floranus kun je niet starten.
    Hee Second, kan jij anders een beetje rechtsbacken?
  • 29 Jul 2019 om 13:34
    Waar blijft die rechtsback Second? Met Floranus kun je niet starten.
  • 29 Jul 2019 om 13:28
    Ik ben er van overtuigd dat dit rond gaat komen, al zullen de bedragen wel lager liggen.
  • 29 Jul 2019 om 12:52
    • Quote van 29 Jul 2019 om 12:48
      Met de drie aanvallers die nu binnen zijn, hebben we een mooie voorhoede. Braag is wel hoe we blessures kunnen opvangen. Mlet je daarvoor een speler halen van pakweg 2 miljoen die dan niet in de basis komt? Die dan mogelijkheden voor versterking achterin beperkt? Terwijl daar nu de grootste problemen zijn. De beoogde basisverdediging is gammel op rechts en twijfelachtig in het centrum
    Er komt sws geen versterking bij in het centrum. Denk dat dit het is. Rechtsback zal sws wel komen. Anders is het heel raar. Als we Buitink, een RV en Tagseth (iig een bal afpakker) kunnen halen ben ik blij. Maar het is de vraag of dat in ons budget past.
  • 29 Jul 2019 om 12:52
    • Quote van 29 Jul 2019 om 11:57
      @Pes5: Ik reageer even hier op je reactie op mij in het Botman topic. Op de 1 of andere manier pakt mijn reactie niet via pc of app in dat topic en ik wilde toch graag even op je reageren. Allereerst mag ik hopelijk kritisch zijn over waar ik zelf kritisch of kritischer over wil zijn. Ik vind dat Hamstra op dit moment in deze transferperiode verstandige dingen tot nu toe doet met het beschikbare budget en dat hij prima gehandeld heeft met de uitgaande transfers. Dat mag hoop ik? Het budget wordt samengesteld door onze algemeen directeur die eindverantwoordelijk is voor het financiele plaatje. Ik zeg geen hoofdsponsor betekend minder budget. Wat klopt daar niet aan dat ik dat niet mag benoemen? Vervolgens begin jij er over dat we Roozemond de tijd moeten geven hiervoor... Waar ik helemaal niks over schrijf, wat ik hem ook niet verwijt in mijn reactie. Verder maakt de toon de muziek qua Hamstra en Roozemond. Ik heb Hamstra nog geen bravour uitspraken horen maken die hij niet waar heeft gemaakt. Dat er geen EU spelers meer aangetrokken zouden worden en dat nu wel gedaan is heeft mij ook bevreemd wat ik hier ook wel heb geschreven en heb benoemd bij Radio Camaturu wat jij ook luisterd. Geen EU-spelers was volgens mij vooral een statement van Eisenga. Kennelijk denkt Roozemond hier anders over. Hij heeft hier toestemming voor gegeven en is hier verantwoordelijk voor, hij heeft zijn handtekening op het contract gezet als enige statutair bestuurder. Verder ben ik genoeg kritisch over Hamstra, hier maar ook in Radio Camataru. Ik vind Nemanja, Rojas en Bulthuis miskopen wat ik ook wel vaker heb geschreven en heb uitgesproken op de podcast. Daar heb ik afgelopen seizoen ook alle inkomende spelers op een lijstje gezet en aangegeven welke nou eigenlijk een succes waren en dat waren er niet veel. Tegelijker tijd kan ik me heel goed voor stellen dat wat Hamstra moet doen, binnen onze marge, middelen en met ons budget niet meevalt. Je begint over de disbelans van de selectie? Je kan van alles opnoemen wat niet goed is gegaan. Prima en dat ben ik met je eens maar volgens mij vroeg ik wat Hamstra qua uitspraken niet is nagekomen? Het is wat lastig als je dingen aanhaalt waar ik niet op doel. Tevens vind ik niet dat als Botman gaat spelen Skovgaard en Dresevic zijn afgeschreven door Hamstra. Allereerst is Dresevic een RCV en moet de concurrentie aangaan met Hoegh en moet Botman als LCV de concurrentie aangaan met Skovgaard en is Skovgaard tevens de back up voor Woudenberg als linksback. Op de rechtsback na zijn daardoor alle posities dubbel bezet. Welke speler zich het beste ontwikkeld is vooraf moeilijk in te schatten net zoals het moeilijk in te schatten is welke speler daar meer tijd voor nodig hebt. De beste van het moment moet spelen, of dat nou een aankoop is, een huur speler of een talent uit de eigen jeugd. Het zijn altijd moment opnames. Litmaanen heeft zijn eerste contractjaar ook alleen maar op de bank gezeten destijds bij Ajax. Maar goed dat ze die niet gelijk als miskoop hebben bestempeld.
    Laat ik voorop stellen dat ik CR ook een engnek vind, maar waar ik door getriggerd word, is toch even een kleine 'sneer' van jou richting hem omtrent het transferbudget, terwijl als je kijkt naar mijn genoemde miskopen, dat het transferbudget ook behoorlijk vermindert. Het feit dat je er voor kiest om terloops dat van CR te benoemen, komt op mij over als overbodig sneertje. Hij is nu eenmaal onze AD en zal dat ook wel even blijven. Laten we dan ook vwb hem maar even afwachten voordat ie iets neerzet, want ook al heeft ie een te grond mond gehad, hij mag ook wel even de tijd krijgen om iets in beweging te brengen. Dat soort sneertjes tussendoor in diverse topics, daar stoor ik me dan aan. Ik ben verder op zich niet ontevreden over Hamstra, maar ook niet heel tevreden. Hij heeft inmiddels diverse transferperiodes mogen managen en mij vallen enkele leuke en verassende aankopen op, maar ook enkele miskleunen (inherent aan de job) en vooral de disbalans in de selectie. Dan krijgt hij nog even de tijd, maar wat mij betreft is het nu wel do or die voor Hamstra. Het lijkt er nu wederom op dat de focus op aanvallende spelers is gericht, terwijl de gehele balans en het gebrek aan duelkracht toch duidelijk het pijnpunt was voor onze ploeg. Op dat gebied zie ik erg weinig verandering en dat baart zorgen. Laten we hopen dat Hamstra erin slaagt om dat tijdig te keren en hopelijk zorgt Cees voor de broodnodige veranderingen op commercieel vlak. En Buitink kan een heel goede speler worden voor ons, maar een groot deel van het beperkte budget opmaken aan een speler die komend seizoen waarschijnlijk nog geen grote rol gaat spelen, is wat mij betreft nu niet verantwoord. Vergelijking met Litmanen gaat daarom ook niet op, omdat die voor een appel en een ei naar Amsterdam kwam en dat dus zeer verantwoord was.
  • 29 Jul 2019 om 12:48
    Met de drie aanvallers die nu binnen zijn, hebben we een mooie voorhoede. Braag is wel hoe we blessures kunnen opvangen. Mlet je daarvoor een speler halen van pakweg 2 miljoen die dan niet in de basis komt? Die dan mogelijkheden voor versterking achterin beperkt? Terwijl daar nu de grootste problemen zijn. De beoogde basisverdediging is gammel op rechts en twijfelachtig in het centrum
  • 29 Jul 2019 om 12:47
    • Quote van 29 Jul 2019 om 12:46
      Buitink is een beetje type Finnbogason. Geen topvoetballer maar gewoon een pure afmaker.
    En je weet waarvoor finnbogason wegging.
  • 29 Jul 2019 om 12:46
    Buitink is een beetje type Finnbogason. Geen topvoetballer maar gewoon een pure afmaker.
  • 29 Jul 2019 om 12:44
    • Quote van 29 Jul 2019 om 12:37
      Alleen de achterhoede baart mij nog wel veel zorgen. Het is allemaal het allemaal net niet. Woudenberg uitgezonderd, van hem vind ik dat hij sterk terug gekomen is maar als je met floranus speelt kost dat denk ik echt een (paar) plekken op de ranglijst. Zou van Rhijn trouwens niet een geschikt iemand zijn? Veel ervaring en transfervrij.
    Van Rhijn zou een geweldige aanwinst zijn voor ons. Maar denk dat hij liever naar het buitenland gaat. Zal ook een grootverdiener zijn als hij bij ons zou tekenen. Logisch maar ik denk na het dumfries verhaal men toch graag een jongere back ziet komen met oog op de marktwaarde.
  • 29 Jul 2019 om 12:37
    • Quote van 29 Jul 2019 om 12:17
      Dan hebben wij een aanval om van te smullen ja. En natuurlijk trekt dat hoogstwaarschijnlijk meer supporters aan. Een belangrijke bijkomstigheid. Denk dat we dan alleen nog onder doen voor AZ, Ajax, PSV, en Utrecht. Feyenoord valt daar met de huidige aanval misschien zelfs wel buiten. Ben daar stukken minder van gecharmeerd dan de andere vergelijkbare clubs.
    Alleen de achterhoede baart mij nog wel veel zorgen. Het is allemaal het allemaal net niet. Woudenberg uitgezonderd, van hem vind ik dat hij sterk terug gekomen is maar als je met floranus speelt kost dat denk ik echt een (paar) plekken op de ranglijst. Zou van Rhijn trouwens niet een geschikt iemand zijn? Veel ervaring en transfervrij.
  • 29 Jul 2019 om 12:26
    • Quote van 29 Jul 2019 om 12:17
      Dan hebben wij een aanval om van te smullen ja. En natuurlijk trekt dat hoogstwaarschijnlijk meer supporters aan. Een belangrijke bijkomstigheid. Denk dat we dan alleen nog onder doen voor AZ, Ajax, PSV, en Utrecht. Feyenoord valt daar met de huidige aanval misschien zelfs wel buiten. Ben daar stukken minder van gecharmeerd dan de andere vergelijkbare clubs.
    Denk dat Utrecht het ook niet niet beter heeft hoor. Cerny is net Johnsen en loopt zich overal op kapot. Met Joosten, Dalmau, Kerk hebben ze het misschien een beetje hetzelfde. Dalmau is alleen maar afwachten op echt gras. Hoop iig dat v Bergen blijft. Volgend seizoen is die weer meer waard. Neem aan dat Hamstra zich dat ook beseft.
  • 29 Jul 2019 om 12:25
    • Quote van 29 Jul 2019 om 12:22
      Meerjarig contract + meerdere geïnteresseerde clubs. Zal dus de hoofdprijs betekenen voor een speler van dit kaliber. En de nood om hem te verkopen is er niet alleen bij een niet te weerstaan bod. Zelfde situatie als Vlap alleen schat ik van Bergen wel wat lager in. +/- 4 miljoen denk ik dan.
    Geen idee wat zijn waarde is. Vitesse en Willem2 moeten hier in ieder geval een opleidingsvergoeding voor hem hebben en Vitesse zal wel een behoorlijk doorverkooppercentage hebben afgedwongen.
  • 29 Jul 2019 om 12:22
    • Quote van 29 Jul 2019 om 12:19
      Las ook ergens dat het om Feyenoord ging bij een eventueel vertrek van Berghuis naar PSV.
    Meerjarig contract + meerdere geïnteresseerde clubs. Zal dus de hoofdprijs betekenen voor een speler van dit kaliber. En de nood om hem te verkopen is er niet alleen bij een niet te weerstaan bod. Zelfde situatie als Vlap alleen schat ik van Bergen wel wat lager in. +/- 4 miljoen denk ik dan.
  • 29 Jul 2019 om 12:19
    • Quote van 29 Jul 2019 om 12:15
      Heb er wat van voorbij zien komen en het gaat om AZ. Stengs staat in de belangstelling van PSV maar dit zal allen pas op gang komen als er sprake is van een transfer van Lozano. Is momenteel niet aan de orde en zo lang is er niet meer. Overigens weet ik alleen van de vermeende interesse en niets van een eventueel bod.
    Las ook ergens dat het om Feyenoord ging bij een eventueel vertrek van Berghuis naar PSV.
  • 29 Jul 2019 om 12:17
    • Quote van 29 Jul 2019 om 12:14
      Als hij echt.de potentie heeft die omschreven wordt, dan is het een.veilige aankoop. Heb je straks rond de 6 miljoen aan kapitaal staan in je voorhoede. Op welke plaatst staan we dan in de eredivisie wat betreft voorhoede?
    Dan hebben wij een aanval om van te smullen ja. En natuurlijk trekt dat hoogstwaarschijnlijk meer supporters aan. Een belangrijke bijkomstigheid. Denk dat we dan alleen nog onder doen voor AZ, Ajax, PSV, en Utrecht. Feyenoord valt daar met de huidige aanval misschien zelfs wel buiten. Ben daar stukken minder van gecharmeerd dan de andere vergelijkbare clubs.
  • 29 Jul 2019 om 12:15
    • Quote van 29 Jul 2019 om 12:13
      Klopt het dat er een club een bod heeft uitgebracht op van Bergen? Weet iemand hier meer van?
    Heb er wat van voorbij zien komen en het gaat om AZ. Stengs staat in de belangstelling van PSV maar dit zal allen pas op gang komen als er sprake is van een transfer van Lozano. Is momenteel niet aan de orde en zo lang is er niet meer. Overigens weet ik alleen van de vermeende interesse en niets van een eventueel bod.
  • 29 Jul 2019 om 12:14
    • Quote van 29 Jul 2019 om 12:08
      Ik zeg ook nergens dat dat geen reden is. Maar we moeten ook met zijn allen de nieuwe realiteit onder ogen zien en dat is dat dit voor Heerenveen een aanzienlijk bedrag is. En ik vind wel dat daar secuur naar gehandeld moet worden en daar heb ik ook vertrouwen in tov Hamstra en Roozemond.
    Als hij echt.de potentie heeft die omschreven wordt, dan is het een.veilige aankoop. Heb je straks rond de 6 miljoen aan kapitaal staan in je voorhoede. Op welke plaatst staan we dan in de eredivisie wat betreft voorhoede?
  • 29 Jul 2019 om 12:14
    • Quote van 29 Jul 2019 om 12:13
      Klopt het dat er een club een bod heeft uitgebracht op van Bergen? Weet iemand hier meer van?
    Volgens SecondSCH zou Feyenoord naar hem hebben GEINFORMEERD. Dat is alleen niet 100% zeker vgm
  • 29 Jul 2019 om 12:13
    Klopt het dat er een club een bod heeft uitgebracht op van Bergen? Weet iemand hier meer van?
  • 29 Jul 2019 om 12:08
    • Quote van 29 Jul 2019 om 11:56
      Ben je gewoon gedeeltelijk voor verzekerd. Vind dat geen reden om geen spelers boven de 2m op te halen. Dan moeten we ook maar niet voor Europees voetbal gaan, want dan moeten ze gezamenlijk in het vliegtuig. Ik vind het juist getuige van ambitie. Als hij er 15 minimaal per seizoen inlegt. Brengt hij al snel 6 tot 7 miljoen op. Dat moet haalbaar zijn.
    Ik zeg ook nergens dat dat geen reden is. Maar we moeten ook met zijn allen de nieuwe realiteit onder ogen zien en dat is dat dit voor Heerenveen een aanzienlijk bedrag is. En ik vind wel dat daar secuur naar gehandeld moet worden en daar heb ik ook vertrouwen in tov Hamstra en Roozemond.
  • 29 Jul 2019 om 12:02
    Off; Weet iemand wat over Progon Maloku hij heeft deze hele voorbereiding niet gespeeld terwijl ik hem tegen Vitesse best goed vond. Is er een geval van een blessure of speelt die niet meer bij ons?
  • 29 Jul 2019 om 11:57
    • Quote van 29 Jul 2019 om 10:38
      Onverantwoord hoog bedrag voor een speler dje dit jaar waarschijnlijk niet gaat spelen, omdat we Odgaard hebben.
      Beter zorg je voor een goede balans van achteruit en op je middenveld.
      Buitink zou ik een fijne aankoop vinden, maar niet voor dit bedrag en niet voor dit seizoen met Odgaard in de gelederen.
    @Pes5: Ik reageer even hier op je reactie op mij in het Botman topic. Op de 1 of andere manier pakt mijn reactie niet via pc of app in dat topic en ik wilde toch graag even op je reageren. Allereerst mag ik hopelijk kritisch zijn over waar ik zelf kritisch of kritischer over wil zijn. Ik vind dat Hamstra op dit moment in deze transferperiode verstandige dingen tot nu toe doet met het beschikbare budget en dat hij prima gehandeld heeft met de uitgaande transfers. Dat mag hoop ik? Het budget wordt samengesteld door onze algemeen directeur die eindverantwoordelijk is voor het financiele plaatje. Ik zeg geen hoofdsponsor betekend minder budget. Wat klopt daar niet aan dat ik dat niet mag benoemen? Vervolgens begin jij er over dat we Roozemond de tijd moeten geven hiervoor... Waar ik helemaal niks over schrijf, wat ik hem ook niet verwijt in mijn reactie. Verder maakt de toon de muziek qua Hamstra en Roozemond. Ik heb Hamstra nog geen bravour uitspraken horen maken die hij niet waar heeft gemaakt. Dat er geen EU spelers meer aangetrokken zouden worden en dat nu wel gedaan is heeft mij ook bevreemd wat ik hier ook wel heb geschreven en heb benoemd bij Radio Camaturu wat jij ook luisterd. Geen EU-spelers was volgens mij vooral een statement van Eisenga. Kennelijk denkt Roozemond hier anders over. Hij heeft hier toestemming voor gegeven en is hier verantwoordelijk voor, hij heeft zijn handtekening op het contract gezet als enige statutair bestuurder. Verder ben ik genoeg kritisch over Hamstra, hier maar ook in Radio Camataru. Ik vind Nemanja, Rojas en Bulthuis miskopen wat ik ook wel vaker heb geschreven en heb uitgesproken op de podcast. Daar heb ik afgelopen seizoen ook alle inkomende spelers op een lijstje gezet en aangegeven welke nou eigenlijk een succes waren en dat waren er niet veel. Tegelijker tijd kan ik me heel goed voor stellen dat wat Hamstra moet doen, binnen onze marge, middelen en met ons budget niet meevalt. Je begint over de disbelans van de selectie? Je kan van alles opnoemen wat niet goed is gegaan. Prima en dat ben ik met je eens maar volgens mij vroeg ik wat Hamstra qua uitspraken niet is nagekomen? Het is wat lastig als je dingen aanhaalt waar ik niet op doel. Tevens vind ik niet dat als Botman gaat spelen Skovgaard en Dresevic zijn afgeschreven door Hamstra. Allereerst is Dresevic een RCV en moet de concurrentie aangaan met Hoegh en moet Botman als LCV de concurrentie aangaan met Skovgaard en is Skovgaard tevens de back up voor Woudenberg als linksback. Op de rechtsback na zijn daardoor alle posities dubbel bezet. Welke speler zich het beste ontwikkeld is vooraf moeilijk in te schatten net zoals het moeilijk in te schatten is welke speler daar meer tijd voor nodig hebt. De beste van het moment moet spelen, of dat nou een aankoop is, een huur speler of een talent uit de eigen jeugd. Het zijn altijd moment opnames. Litmaanen heeft zijn eerste contractjaar ook alleen maar op de bank gezeten destijds bij Ajax. Maar goed dat ze die niet gelijk als miskoop hebben bestempeld.
  • 29 Jul 2019 om 11:56
    • Quote van 29 Jul 2019 om 11:44
      Ja we hebben odgaard nu wel. En buitink zal hem hoogstwaarschijnlijk niet uit de basis spelen. Maar als deze jongen komt ben ik er wel van overtuigd dat je volgend jaar een spits hebt staan die er klaar voor is. De potentie heeft hij en zijn statistieken liegen er niet om. Maar voor een bedrag boven de 2 miljoen hou ik toch een beetje mijn hart vast. Deze jongen hoeft bij wijs van spreken alleen maar van de trap vallen en zijn enkel breken en we hebben een gigantisch probleem. Zie hem graag komen maar er zit een grens aan wat in onze situatie verantwoord is vind ik persoonlijk.
    Ben je gewoon gedeeltelijk voor verzekerd. Vind dat geen reden om geen spelers boven de 2m op te halen. Dan moeten we ook maar niet voor Europees voetbal gaan, want dan moeten ze gezamenlijk in het vliegtuig. Ik vind het juist getuige van ambitie. Als hij er 15 minimaal per seizoen inlegt. Brengt hij al snel 6 tot 7 miljoen op. Dat moet haalbaar zijn.
  • 29 Jul 2019 om 11:56
    • Quote van 29 Jul 2019 om 11:44
      Is wel weer minder maar is altijd weinig. Toch wel raar dat ze ook die Russen nodig hebben. Arnhem is vgm redelijk groot en lijkt me dat er genoeg voetbal fans wonen.
    Dat zou je wel denken ja
  • 29 Jul 2019 om 11:55
    • Quote van 29 Jul 2019 om 11:53
      ACHTERHOEDE Hamstra. Had Buitink dan als eerste spits gehaald. Nu staat daar een huurling. Echt waardeloos.
    Wie weet komt er een 4-4-2 formatie :P
  • 29 Jul 2019 om 11:53
    ACHTERHOEDE Hamstra. Had Buitink dan als eerste spits gehaald. Nu staat daar een huurling. Echt waardeloos.
  • 29 Jul 2019 om 11:44
    • Quote van 29 Jul 2019 om 11:40
      Is niet minder dan voorgaande jaren. Op 1 of andere manier is Vitesse nooit zo in trek geweest. Toch is het als ik me niet vergis de oudste eredivisie ploeg.
    Is wel weer minder maar is altijd weinig. Toch wel raar dat ze ook die Russen nodig hebben. Arnhem is vgm redelijk groot en lijkt me dat er genoeg voetbal fans wonen.
  • 29 Jul 2019 om 11:44
    Ja we hebben odgaard nu wel. En buitink zal hem hoogstwaarschijnlijk niet uit de basis spelen. Maar als deze jongen komt ben ik er wel van overtuigd dat je volgend jaar een spits hebt staan die er klaar voor is. De potentie heeft hij en zijn statistieken liegen er niet om. Maar voor een bedrag boven de 2 miljoen hou ik toch een beetje mijn hart vast. Deze jongen hoeft bij wijs van spreken alleen maar van de trap vallen en zijn enkel breken en we hebben een gigantisch probleem. Zie hem graag komen maar er zit een grens aan wat in onze situatie verantwoord is vind ik persoonlijk.
  • 29 Jul 2019 om 11:40
    • Quote van 29 Jul 2019 om 11:22
      Lees trouwens ook dat Vitesse nog maar 8.000 seizoenskaarten heeft verkocht xD hoe is het daar zo achteruit gegaan?
    Is niet minder dan voorgaande jaren. Op 1 of andere manier is Vitesse nooit zo in trek geweest. Toch is het als ik me niet vergis de oudste eredivisie ploeg.
  • 29 Jul 2019 om 11:30
    Is serero ook wat
  • 29 Jul 2019 om 11:22
    Lees trouwens ook dat Vitesse nog maar 8.000 seizoenskaarten heeft verkocht xD hoe is het daar zo achteruit gegaan?
  • 29 Jul 2019 om 11:21
    • Quote van 29 Jul 2019 om 11:03
      Hahaha Jongens, Weet niet waar deze bedragen vandaan komen maar Heerenveen gaat echt geen 3 miljoen voor hem betalen. Hamstra is goed hierin en zal uiteindelijk max. 1,5 betalen. Is de 4e spits van Vitesse, Dus kan me niet voorstellen dat Vitesse dat gaat vragen. Goede aankoop kan rustig in de luwte van Odgaard ons nieuwe 1e spits worden voor volgend jaar. Verder zijn Siem de Jong, Renato Tapia nog beschikbaar voor het middenveld/verdediging. Mits fit en Feyenoord mee wil werken aangezien Tapia niet weg wil zijn dat goede ervaren krachten
    Ik vind Tapia en Siem de Jong echt geen aanwinsten voor Heerenveen....,
  • 29 Jul 2019 om 11:19
    • Quote van 29 Jul 2019 om 11:15
      Bedragen de wereld in slingeren gebaseerd op Transfermarkt, ik vind daar wat van.
    Ga er maar niet vanuit dat het op transfermarkt gebaseerd is.
  • 29 Jul 2019 om 11:18
    Vitesse supporters zijn allerminst happy met dit bericht zo te zien :-)
  • 29 Jul 2019 om 11:18
    de Jong en Tapia zullen echt niet goedkoop zijn. Met name Tapia met zijn buiten EU salaris. Als je die 2 haalt heb je trouwens 0 waarde op het middenveld staan. Faik, Tapia en de Jong ga je echt niet voor veel geld verkopen. Bruijn en Kongolo daarintegen......
  • 29 Jul 2019 om 11:15
    Bedragen de wereld in slingeren gebaseerd op Transfermarkt, ik vind daar wat van.
  • 29 Jul 2019 om 11:03
    Hahaha Jongens, Weet niet waar deze bedragen vandaan komen maar Heerenveen gaat echt geen 3 miljoen voor hem betalen. Hamstra is goed hierin en zal uiteindelijk max. 1,5 betalen. Is de 4e spits van Vitesse, Dus kan me niet voorstellen dat Vitesse dat gaat vragen. Goede aankoop kan rustig in de luwte van Odgaard ons nieuwe 1e spits worden voor volgend jaar. Verder zijn Siem de Jong, Renato Tapia nog beschikbaar voor het middenveld/verdediging. Mits fit en Feyenoord mee wil werken aangezien Tapia niet weg wil zijn dat goede ervaren krachten
  • 29 Jul 2019 om 10:57
    Zolang de gaten gedicht zijn en we verder niet in de problemen komen ondanks zulke uitgaven, dan is dit het gokken het wel waard. Hiermee zijn we toch wel groot geworden. Ejuke en Buitink zijn wel spelers met kwaliteit. Ondanks dat het veel geld gaat kosten ben ik wel enthousiast.
  • 29 Jul 2019 om 10:54
    Dubbel gevoel. 2 a 3 miljoen is wel veel maar dit is wel echt een goede. En dat geld verdienen we echt wel terug. Het is onzin dat hij dit seizoen geen minuten zou gaan maken. Met Odgaard en Buitink heb je gwn 2 erg goede spitsen. Het moet allemaal alleen niet ten koste gaan van de verdediging.
  • 29 Jul 2019 om 10:54
    • Quote van 29 Jul 2019 om 10:38
      Onverantwoord hoog bedrag voor een speler dje dit jaar waarschijnlijk niet gaat spelen, omdat we Odgaard hebben.
      Beter zorg je voor een goede balans van achteruit en op je middenveld.
      Buitink zou ik een fijne aankoop vinden, maar niet voor dit bedrag en niet voor dit seizoen met Odgaard in de gelederen.
    Odgaard zal ook z’n slechte wedstrijden gaan hebben en eventuele blessures (hoop van niet) en je weet zeker dat hij volgend seizoen weg is.
  • 29 Jul 2019 om 10:48
    Als ze klaar zijn met Buitink dan is misschien Lelieveld voor RB ook wel een leuke optie. Nog een jaar contract en afgelopen jaar bij GAE toch prima gepresteerd.
  • 29 Jul 2019 om 10:46
    • Quote van 29 Jul 2019 om 10:38
      Op de aanvallende posities staan meestal wel de spelers die we later weer voor een hoger bedrag kunnen verkopen. Voor de spelersposities die jij noemt, krijgen we zo'n inverstering niet weer terug terwijl er wel elk jaar verkocht moet worden.
    Laatste jaren hebben we St Juste, Dumfries en Pierie verkocht voor de verdedigende posities. Dus dat we niks verdienen aan die spelersposities is niet waar. Met het verbeteren van de verdediging en het brengen van meer ervaring hebben we kans om hoger op de ranglijst te eindigen, wat ook weer geld met zich mee brengt.
  • 29 Jul 2019 om 10:41
    Prima bedrag hoor! Als hij goed presteert dan verkoop je hem zo voor 3x zoveel. Buitink is een speler met een hoog potentieel. Laat maar komen!
  • 29 Jul 2019 om 10:41
    • Quote van 29 Jul 2019 om 10:38
      Op de aanvallende posities staan meestal wel de spelers die we later weer voor een hoger bedrag kunnen verkopen. Voor de spelersposities die jij noemt, krijgen we zo'n inverstering niet weer terug terwijl er wel elk jaar verkocht moet worden.
    Dat klopt, maar je betaalt nu toch niet zo'n bedrag voor iemand die pas volgend jaar moet gaan vlammen? Voor zo'n bedrag haal je iemand die er meteen moet staan en ons team direct van een zwakke plek ontdoet en daarnaast ook echt versterkt.
  • 29 Jul 2019 om 10:38
    • Quote van 29 Jul 2019 om 10:36
      Een half miljoen verschil is voor Heerenveen wel veel hoor. Ik zie liever dat ze voor dit bedrag een ervaren stabiele verdediger halen of middenvelder. Een echte aanvoerder.
    Op de aanvallende posities staan meestal wel de spelers die we later weer voor een hoger bedrag kunnen verkopen. Voor de spelersposities die jij noemt, krijgen we zo'n inverstering niet weer terug terwijl er wel elk jaar verkocht moet worden.
  • 29 Jul 2019 om 10:38
    Goede hardwerkende spits
  • 29 Jul 2019 om 10:38
    Onverantwoord hoog bedrag voor een speler dje dit jaar waarschijnlijk niet gaat spelen, omdat we Odgaard hebben.
    Beter zorg je voor een goede balans van achteruit en op je middenveld.
    Buitink zou ik een fijne aankoop vinden, maar niet voor dit bedrag en niet voor dit seizoen met Odgaard in de gelederen.
  • 29 Jul 2019 om 10:36
    Een half miljoen verschil is voor Heerenveen wel veel hoor. Ik zie liever dat ze voor dit bedrag een ervaren stabiele verdediger halen of middenvelder. Een echte aanvoerder.
  • 29 Jul 2019 om 10:35
    Ik vind het wel een lekkere speler, maar een dergelijk bedrag vind ik vrij hoog, ook zeker met het feit dat hij slechts vierde spits is bij Vitesse. Maar de tijd begint wel te dringen zo langzamerhand, we kunnen niet met een spits in de selectie de competitie beginnen.
  • 29 Jul 2019 om 10:33
    2 tot 3 miljoen voor Buitink is veel te veel. Met alle respect, maar voor dat geld moeten er zeker betere te vinden zijn! Daarnaast waarom zoveel geld uitgeven aan Buitink terwijl je Odgard heb rondlopen, zit hij straks nog op de bank ook. Sterker nog, als je 3 miljoen op Odgard had geboden was het waarschijnlijk ook gelukt.
  • 29 Jul 2019 om 10:30
    Tussen de 2 en 3 miljoen is erg veel. Dan moet Hamstra wel echt heel overtuigd zijn dat Buitink hier gaat slagen.
zondag 27 oktober 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›