'SC Heerenveen informeert naar bij PSV overbodige middenvelder'

( 122 reacties)
'SC Heerenveen informeert naar bij PSV overbodige middenvelder'

SC Heerenveen ziet in PSV-middenvelder Bart Ramselaar (23) een mogelijke versterking voor het middenveld. De Friezen hebben in de winterstop voor het eerst een lijntje uitgegooid naar zijn zaakwaarnemer en eerder deze maand opnieuw contact gezocht, zo heeft FeanOnline opgevangen.

Vooralsnog hebben de gesprekken nog niet tot iets concreets geleid. In april liet Ramselaar in het Eindhovens Dagblad weten dat hij alle opties open houdt. "Ik heb nog een contract voor twee jaar, dus zo makkelijk is het niet om een stap te maken. Verhuur is niet iets waar PSV en ik op uit zijn en dan ga je ook naar het buitenland kijken. Ik wacht wat er komt en heb vertrouwen dat er iets moois voor mij bij zit."

Ondanks dat de middenvelder bij PSV geen vaste waarde wist te worden, speelde hij de afgelopen drie seizoenen toch 76 officiële duels (zeven goals, zes assists) voor de Brabanders. Onder trainer Mark van Bommel veranderde echter alles: het afgelopen jaargang kwam hij maar zeven keer binnen de lijnen. In 2016 betaalde PSV nog ruim vier miljoen euro om hem over te nemen van FC Utrecht.

Woensdag meldde de Willem II-fansite Tilbo.com dat de drievoudig Oranje-international ook op het lijstje staat in Tilburg. De Tricolores verkochten onlangs middenvelder Daniel Crowley voor circa 800.000 euro aan Birmingham City en zien in Ramselaar een eventuele vervanger.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Jul 2019 om 11:16
    • Quote van 20 Jul 2019 om 10:15
      hehe zit wat in :)

      Maar ik persoonlijk vind dat soort zaken juist heel belangrijk. Dit soort systemen moet er vanaf de jeugd ingehamerd worden, automatisme moet je er van krijgen.
      Vorig jaar was juist dat een groot probleem. Vlap die soms dieper stond dan lammers, Vlap die soms druk ging zetten in zijn eentje op plekken wat niet logisch was.
      Niet om Vlap omlaag te praten, maar doordat het team qua tactiek niet de dezelfde lijn zaten en taken niet goed uitgevoerd werden, leek het vaak gatenkaas..
      Zovaak dat het gebeurde wat jij zei dat de nummer 10 door ging schuiven op hun 4 ( vlap ging druk zetten op hun 4, terwijl destijds ook nog wel eens op papier als linksbuiten stond )
      Yuki daarin tegen liep alleen maar achteruit terwijl vlap dus vooruit gaat waardoor je Rienstra en of Thorsby vaak in spagaat komen te zitten, doordekken of zone houden met yuki. Waardoor de gaten kwamen.
      Naar mijn beleving is dat ons grootste probleem geweest van afgelopen seizoen. Hoe wij tactisch speelden.

      Daarom was ik ook zo blij met Schaars. Die las het spel zoveel beter en coachte het team vanuit het veld hoe spelers moesten gaan staan. Die bepaalde wat het hele team ging doen. Gaan we met ze allen opschuiven of gaan we zone houden of zakken we wat in etc. Maar die hield het team vaak wel in de juiste formatie.
      Daarom is je nummer 6 in mijn ogen 1 van de belangrijkste spelers. Die moet het overzicht hebben en het spel bepalen.

      Maar goed, net wat je zegt, dit is hoe ik er tegen aan kijk, jij of iemand anders kan het wel heel anders zien en net wat je zegt het blijven meningen en wie er gelijk heeft maakt niet zoveel uit.
    Vlap probeerde vanuit de 6 druk te zetten op hun 4, dat zijn gewoon afspraken. Vlap bepaalde het moment van druk zetten, dus Vlap bepaald dat het middenveld een mannetje doorschuift. En druk zetten kan meerdere redenen hebben, vaak wil je forceren dat de tegenstander de lange bal speelt. Soms dwing je ze om via de back op de bouwen, wat erg lastig is. Soms zet je geen volle druk, maar laat je de 9 en/of 10 vanuit de 6 druk geven op hun 3 of 4, afhankelijk wie balbezit heeft. Foppe deed dat thuis tegen Cambuur, Bakker was kansloos op 6. Dus het is wat simpel om vast te houden aan één manier.
  • 20 Jul 2019 om 10:15
    • Quote van 20 Jul 2019 om 09:44
      Laten we het er op houden dat jij er anders over denkt dan ik.
    hehe zit wat in :)

    Maar ik persoonlijk vind dat soort zaken juist heel belangrijk. Dit soort systemen moet er vanaf de jeugd ingehamerd worden, automatisme moet je er van krijgen.
    Vorig jaar was juist dat een groot probleem. Vlap die soms dieper stond dan lammers, Vlap die soms druk ging zetten in zijn eentje op plekken wat niet logisch was.
    Niet om Vlap omlaag te praten, maar doordat het team qua tactiek niet de dezelfde lijn zaten en taken niet goed uitgevoerd werden, leek het vaak gatenkaas..
    Zovaak dat het gebeurde wat jij zei dat de nummer 10 door ging schuiven op hun 4 ( vlap ging druk zetten op hun 4, terwijl destijds ook nog wel eens op papier als linksbuiten stond )
    Yuki daarin tegen liep alleen maar achteruit terwijl vlap dus vooruit gaat waardoor je Rienstra en of Thorsby vaak in spagaat komen te zitten, doordekken of zone houden met yuki. Waardoor de gaten kwamen.
    Naar mijn beleving is dat ons grootste probleem geweest van afgelopen seizoen. Hoe wij tactisch speelden.

    Daarom was ik ook zo blij met Schaars. Die las het spel zoveel beter en coachte het team vanuit het veld hoe spelers moesten gaan staan. Die bepaalde wat het hele team ging doen. Gaan we met ze allen opschuiven of gaan we zone houden of zakken we wat in etc. Maar die hield het team vaak wel in de juiste formatie.
    Daarom is je nummer 6 in mijn ogen 1 van de belangrijkste spelers. Die moet het overzicht hebben en het spel bepalen.

    Maar goed, net wat je zegt, dit is hoe ik er tegen aan kijk, jij of iemand anders kan het wel heel anders zien en net wat je zegt het blijven meningen en wie er gelijk heeft maakt niet zoveel uit.
  • 20 Jul 2019 om 09:50
    • Quote van 20 Jul 2019 om 09:32
      Dank u, is voor mijn tijd geweest, niet bekend mee dus.
    Ook voor de mijne maar ik vind de geschiedenis vaak leuk van dingen die me interesseren vandaar dat ik het wist.
    Heel attractief en aanvallend, niet altijd effectief.
  • 20 Jul 2019 om 09:44
    • Quote van 20 Jul 2019 om 09:31
      Dat is het dus, je 10 moet dus niet door schuiven.. Omdat je met de punt naar achteren speelt.
      Met de punt naar achteren laat je dus de tegenstander opbouwen via de backs .
      Als de werkelijkheid anders is, dan weet je ook meteen wat het probleem is bij ons. Ze staan vaak niet goed opgesteld.
      Als je inzakt, sta je nog steeds 433, het moet niet zo zijn dat de spits lager ingezakt staat dan de vleugels, dan sta je dus weer fout opgesteld.
      Ik snap ook wel dat je door de wedstrijd heen af en toe anders staat. Maar het begint allemaal met de opstelling en daar vanuit moet je tactiek zijn. Dus niet doorschuiven van de 10. Onze spits kan de lijn afdekken naar de nummer 6 zonder ingezakt te staan hoor..
      Ook dat is het probleem van dit team. We zakten te ver terug waardoor het team positioneel vaak fout stond. Niet voor niks dat het vaak zo'n gatenkaas was op het middenveld. Kwam puur door de veldbezetting en de tactieken.
    Laten we het er op houden dat jij er anders over denkt dan ik.
  • 20 Jul 2019 om 09:32
    • Quote van 20 Jul 2019 om 09:24
      https://www.feanonline.nl/nieuws/historie-oud-spelers/101934/de-brusselse-kermis-is-niet-meer Lees dit maar eens.
    Dank u, is voor mijn tijd geweest, niet bekend mee dus.
  • 20 Jul 2019 om 09:31
    • Quote van 20 Jul 2019 om 00:02
      Als je 10 doorschuift op hun 4 dan sta je dus 4-2-4. Als je inzakt sta je 4-5-1. Als je 9 de ballijn naar hun 6 eruit haalt sta je 4-4-2. Een vaste formatie bestaat niet, dus ik snap ook niet dat jij zo blijft doorgaan op een puntje naar voren of naar achter. Ik snap wel wat je bedoelt, maar de werkelijkheid is anders.
    Dat is het dus, je 10 moet dus niet door schuiven.. Omdat je met de punt naar achteren speelt.
    Met de punt naar achteren laat je dus de tegenstander opbouwen via de backs .
    Als de werkelijkheid anders is, dan weet je ook meteen wat het probleem is bij ons. Ze staan vaak niet goed opgesteld.
    Als je inzakt, sta je nog steeds 433, het moet niet zo zijn dat de spits lager ingezakt staat dan de vleugels, dan sta je dus weer fout opgesteld.
    Ik snap ook wel dat je door de wedstrijd heen af en toe anders staat. Maar het begint allemaal met de opstelling en daar vanuit moet je tactiek zijn. Dus niet doorschuiven van de 10. Onze spits kan de lijn afdekken naar de nummer 6 zonder ingezakt te staan hoor..
    Ook dat is het probleem van dit team. We zakten te ver terug waardoor het team positioneel vaak fout stond. Niet voor niks dat het vaak zo'n gatenkaas was op het middenveld. Kwam puur door de veldbezetting en de tactieken.
  • 20 Jul 2019 om 09:24
    • Quote van 19 Jul 2019 om 22:51
      snapte het al niet maar nu nog steeds niet hoor. Brusselse kermis? Mis ik iets?
    https://www.feanonline.nl/nieuws/historie-oud-spelers/101934/de-brusselse-kermis-is-niet-meer Lees dit maar eens.
  • 20 Jul 2019 om 01:59
    • Quote van 19 Jul 2019 om 22:54
      Jaren 80. Onze club.
    Dat was het afgelopen seizoen ook. Iets te vaak voor de tegenstander, dat wel.
  • 20 Jul 2019 om 00:02
    • Quote van 19 Jul 2019 om 23:17
      Nou dus niet. Met de punt naar achteren heb je dus een extra verdediger met de punt naar voren niet. Dus met de punt naar voren verdedig je anders.

      Hoe staat het team dan bij een doeltrap? Of als de keeper een centrale verdediger inspeelt? Staan we dan geen 433 meer? Of wat probeer je nou te zeggen?
      We spelen een lange bal naar de spits en dan staan we opeens niet meer in 433 formatie?

      Misschien rook ik te veel kan ook hoor maar ik snap sommige reacties inhoudelijk totaal niet..
    Als je 10 doorschuift op hun 4 dan sta je dus 4-2-4. Als je inzakt sta je 4-5-1. Als je 9 de ballijn naar hun 6 eruit haalt sta je 4-4-2. Een vaste formatie bestaat niet, dus ik snap ook niet dat jij zo blijft doorgaan op een puntje naar voren of naar achter. Ik snap wel wat je bedoelt, maar de werkelijkheid is anders.
  • 19 Jul 2019 om 23:17
    • Quote van 19 Jul 2019 om 22:58
      Ach, punt naar achter of punt naar voren. Je verdedigt zoals je tegenstander aanvalt. Het is te simpel om te zeggen dat 4-3-3 je formatie is, want als het goed is sta je alleen bij de aftrap zo.
    Nou dus niet. Met de punt naar achteren heb je dus een extra verdediger met de punt naar voren niet. Dus met de punt naar voren verdedig je anders.

    Hoe staat het team dan bij een doeltrap? Of als de keeper een centrale verdediger inspeelt? Staan we dan geen 433 meer? Of wat probeer je nou te zeggen?
    We spelen een lange bal naar de spits en dan staan we opeens niet meer in 433 formatie?

    Misschien rook ik te veel kan ook hoor maar ik snap sommige reacties inhoudelijk totaal niet..
  • 19 Jul 2019 om 22:58
    • Quote van 19 Jul 2019 om 22:37
      Juist niet. Met de punt naar achteren heb je toch een extra middenvelder voor je verdedigers, dus 5 man die verdedigen. Met de punt naar voren heb je er maar 4?

      Met de punt naar achteren heb je zowel een man meer achterin bij de verdedigers ( de nummer 6 ) en aanvallend kan je eventueel ook meer brengen. Mits ze de meters maken. En daarom is het ook zo belangrijk tegenwoordig dat je middenvelders zoveel meters kunnen maken. Hoe meer meters die kunnen maken hoe aanvallender je kan spelen.
      En bovendien kan je met de punt naar achteren veel beter dekking geven als je via de vleugels speelt. Zonder dat je daarbij je nummer 6 hoeft door te schuiven.

      Met de punt naar voren spelen, geef je de nummer 10 een vrije rol, deze zal dan vaak niet mee verdedigen. Met de punt naar achteren vervang je de nummer 10 voor nummer 6 en heb je dus een extra verdedigende middenvelder erbij.

      Ja ik ben een Cruijff fan.
    Ach, punt naar achter of punt naar voren. Je verdedigt zoals je tegenstander aanvalt. Het is te simpel om te zeggen dat 4-3-3 je formatie is, want als het goed is sta je alleen bij de aftrap zo.
  • 19 Jul 2019 om 22:54
    • Quote van 19 Jul 2019 om 22:51
      snapte het al niet maar nu nog steeds niet hoor. Brusselse kermis? Mis ik iets?
    Jaren 80. Onze club.
  • 19 Jul 2019 om 22:51
    • Quote van 19 Jul 2019 om 22:47
      Dat noemen ze Brusselse Kermis
    snapte het al niet maar nu nog steeds niet hoor. Brusselse kermis? Mis ik iets?
  • 19 Jul 2019 om 22:47
    • Quote van 19 Jul 2019 om 22:38
      Dus je vindt onze verdediging niet goed maar toch wil je geen verdedigende middenvelder maar liever een 10.

      Dat snap ik niet hoor..

    Dat noemen ze Brusselse Kermis
  • 19 Jul 2019 om 22:38
    • Quote van 19 Jul 2019 om 21:52
      Daarom speel ik ook liever met de punt naar voren, zeker met onze verdediging...
    Dus je vindt onze verdediging niet goed maar toch wil je geen verdedigende middenvelder maar liever een 10.

    Dat snap ik niet hoor..

  • 19 Jul 2019 om 22:37
    • Quote van 19 Jul 2019 om 21:55
      Met twee goede vleugelspelers en de punt naar achter speel je veel te aanvallend naar mijn smaak,
    Juist niet. Met de punt naar achteren heb je toch een extra middenvelder voor je verdedigers, dus 5 man die verdedigen. Met de punt naar voren heb je er maar 4?

    Met de punt naar achteren heb je zowel een man meer achterin bij de verdedigers ( de nummer 6 ) en aanvallend kan je eventueel ook meer brengen. Mits ze de meters maken. En daarom is het ook zo belangrijk tegenwoordig dat je middenvelders zoveel meters kunnen maken. Hoe meer meters die kunnen maken hoe aanvallender je kan spelen.
    En bovendien kan je met de punt naar achteren veel beter dekking geven als je via de vleugels speelt. Zonder dat je daarbij je nummer 6 hoeft door te schuiven.

    Met de punt naar voren spelen, geef je de nummer 10 een vrije rol, deze zal dan vaak niet mee verdedigen. Met de punt naar achteren vervang je de nummer 10 voor nummer 6 en heb je dus een extra verdedigende middenvelder erbij.

    Ja ik ben een Cruijff fan.
  • 19 Jul 2019 om 21:55
    • Quote van 19 Jul 2019 om 21:42
      Nee juist niet.. Want Ramselaar is een speler die juist met de punt naar voren moet spelen terwijl wij met de punt naar achteren moeten gaan spelen!
      Ramselaar heeft helemaal niet de kwaliteiten om een vrije te rol moeten krijgen op de 10 waar het spel op afgestemd moet worden. Totaal niet..
    Met twee goede vleugelspelers en de punt naar achter speel je veel te aanvallend naar mijn smaak,
  • 19 Jul 2019 om 21:52
    • Quote van 19 Jul 2019 om 21:42
      Nee juist niet.. Want Ramselaar is een speler die juist met de punt naar voren moet spelen terwijl wij met de punt naar achteren moeten gaan spelen!
      Ramselaar heeft helemaal niet de kwaliteiten om een vrije te rol moeten krijgen op de 10 waar het spel op afgestemd moet worden. Totaal niet..
    Daarom speel ik ook liever met de punt naar voren, zeker met onze verdediging...
  • 19 Jul 2019 om 21:42
    • Quote van 19 Jul 2019 om 21:40
      Hoe dan ook, Ramselaar blijft wat mij betreft welkom, vond hem in zn Utrecht tijd beter dan Rienstra nu bij ons...
    Nee juist niet.. Want Ramselaar is een speler die juist met de punt naar voren moet spelen terwijl wij met de punt naar achteren moeten gaan spelen!
    Ramselaar heeft helemaal niet de kwaliteiten om een vrije te rol moeten krijgen op de 10 waar het spel op afgestemd moet worden. Totaal niet..
  • 19 Jul 2019 om 21:41
    Plaatje, ze staan in beide opstelling altijd ter hoogte van de middenlijn. Centrale middenvelders ook wel genoemd. edit.. Dat werkt niet helemaal lekker. Maar anyway zoek de maar opstelling op, dan zie je dat de middenvelders op dezelfde plek blijven staan. Ja het is naar mijn mening wel aanvallender, maar ook defensiever, daarom ben ik ook een voorstander van met de punt naar achteren spelen
  • 19 Jul 2019 om 21:40
    • Quote van 19 Jul 2019 om 21:34
      lees jij het nog maar goed door. Meer aanvallender ingestelde middenvelder ten opzichte van de nummer 6 of zijn het echt aanvallende middenvelders, je speelt niet met 2 nummers 10 als je met de punt naar achteren speelt. Je speelt met centrale middenvelders.
    Hoe dan ook, Ramselaar blijft wat mij betreft welkom, vond hem in zn Utrecht tijd beter dan Rienstra nu bij ons...
  • 19 Jul 2019 om 21:34
    • Quote van 19 Jul 2019 om 21:12
      lees het nog maar eens rustig opnieuw door....
    lees jij het nog maar goed door. Meer aanvallender ingestelde middenvelder ten opzichte van de nummer 6 of zijn het echt aanvallende middenvelders, je speelt niet met 2 nummers 10 als je met de punt naar achteren speelt. Je speelt met centrale middenvelders.
  • 19 Jul 2019 om 21:12
    • Quote van 19 Jul 2019 om 17:32
      Bij gebrek aan Ejuke en een goed alternatief (Mihajlovic)
    Klopt. Maar als je onbetwist bent voor een positie gebeurt dat je denk ik niet.
  • 19 Jul 2019 om 21:12
    lees het nog maar eens rustig opnieuw door....
  • 19 Jul 2019 om 21:06
    • Quote van 19 Jul 2019 om 20:38
      https://www.voetbalminded.nl/tactiek/4-3-3-met-de-punt-naar-achter/

      Nou, nee. Lees dit maar eens door. Met de punt naar achteren houdt in het algemeen juist wel in dat je 1 centrale verdedigende middenvelder hebt en 2 meer aanvallende middenvelders. Centraal staande of horizontale middenvelders heb je dan juist niet. Want je beoogd met 2 hoger staande middenvelders juist meer aanvallend te spelen.
    Maar het blijven centrale middenvelders die inderdaad meer aanvallend staan opgesteld. Maar ze staan nog steeds net zo hoog/aanvallend opgesteld namelijk centraal. Maar vergeleken met de verdedigende middenvelder die met de punt naar achter staat ja dan zijn het iets aanvallender middenvelders. Maar nog steeds staan ze op dezelfde plek als bij de punt naar voren.
    Een aanvallende middenvelder is wat anders dan een centrale middenvelder in mijn ogen.
  • 19 Jul 2019 om 20:38
    • Quote van 19 Jul 2019 om 20:21
      Even voor de duidelijkheid want volgens mij snap jij niet hoe het middenveld eruit ziet als je met de punt naar achteren speelt. Dan heb je geen 2 aanvallende middenvelders. Nee je hebt 2 centrale middenvelders en er 1 als verdedigende/controlerende.

      Rienstra wordt 1 van die centrale middenvelders en Bruijn die andere. Dan moet er nog een goede 6 bij of ze moeten Kongolo daar goed genoeg voor vinden.
      Waarom Faik gehaald is voor mij nog steeds een raadsel..
    https://www.voetbalminded.nl/tactiek/4-3-3-met-de-punt-naar-achter/

    Nou, nee. Lees dit maar eens door. Met de punt naar achteren houdt in het algemeen juist wel in dat je 1 centrale verdedigende middenvelder hebt en 2 meer aanvallende middenvelders. Centraal staande of horizontale middenvelders heb je dan juist niet. Want je beoogd met 2 hoger staande middenvelders juist meer aanvallend te spelen.
  • 19 Jul 2019 om 20:21
    • Quote van 19 Jul 2019 om 17:42
      Als je met Rienstra op 10 speelt heb je inderdaad (naar mijn mening) 2 controleurs nodig. Of wilde jij met de punt naar achteren spelen met Rienstra en nog een aanvallende middenvelder erbij ? Rienstra werd hier door een aantal immers "Sjokstra" genoemd vorig seizoen. Verdedigen doe je met het heel team en daar viel Rienstra ardig mee door de mand. Hij was ook niet echt helemaal topfit trouwens, wat Riemer toen ook al terecht opviel.
    Even voor de duidelijkheid want volgens mij snap jij niet hoe het middenveld eruit ziet als je met de punt naar achteren speelt. Dan heb je geen 2 aanvallende middenvelders. Nee je hebt 2 centrale middenvelders en er 1 als verdedigende/controlerende.

    Rienstra wordt 1 van die centrale middenvelders en Bruijn die andere. Dan moet er nog een goede 6 bij of ze moeten Kongolo daar goed genoeg voor vinden.
    Waarom Faik gehaald is voor mij nog steeds een raadsel..
  • 19 Jul 2019 om 20:16
    • Quote van 19 Jul 2019 om 11:39
      KLopt Frank, maar een aantal hier is nogal tevreden. Maar stel. Er komt een middenvelder erbij. Dan zit Bruijn toch op de bank ? Moeten we het dus doen met Rienstra op 10. En eerlijk gezegd zie ik dat niet zitten.
      Dus een goede controlerende middenvelder. Wat ten koste zal gaan van Bruijn. En/of een goede nummer 10 en dat gaat ten koste van Rienstra.
    Je kan toch prima met een goede aankoop op 6 spelen en Bruijn en Rienstra met ze 2 daarvoor?
    Ik zie niet in waarom de Bruijn naar de bank moet, Faik gaat naar de bank.
  • 19 Jul 2019 om 18:39
    • Quote van 19 Jul 2019 om 17:42
      Als je met Rienstra op 10 speelt heb je inderdaad (naar mijn mening) 2 controleurs nodig. Of wilde jij met de punt naar achteren spelen met Rienstra en nog een aanvallende middenvelder erbij ? Rienstra werd hier door een aantal immers "Sjokstra" genoemd vorig seizoen. Verdedigen doe je met het heel team en daar viel Rienstra ardig mee door de mand. Hij was ook niet echt helemaal topfit trouwens, wat Riemer toen ook al terecht opviel.
    Ik heb het hier volgens mij al eens eerder gepost dat ondanks het met Ben vaak helemaal nergens op leek, dat hij qua statistieken (onderscheppingen, gewonnen (kop)duels en passing) vaak bij de betere spelers hoorde. Ik verbaasde me daar wekelijks over als ik het voorbij zag komen op twitter.

    Wat mij betreft mag Rienstra best vertrekken. Dat is naar mijn mening een one day fly voor wat betreft scoringsdrift. Een seizoen leuk scoren als centrale middenvelder bij WillemII maakt hem niet zomaar de speler die ook maar in de schaduw zal komen te staan van Vlap afgelopen seizoen. Ik zou héél graag El Ahmadi zien komen als echte 6. En daarvoor Faik als LM en Bruijn als RM.

    Indien ze géén absolute leider op 6 kunnen vinden dan zie ik graag El Jebli komen. Die heeft pit en oog voor de goal qua assists en goals. Maar ja, linksom of rechtsom zal Rienstra dan sowieso eerst moeten verkassen. En dat zie ik helaas niet zo snel gebeuren.
  • 19 Jul 2019 om 17:42
    • Quote van 19 Jul 2019 om 17:31
      Jij hebt al even bepaald dat Bruijn controlerende middenvelder zou moeten gaan spelen? Ken je Jordy wel echt goed?
    Als je met Rienstra op 10 speelt heb je inderdaad (naar mijn mening) 2 controleurs nodig. Of wilde jij met de punt naar achteren spelen met Rienstra en nog een aanvallende middenvelder erbij ? Rienstra werd hier door een aantal immers "Sjokstra" genoemd vorig seizoen. Verdedigen doe je met het heel team en daar viel Rienstra ardig mee door de mand. Hij was ook niet echt helemaal topfit trouwens, wat Riemer toen ook al terecht opviel.
  • 19 Jul 2019 om 17:32
    • Quote van 19 Jul 2019 om 11:44
      Dat vermoed ik ook. Bruijn slingert nu al in de voorbereiding door het elftal.
    Bij gebrek aan Ejuke en een goed alternatief (Mihajlovic)
  • 19 Jul 2019 om 17:31
    • Quote van 19 Jul 2019 om 11:39
      KLopt Frank, maar een aantal hier is nogal tevreden. Maar stel. Er komt een middenvelder erbij. Dan zit Bruijn toch op de bank ? Moeten we het dus doen met Rienstra op 10. En eerlijk gezegd zie ik dat niet zitten.
      Dus een goede controlerende middenvelder. Wat ten koste zal gaan van Bruijn. En/of een goede nummer 10 en dat gaat ten koste van Rienstra.
    Jij hebt al even bepaald dat Bruijn controlerende middenvelder zou moeten gaan spelen? Ken je Jordy wel echt goed?
  • 19 Jul 2019 om 17:26
    • Quote van 19 Jul 2019 om 09:07
      Op van Bergen na in de selectie heb ik het meeste vertrouwen in Bruijn. Als hij er in kwam gebeurde er wat. Een gifkikker vind ik het niet loslaat en een geweldige drive laat zien.
    Dit inderdaad. Ik weet bijna zeker dat hij basisspeler zal zijn komend seizoen.
  • 19 Jul 2019 om 17:24
    • Quote van 19 Jul 2019 om 08:34
      Ja, daarmee speel je stabieler. Die 2 lopers zijn niet altijd weg, die 2 lopers geven juist vaak rug dekking zodat je via de vleugels kan spelen.

      Met de punt naar voren heb je ook 2 lopers, maar geen verdedigende middenvelder ACHTER die 2 lopers, dus meer stabieler ja.

      Ik snap niet hoe jij het ziet dat je met de punt naar voren stabieler bent.. Met de punt naar voren geef je je nummer 10 een vrije rol en de 2 lopers moeten het maar oplossen.
    Afgelopen seizoen(en) is regelmatig gebleken dat te veel mensen zich met aanvallen bezig willen houden als het even niet loopt zoals iedereen wil, waardoor er of grote gaten ontstonden waardoor het middenveld regelmatig overlopen werd (De Graafschap thuis?), de ruimtes tussen de linies te groot waren of het hele elftal zo'n beetje uit positie liep. Met een écht goede 6 denk ik inderdaad dat je de verdediging kunt ontlasten. Beter dan 2 middenvelders achter een zwervende 10, die in het geval van Vlap afgelopen seizoen vaak nog dieper stond dan Lammers. We hebben momenteel géén topper op 10, een speler die kan leunen op goede statistieken. Bruijn en Faik zijn beide eigenlijk meer 8. Ze zullen net als Rienstra en Kobayashi best de 6 positie of taken voor die positie in kunnen vullen maar daarin zijn het zeker geen specialisten. Je moet spelers gebruiken op hun kwaliteiten en niet hopen dat hun tekortkomingen allemaal een beetje mee zullen vallen. Dat is zoals ik het zie.
  • 19 Jul 2019 om 17:07
    • Quote van 19 Jul 2019 om 11:20
      Plus ramselaar is heel duur.
    Kan wel heel duur zijn maar het zou een hele goede aanwinst zijn en een echte versterking. Als je een aanval hebt met Ejuke LV, Odgaard SP, Van Bergen RV, Ramselaar CAM, Dan heb je gewoon een geweldige aanval en top 7 waardig en dan nog even de verdediging op orde stellen. Dus hoop gewoon dat Ramselaar komt! :)
  • 19 Jul 2019 om 15:57
    Zit Goran Popov ook op kruikenzeikersonline.nl?
  • 19 Jul 2019 om 15:23
    Ramselaar "is gesignaleerd" in het ziekenhuis in Tilburg. Daar komt dit gerucht vandaan.. https://twitter.com/RikElfrink/status/1152179891791683584 Rik Elfrink zegt overigens dat het onzin is. ..
  • 19 Jul 2019 om 15:12
    Bij Willem 2 hun site staat niks over deze 2 spelers
  • 19 Jul 2019 om 14:49
    Er is een gerucht dat Buttner en Ramselaar momenteel beiden gekeurd worden door Willem2. Ramselaar wordt gehuurd en Buttner overgenomen.
  • 19 Jul 2019 om 14:07
    Er zegt net iemand tegen me dat ramselaar naar willem II gaat en ook butner naar willem II. Geen idee of t waar is
  • 19 Jul 2019 om 13:39
    • Quote van 19 Jul 2019 om 08:18
      Dus een middenveld stabieler maken door met de punt naar achter te spelen? En die twee lopers zijn altijd onderweg, daar wordt het minder stabiel van. Ik ben voorstander van een Doppel-sechs, met aanvallende backs. Naar mijn idee veel stabieler.
    De voor handen zijnde backs hebben hun handen meer dan vol aan degelijk verdedigen. Net als de cv's overigens.
  • 19 Jul 2019 om 13:30
    • Quote van 19 Jul 2019 om 11:26
      Diemers ook. Schijnt 1,75 tot 2 miljoen te kosten.
    Allebei niet halen? Zijn beide het gevraagde bedrag niet waard. Plus lage prioriteit posities voor ons(?)
  • 19 Jul 2019 om 12:43
    • Quote van 19 Jul 2019 om 11:45
      Ik zie Chris Cadden van Motherwell graag komen! Middenvelder (die tevens op de rechtsback kan!!),Transfervrij, heeft zn contract niet verlengt omdat hij wil kijken naar een buitenlands avontuur! Wie weet trekt Nederland hem wel..
    Kan inderdaad over de hele rechtervleugel. Echter is het een typische 5-3-2, 5-2-3 of 4-2-2 spelers. Komt verdedigend ook te kort vind ik. En voor van Bergen hebben we geen concurrent nodig.
  • 19 Jul 2019 om 12:10
    Dat ontkent toch ook niemand?
  • 19 Jul 2019 om 11:45
    Ik zie Chris Cadden van Motherwell graag komen! Middenvelder (die tevens op de rechtsback kan!!),Transfervrij, heeft zn contract niet verlengt omdat hij wil kijken naar een buitenlands avontuur! Wie weet trekt Nederland hem wel..
  • 19 Jul 2019 om 11:44
    • Quote van 19 Jul 2019 om 11:39
      KLopt Frank, maar een aantal hier is nogal tevreden. Maar stel. Er komt een middenvelder erbij. Dan zit Bruijn toch op de bank ? Moeten we het dus doen met Rienstra op 10. En eerlijk gezegd zie ik dat niet zitten.
      Dus een goede controlerende middenvelder. Wat ten koste zal gaan van Bruijn. En/of een goede nummer 10 en dat gaat ten koste van Rienstra.
    Dat vermoed ik ook. Bruijn slingert nu al in de voorbereiding door het elftal.
  • 19 Jul 2019 om 11:39
    • Quote van 19 Jul 2019 om 11:33
      Nee daarom zijn ze ook met een middenvelder bezig.
    KLopt Frank, maar een aantal hier is nogal tevreden. Maar stel. Er komt een middenvelder erbij. Dan zit Bruijn toch op de bank ? Moeten we het dus doen met Rienstra op 10. En eerlijk gezegd zie ik dat niet zitten.
    Dus een goede controlerende middenvelder. Wat ten koste zal gaan van Bruijn. En/of een goede nummer 10 en dat gaat ten koste van Rienstra.
  • 19 Jul 2019 om 11:33
    • Quote van 19 Jul 2019 om 11:30
      Met het middenveld Bruijn, Faik en Rienstra gaan we het redden ???.
    Nee daarom zijn ze ook met een middenvelder bezig.
  • 19 Jul 2019 om 11:30
    Met het middenveld Bruijn, Faik en Rienstra gaan we het redden ???.
  • 19 Jul 2019 om 11:27
    Diemers is te duur, te oud en te weinig kwaliteit.
  • 19 Jul 2019 om 11:26
    • Quote van 19 Jul 2019 om 11:20
      Plus ramselaar is heel duur.
    Diemers ook. Schijnt 1,75 tot 2 miljoen te kosten.
  • 19 Jul 2019 om 11:20
    • Quote van 19 Jul 2019 om 11:17
      Zo kan je ook de vraag stellen of Diemers het ook laat zien bij Heerenveen. Waar iets meer verwachtingen zijn dan bij Fortuna Sittard. Bij Utrecht liet hij dat niet zien.
    Plus ramselaar is heel duur.
  • 19 Jul 2019 om 11:17
    • Quote van 19 Jul 2019 om 11:14
      Klopt bij Utrecht heeft hij goed gespeeld.
      Maar het is maar de vraag komt hij weer op dat niveau.
    Zo kan je ook de vraag stellen of Diemers het ook laat zien bij Heerenveen. Waar iets meer verwachtingen zijn dan bij Fortuna Sittard. Bij Utrecht liet hij dat niet zien.
  • 19 Jul 2019 om 11:14
    • Quote van 19 Jul 2019 om 11:11
      In een ander topic zeg je dat Ramselaar niks bij PSV heeft laten zien. Nu is PSV ook niet het niveau wat wij hebben en zou hij daar wel wat hebben laten zien dan hoefde hij niet weg. Bij FC Utrecht, wat dichter bij ons niveau ligt, liet hij wel goede dingen zien. In tegenstelling tot Diemers die bij Utrecht wisselspeler was en het helemaal nog niet in de subtop heeft laten zien.
    Klopt bij Utrecht heeft hij goed gespeeld.
    Maar het is maar de vraag komt hij weer op dat niveau.
  • 19 Jul 2019 om 11:11
    • Quote van 19 Jul 2019 om 10:53
      Die hadden ze eerder moeten halen.
      Toen was hij bijna gratis.
      Ja klopt. En Diemers is ook niet minder ramselaar.
    In een ander topic zeg je dat Ramselaar niks bij PSV heeft laten zien. Nu is PSV ook niet het niveau wat wij hebben en zou hij daar wel wat hebben laten zien dan hoefde hij niet weg. Bij FC Utrecht, wat dichter bij ons niveau ligt, liet hij wel goede dingen zien. In tegenstelling tot Diemers die bij Utrecht wisselspeler was en het helemaal nog niet in de subtop heeft laten zien.
  • 19 Jul 2019 om 10:53
    • Quote van 19 Jul 2019 om 09:56
      Ik zie veel liever Mark Diemers komen, zal ook tussen 1 en 2 miljoen betaald moeten worden, maar die wil hier in ieder geval graag spelen.
    Die hadden ze eerder moeten halen.
    Toen was hij bijna gratis.
    Ja klopt. En Diemers is ook niet minder ramselaar.
  • 19 Jul 2019 om 10:12
    Ik zou voor de flanken die Seys van RKC hier graag zien. Dan heb je 4 prima flankspelers (ejuke vbergen Vd Heide en Seys) afscheid nemen van nemanja. Als 2e spits moet je een type breek ijzer halen. Iemand die wat los maakt in een wedstrijd.: Michiel Kramer is clubloos en ik zou hem een contract aanbieden voor 1 jaar +1 optie Opvolger Vlap als nummer 10?niet direct nodig lijkt me. Bruijn Rienstra of Ejuke is daar niet direct noodzaak. RB. Dat is pas noodzaak. Ik zou kiezen voor Owusu van de Graafschap of kiezen voor de transfer vrije Pele van Anholt. Iemand al wat gezien van de proefspeler als LB? Zou heel mooi weze en als concurrentie voor Lucas. Centraal achter in lijkt me compleet al ben ik nog niet overtuigd van Dresevic die ook rechtsbenig is. Een linker poot in de as derbij is geen overbodige luxe. Hoe gaat het met Joost van Aken?
  • 19 Jul 2019 om 09:56
    Ik zie veel liever Mark Diemers komen, zal ook tussen 1 en 2 miljoen betaald moeten worden, maar die wil hier in ieder geval graag spelen.
  • 19 Jul 2019 om 09:56
    Zoals het nu is hebben we nog wat uitdaging in de breedte voorin en op middenveld en moet vooral rechts achterin, liefst ook centraal nog, versterking komen. Floranus kan gewoon niet een seizoen lang. Daar zou ik mee beginnen en daarna pas kijken naar berbreding.
  • 19 Jul 2019 om 09:55
    • Quote van 19 Jul 2019 om 00:01
      Mee eens, daarom ook totaal niet blij met de aankoop Faik. Is van alles net niks. punt naar achteren spelen idd en via de vleugels aanvallen. Met van bergen op rechts hebben we daar al een goede. Hopelijk maakt die nieuwe linksbuiten het ook waar. Maar ja, we hebben nog steeds geen goede 6, Kongolo lijkt toch een beetje buiten de boot te vallen en een miskoop te worden. Rienstra en Bruijn op het middenveld maar daar moet nog iets achter. Als Rienstra verkocht wordt zou je daar Faik neer kunnen zetten maar vraag me af of hij die meters gaat en kan maken. Maar dan blijf je nog steeds zitten dat er een goede verdedigende middenvelder bij moet komen. Jammer dat Schone nooit haalbaar is maar zo'n type speler zou ik er graag bij hebben.
    Ik zie nog steeds wel iets in Faik en heb vertrouwen in Rienstra en Bruijn. Maar met Kongolo op 6 gaan we het inderdaad niet redden. Daar moet inderdaad nog wat bij en is van wat ik nu begrepen heb ook de prioriteit van Hamstra op dit moment. Eerder wilden ze niet voor niets al Borkkeeiet van Stabaek, maar die koos voor Brøndby.
  • 19 Jul 2019 om 09:42
    Welke dan Petter? De club is het in ieder geval niet met je eens. Die willen Ramselaar.
  • 19 Jul 2019 om 09:34
    Die ramselaar moet je nooit kopen.Heeft bij PSV ook niks laten zien.En is veel te duur.En wie zegt dat hij hier wel goed doet.Er zijn genoeg andere goede middenvelder te koop. Die veel goedkoper zijn.
  • 19 Jul 2019 om 09:27
    Ik denk dat de voorhoede + middenveld (Faik, Kongolo, Rienstra ervoor) er prima uitziet nu. Mijn mening is, is dat Ramselaar halen een te grote/ dure gok is. Volle focus op een rechtsback + CV.
  • 19 Jul 2019 om 09:24
    • Quote van 19 Jul 2019 om 09:07
      Op van Bergen na in de selectie heb ik het meeste vertrouwen in Bruijn. Als hij er in kwam gebeurde er wat. Een gifkikker vind ik het niet loslaat en een geweldige drive laat zien.
    Helemaal mee eens, ik heb hem bekeken tijdens zijn huurperiode bij NEC. Daar heeft veel stappen gemaakt. Binnen no time was hij DE man op het middenveld. Ik heb ook het volste vertrouwen in hem.
  • 19 Jul 2019 om 09:07
    • Quote van 19 Jul 2019 om 08:48
      Ik geloof niet in de kwaliteit van Rienstra en heb twijfels bij Bruijn Ik voorspel een vetrek van Rienstra en ik moet nog maar zien dat Bruijn een basisplaats krijgt.
    Op van Bergen na in de selectie heb ik het meeste vertrouwen in Bruijn. Als hij er in kwam gebeurde er wat. Een gifkikker vind ik het niet loslaat en een geweldige drive laat zien.
  • 19 Jul 2019 om 08:56
    • Quote van 19 Jul 2019 om 08:34
      Ja, daarmee speel je stabieler. Die 2 lopers zijn niet altijd weg, die 2 lopers geven juist vaak rug dekking zodat je via de vleugels kan spelen.

      Met de punt naar voren heb je ook 2 lopers, maar geen verdedigende middenvelder ACHTER die 2 lopers, dus meer stabieler ja.

      Ik snap niet hoe jij het ziet dat je met de punt naar voren stabieler bent.. Met de punt naar voren geef je je nummer 10 een vrije rol en de 2 lopers moeten het maar oplossen.
    Ik vind dat je met een Doppel-sechs in de defensieve omschakeling sterker staat. Met de punt naar achter staan twee middenvelders diep, met een aanvallende back erbij, ben je veel te kwetsbaar. Als je back aanvalt ligt er in zijn rug in de omschakeling ruimte, als je 6 die zone moet oppakken ligt je as helemaal open. Beetje lastig omschrijven, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
  • 19 Jul 2019 om 08:48
    Ik geloof niet in de kwaliteit van Rienstra en heb twijfels bij Bruijn Ik voorspel een vetrek van Rienstra en ik moet nog maar zien dat Bruijn een basisplaats krijgt.
  • 19 Jul 2019 om 08:48
    • Quote van 19 Jul 2019 om 08:15
      Ik heb vernomen dat Heerenveen zeer Geintereseerd is in Gaari, Rechtsback van RKC.
    Nee joh dat is toch een stap omlaag volgens hun directeur?
  • 19 Jul 2019 om 08:35
    • Quote van 19 Jul 2019 om 08:27
      Ik geloof ook niet in het verhaal van Mackan. Overigens is het maar de vraag of zowel Rienstra als Bruijn echt de kwaliteit hebben voor het niveau dat we nastreven. Er moet echt nog wel wat bij.
    Dus jij gelooft niet dat hij de vader van Bruijn heeft gesproken?
    Of jij gelooft de uitspraak die de vader geeft gedaan niet.

    Wat geloof je precies niet aan het verhaal van Mackan?
  • 19 Jul 2019 om 08:34
    • Quote van 19 Jul 2019 om 08:18
      Dus een middenveld stabieler maken door met de punt naar achter te spelen? En die twee lopers zijn altijd onderweg, daar wordt het minder stabiel van. Ik ben voorstander van een Doppel-sechs, met aanvallende backs. Naar mijn idee veel stabieler.
    Ja, daarmee speel je stabieler. Die 2 lopers zijn niet altijd weg, die 2 lopers geven juist vaak rug dekking zodat je via de vleugels kan spelen.

    Met de punt naar voren heb je ook 2 lopers, maar geen verdedigende middenvelder ACHTER die 2 lopers, dus meer stabieler ja.

    Ik snap niet hoe jij het ziet dat je met de punt naar voren stabieler bent.. Met de punt naar voren geef je je nummer 10 een vrije rol en de 2 lopers moeten het maar oplossen.
  • 19 Jul 2019 om 08:31
    • Quote van 19 Jul 2019 om 00:28
      En Bruijn zelf dan in die verdedigende rol? Of liggen zijn kwaliteiten ook ergens anders?
    Bruijn speelt dan voor de verdedigende middenvelder op 8
  • 19 Jul 2019 om 08:27
    Ik geloof ook niet in het verhaal van Mackan. Overigens is het maar de vraag of zowel Rienstra als Bruijn echt de kwaliteit hebben voor het niveau dat we nastreven. Er moet echt nog wel wat bij.
  • 19 Jul 2019 om 08:26
    • Quote van 19 Jul 2019 om 08:15
      Ik heb vernomen dat Heerenveen zeer Geintereseerd is in Gaari, Rechtsback van RKC.
    Zou mooi zijn! Goede speler
  • 19 Jul 2019 om 08:18
    • Quote van 18 Jul 2019 om 23:14
      Afgelopen zaterdag even met de de ouders van Bruijn gesproken over de wedstrijd, over hoe Jordy het deed als linksvoor en over voetbal in het algemeen. De vader deed een uitspraak waar je op zich best eens over na zou kunnen denken. Namelijk: Ze spelen nu met Rienstra met de punt naar voren. Maar, Rienstra is geen Vlap. In de zin van scorend vermogen. Kunnen jullie niet beter een goede stofzuiger voor de twijfelachtige verdediging neerzetten en dus met de punt naar achter spelen, met 2 middenvelders met loopvermogen en scorend vermogen er voor.....
      Ik zie in Rienstra niet een middenvelder die zomaar het aantal goals en assists van Vlap gaat benaderen. Net zo min als Ramselaar overigens. Dat wordt hier een te dure aankoop met te weinig rendement. Ik hoop dat Hamstra achter het net vist en alles in het werk stelt om een goede 6 te vinden die echt alle ballen pakt voordat de verdediging in problemen komt en die ook nog eens aanvoerder waardig is. Voor Rienstra en Faik zie ik die rol niet weggelegd. Hoegh zou kunnen, maar hoe geloofwaardig ben je als je zelf te regelmatig betrokken bent bij fouten waaruit tegengoals komen.
    Dus een middenveld stabieler maken door met de punt naar achter te spelen? En die twee lopers zijn altijd onderweg, daar wordt het minder stabiel van. Ik ben voorstander van een Doppel-sechs, met aanvallende backs. Naar mijn idee veel stabieler.
  • 19 Jul 2019 om 08:15
    • Quote van 18 Jul 2019 om 23:32
      Geen Akujobi op de selectiefoto. Las wel goede verhalen op het forum en Twitter. Zou dat betekenen dat er binnenkort een rechtsback gepresenteerd word?
    Ik heb vernomen dat Heerenveen zeer Geintereseerd is in Gaari, Rechtsback van RKC.
  • 19 Jul 2019 om 07:38
    • Quote van 18 Jul 2019 om 23:01
      Maar Goran, wat is nou je bron. Please Goran vertel hoe je aan deze informatie komt. Heb je het feest al, heb nou niet de illusie dat het al rond is. De interesse is er meer dan en ze gaan er alles aan doen om Ramselaar binnen te halen.
    Maak jezelf toch niet zo ongeloofwaardig.
  • 19 Jul 2019 om 02:54
    • Quote van 18 Jul 2019 om 23:32
      Geen Akujobi op de selectiefoto. Las wel goede verhalen op het forum en Twitter. Zou dat betekenen dat er binnenkort een rechtsback gepresenteerd word?
    Begrijp de link niet echt? Heeft net een contact getekend.
  • 19 Jul 2019 om 00:28
    • Quote van 19 Jul 2019 om 00:01
      Mee eens, daarom ook totaal niet blij met de aankoop Faik. Is van alles net niks. punt naar achteren spelen idd en via de vleugels aanvallen. Met van bergen op rechts hebben we daar al een goede. Hopelijk maakt die nieuwe linksbuiten het ook waar. Maar ja, we hebben nog steeds geen goede 6, Kongolo lijkt toch een beetje buiten de boot te vallen en een miskoop te worden. Rienstra en Bruijn op het middenveld maar daar moet nog iets achter. Als Rienstra verkocht wordt zou je daar Faik neer kunnen zetten maar vraag me af of hij die meters gaat en kan maken. Maar dan blijf je nog steeds zitten dat er een goede verdedigende middenvelder bij moet komen. Jammer dat Schone nooit haalbaar is maar zo'n type speler zou ik er graag bij hebben.
    En Bruijn zelf dan in die verdedigende rol? Of liggen zijn kwaliteiten ook ergens anders?
  • 19 Jul 2019 om 00:01
    • Quote van 18 Jul 2019 om 23:14
      Afgelopen zaterdag even met de de ouders van Bruijn gesproken over de wedstrijd, over hoe Jordy het deed als linksvoor en over voetbal in het algemeen. De vader deed een uitspraak waar je op zich best eens over na zou kunnen denken. Namelijk: Ze spelen nu met Rienstra met de punt naar voren. Maar, Rienstra is geen Vlap. In de zin van scorend vermogen. Kunnen jullie niet beter een goede stofzuiger voor de twijfelachtige verdediging neerzetten en dus met de punt naar achter spelen, met 2 middenvelders met loopvermogen en scorend vermogen er voor.....
      Ik zie in Rienstra niet een middenvelder die zomaar het aantal goals en assists van Vlap gaat benaderen. Net zo min als Ramselaar overigens. Dat wordt hier een te dure aankoop met te weinig rendement. Ik hoop dat Hamstra achter het net vist en alles in het werk stelt om een goede 6 te vinden die echt alle ballen pakt voordat de verdediging in problemen komt en die ook nog eens aanvoerder waardig is. Voor Rienstra en Faik zie ik die rol niet weggelegd. Hoegh zou kunnen, maar hoe geloofwaardig ben je als je zelf te regelmatig betrokken bent bij fouten waaruit tegengoals komen.
    Mee eens, daarom ook totaal niet blij met de aankoop Faik. Is van alles net niks. punt naar achteren spelen idd en via de vleugels aanvallen. Met van bergen op rechts hebben we daar al een goede. Hopelijk maakt die nieuwe linksbuiten het ook waar. Maar ja, we hebben nog steeds geen goede 6, Kongolo lijkt toch een beetje buiten de boot te vallen en een miskoop te worden. Rienstra en Bruijn op het middenveld maar daar moet nog iets achter. Als Rienstra verkocht wordt zou je daar Faik neer kunnen zetten maar vraag me af of hij die meters gaat en kan maken. Maar dan blijf je nog steeds zitten dat er een goede verdedigende middenvelder bij moet komen. Jammer dat Schone nooit haalbaar is maar zo'n type speler zou ik er graag bij hebben.
  • 18 Jul 2019 om 23:44
    • Quote van 18 Jul 2019 om 22:55
      Meer dan Ramselaar ja.. Dat is gewoon wilde 10 die veel ruimte nodig heeft. En die vooral meters maakt bij balbezit. Rienstra maakt ook meters bij balverlies.
      En aangezien ik liever via de vleugels speel en dat die wat meer risico nemen in het spel. Of opkomende backs. En dus onze middenvelders veel meters moeten maken ik dus liever voor de wat completere Rienstra zou kiezen, ook omdat hij wat meer ervaring heeft je hem toch al in je selectie hebt. Dan Ramselaar die al een paar jaar stil staat. Waar het de vraag nog maar is of hij het niveau wel aankan. OF hij binnen de groep past. Je moet er een flink bedrag voor neerleggen.. etc etc.

      Risico is naar mijn mening te groot om Rienstra in te ruilen voor Ramselaar. Daarmee maak je de selectie niet in balans, in tegendeel juist. Maar dat is mijn mening :)
    Uitstekende analyse. Ramselaar vind ik daarom niets idd, en te duur. Past gewoon niet in het elftal zelfs niet als Rienstra vertrekt. Punt naar achteren lijkt me heel logische suggestie met stapels tegendoelpunten. Dan maar iets meer op counter spelen. Maar iig geen dure gasten v PSV halen met weinig meerwaarde
  • 18 Jul 2019 om 23:42
    • Quote van 18 Jul 2019 om 22:50
      Hij heeft op Twitter gereageerd onder het bericht van Feanonline over Ramselaar.
    Lees het net inderdaad.

    Onwaarschijnlijk dat ze hem kunnen betalen, maar onmogelijk is het niet.
  • 18 Jul 2019 om 23:32
    Geen Akujobi op de selectiefoto. Las wel goede verhalen op het forum en Twitter. Zou dat betekenen dat er binnenkort een rechtsback gepresenteerd word?
  • 18 Jul 2019 om 23:21
    • Quote van 18 Jul 2019 om 23:01
      Maar Goran, wat is nou je bron. Please Goran vertel hoe je aan deze informatie komt. Heb je het feest al, heb nou niet de illusie dat het al rond is. De interesse is er meer dan en ze gaan er alles aan doen om Ramselaar binnen te halen.
    Volgens jou had ie al gepresenteerd moeten worden afgelopen week. Dus prijs je zelf niet zo de hemel in.
  • 18 Jul 2019 om 23:14
    Afgelopen zaterdag even met de de ouders van Bruijn gesproken over de wedstrijd, over hoe Jordy het deed als linksvoor en over voetbal in het algemeen. De vader deed een uitspraak waar je op zich best eens over na zou kunnen denken. Namelijk: Ze spelen nu met Rienstra met de punt naar voren. Maar, Rienstra is geen Vlap. In de zin van scorend vermogen. Kunnen jullie niet beter een goede stofzuiger voor de twijfelachtige verdediging neerzetten en dus met de punt naar achter spelen, met 2 middenvelders met loopvermogen en scorend vermogen er voor.....
    Ik zie in Rienstra niet een middenvelder die zomaar het aantal goals en assists van Vlap gaat benaderen. Net zo min als Ramselaar overigens. Dat wordt hier een te dure aankoop met te weinig rendement. Ik hoop dat Hamstra achter het net vist en alles in het werk stelt om een goede 6 te vinden die echt alle ballen pakt voordat de verdediging in problemen komt en die ook nog eens aanvoerder waardig is. Voor Rienstra en Faik zie ik die rol niet weggelegd. Hoegh zou kunnen, maar hoe geloofwaardig ben je als je zelf te regelmatig betrokken bent bij fouten waaruit tegengoals komen.
  • 18 Jul 2019 om 23:14
    • Quote van 18 Jul 2019 om 22:28
      Wat betreft Chery ben ik het niet helemaal met je eens. Hij brengt ervaring met zich mee en hij heeft in zijn tijd bij ADO, Groningen, QPR en Kayserispor toch goede cijfers neergelegd. Je kunt de statistieken bekijken op transfermarkt. Maar ik zou hem alleen halen als Rienstra vertrekt.
    Hij is 31.. En verdiend een behoorlijk salaris op dit moment. Bovendien vind ik het meer een showmannetje dan een leidertype met ervaring. Maar dat kan wellicht aan mij liggen.
    En ook voor hem geldt, hij zal niet gauw vieze meters maken bij balverlies. Het is een type speler die je kan gebruiken op de nummer 10 in een 442 opstelling maar ik zou hem nooit opstellen in een 3 mans middenveld. Net als Ramselaar, dat zijn middenvelders die naar mijn beleving beter tot hun recht komen in een 442 opstelling. Zodat ze een wat meer vrijere rol hebben op het middenveld.

    Ik ga er vanuit dat heerenveen 433 gaat spelen wat ook mijn persoonlijke voorkeur is en dan heb je niet zoveel aan zulke middenvelders. Dan liever Rienstra behouden.
  • 18 Jul 2019 om 23:01
    Maar Goran, wat is nou je bron. Please Goran vertel hoe je aan deze informatie komt. Heb je het feest al, heb nou niet de illusie dat het al rond is. De interesse is er meer dan en ze gaan er alles aan doen om Ramselaar binnen te halen.
  • 18 Jul 2019 om 22:55
    • Quote van 18 Jul 2019 om 21:55
      Rienstra die meters maakt ? Serieus ?
    Meer dan Ramselaar ja.. Dat is gewoon wilde 10 die veel ruimte nodig heeft. En die vooral meters maakt bij balbezit. Rienstra maakt ook meters bij balverlies.
    En aangezien ik liever via de vleugels speel en dat die wat meer risico nemen in het spel. Of opkomende backs. En dus onze middenvelders veel meters moeten maken ik dus liever voor de wat completere Rienstra zou kiezen, ook omdat hij wat meer ervaring heeft je hem toch al in je selectie hebt. Dan Ramselaar die al een paar jaar stil staat. Waar het de vraag nog maar is of hij het niveau wel aankan. OF hij binnen de groep past. Je moet er een flink bedrag voor neerleggen.. etc etc.

    Risico is naar mijn mening te groot om Rienstra in te ruilen voor Ramselaar. Daarmee maak je de selectie niet in balans, in tegendeel juist. Maar dat is mijn mening :)
  • 18 Jul 2019 om 22:50
    Hij heeft op Twitter gereageerd onder het bericht van Feanonline over Ramselaar.
  • 18 Jul 2019 om 22:46
    • Quote van 18 Jul 2019 om 22:37
      Volgens Rik Elfrink is een transfer van Ramselaar naar Heerenveen onmogelijk.
    Bron?

    Ik zie op zijn Twitter nog niets.
  • 18 Jul 2019 om 22:46
    • Quote van 18 Jul 2019 om 21:58
      Nee Rienstra wordt verkocht, beste Lassie.
      Zie overigens naast Buitink van Vitesse ook graag Serero komen.Die mag daar weg overigens.
    Serero? En wat gaat die doen dan, hout hakken? Graag een verdedigende middenvelder die kan opbouwen. Een verlengstuk van de trainer, een type schaars. Geen serero dieer tactisch geen ene moer van snapt en er alleen maar op los schopt..

    Of was dit sarcastisch? Kan het namelijk niet echt serieus nemen
  • 18 Jul 2019 om 22:37
    Volgens Rik Elfrink is een transfer van Ramselaar naar Heerenveen onmogelijk.
  • 18 Jul 2019 om 22:29
    • Quote van 18 Jul 2019 om 22:27
      Misschien kan Hamstra een lijntje uitgooien bij Schwaab.. transfervrij, houdt zn conditie momenteel op peil bij freiburg
    Schwaab wilde juist terug naar Duitsland vanwege familieomstandigheden.

    PSV wilde graag met hem verder.
  • 18 Jul 2019 om 22:28
    • Quote van 18 Jul 2019 om 21:53
      Aha.. Is op leeftijd, verdien je niks meer aan. Heeft 1 leuk jaar bij groningen gehad voor de rest vond ik het niks bijzonders.. Vraagt een hoge salaris gok ik zo en heeft geen restwaarde..

      Bovendien we hebben toch al genoeg middenvelders?

      Kongolo, Faik, Jordy, Rienstra, Frederiksen. Waarvan Jordy en Rienstra toch wel een 10 zijn naar mijn beleving en Frederiksen ook. Dus liever een echte stofzuiger erbij. Niet een nummer 10.. We spelen toch meer via de vleugels dus heb liever een type Rienstra daar staan die meters kan maken dan Ramselaar die alles op techniek wil doen.. Bovendien is Ramselaar een jongen die veel loopt met de bal en heeft aardig wat ruimte nodig. Zie zijn toegevoegde waarde niet.. Hou dan lekker Rienstra en bespaar je die miljoenen die je moet neerleggen op Ramselaar maar.
    Wat betreft Chery ben ik het niet helemaal met je eens. Hij brengt ervaring met zich mee en hij heeft in zijn tijd bij ADO, Groningen, QPR en Kayserispor toch goede cijfers neergelegd. Je kunt de statistieken bekijken op transfermarkt. Maar ik zou hem alleen halen als Rienstra vertrekt.
  • 18 Jul 2019 om 22:27
    • Quote van 18 Jul 2019 om 22:19
      Oke, ik zie liever dat er een rechtsback, type Schaars en wellicht CV komt. Ben niet zo gecharmeerd van Hoegh.
    Misschien kan Hamstra een lijntje uitgooien bij Schwaab.. transfervrij, houdt zn conditie momenteel op peil bij freiburg
  • 18 Jul 2019 om 22:19
    • Quote van 18 Jul 2019 om 22:08
      Voor 2 tot 3 miljoen zou ik hem direct ophalen.
    Oke, ik zie liever dat er een rechtsback, type Schaars en wellicht CV komt. Ben niet zo gecharmeerd van Hoegh.
  • 18 Jul 2019 om 22:08
    Voor 2 tot 3 miljoen zou ik hem direct ophalen.
  • 18 Jul 2019 om 22:07
    • Quote van 18 Jul 2019 om 21:58
      Nee Rienstra wordt verkocht, beste Lassie.
      Zie overigens naast Buitink van Vitesse ook graag Serero komen.Die mag daar weg overigens.
    Jij bent niet echt realistisch, beste Ristretto Kamaradski. Buitink is al verder dan Lammers, heeft contract tot 2022 ong? Zal ongeveer 2 a 3 miljoen kosten. Natuurlijk een leuke spits voor ons, maar te duur.
  • 18 Jul 2019 om 21:58
    Nee Rienstra wordt verkocht, beste Lassie.
    Zie overigens naast Buitink van Vitesse ook graag Serero komen.Die mag daar weg overigens.
  • 18 Jul 2019 om 21:56
    • Quote van 18 Jul 2019 om 21:37
      Hoezo te aanvallend. Als je met Ramselaar op de 10 speelt ? Je kan dan bijvoorbeeld met 2 controleurs erbij spelen desnoods.
    Vind jij Bruijn, Faik en Rienstra controleurs? Ramselaar past momenteel gewoon niet in het plaatje, zolang Rienstra hier nog is. Ook zal Heerenveen geen 2 a 3 miljoen voor hem neerleggen. Voor dat geld zie ik liever een ervaren controleur en een goede rechtsback.
  • 18 Jul 2019 om 21:55
    Rienstra die meters maakt ? Serieus ?
  • 18 Jul 2019 om 21:53
    • Quote van 18 Jul 2019 om 20:17
      Zou een goede speler voor ons zijn. Las net ook dat Tjaronn Chery zijn contract heeft afgekocht. Dat zou ook een leuke speler voor ons zijn. Ervaring en kwaliteit. Kan mooi op 10!
    Aha.. Is op leeftijd, verdien je niks meer aan. Heeft 1 leuk jaar bij groningen gehad voor de rest vond ik het niks bijzonders.. Vraagt een hoge salaris gok ik zo en heeft geen restwaarde..

    Bovendien we hebben toch al genoeg middenvelders?

    Kongolo, Faik, Jordy, Rienstra, Frederiksen. Waarvan Jordy en Rienstra toch wel een 10 zijn naar mijn beleving en Frederiksen ook. Dus liever een echte stofzuiger erbij. Niet een nummer 10.. We spelen toch meer via de vleugels dus heb liever een type Rienstra daar staan die meters kan maken dan Ramselaar die alles op techniek wil doen.. Bovendien is Ramselaar een jongen die veel loopt met de bal en heeft aardig wat ruimte nodig. Zie zijn toegevoegde waarde niet.. Hou dan lekker Rienstra en bespaar je die miljoenen die je moet neerleggen op Ramselaar maar.
  • 18 Jul 2019 om 21:51
    Informeren staat uiteraard vrij. Maar vooralsnog hoeven we ons nog niet al te veel illusies te maken. Er zullen genoeg clubs zijn die zo even drie miljoen overmaken en daar horen wij niet bij. Maar als hij zelf naar ons wil is er wellicht iets mogelijk.
  • 18 Jul 2019 om 21:49
    • Quote van 18 Jul 2019 om 21:37
      Hoezo te aanvallend. Als je met Ramselaar op de 10 speelt ? Je kan dan bijvoorbeeld met 2 controleurs erbij spelen desnoods.
    Waarom je Elftal aanpassen aan speler die de laatste seizoenen niet zoveel heeft gespeeld? Volgens mij speelde hij overigens bij psv amper op de 10..

    Ik zie dan ook echt niet in waarom we hem zouden moeten halen..Al genoeg middenvelders
  • 18 Jul 2019 om 21:37
    Hoezo te aanvallend. Als je met Ramselaar op de 10 speelt ? Je kan dan bijvoorbeeld met 2 controleurs erbij spelen desnoods.
  • 18 Jul 2019 om 21:32
    • Quote van 18 Jul 2019 om 20:45
      Dit is al lang bekend. Hij wordt snel gepresenteerd zoals ik eerder al aangaf.
    Werd in de winter van 2018 ook geroepen, is toen ook niet gebeurd. Zie het nu eigenlijk ook niet gebeuren zoals Lassie namelijk al aangeeft: Dan wordt het wel heel aanvallend. Maar we gaan het meemaken.
  • 18 Jul 2019 om 21:22
    • Quote van 18 Jul 2019 om 21:12
      Gaan we toch 3-4-3 spelen... alles op de aanval!
    Haha, moet inderdaad geen probleem zijn. Tegengoals hebben we zelden!
  • 18 Jul 2019 om 21:12
    • Quote van 18 Jul 2019 om 20:57
      Wanneer ongeveer? Kan ik er even rekening meehouden. Ik geloof er namelijk niets van, maar stel he. Hoe gaan we dan spelen? Met Bruijn, Faik en Ramselaar? Is het middenveld dan niet te aanvallend ingesteld? Ook zitten we nog met Rienstra. Ik zie daarom liever een ervaren CVM komen.
    Gaan we toch 3-4-3 spelen... alles op de aanval!
  • 18 Jul 2019 om 20:57
    • Quote van 18 Jul 2019 om 20:45
      Dit is al lang bekend. Hij wordt snel gepresenteerd zoals ik eerder al aangaf.
    Wanneer ongeveer? Kan ik er even rekening meehouden. Ik geloof er namelijk niets van, maar stel he. Hoe gaan we dan spelen? Met Bruijn, Faik en Ramselaar? Is het middenveld dan niet te aanvallend ingesteld? Ook zitten we nog met Rienstra. Ik zie daarom liever een ervaren CVM komen.
  • 18 Jul 2019 om 20:56
    • Quote van 18 Jul 2019 om 20:44
      Ik heb gelezen dat ze bij Willem 2 het geld van Crowley willen investeren in Rienstra.Daarna schakelen wij door naar Ramselaar neem ik aan.

    Maar Rienstra kost toch meer dan die 8 ton die zij gebeurd hebben. Denk dat als je Ben gebruikt waarvoor die geschikt is, nl aanvallende middenvelder, dat je dan dit seizoen een andere Ben krijgt te zien dan afgelopen seizoen. Maar ja, als hij weggaat zullen we dat nooit meemaken.
  • 18 Jul 2019 om 20:47
    • Quote van 18 Jul 2019 om 20:44
      Ik heb gelezen dat ze bij Willem 2 het geld van Crowley willen investeren in Rienstra.Daarna schakelen wij door naar Ramselaar neem ik aan.

    Lijkt een hele goede optie
  • 18 Jul 2019 om 20:47
    Is wel een beetje D-day voor heerenveen dit seizoen en Hamstra etc. Lager dan afgelopen seizoen mag en kan de club niet zakken, doelend op het aantal supporters, sponsoren, en de ranglijst. Dit moet echt de bodem zijn waar we nu staan! De neerwaardsespiraal dient vanaf komend seizoen doorbroken te worden. Kan Ramselaar niet inschatten, maar als je oranje international bent, kun je wel ballen. Dit zijn dan ook de spelers die we nodig hebben dit seizoen om die spiraal te doorbreken. Mocht rammelaar komen, dan hopelijk nog een centrale verdediger, en een links en rechtsback. Waarbij rechts absolute topprioriteit moet zijn. Spendeer daarom asjeblieft die paar extra tonnen/miljoenen Voor spelers die ons aanmerkelijk versterken, in plaats van die gokjes. Tot nu toe gaat dat prima btw. 2
  • 18 Jul 2019 om 20:45
    Dit is al lang bekend. Hij wordt snel gepresenteerd zoals ik eerder al aangaf.
  • 18 Jul 2019 om 20:44
    Ik heb gelezen dat ze bij Willem 2 het geld van Crowley willen investeren in Rienstra.Daarna schakelen wij door naar Ramselaar neem ik aan.

  • 18 Jul 2019 om 20:42
    Nou hehe
  • 18 Jul 2019 om 20:40
    Denk ook niet dat ie naar Willem II gaat, want die Mathijsen doet niets anders dan achter het net vissen! ;)
    "Renato Tapia, Diego Palacios en Alexander Isak zijn vertrokken en Daniel Crowley is ook net verkocht, maar qua aanwinsten is het voorlopig angstvallig stil in Tilburg. "
  • 18 Jul 2019 om 20:24
    • Quote van 18 Jul 2019 om 20:23
      Nee, Lassie. Natuurlijk niet.
    Hehe
  • 18 Jul 2019 om 20:23
    Nee, Lassie. Natuurlijk niet.
  • 18 Jul 2019 om 20:21
    Stemmingmakerij. Zou GoranPopov de bron zijn? Hahaha
  • 18 Jul 2019 om 20:19
    Hoe mooi het ook zou zijn, ik geloof er niks van.
  • 18 Jul 2019 om 20:18
    Feanonline heeft "opgevangen" . Man, man. Dat wordt hier al een hele tijd gezegd.
  • 18 Jul 2019 om 20:17
    Zou een goede speler voor ons zijn. Las net ook dat Tjaronn Chery zijn contract heeft afgekocht. Dat zou ook een leuke speler voor ons zijn. Ervaring en kwaliteit. Kan mooi op 10!
  • 18 Jul 2019 om 20:17
    Ik zou zeggen haal die ramzelaar die neemt een stukje ervaring mee en we kunnen hem wel gebruiken.
zaterdag 24 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›