'Concurrentie voor SC Heerenveen; eerste bod op spits afgeslagen' ''Deze overwinning is top, want we hebben er spijkerhard voor gewerkt'' Kongolo trots: ''Het is een goed teken dat we veel kansen krijgen'' SC Heerenveen boekt zwaarbevochten zege bij RKC Waalwijk MATCHDAY | Ejuke en Kongolo tegen RKC Waalwijk terug in de basis

Overmars: ''Ik weet ook wel dat ik bij SC Heerenveen meer betaal''

( 24 reacties)
Overmars: ''Ik weet ook wel dat ik bij SC Heerenveen meer betaal''

Ajax kreeg deze zomer ruim 150 miljoen euro binnen voor Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt. De Amsterdammers investeerden onder meer in de komst van SC Heerenveen-verdediger Kik Pierie. Ajax haalde daarmee opnieuw een sterkhouder uit de Eredivisie.

"Je hoort steeds: Ajax is zo machtig en krachtig en neemt jeugdspelers over van andere clubs, iets wat die clubs zelf ook weer doen. Maar ik denk dat het Nederlandse voetbal heel blij moet zijn met een Ajax", reageert directeur voetbalzaken Marc Overmars in De Telegraaf. "Het druppelt van ons naar beneden."

Volgens Overmars profiteren clubs vaker van Ajax. "Ik noem de samenwerking op jeugdgebied met Sparta, een club die wij ondersteunen, en Willem II en RKC Waalwijk die meedelen in de transfer van Frenkie de Jong", aldus de bestuurder, die nog een ander voorbeeld geeft. "Ik weet ook wel dat als ik me bij SC Heerenveen meld voor een speler, ik meer betaal dan een andere club."

"De prijs die we voor Pierie (vier miljoen euro) betaald hebben, is daar een recent voorbeeld van. Maar toch hebben wij die betaald. De gedachte erachter is ook: hup doorgaan, zij kunnen van dat geld weer goede dingen doen en als we het netjes doen, dan doen ze een volgende keer ook weer graag zaken", aldus Overmars.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Jul 2019 om 08:28
    • Quote van 18 Jul 2019 om 21:42
      Als wij zo moeten denken kunnen we wel ophouden met onze club. We zijn geen liefdadigheidsinstelling, we hoeven er niet altijd uit te komen met Ajax. Zij hebben net als Bayern en Juventus teveel touwtjes in handen in eigen land. Competitief zijn zij ook deels veranderwoordelijk voor het verval van de competities. Denk dat hierdoor ook meer mensen sympathie hebben voor clubs als Feyenoord, PSV, AS Roma en Napoli. En dit is dus precies de misplaatste arrogantie van Ajax. Kijk eens hoe goed wij zijn door een speler van jullie te kopen. Is toch een beetje als een huis op een executieveiling kopen en vervolgens tegen de eigenaar zeggen dat je hen, hem of haar grotendeels uit de schulden hebt geholpen.
    Kijk eens naar dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=5xFR0QLhUjE . Haarlem, Veendam, RBC etc. Voor een paar ton waren ze gered door de grotere clubs. Boter op hun hoofd!
  • 18 Jul 2019 om 21:42
    • Quote van 18 Jul 2019 om 21:27
      Als het bij de topploegen regent, druppelt het bij de ploegen daaronder, wees blij dat ze goede bedragen betalen voor onze spelers, zo hebben wij er ook nog iets aan..,
    Als wij zo moeten denken kunnen we wel ophouden met onze club. We zijn geen liefdadigheidsinstelling, we hoeven er niet altijd uit te komen met Ajax. Zij hebben net als Bayern en Juventus teveel touwtjes in handen in eigen land. Competitief zijn zij ook deels veranderwoordelijk voor het verval van de competities. Denk dat hierdoor ook meer mensen sympathie hebben voor clubs als Feyenoord, PSV, AS Roma en Napoli. En dit is dus precies de misplaatste arrogantie van Ajax. Kijk eens hoe goed wij zijn door een speler van jullie te kopen. Is toch een beetje als een huis op een executieveiling kopen en vervolgens tegen de eigenaar zeggen dat je hen, hem of haar grotendeels uit de schulden hebt geholpen.
  • 18 Jul 2019 om 21:27
    • Quote van 18 Jul 2019 om 14:38
      Ach ajax is weer eens bezig met een "kijk ons zielig en ruimhartig zijn"-campagna. Afgelopen dagen lees en hoor ik overmars en ten hag zeuren over het feit dat het programma te vol is, dat ajax beschermt moet worden, dat transfers te lang uitblijven en nu dus dat wij tevreden moeten zijn met de vrijgevigheid van ajax. Stelletje mieperts zijn het.
    Als het bij de topploegen regent, druppelt het bij de ploegen daaronder, wees blij dat ze goede bedragen betalen voor onze spelers, zo hebben wij er ook nog iets aan..,
  • 18 Jul 2019 om 17:29
    • Quote van 18 Jul 2019 om 17:25
      Met de spelers van ons hebben ze ook royaal geld verdiend in Europa, dus...
    Dat zijn toch allemaal spelers die niet rechtstreeks van ons naar hun zijn gegaan. Voor Schone, Ziyech hebben ze nooit een transfersom betaald aan ons.
  • 18 Jul 2019 om 17:25
    Met de spelers van ons hebben ze ook royaal geld verdiend in Europa, dus...
  • 18 Jul 2019 om 16:59
    • Quote van 18 Jul 2019 om 16:53
      Als Heerenveen- én voetbalfan ben ik erg blij met wat Ajax het afgelopen seizoen heeft gepresteerd. Ze hebben laten zien dat je met goed beleid nog altijd een vuist kunt maken tegen het grote geld. Dat betekent namelijk dat wij dat ook kunnen, mede dankzij transferinkomsten die we van Ajax ontvangen. Bovendien zijn de prestaties van Ajax een goede promotie voor de Eredivisie als competitie, waar wij ook weer van profiteren bij het halen van nieuwe spelers.
    Helemaal mee eens. Ik geloof dat Ajax altijd prima bedragen heeft neergelegd voor onze spelers. Bovendien is het goed om de onderlinge relatie in orde te houden, want als er spelers net buiten de boot vallen bij de topclubs, kan dat heel gunstig zijn als die voor ons komen spelen.
  • 18 Jul 2019 om 16:53
    Als Heerenveen- én voetbalfan ben ik erg blij met wat Ajax het afgelopen seizoen heeft gepresteerd. Ze hebben laten zien dat je met goed beleid nog altijd een vuist kunt maken tegen het grote geld. Dat betekent namelijk dat wij dat ook kunnen, mede dankzij transferinkomsten die we van Ajax ontvangen. Bovendien zijn de prestaties van Ajax een goede promotie voor de Eredivisie als competitie, waar wij ook weer van profiteren bij het halen van nieuwe spelers.
  • 18 Jul 2019 om 14:38
    Ach ajax is weer eens bezig met een "kijk ons zielig en ruimhartig zijn"-campagna. Afgelopen dagen lees en hoor ik overmars en ten hag zeuren over het feit dat het programma te vol is, dat ajax beschermt moet worden, dat transfers te lang uitblijven en nu dus dat wij tevreden moeten zijn met de vrijgevigheid van ajax. Stelletje mieperts zijn het.
  • 18 Jul 2019 om 14:34
    • Quote van 18 Jul 2019 om 14:31
      Darko Bodul en van Koesveld zijn de enige twee die ik weet. Jij meer?
    Johnsen
  • 18 Jul 2019 om 14:32
    Wat een onzin. Ze plukken alle talenten weg meestal ruim voor ze in het eerste elftal spelen. Ze maken de andere clubs juist kapot. Het is een misselijkmakende club.
  • 18 Jul 2019 om 14:31
    • Quote van 18 Jul 2019 om 14:19
      O ja, Sulejmani was ik even vergeten. Met leeghalen bedoel ik de talenten, niet het geld.
    Darko Bodul en van Koesveld zijn de enige twee die ik weet. Jij meer?
  • 18 Jul 2019 om 14:19
    • Quote van 18 Jul 2019 om 14:01
      Ik zal je de cijfers even geven. Ajax heeft 4 keer een transferbedrag betaald te afgelopen jaren voor een Heerenveen spelers, te weten Pierie, Sinkgraven, Huntelaar en Sulejmani. Dat heeft Ajax +- 37 miljoen gekost, deze spelers heeft Ajax 32 miljoen opgeleverd. Wat per saldo uitkomt op -5. Ajax heeft dus niks verdient aan het 'leeghalen' van Heerenveen. ;)
    O ja, Sulejmani was ik even vergeten. Met leeghalen bedoel ik de talenten, niet het geld.
  • 18 Jul 2019 om 14:07
    • Quote van 18 Jul 2019 om 14:01
      Ik zal je de cijfers even geven. Ajax heeft 4 keer een transferbedrag betaald te afgelopen jaren voor een Heerenveen spelers, te weten Pierie, Sinkgraven, Huntelaar en Sulejmani. Dat heeft Ajax +- 37 miljoen gekost, deze spelers heeft Ajax 32 miljoen opgeleverd. Wat per saldo uitkomt op -5. Ajax heeft dus niks verdient aan het 'leeghalen' van Heerenveen. ;)
    Ja, dat klopt. Mocht Pierie daar gratis de deur uitlopen hebben ze vijf miljoen verloren.
  • 18 Jul 2019 om 14:01
    • Quote van 18 Jul 2019 om 12:58
      Dus wij mogen blij zijn dat Ajax dat bedrag voor Kik wil betalen want puur uit goedheid van Ajax. Siedemieter op zeg. Hoeveel geld hebben ze wel niet al verdient door Heerenveen leeg te halen. Stelletje proleten.
    Ik zal je de cijfers even geven. Ajax heeft 4 keer een transferbedrag betaald te afgelopen jaren voor een Heerenveen spelers, te weten Pierie, Sinkgraven, Huntelaar en Sulejmani. Dat heeft Ajax +- 37 miljoen gekost, deze spelers heeft Ajax 32 miljoen opgeleverd. Wat per saldo uitkomt op -5. Ajax heeft dus niks verdient aan het 'leeghalen' van Heerenveen. ;)
  • 18 Jul 2019 om 13:28
    • Quote van 18 Jul 2019 om 12:58
      Dus wij mogen blij zijn dat Ajax dat bedrag voor Kik wil betalen want puur uit goedheid van Ajax. Siedemieter op zeg. Hoeveel geld hebben ze wel niet al verdient door Heerenveen leeg te halen. Stelletje proleten.
    Fatsoen moet je doen!
  • 18 Jul 2019 om 13:22
    Solliciteert Overmars nou naar een collectief dankjewel vanuit Heerenveen? Goed om te weten, volgende keer de tarieven nog verder opschroeven Gerry, in het kader van liefdadigheid komt Ajax wel over de brug....
  • 18 Jul 2019 om 13:09
    • Quote van 18 Jul 2019 om 13:01
      Als Ajax Edson Alvarez vastlegd, moeten wij direct interesse tonen in Perr Schuurs. Volgens mij precies wat wij zoeken en kan door de komst van de Mexicaan wel eens op een zijspoor belanden.
    Zo’n talent laten ze echt niet gaan, hij staat daar in Amsterdam hoger op het lijstje dan Pierie
  • 18 Jul 2019 om 13:01
    Als Ajax Edson Alvarez vastlegd, moeten wij direct interesse tonen in Perr Schuurs. Volgens mij precies wat wij zoeken en kan door de komst van de Mexicaan wel eens op een zijspoor belanden.
  • 18 Jul 2019 om 12:58
    Dus wij mogen blij zijn dat Ajax dat bedrag voor Kik wil betalen want puur uit goedheid van Ajax. Siedemieter op zeg. Hoeveel geld hebben ze wel niet al verdient door Heerenveen leeg te halen. Stelletje proleten.
  • 18 Jul 2019 om 12:50
    Ja, dat beweerd men al jaren in Amsterdam. Ik vraag mij af of dit wel zo is. Stel Ajax had Vlap nodig gehad. Hadden zij dan 12 miljoen betaald waar Anderlecht (een andere club) ‘slechts’ acht betaald?
  • 18 Jul 2019 om 12:28
    Volgend jaar Van Bergen voor 15 miljoen naar Ajax?
  • 18 Jul 2019 om 12:23
    Overmars zet ook wel echt iets neer bij Ajax zeg.. kon goed voetballen maar kan dus nog meer!
  • 18 Jul 2019 om 12:16
    Maar toch blijft het als supporter van een club irritant. Maar als Ajax het niet doet, dan doet een andere (buitenlandse) club het wel.
  • 18 Jul 2019 om 12:05
    Zo is het maar net!
vrijdag 13 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›