'Concurrentie voor SC Heerenveen; eerste bod op spits afgeslagen' ''Deze overwinning is top, want we hebben er spijkerhard voor gewerkt'' Kongolo trots: ''Het is een goed teken dat we veel kansen krijgen'' SC Heerenveen boekt zwaarbevochten zege bij RKC Waalwijk MATCHDAY | Ejuke en Kongolo tegen RKC Waalwijk terug in de basis

''Ze zullen hem binnen twee jaar verkopen aan een topcompetitie''

( 52 reacties)
''Ze zullen hem binnen twee jaar verkopen aan een topcompetitie''

Bij het Turkse Besiktas had Chidera Ejuke een veelvoud kunnen verdienen dan wat hij de komende seizoenen bij SC Heerenveen ontvangt. De Nigeriaan en zijn zaakwaarnemer Atta Aneke denken echter dat de Eredivisie sportief gezien een betere stap is. 

"Chidera is een grote belofte en goede prestaties in Nederland zullen er voor zorgen dat hij alsnog binnen no-time voor veel geld naar één van de topcompeties gaat", vertelt Aneke in gesprek met SCORENigeria. "Hij had in Turkije veel meer geld kunnen verdienen en zijn club in Noorwegen (Valerenga IF, red.) had ook een hogere transfersom kunnen ontvangen."

Volgens de Nigeriaanse website hebben de Turken zelfs nog een bod van 2,7 miljoen euro uitgebracht. "Maar zijn doel is om op termijn in een Europese topcompetitie te spelen." Aneke weet dat Heerenveen daarvoor een uitstekende springplank kan zijn. "Ze zullen hem verder ontwikkelen en binnen twee jaar voor veel geld verkopen aan een club uit een topcompetitie."

Foto: SC Heerenveen TV

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Jul 2019 om 17:54
    43 jaar lijkt me realistischer dan 58. Dat kan nooit.De club moet hier nu echter wel werk van maken om meer jeugd in het stadion te krijgen.
  • 18 Jul 2019 om 17:41
    • Quote van 18 Jul 2019 om 14:24
      Gemiddelde leeftijd is toch 59?
    43
  • 18 Jul 2019 om 16:54
    • Quote van 18 Jul 2019 om 05:55
      Naast de opvallende insteek van deze jongen valt deze eer ook aan zijn zaakwaarnemer ten beurt.......mits het artikel inhoudelijk helemaal de juiste weergave is vaart zijn zaakwaarnemer dus ook dezelfde koers en dat zie je amper nog want voor ook voor hem was een transfer naar Besiktas dus interessanter i.v.m. hogere premie gezien de prijs die zij op tafel wilden leggen. Erg verfrissend in ieder geval, daarnaast wordt ik erg blij van het gegeven dat men in het buitenland inderdaad nog wel goed en fris naar onze club kijkt.......deden wij dat allemaal ook nog maar, die jongen kijkt dadelijk vol verbazing naar die lege tribunes en skyboxen!! Kom op mensen, verlengen mits je dat nog niet gedaan hebt, of schaf weer een kaart aan....kom er weer want volgens mij gaan we weer eens genieten van een heerlijke voorhoede :)
    Ik wacht nog steeds op een iedereen verbazend succesverhaal van Cees. En van onze voorhoede ga ik zeker genieten tijdens de uitwedstrijden. Hopelijk vallen ze niet weer terug op Lammers als 1e of 2e spits. Odgaard in de spits bevalt me tot nog toe prima. En wat zou het een enorme stunt zijn wanneer Hamstra El Ahmadi weet over te halen om ons Schaars te doen vergeten. Hiermee Feyenoord en Twente achter het net te laten vissen. Ik heb ergens gelezen dat hij niet onwelwillend is over een terugkeer naar Nederland na een jaartje oliedollars cashen. Of het realistisch is is natuurlijk een ander verhaal.
  • 18 Jul 2019 om 16:31
    Vergelijk de gemiddelde voetballer met een dorsnee wielrenner. Verwende en onbenaderbare mannetjes zijn het. De goede daar gelaten heb ik daar niets meer mee.
  • 18 Jul 2019 om 16:25
    Gelukkig dat ik nog luisterde anders was het over de zeventig. Las nog wel een onderzoek waarin de redenen voor leegloop van de stadions werd verklaard. Behalve de wisselende aanvangstijden was minder identificatie met club en spelers een belangrijke reden. Hoeveel jonge kinderen willen nog een seizoenkaart? Hoeveel van hun vaders zijn niet verworden tot voetbalconsument ipv supporter? Die niet meer de drang voelen om naar hun club te gaan? De cluns hebben het ook grotendeels zelf verkloot naast het aanbod van allerleo andere leuke dingen dat er is.
  • 18 Jul 2019 om 16:06
    • Quote van 18 Jul 2019 om 15:58
      Meende dat laatst te horen bij Omrop Frl. Misschien was het dan 58. Hoe het ook zij: Heerenveen heeft hoogste gemiddelde van alle clubs. Vergrijzing is hier in regio ook sterker dan in meeste andere regio's.
    Inzake die 69 jaar ging dat vast over de gemiddelde kijker en luisteraar van Omrop Fryslan ;-)
  • 18 Jul 2019 om 16:04
    • Quote van 18 Jul 2019 om 14:36
      Misschien is dit de gemiddelde leeftijd van de volwassenen?
    De gemiddelde bezoeker van het Abe Lenstrastadion is man en 58 jaar.
  • 18 Jul 2019 om 15:58
    Meende dat laatst te horen bij Omrop Frl. Misschien was het dan 58. Hoe het ook zij: Heerenveen heeft hoogste gemiddelde van alle clubs. Vergrijzing is hier in regio ook sterker dan in meeste andere regio's.
  • 18 Jul 2019 om 14:36
    • Quote van 18 Jul 2019 om 14:24
      Gemiddelde leeftijd is toch 59?
    Misschien is dit de gemiddelde leeftijd van de volwassenen?
  • 18 Jul 2019 om 14:24
    • Quote van 18 Jul 2019 om 14:21
      Ik schrok wel van een gemiddelde leeftijdvan 68 jaar. Dat betekent dat je veel aangroei van jeugd moet hebben. De groep van 'die hard' supporters die al tientallen jaren komt, sterft letterlijk uit.
    Gemiddelde leeftijd is toch 59?
  • 18 Jul 2019 om 14:21
    Ik schrok wel van een gemiddelde leeftijdvan 68 jaar. Dat betekent dat je veel aangroei van jeugd moet hebben. De groep van 'die hard' supporters die al tientallen jaren komt, sterft letterlijk uit.
  • 18 Jul 2019 om 11:06
    • Quote van 18 Jul 2019 om 08:13
      Precies dit, jammer dat veel mensen niet verlengen. Dit zijn dezelfde mensen die altijd zeuren dat het slecht met de club gaat. Indien mensen massaal een seizoenkaart zouden kopen, vol stadion, sfeer, meer inkomsten, resultaten, meer sponsors, Europees Voetbal etc. Makkelijke formule, toch?
    Als het toch eens zo simpel was haha maar klopt....het zijn absoluut de ingrediënten voor een gezonde basis......de leegloop op de tribunes zorgt er direct voor dat wij minder interessant zij voor sponsoren wat inkomsten betekend dus minder daadkracht op bv de transfermarkt of upgrade van stadion/trainingsfaciliteiten en dat wij minder interessant zijn voor spelers om te komen want leeg stadion trekt minder naast het feit dat wij financieel kunnen bieden door de lagere inkomsten en ach, zo kunnen wij deze lijn op veler vlak doorzetten.


    Neemt absoluut niet weg dat ik echt wel begrijp dat men moeite heeft met wat er allemaal is gebeurt de laatste jaren en dat het voetbal ook niet erg uitnodigend was....ik betreur alleen wel dat de groep die afhaakt zo immens groot is waardoor ik, zoals al vakaer aangegeven, toch echt met gezonde jaloezie naar Twente kijk.......die club is nog veel meer schade berokkend door bestuurlijke dwaalsporen maar daar zit het nagenoeg vol, zelfs afgelopen jaar in de 1ste divisie....je kunt veel van hun zeggen maar daar heb ik ontzettend veel respect voor.....helaas blijkt de achterban van Heerenveen veel kritischer en minder trouw.


    Hopelijk zien wij komend seizoen weer leuke potten thuis maar zijn de resultaten ook positiever dan afgelopen seizoen want men hamert wel op leuk voetbal maar ik vrees dat enkel resultaten de tribunes weer zullen doen laten volstromen!
  • 18 Jul 2019 om 11:01
    Jij denkt dat iedereen die hier post een Feanfan is? Ik weet wel zeker dat er trollen uit Leeuwarden bij zitten. Die hebben maar één doel en dat is onrust zaaien bij onze club.
    So don't feed the troll en met z'n allen achter onze club!
  • 18 Jul 2019 om 10:50
    • Quote van 18 Jul 2019 om 10:06
      Er zijn ook mensen die alles wel goed vinden en alles wat slecht gaat wel rechtpraten. Kaartje kopen en mond houden. Wat een belachelijk standpunt! Wel prettig voor de club. Van die kritiekloze volgslaven.
    Onnavolgbaar hoe jij trouw aan de club wegzet alsof het iets slechts is, en dan vervolgens ook nog denkt dat het meerwaarde heeft om dat gezever hier neer te kalken.
  • 18 Jul 2019 om 10:08
    • Quote van 18 Jul 2019 om 10:06
      Er zijn ook mensen die alles wel goed vinden en alles wat slecht gaat wel rechtpraten. Kaartje kopen en mond houden. Wat een belachelijk standpunt! Wel prettig voor de club. Van die kritiekloze volgslaven.
    Ooh nee inderdaad. Sterkte daarmee!
  • 18 Jul 2019 om 10:06
    Er zijn ook mensen die alles wel goed vinden en alles wat slecht gaat wel rechtpraten. Kaartje kopen en mond houden. Wat een belachelijk standpunt! Wel prettig voor de club. Van die kritiekloze volgslaven.
  • 18 Jul 2019 om 09:47
    Als dat er argument is ga dan niet op alles lopen zeiken en daardoor de twijfelaars die op het punt staan een seizoenskaart te kopen en daardoor het toch niet doen. Koop dan gewoon je kaartje, geniet van de wedstrijd en hou verder je mond.
  • 18 Jul 2019 om 08:54
    Vergeet niet dat er een grote grope mensen is die zich nergens druk om maken. Geen onrustige darmen voor een wedstrijd, niet slecht slapen na een klote wedstrijd of als er bestuurlijk gedoe is. Die maken een beslissing heel rationeel. "Ik ga maar zoveel keet heen, kan beter losse kaarten kopen."
  • 18 Jul 2019 om 08:45
    • Quote van 18 Jul 2019 om 08:13
      Precies dit, jammer dat veel mensen niet verlengen. Dit zijn dezelfde mensen die altijd zeuren dat het slecht met de club gaat. Indien mensen massaal een seizoenkaart zouden kopen, vol stadion, sfeer, meer inkomsten, resultaten, meer sponsors, Europees Voetbal etc. Makkelijke formule, toch?
    Eens. De zeikerds die zeggen dat het slecht met de club gaat of wat dan ook zijn daar zelf schuldig aan door hun seizoenskaart op te zeggrn en negatief te zijn over de club. Verlengen en allem achter de club.
  • 18 Jul 2019 om 08:13
    • Quote van 18 Jul 2019 om 05:55
      Naast de opvallende insteek van deze jongen valt deze eer ook aan zijn zaakwaarnemer ten beurt.......mits het artikel inhoudelijk helemaal de juiste weergave is vaart zijn zaakwaarnemer dus ook dezelfde koers en dat zie je amper nog want voor ook voor hem was een transfer naar Besiktas dus interessanter i.v.m. hogere premie gezien de prijs die zij op tafel wilden leggen. Erg verfrissend in ieder geval, daarnaast wordt ik erg blij van het gegeven dat men in het buitenland inderdaad nog wel goed en fris naar onze club kijkt.......deden wij dat allemaal ook nog maar, die jongen kijkt dadelijk vol verbazing naar die lege tribunes en skyboxen!! Kom op mensen, verlengen mits je dat nog niet gedaan hebt, of schaf weer een kaart aan....kom er weer want volgens mij gaan we weer eens genieten van een heerlijke voorhoede :)
    Precies dit, jammer dat veel mensen niet verlengen. Dit zijn dezelfde mensen die altijd zeuren dat het slecht met de club gaat. Indien mensen massaal een seizoenkaart zouden kopen, vol stadion, sfeer, meer inkomsten, resultaten, meer sponsors, Europees Voetbal etc. Makkelijke formule, toch?
  • 18 Jul 2019 om 05:55
    • Quote van 17 Jul 2019 om 13:38
      Dit is een mooi verhaal! Je moet eerst in jezelf investeren, goed om te horen dat spelers bewust voor Heerenveen kiezen. Zouden ander jonge talenten een voorbeeld aan moeten nemen....
    Naast de opvallende insteek van deze jongen valt deze eer ook aan zijn zaakwaarnemer ten beurt.......mits het artikel inhoudelijk helemaal de juiste weergave is vaart zijn zaakwaarnemer dus ook dezelfde koers en dat zie je amper nog want voor ook voor hem was een transfer naar Besiktas dus interessanter i.v.m. hogere premie gezien de prijs die zij op tafel wilden leggen. Erg verfrissend in ieder geval, daarnaast wordt ik erg blij van het gegeven dat men in het buitenland inderdaad nog wel goed en fris naar onze club kijkt.......deden wij dat allemaal ook nog maar, die jongen kijkt dadelijk vol verbazing naar die lege tribunes en skyboxen!! Kom op mensen, verlengen mits je dat nog niet gedaan hebt, of schaf weer een kaart aan....kom er weer want volgens mij gaan we weer eens genieten van een heerlijke voorhoede :)
  • 18 Jul 2019 om 00:58
    Hamstra zet dit jaar hoger in dan goedkope gokjes ;).
  • 18 Jul 2019 om 00:45
    • Quote van 17 Jul 2019 om 22:04
      Twente haalt Berggreen transfervrij van Mainz, weinig gevoetbald laatste jaar maar zou toch bekend moeten zijn bij scouting. Had wellicht leuke backup geweest, gokje natuurlijk maar wel goedkoop..
    Met goedkope gokjes kan je een selectie van 125 spelers samenstellen. Je hebt niets aan een speler die voortdurend geblesseerd is.
  • 17 Jul 2019 om 22:12
    De nieuwe Tjerkstra media
  • 17 Jul 2019 om 22:10
    • Quote van 17 Jul 2019 om 21:59
      Klopt maar ik weet niet uit welke media Popov het anders haalt...(?)
    Uit zijn dikke duim? Hij roept het al een eeuwigheid (althans zo lijkt het) en zijn naam is door welke onbekende media site dan ook, nog nooit aan Heerenveen gekoppeld. Ook het artikeltje op Soccernews noemt Heerenveen gewoon helemaal niet. Ik heb Joel Veltman ook in Heerenveen gezien en hij gaat binnenkort een contract tekenen!
  • 17 Jul 2019 om 22:06
    • Quote van 17 Jul 2019 om 21:59
      Klopt maar ik weet niet uit welke media Popov het anders haalt...(?)
    Onze Popov zit er ook regelmatig naast met eventuele transfers. We gaan het wel beleven.
  • 17 Jul 2019 om 22:04
    Twente haalt Berggreen transfervrij van Mainz, weinig gevoetbald laatste jaar maar zou toch bekend moeten zijn bij scouting. Had wellicht leuke backup geweest, gokje natuurlijk maar wel goedkoop..
  • 17 Jul 2019 om 21:59
    • Quote van 17 Jul 2019 om 21:52
      Die website is alles behalve betrouwbaar.
    Klopt maar ik weet niet uit welke media Popov het anders haalt...(?)
  • 17 Jul 2019 om 21:52
    • Quote van 17 Jul 2019 om 18:24
      @wessel98; ik denk dat soccernews.nl zijn bron is, daar staat hier nl wel iets over
    Die website is alles behalve betrouwbaar.
  • 17 Jul 2019 om 21:44
    • Quote van 17 Jul 2019 om 20:53
      Bliksem piebe, Lassie. Ramselaar is door PSV destijds gekocht voor 5 miljoen en was een grote belofte.Hij kan makkelijk bij ons weer naar zijn oude niveau terug groeien.We kunnen hem betalen van Vlap en Pierie's inkomsten en natuurlijk levert de verkoop van Rienstra weer wat op. Niet zo negatief Lassie. De echte versterkingen komen er nu aan en de zwakkeren zoals Rienstra proberen kwijt te raken.
    Ik twijfel ook wel hoor. In 62 wedstrijden voor PSV scoort hij 6x en geeft hij 6x een assist. Voor een "10" bij een ploeg die 9 van de 10x bovenliggend is vind ik dat erg mager.

    Feit blijft wel dat hij 23 is en nog heel lang mee zou kunnen.
  • 17 Jul 2019 om 21:04
    Ik ben het toch wel enigszins eens met Lassie (ook al zijn we dat niet vaak). Denk dat hij onhaalbaar is.
  • 17 Jul 2019 om 21:00
    • Quote van 17 Jul 2019 om 20:53
      Bliksem piebe, Lassie. Ramselaar is door PSV destijds gekocht voor 5 miljoen en was een grote belofte.Hij kan makkelijk bij ons weer naar zijn oude niveau terug groeien.We kunnen hem betalen van Vlap en Pierie's inkomsten en natuurlijk levert de verkoop van Rienstra weer wat op. Niet zo negatief Lassie. De echte versterkingen komen er nu aan en de zwakkeren zoals Rienstra proberen kwijt te raken.
    Ik ben totaal niet negatief. Dat maak jij er van. Ik denk niet dat Ramselaar komt en nogmaals, hoop op een andere verassing. We zullen zien!
  • 17 Jul 2019 om 20:53
    Bliksem piebe, Lassie. Ramselaar is door PSV destijds gekocht voor 5 miljoen en was een grote belofte.Hij kan makkelijk bij ons weer naar zijn oude niveau terug groeien.We kunnen hem betalen van Vlap en Pierie's inkomsten en natuurlijk levert de verkoop van Rienstra weer wat op. Niet zo negatief Lassie. De echte versterkingen komen er nu aan en de zwakkeren zoals Rienstra proberen kwijt te raken.
  • 17 Jul 2019 om 20:43
    • Quote van 17 Jul 2019 om 20:22
      Zodra de club weer een goede zet wil zetten raakt Lassie van streek lijkt het.Kom op. Ramselaar zou een directe versterking betekenen. Ik denk dat Rienstra in de etalage staat maar er is nog geen club geweest die hem echt wil hebben. Daar zal Hamstra op wachten vermoed ik.
    Zodra de club goede wil toont? Wie zegt dat deze interesse serieus is? Wat een kansloze reactie. Ik mag toch vinden dat ik liever een andere versterking zie? Hoeveel moet Ramselaar kosten volgens jou? Ik ben blij met de laatste aankoop en daarom hoop ik dat Hamstra weet met zoiets zal komen. Op basis waarvan zal Ramselaar onze selectie versterken? Heb je dat gebaseerd op zijn periode in Utrecht?
  • 17 Jul 2019 om 20:40
    • Quote van 17 Jul 2019 om 20:22
      Zodra de club weer een goede zet wil zetten raakt Lassie van streek lijkt het.Kom op. Ramselaar zou een directe versterking betekenen. Ik denk dat Rienstra in de etalage staat maar er is nog geen club geweest die hem echt wil hebben. Daar zal Hamstra op wachten vermoed ik.
    Ik hoop ook op Ramselaar maar ik betwijfel of het reëel is.
  • 17 Jul 2019 om 20:22
    Zodra de club weer een goede zet wil zetten raakt Lassie van streek lijkt het.Kom op. Ramselaar zou een directe versterking betekenen. Ik denk dat Rienstra in de etalage staat maar er is nog geen club geweest die hem echt wil hebben. Daar zal Hamstra op wachten vermoed ik.
  • 17 Jul 2019 om 20:14
    • Quote van 17 Jul 2019 om 18:16
      Toch heb ik twijfel bij Ramselaar. Heeft amper gespeeld vorig jaar en als je ziet qua goals en assist bij PSV houdt dat niet over.
    Eens. Snap ook niet waarom mensen hem zo graag willen. Hamstra was in het Buitenland, toch? Of is hij op vakantie? ;)
  • 17 Jul 2019 om 20:13
    • Quote van 17 Jul 2019 om 17:11
      Ook Willem II in de race voor Bart Ramselaar, voor als nog lijkt Heerenveen de betere papieren te hebben.
    Begint een beetje ongeloofwaardig te worden. Of heb je het over soort briefpapier?
  • 17 Jul 2019 om 18:25
    Ramselaar? We hebben Bruijn wel. Liever een aanvallende middenvelder met een goede steekpass in de benen. Type Djuricic.
  • 17 Jul 2019 om 18:24
    @wessel98; ik denk dat soccernews.nl zijn bron is, daar staat hier nl wel iets over
  • 17 Jul 2019 om 18:22
    • Quote van 17 Jul 2019 om 17:53
      Combideal met Leeuwin zeker?:-)
    Ze zijn vast beide al gezien in Heerenveen voor de keuring. ;)
  • 17 Jul 2019 om 18:16
    Laat Bart Ramselaar maar komen.
    Op het PSV forum is het stil over Bart trouwens.
  • 17 Jul 2019 om 18:16
    Toch heb ik twijfel bij Ramselaar. Heeft amper gespeeld vorig jaar en als je ziet qua goals en assist bij PSV houdt dat niet over.
  • 17 Jul 2019 om 18:15
    • Quote van 17 Jul 2019 om 17:53
      Dat Willem II in de race is word in de media ook al genoemd. Ik snap niet dat ik perse mijn bronnen prijs moet geven. Als je er niks van geloofd, dan toch niet :)
    Eigenlijk wil ik gewoon het hele stuk lezen en meer niet, sorry als het teveel gevraagd is ;)
  • 17 Jul 2019 om 17:53
    • Quote van 17 Jul 2019 om 17:12
      Bron?
    Dat Willem II in de race is word in de media ook al genoemd. Ik snap niet dat ik perse mijn bronnen prijs moet geven. Als je er niks van geloofd, dan toch niet :)
  • 17 Jul 2019 om 17:53
    • Quote van 17 Jul 2019 om 17:11
      Ook Willem II in de race voor Bart Ramselaar, voor als nog lijkt Heerenveen de betere papieren te hebben.
    Combideal met Leeuwin zeker?:-)
  • 17 Jul 2019 om 17:44
    Zal Ramselaar pas komen als ze toch Rienstra weten te verkopen?
  • 17 Jul 2019 om 17:12
    • Quote van 17 Jul 2019 om 17:11
      Ook Willem II in de race voor Bart Ramselaar, voor als nog lijkt Heerenveen de betere papieren te hebben.
    Bron?
  • 17 Jul 2019 om 17:11
    Ook Willem II in de race voor Bart Ramselaar, voor als nog lijkt Heerenveen de betere papieren te hebben.
  • 17 Jul 2019 om 13:54
    • Quote van 17 Jul 2019 om 13:48
      We mogen blij zijn dat zulke jongens nog bestaan. Ik geloof dat hij uit een relatief rijk gezin komt, misschien dat dit zijn verstandige keuze verklaart. Zo'n Odgaard koos ook op jonge leeftijd al voor de miljoenen van Inter Milan, terwijl die ook genoeg andere keuzes had.
    Het is niet altijd alleen maar de speler.
    Ouders, familie, 'vrienden', makelaars; allemaal hebben ze bepaalde belangen die het gezonde verstand nogal eens overschaduwen.
  • 17 Jul 2019 om 13:48
    We mogen blij zijn dat zulke jongens nog bestaan. Ik geloof dat hij uit een relatief rijk gezin komt, misschien dat dit zijn verstandige keuze verklaart. Zo'n Odgaard koos ook op jonge leeftijd al voor de miljoenen van Inter Milan, terwijl die ook genoeg andere keuzes had.
  • 17 Jul 2019 om 13:38
    Dit is een mooi verhaal! Je moet eerst in jezelf investeren, goed om te horen dat spelers bewust voor Heerenveen kiezen. Zouden ander jonge talenten een voorbeeld aan moeten nemen....
vrijdag 13 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›