'Concurrentie voor SC Heerenveen; eerste bod op spits afgeslagen' ''Deze overwinning is top, want we hebben er spijkerhard voor gewerkt'' Kongolo trots: ''Het is een goed teken dat we veel kansen krijgen'' SC Heerenveen boekt zwaarbevochten zege bij RKC Waalwijk MATCHDAY | Ejuke en Kongolo tegen RKC Waalwijk terug in de basis

Hamstra blij: ''Een speler waarvoor mensen naar het stadion komen''

( 18 reacties)
Hamstra blij: ''Een speler waarvoor mensen naar het stadion komen''

Het duurde even, maar inmiddels is ook de derde zomeraanwinst van SC Heerenveen daar: Chidera Ejuke. Maandagmiddag zette hij zijn handtekening onder een vierjarig contract, tot blijdschap van technisch manager Gerry Hamstra.

"We zijn er trots op dat Chidera voor ons heeft gekozen", begint Hamstra op de officiële website van de Friezen. "We volgen hem al langer en kennen zijn kwaliteiten. Met Chidera hebben we een speler in huis gehaald waarvoor de mensen naar het stadion komen."

"Met zijn snelheid, dribbels en scorend vermogen past hij uitstekend bij sc Heerenveen", besluit Hamstra, die weet dat hij met het vastleggen van Ejuke onder meer Lazio Roma en Besiktas heeft weten af te troeven. Zelf was Hamstra overigens een opvallende afwezige in het Abe Lenstra Stadion.

Foto: Omrop Fryslân

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Jul 2019 om 13:34
    • Quote van 16 Jul 2019 om 12:16
      Omdat ik het had over dat onze scouting in NL op zn gat ligt. En dan heb ik het met name over het aantrekken van Nederlandse Jeugdtalenten en scouting in de KKD. En dat daar de lijstjes dus zeer beperkt zijn. Vind dat erg zonde, aangezien je ziet wat het de laatste jaren AZ heeft gebracht, die hebben onze club gewoon gekopieerd, of tenminste de werkwijze van Riemer. En dat levert ze geen windeieren
    Dat stukje context in je initiële reactie was handig geweest ;)

    Maar om op AZ in te gaan; heb je spelers in gedachten?
    Over de laatste jaren zijn er ook niet zoveel KKD spelers doorgebroken. Eigenlijk alleen Vincent "one season wonder" Jansen en Jahanbakhsh (15/16), Gudelj (13/14)
    KKD spelers als Guus Hupperts, Robert Mühren, Jop van der Linden, Mikhail Rosheuvel hebben weinig potten kunnen breken.
    Daarbij had Heerenveen destijds ook interesse in Vincent Jansen en als ik me niet vergis ook in Rosheuvel. De spelers hebben andere keuzes gemaakt.

    En buiten AZ zijn er sowieso weinig KKD spelers/talenten die een stap hogerop succesvol waren. Een paar die mij zo te binnen schieten; Van den Boomen, Cas Peters, Dumic, Boere, Jurjus.
    In een aantal had Heerenveen ook interesse (of moesten volgens de supporters persé gekocht worden).

    AZ heeft dan de laatste jaren wel de jeugdopleiding goed op de rit!
    Maar in hoeverre de scouting daar echt invloed op heeft; geen idee.
    Het gebied rondom Alkmaar is natuurlijk wat dichter bevolkt dan Heerenveen en de Ajax afvallers pik je makkelijker op omdat de reisafstand klein is.

    Een jeugdspeler (onder 17) van onder de rivieren zal niet zo snel richting Heerenveen komen als er mogelijkheden dichter bij huis zijn.
  • 16 Jul 2019 om 12:48
    • Quote van 16 Jul 2019 om 12:16
      Omdat ik het had over dat onze scouting in NL op zn gat ligt. En dan heb ik het met name over het aantrekken van Nederlandse Jeugdtalenten en scouting in de KKD. En dat daar de lijstjes dus zeer beperkt zijn. Vind dat erg zonde, aangezien je ziet wat het de laatste jaren AZ heeft gebracht, die hebben onze club gewoon gekopieerd, of tenminste de werkwijze van Riemer. En dat levert ze geen windeieren
    Heeft dit met de scouting te maken of omdat AZ iets meer te bieden heeft dan onze club? En over de KKD? Welke toptalenten zou onze club moeten halen uit de KKD?
  • 16 Jul 2019 om 12:16
    • Quote van 16 Jul 2019 om 09:41
      Wat hebben binnenlandse transfers daar mee te maken?

    Omdat ik het had over dat onze scouting in NL op zn gat ligt. En dan heb ik het met name over het aantrekken van Nederlandse Jeugdtalenten en scouting in de KKD. En dat daar de lijstjes dus zeer beperkt zijn. Vind dat erg zonde, aangezien je ziet wat het de laatste jaren AZ heeft gebracht, die hebben onze club gewoon gekopieerd, of tenminste de werkwijze van Riemer. En dat levert ze geen windeieren
  • 16 Jul 2019 om 11:40
    • Quote van 16 Jul 2019 om 09:31
      Waar zijn nu al die mensen die beweerden dat Hamstra zat te niksen, dat er geen lijstjes waren, etc etc? ;)
    Hahaha, beetje makkelijk deze :)
    Onze voorhoede lijkt inderdaad aantrekkelijk samengesteld nu maar als er achterin niets gebeurt vliegen ze er net als vorig jaar net zo hard weer in en schiet je er nog niets mee op.
    Maar goed, dit lijkt inderdaad een aardige speler.......en hopelijk betaalt hij dat vertrouwen uit want het is een dure jongen gezien zijn buiten EU status.
    Nu de verdediging nog en het kon stiekem wel eens een heel erg mooi jaar seizoen worden
  • 16 Jul 2019 om 09:54
    • Quote van 16 Jul 2019 om 09:31
      Waar zijn nu al die mensen die beweerden dat Hamstra zat te niksen, dat er geen lijstjes waren, etc etc? ;)
    Dit is natuurlijk ook weer stoken, heb gisteren zelfs een reactie van Lassie gelezen die positief was. Maar we kunnen natuurlijk pas aan het eind van de transferperiode zeggen hoe Hamstra het heeft gedaan. Maar dit lijkt een goede aankoop.
  • 16 Jul 2019 om 09:41
    • Quote van 16 Jul 2019 om 09:38
      Klopt nog steeds hoor, of heb jij al een binnenlandse transfer gezien?
    Wat hebben binnenlandse transfers daar mee te maken?

  • 16 Jul 2019 om 09:38
    • Quote van 16 Jul 2019 om 09:31
      Waar zijn nu al die mensen die beweerden dat Hamstra zat te niksen, dat er geen lijstjes waren, etc etc? ;)
    Klopt nog steeds hoor, of heb jij al een binnenlandse transfer gezien?
  • 16 Jul 2019 om 09:31
    Waar zijn nu al die mensen die beweerden dat Hamstra zat te niksen, dat er geen lijstjes waren, etc etc? ;)
  • 16 Jul 2019 om 01:21
    • Quote van 15 Jul 2019 om 19:15
      Waar ik blij van word is dat men voor kwaliteit gaat en niet maar aat haalt in de hoop dat het wat wordt. Dit lijkt een hele leuke voetballer, Odgaard is een kanjer en Faik zie ik ook wel wat toevoegen. Als je minder te besten hebt doe je vaak betere dingen mee, blijkt maar weer.
    Wat duidelijk is, is dat ze bij Heerenveen niet bezig zijn met spelers als Benschop en van Hintum ;)
  • 15 Jul 2019 om 19:15
    Waar ik blij van word is dat men voor kwaliteit gaat en niet maar aat haalt in de hoop dat het wat wordt. Dit lijkt een hele leuke voetballer, Odgaard is een kanjer en Faik zie ik ook wel wat toevoegen. Als je minder te besten hebt doe je vaak betere dingen mee, blijkt maar weer.
  • 15 Jul 2019 om 19:13
    Ik vind het erg veel geld ( transfersom + salaris) voor zo,'n nog niet bewezen speler. Blijkbaar heeft hij potentie anders beginnen ze er toch niet aan. Ik hoop voor de supporters en de club dat ik het mis heb en dat hij uitgroeit tot een echte topper, zodat we er meer aan overhouden dan dat hij gekost heeft. Nou nog 3 kwaliteits spelers halen in elke linie en ik ben tevreden.
  • 15 Jul 2019 om 19:11
    • Quote van 15 Jul 2019 om 18:08
      Tot nu toe nog geen 10000 van de 26000 die er zes jaar terug wel zaten. Mogen nog wel 3 ballerina's bij.
    Dan moet je niet op het voetbalveld zijn, kom dan maar niet, dan zit op de verkeerde tribune.
  • 15 Jul 2019 om 18:31
    • Quote van 15 Jul 2019 om 18:12
      Mocht dit een echte aanwinst voor ons worden, zoals de verhalen en fimpjes doen voorkomen, dan proficiat, Gerry! Nu nog een versterking op de back en middenveld.
    Sportief van je!
  • 15 Jul 2019 om 18:17
    Toch weer mooi gedaan door Gerry! Hopen dat ie het waar kan maken maar de aanval lijkt me dit seizoen weer ouderwets genieten. Benieuwd of ze Borthwith-Jackson gaan houden dit seizoen, staat als linksback maar kan hopelijk ook rechtsback ipv Floranus. Las dat Nieuwkoop voor de zoveelste keer geblesseerd is, zullen we dus niet veel aan hebben mocht ie komen. Daarnaast zal het Buitink verhaal denk ik onzin zijn, Vitesse laat wel vaker parels gaan maar dit is toch wel een niveau hoger dan een talent
  • 15 Jul 2019 om 18:17
    Er zijn wel een aantal wedstrijden in Scandinavië waaronder Stabaek, zou zo kunnen dat Hamstra daar is.
  • 15 Jul 2019 om 18:12
    Mocht dit een echte aanwinst voor ons worden, zoals de verhalen en fimpjes doen voorkomen, dan proficiat, Gerry! Nu nog een versterking op de back en middenveld.
  • 15 Jul 2019 om 18:08
    Tot nu toe nog geen 10000 van de 26000 die er zes jaar terug wel zaten. Mogen nog wel 3 ballerina's bij.
  • 15 Jul 2019 om 18:05
    Die laatste zin. Zou hij in het buitenland zijn voor een andere eventuele aanwinst?
vrijdag 13 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›