'Concurrentie voor SC Heerenveen; eerste bod op spits afgeslagen' ''Deze overwinning is top, want we hebben er spijkerhard voor gewerkt'' Kongolo trots: ''Het is een goed teken dat we veel kansen krijgen'' SC Heerenveen boekt zwaarbevochten zege bij RKC Waalwijk MATCHDAY | Ejuke en Kongolo tegen RKC Waalwijk terug in de basis

OFFICIEEL | Chidera Ejuke voor vier jaar naar SC Heerenveen

( 35 reacties)
OFFICIEEL | Chidera Ejuke voor vier jaar naar SC Heerenveen

Zoals verwacht heeft SC Heerenveen vanmiddag Chidera ‘Chiddi’ Ejuke voorgesteld als nieuwe speler. De 21-jarige aanvaller komt over van het Noorse Valerenga en heeft zich voor de komende vier seizoenen verbonden aan de Friese club.

Ejuke zal vooralsnog niet meetrainen met de eerste selectie, valt te lezen op de officiële website van SC Heerenveen. Eerst moet zijn werkvergunning worden geregeld voordat hij zich bij de selectie zal voegen. De Friezen hopen dat hij zaterdag tegen FC St. Pauli in elk geval zijn opwachting kan maken.

Met zijn vorige werkgever Valerenga speelde Ejuke in een zomercompetitie, waardoor hij in principe topfit is en direct kan aansluiten. Zijn laatste duel speelde hij op 5 juli tegen Bodø/Glimt, waarin hij eenmaal trefzeker was in de 6-0 overwinning.

Foto: Eurosport

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Jul 2019 om 01:02
    Een prima aankoopt zoals het nu lijkt. Op Youtube blijkt dat hij best een beetje kan ballen. Een vrolijke gast die er veel zin in heeft om hier aan de slag te gaan. Als we straks net zo blij van hem worden als van Mitchell dan zit het goed! Hopelijk gaat zijn werkvergunning niet te lang duren. Ambtenarij, regeltjes, vakantietijd....
  • 15 Jul 2019 om 23:30
    • Quote van 15 Jul 2019 om 21:49
      Lijkt mij op het oog een prima aankoop. Zijn interview gezien, komt over als een prima jongen en praat ook gewoon prima engels!Vaak genoeg gezeurd op Hamstra maar hier scoort hij bij mij punten mee. Dit zijn investeringen die ik graag zie!
    Engels is ook een officiële taal in Nigeria, dus heel vreemd is dat niet haha. Ik denk ook dat het een goede aankoop is, veel zin om hem aan het werk te zien!
  • 15 Jul 2019 om 21:49
    Lijkt mij op het oog een prima aankoop. Zijn interview gezien, komt over als een prima jongen en praat ook gewoon prima engels!Vaak genoeg gezeurd op Hamstra maar hier scoort hij bij mij punten mee. Dit zijn investeringen die ik graag zie!
  • 15 Jul 2019 om 21:33
    • Quote van 15 Jul 2019 om 20:42
      Wat een lelijk shirt hoop dat niet het nieuwe shirt is. Denk dat ze wachten op een nieuwe sponsor waar ze mee ingesprek zijn. Dat ze ze zolang KiKa op het shirt hebben staan is natuurlijk prima gedaan..
    Zit je weer lekker te trollen? Dit halve topic gaat over het feit wanneer het nieuwe shirt wordt gepresenteerd en jij komt hier nog even je gebrek aan enige kennis tentoonstellen door te zeggen dat je hoopt dat dit niet het nieuwe shirt is én uiteraard even benoemen hoe lelijk je het wel niet vind. Nou mag dat laatste natuurlijk, smaken verschillen, maar het valt mij wel op dat zo'n 90% van mijn vrienden/medesupporters het wél een mooi shirt vinden o.a. om de witte achterkant.
    Dus heb je gewoon echt zo'n wansmaak en gebrek aan kennis? Of om kom je hier speciaal om dit topic met voornamelijk positieve en opgewekte reacties weer eens een lekker negatief sfeertje te geven?
  • 15 Jul 2019 om 20:42
    Wat een lelijk shirt hoop dat niet het nieuwe shirt is. Denk dat ze wachten op een nieuwe sponsor waar ze mee ingesprek zijn. Dat ze ze zolang KiKa op het shirt hebben staan is natuurlijk prima gedaan..
  • 15 Jul 2019 om 20:21
    • Quote van 15 Jul 2019 om 20:03
      Mij nu wegzetten als een zeur is ook lekker makkelijk... Volgens mij is het gewoon normaal dat je vooraf het seizoen je shirt presenteert.
    En dus hebben ze nog dik 2 weken!
  • 15 Jul 2019 om 20:03
    • Quote van 15 Jul 2019 om 19:51
      En zo blijft er altijd wel iets te zeuren Feanfan-01 , neem nog een slokje azijn.
    Mij nu wegzetten als een zeur is ook lekker makkelijk... Volgens mij is het gewoon normaal dat je vooraf het seizoen je shirt presenteert.
  • 15 Jul 2019 om 19:51
    En zo blijft er altijd wel iets te zeuren Feanfan-01 , neem nog een slokje azijn.
  • 15 Jul 2019 om 19:40
    • Quote van 15 Jul 2019 om 18:28
      Hugo Vetlesen verwacht ik. Hij is in ieder geval aanwezig bij Stabaek - Sarpsborg dat zometeen om 19:00 begint.
    En hoe weet je zeker dat hij daar aanwezig zal zijn en niet bij bijv. Noorwegen onder 19 tegen Ierland onder 19? Edvard Tagseth speelt daar vanavond en daar is de club concreter mee in verband gebracht dan Vetlesen... Vetlesen is overigens een controlerende middenvelder die meer achter de bal speelt.
  • 15 Jul 2019 om 19:30
    • Quote van 15 Jul 2019 om 19:04
      Hadden ze zaterdag niet het niet nieuwe shirt aan, met heel veel wit op de rug? Of was dat van twee jaar geleden?
    Ze spelen nu in het shirt dat afgelopen seizoen 1x als special is gemaakt voor KIKA. Doordat er nu geen hoofdsponsor is hebben ze dat shirt als tijdelijk shirt in gebruik. Pas bij een nieuwe hoofdsponsor wordt ook het nieuwe shirt gepresenteerd.
  • 15 Jul 2019 om 19:18
    • Quote van 15 Jul 2019 om 18:51
      Ik denk dat de focus nu bij een nieuwe back ligt, toch niet bij een middenvelder?
    Wellicht is die er voor de backs van Stabaek ipv voor Vetlesen? Beide backs zijn jonge spelers (21 en 22) waarbij de linksback Andreas Hanche-Olsen de aanvoerder van de ploeg is. Dit is verder op niks gebaseerd.
  • 15 Jul 2019 om 19:04
    Hadden ze zaterdag niet het niet nieuwe shirt aan, met heel veel wit op de rug? Of was dat van twee jaar geleden?
  • 15 Jul 2019 om 18:53
    Vetlesen is ook een aanvallende middenvelder. Dat lijkt dan een concurrent voor Hajal, Bruijn, Rienstra en Frederiksen. Dat hoeft er toch niet bij ?
    Een goede verdedigende middenvelder lijkt me beter.
  • 15 Jul 2019 om 18:53
    Mijn complimenten Gerry! De selectie krijgt zo alweer meer vorm. Maar ik zie Ejuke nu in dat shirt staan, wat ik trouwens echt een raar shirt vind met die gesplitste baan in het midden. Ik ben benieuwd wanneer de sponsor en het shirt gepresenteerd worden. Ik vind het zo'n afknapper als het voor de competitie nog niet klaar is...
  • 15 Jul 2019 om 18:51
    • Quote van 15 Jul 2019 om 18:28
      Hugo Vetlesen verwacht ik. Hij is in ieder geval aanwezig bij Stabaek - Sarpsborg dat zometeen om 19:00 begint.
    Ik denk dat de focus nu bij een nieuwe back ligt, toch niet bij een middenvelder?
  • 15 Jul 2019 om 18:28
    • Quote van 15 Jul 2019 om 17:14
      Wie dan?
    Hugo Vetlesen verwacht ik. Hij is in ieder geval aanwezig bij Stabaek - Sarpsborg dat zometeen om 19:00 begint.
  • 15 Jul 2019 om 17:58
    Bij Besiktas pakken ze ook nooit door, weer achter het net gevist!
    Ben erg benieuwd naar deze jongen, de videos en verhalen zijn in ieder geval positief.
  • 15 Jul 2019 om 17:46
    ÛsJuke!
  • 15 Jul 2019 om 17:29
    ben ik trouwens de enige of lijkt Ejuke niet een beetje op een blij broertje van Ronnie Flex :P
  • 15 Jul 2019 om 17:28
    Hoeveel hebben ze er voor betaalt?
  • 15 Jul 2019 om 17:20
    • Quote van 15 Jul 2019 om 17:18
      Waar had hij aangekondigd dat er een buitenspeler op komst was vorige week? Dit afgelopen weekend toch alleen?
    Op zijn twitteraccount.
  • 15 Jul 2019 om 17:18
    • Quote van 15 Jul 2019 om 17:11
      Sander de Vries van de Leeuwarder Courant had het helemaal goed vorige week. Mooi scoop!
    Waar had hij aangekondigd dat er een buitenspeler op komst was vorige week? Dit afgelopen weekend toch alleen?
  • 15 Jul 2019 om 17:18
    Credits voor hamstra.
  • 15 Jul 2019 om 17:16
    https://www.youtube.com/watch?v=0i0BZFzT4AY
  • 15 Jul 2019 om 17:14
    Ben benieuwd, 4 jaar, eindelijk weer een keertje een langer contract. Hopelijk met van Bergen het volgende goudhaantje in onze selectie.
  • 15 Jul 2019 om 17:14
    • Quote van 15 Jul 2019 om 17:11
      Is in het buitenland voor een andere speler.
    Wie dan?
  • 15 Jul 2019 om 17:12
    Goede aanwinst voor heerenveen. Mooie voorhoede met van bergen odgaard en ejuki
  • 15 Jul 2019 om 17:11
    • Quote van 15 Jul 2019 om 17:10
      Is het gebruikelijk dat Gerry afwezig is bij de persconferentie?
    Mischien in onder handeling buiten Heerenveen
  • 15 Jul 2019 om 17:11
    Sander de Vries van de Leeuwarder Courant had het helemaal goed vorige week. Mooi scoop!
  • 15 Jul 2019 om 17:11
    • Quote van 15 Jul 2019 om 17:10
      Is het gebruikelijk dat Gerry afwezig is bij de persconferentie?
    Is in het buitenland voor een andere speler.
  • 15 Jul 2019 om 17:10
    Is het gebruikelijk dat Gerry afwezig is bij de persconferentie?
  • 15 Jul 2019 om 17:09
    Voor 4 jaar ook, prima aantal!
  • 15 Jul 2019 om 17:06
    Het moet allemaal nog blijken, maar dit lijkt een knappe stunt! Besiktas en Lazio aftroeven. Hoop dat we er van zullen smullen!
  • 15 Jul 2019 om 17:06
    Best genoch
  • 15 Jul 2019 om 17:05
    "Heerenveen troeft Lazio Roma en Besiktas af in strijd om Nigeriaans toptalent'.
    Oh, en ik zei het vorige week al.
vrijdag 13 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›