'Amerikaans avontuur lonkt voor transfervrije Kobayashi'

( 32 reacties)
'Amerikaans avontuur lonkt voor transfervrije Kobayashi'

Yuki Kobayashi staat wellicht aan de vooravond van een droomtransfer naar de Verenigde Staten. De Japanse middenvelder wordt in verband gebracht met FC Cincinnati, nadat hij zaterdag een wedstrijd van de club bijwoonde. Dat meldt MLS Buzz op Twitter

Kobayashi is sinds enkele weken clubloos, nadat hij dit seizoen uit zijn contract liep bij SC Heerenveen. Omdat de Japanner eind juni nog geen nieuwe club had gevonden, trainde hij in afwachting van een transfer enkele keren mee bij zijn oude club Tokyo FC. 

In een interview met FeanFan sprak Kobayashi uit dat hij komend seizoen het liefst in de Spaanse competitie aan de slag zou gaan. Enkele weken later lijkt een transfer naar de Verenigde Staten realistischer. FC Cincinnati, dat dit seizoen voor het eerst uitkomt in de MLS, staat halverwege het seizoen op een laatste plek in de Eastern Conference. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Jul 2019 om 08:25
    • Quote van 11 Jul 2019 om 08:07
      Dacht misschien kan je het gebruiken als relatietherapie om je “vrouw” te vergeten en weer verder te gaan met je leven :)
    Mijn leven gaat ook gewoon verder, maak je geen zorgen en/of illusies ;-)
  • 11 Jul 2019 om 08:07
    • Quote van 11 Jul 2019 om 07:46
      Prima, ik denk dat dat niets uitmaakt en laat dat graag over aan wat jonge(re) mensen.
    Dacht misschien kan je het gebruiken als relatietherapie om je “vrouw” te vergeten en weer verder te gaan met je leven :)
  • 11 Jul 2019 om 07:46
    • Quote van 11 Jul 2019 om 06:43
      Je mag altijd een mening hebben en daar kan je ook wat meedoen bijvoorbeeld actief worden bij fean fan en nieuw noord denk dat je via hun sneller de club kan veranderen dan als je hier blijft posten.
    Prima, ik denk dat dat niets uitmaakt en laat dat graag over aan wat jonge(re) mensen.
  • 11 Jul 2019 om 06:43
    • Quote van 10 Jul 2019 om 22:40
      Oh, dat is nieuw voor me. Ik wist niet dat je alleen een mening mocht hebben wanneer je (bestuurs)lid bent. Waai jij lekker verder met alle winden mee...
    Je mag altijd een mening hebben en daar kan je ook wat meedoen bijvoorbeeld actief worden bij fean fan en nieuw noord denk dat je via hun sneller de club kan veranderen dan als je hier blijft posten.
  • 11 Jul 2019 om 01:04
    • Quote van 10 Jul 2019 om 21:00
      "We hebben mogelijk een extra scheur van 2 miljoen in onze financiële broek en dus maken we pas op de plaats met versterkingen" is geen prettige boodschap als je een hoofdsponsor wilt vangen en seizoenkaarthouders over de streep wilt trekken.
    Dat is het ook niet, communiceren dat je voor het kampioenschap gaat, dan trek je ze inderdaad pas aan. Maar volgens mij is de schade (teleurstelling) nog groter als je hoog inzet, een matig team samenstelt en nooit dichtbij je doel bent geweest (zoals vorig seizoen). Dan verlies je nog veel meer mensen. Je kunt volgens mij beter eerlijker zijn, ik denk dat na zoveel teleurstellende jaren het ook wordt gewaardeerd dat men de club op een beter spoor wil zetten (en ook begrijpelijk dat dat tijd kost).
  • 10 Jul 2019 om 23:20
    • Quote van 10 Jul 2019 om 22:58
      Ik deel hier gewoon mijn mening en mijn zorgen net zoals jij en anderen. Alles is niet kut. Bestuurlijk is het voor de zoveelste keer ruk en daar ben ik dan ook mee gestopt om het financieel te ondersteunen omdat het ingaat tegen de mij meegegeven normen en waarden. Je gaat toch ook niet voor iets betalen waar je geen zin in hebt, maakt niet uit wat het is?

      Heerenveen is mijn vrouw, maar die papt aan met een hele foute man. En die meent het zelfs voor het zeggen te hebben in mijn relatie. Ik geef bij mijn vrouw aan hij er uit of ik. Mijn vrouw kiest voor de gladde. Dus ik vertrek en ondersteun mijn vrouw financieel niet meer omdat die foute man met z'n gladde praatjes dat goed zegt te kunnen. Maar dan hoef je je kinderen toch niet links te laten liggen? Of gezamenlijke vrienden niet meer te zien? Ik hou de hoop dat mijn vrouw snel inziet dat ze de foute keus heeft gemaakt. En dan ben ik graag bereid haar fout te vergeven en terug te keren.
    In die versie van het verhaal is je vrouw initieel klaar met jou en hoop jij dat je vrouw je terug wil :p
    Dan is het wellicht niet verstandig om in het bijzijn van je kinderen en gezamenlijke vrienden (er maar even van uitgaande dat wij hier daar onder vallen) elke keer maar weer vertellen dat je vrouw fout zit en stomme fouten maakt.

    Als we in die analogie blijven zie ik het zo; je vrouw heeft een foute keuze gemaakt (bij de verkeerde super boodschappen gedaan ofzo), ben jij er klaar mee en ga je je kinderen en gezamenlijke vrienden (er maar even van uitgaande dat wij hier daar onder vallen) elke keer maar weer vertellen dat je vrouw fout zit en stomme fouten maakt.
    Dan zou ik wijselijk m'n mond houden en haar vergeven (en niet weer de boodschappen laten doen :p )

    Maar goed; in beide gevallen ben je er niet klaar mee :)
    En als dit jouw manier is om met de situatie om te gaan; prima, tis jou 'feestje' :)
  • 10 Jul 2019 om 22:58
    • Quote van 10 Jul 2019 om 22:43
      Maar probeer je het dan hier steeds voor jezelf goed te praten of wil je meer mensen 'met je mee en uit het stadion krijgen'?

      Ik krijg er een beetje een "scheiden van je vrouw maar wel haar doen en laten / omgeving willen beïnvloeden" gevoel bij.
      Dan ben je er echt niet klaar mee.
      Neem dan echt gewoon een jaar pauze ofzo en distantieer je van alles wat er mee te maken heeft. Invloed heb je toch niet en je blijft in die "alles is kut" vicieuze cirkel zitten.
      Ik kan me niet voorstellen dat dat een positief effect op je leven en omgeving heeft.
    Ik deel hier gewoon mijn mening en mijn zorgen net zoals jij en anderen. Alles is niet kut. Bestuurlijk is het voor de zoveelste keer ruk en daar ben ik dan ook mee gestopt om het financieel te ondersteunen omdat het ingaat tegen de mij meegegeven normen en waarden. Je gaat toch ook niet voor iets betalen waar je geen zin in hebt, maakt niet uit wat het is?

    Heerenveen is mijn vrouw, maar die papt aan met een hele foute man. En die meent het zelfs voor het zeggen te hebben in mijn relatie. Ik geef bij mijn vrouw aan hij er uit of ik. Mijn vrouw kiest voor de gladde. Dus ik vertrek en ondersteun mijn vrouw financieel niet meer omdat die foute man met z'n gladde praatjes dat goed zegt te kunnen. Maar dan hoef je je kinderen toch niet links te laten liggen? Of gezamenlijke vrienden niet meer te zien? Ik hou de hoop dat mijn vrouw snel inziet dat ze de foute keus heeft gemaakt. En dan ben ik graag bereid haar fout te vergeven en terug te keren.
  • 10 Jul 2019 om 22:43
    • Quote van 10 Jul 2019 om 22:08
      Ja, dan maakte het helemaal niet uit wie en op wat voor manier mensen hier de club menen te kunnen runnen. Daar komt de club lekker verder mee is wel bewezen. Ik ging naar het voetballen omdat het mijn club was. Omdat ik daar een bepaald gevoel bij had. Het virus. Helaas is dat virus uitgewerkt nadat we allemaal mochten lezen en horen dat de supportersverenigingen achter de in december en januari genomen stappen stonden. De club voelt niet meer als van mij en supportersverenigingen vertegenwoordigen niet meer mijn standpunt. Dan kun je wel even tijdelijk afscheid nemen en hopen dat tijden snel beter worden. Dat de club weer het fatsoen krijgt die ze ooit had.
    Maar probeer je het dan hier steeds voor jezelf goed te praten of wil je meer mensen 'met je mee en uit het stadion krijgen'?

    Ik krijg er een beetje een "scheiden van je vrouw maar wel haar doen en laten / omgeving willen beïnvloeden" gevoel bij.
    Dan ben je er echt niet klaar mee.
    Neem dan echt gewoon een jaar pauze ofzo en distantieer je van alles wat er mee te maken heeft. Invloed heb je toch niet en je blijft in die "alles is kut" vicieuze cirkel zitten.
    Ik kan me niet voorstellen dat dat een positief effect op je leven en omgeving heeft.
  • 10 Jul 2019 om 22:40
    • Quote van 10 Jul 2019 om 22:11
      @Mackan
      Altijd maar een grote mond, maar waarom zelf niet zitting nemen als actief lid of bestuurslid bij bijv NieuwNoord.Kan je zelf aan de knoppen meedraaien.
    Oh, dat is nieuw voor me. Ik wist niet dat je alleen een mening mocht hebben wanneer je (bestuurs)lid bent. Waai jij lekker verder met alle winden mee...
  • 10 Jul 2019 om 22:11
    @Mackan
    Altijd maar een grote mond, maar waarom zelf niet zitting nemen als actief lid of bestuurslid bij bijv NieuwNoord.Kan je zelf aan de knoppen meedraaien.
  • 10 Jul 2019 om 22:10
    • Quote van 10 Jul 2019 om 18:17
      Klaar mee en wel elke dag hier druk aan het posten? Dan ben je er niet klaar mee.
    Dat je er even klaar mee bent betekent niet dat je er geen zorgen over hebt en dat maar gewoon negeert.
  • 10 Jul 2019 om 22:08
    • Quote van 10 Jul 2019 om 18:07
      Mensen die hun kaart opzeggen omwille een voorzitter. Man man man. Het is toch ergens de passie die je hebt en de verbintenis die je creëert. Waarom dan niet met zijn allen lekker op de tribune mopperen een biertje drinken en genieten van wat er om het voetbal heen gebeurt. Ik kom al tijden niet meer voor het voetbal, maar voor het uitje zelf. Voetbal is bijzaak maar als we dan weer scoren brandt toch ergens dat heilige vuur weer op van enthousiasme. Zat iedereen er maar zo in
    Ja, dan maakte het helemaal niet uit wie en op wat voor manier mensen hier de club menen te kunnen runnen. Daar komt de club lekker verder mee is wel bewezen. Ik ging naar het voetballen omdat het mijn club was. Omdat ik daar een bepaald gevoel bij had. Het virus. Helaas is dat virus uitgewerkt nadat we allemaal mochten lezen en horen dat de supportersverenigingen achter de in december en januari genomen stappen stonden. De club voelt niet meer als van mij en supportersverenigingen vertegenwoordigen niet meer mijn standpunt. Dan kun je wel even tijdelijk afscheid nemen en hopen dat tijden snel beter worden. Dat de club weer het fatsoen krijgt die ze ooit had.
  • 10 Jul 2019 om 21:00
    • Quote van 10 Jul 2019 om 16:40
      Waarom communiceert de club dat dan niet beter? Hamstra geeft zelf aan dat hij de miljoenen van Vlap weer wil herinvesteren, nadat Pierie al is verkocht en het gat daarmee is gedicht, naast het vertrek van alle grootverdieners. Maar gebruik je de miljoenen van Vlap elders, communiceer dat dan. Zorg voor een realistischer verwachtingspatroon.
    "We hebben mogelijk een extra scheur van 2 miljoen in onze financiële broek en dus maken we pas op de plaats met versterkingen" is geen prettige boodschap als je een hoofdsponsor wilt vangen en seizoenkaarthouders over de streep wilt trekken.
  • 10 Jul 2019 om 19:58
    Dus als het weer succesvol gaat haak je weer aan?
  • 10 Jul 2019 om 18:19
    Dit item gaat toch over Yuki? Wie weet komt hij terug
  • 10 Jul 2019 om 18:17
    Klaar mee en wel elke dag hier druk aan het posten? Dan ben je er niet klaar mee.
  • 10 Jul 2019 om 18:07
    Mensen die hun kaart opzeggen omwille een voorzitter. Man man man. Het is toch ergens de passie die je hebt en de verbintenis die je creëert. Waarom dan niet met zijn allen lekker op de tribune mopperen een biertje drinken en genieten van wat er om het voetbal heen gebeurt. Ik kom al tijden niet meer voor het voetbal, maar voor het uitje zelf. Voetbal is bijzaak maar als we dan weer scoren brandt toch ergens dat heilige vuur weer op van enthousiasme. Zat iedereen er maar zo in
  • 10 Jul 2019 om 18:02
    Als je je seizoenskaart opzegt ben je onderdeel van het probleem (stadionbezetting/inkomsten).

  • 10 Jul 2019 om 17:59
    Mag ik het raar vinden dat jij/jullie al een tijdje geen seizoenskaart hebben en allebei zeggen het niet te missen zich hier nog wel zo druk maken over alles bij de club.
  • 10 Jul 2019 om 16:40
    • Quote van 10 Jul 2019 om 11:01
      Stel je verwachtingen maar bij. De groep die er nu staat zal het moeten doen. Met wat geluk komt er nog wat bij maar er kan gewoon niet veel momenteel.
    Waarom communiceert de club dat dan niet beter? Hamstra geeft zelf aan dat hij de miljoenen van Vlap weer wil herinvesteren, nadat Pierie al is verkocht en het gat daarmee is gedicht, naast het vertrek van alle grootverdieners. Maar gebruik je de miljoenen van Vlap elders, communiceer dat dan. Zorg voor een realistischer verwachtingspatroon.
  • 10 Jul 2019 om 16:22
    Allemaal waar Petter. Maar we kunnen niet meer dan afwachten, toch? Of je bouwt een CV-tje op en je solliciteert naar zijn functie. Of je legt je er bij neer en besluit wel of niet te verlengen op basis van je enthousiasme of het ontbreken ervan. Ingewikkelder is het niet, lijkt me. Ik heb mede omwille van de teloorgang op allerlei gebieden binnen club drie jaar terug mijn seizoenskaart al opgezegd en volg de club van een afstandje. Scheelt een hoop ergernis moet ik zeggen. Wanneer men het spul weer wat op de rit heeft en het echte Heerenveen gevoel weer terug is kom ik wel weer eens kijken. Daarvoor dient Roozemond overigens ook uit functie te zijn. Want die voorwaarde heb ik mezelf ook gesteld.
  • 10 Jul 2019 om 15:06
    Hamstra kan de verwachting en wens wel uitspreken (terecht), maar dat wil niet zeggen dat hij het realiseert.
  • 10 Jul 2019 om 13:33
    Misschien een idee dat de echte die -hard forum leden samen met Gerry gaan winkelen voor wat geschikte spelers voor onze club. De man heeft het zo druk dat ie daar niet alleen aan toekomt. Ps grapje natuurlijk.
  • 10 Jul 2019 om 13:13
    En alles wat er in de krant staat is waar? Ze willen kwaliteit halen met een smalle beurs. Ik moet het allemaal nog maar zien. Reken maar op wat noodverbanden in de vorm van huurspelers eind augustus.
  • 10 Jul 2019 om 13:11
    Die Gerard Nijkamp is daar nu sportdirecteur bij Cincinnati. Heeft eerder Maikel van der Werff van Vitesse deze zomer al transfervrij vastgelegd. Komt ie wellicht weer uit bij een transfervrije Eredivisie-speler dus.
  • 10 Jul 2019 om 11:01
    Stel je verwachtingen maar bij. De groep die er nu staat zal het moeten doen. Met wat geluk komt er nog wat bij maar er kan gewoon niet veel momenteel.
  • 10 Jul 2019 om 09:09
    Leer mijn kinderen altijd dat je jezelf niet moet vergelijken met wat iemand anders krijgt of doet, daar wordt je niet gelukkig van :)
  • 10 Jul 2019 om 08:15
    • Quote van 10 Jul 2019 om 07:33
      Prima toch dat ze het hier melden. Ik vind het wel interessant. Is toch leuk om te weten waar de spelers ,die dit jaar vertrokken zijn, terecht komen.
    Vind ik ook. Zou ook een leuke stap voor Kobayashi zijn. Qua niveau moet hij het daar wel voor elkaar krijgen
  • 10 Jul 2019 om 07:33
    Prima toch dat ze het hier melden. Ik vind het wel interessant. Is toch leuk om te weten waar de spelers ,die dit jaar vertrokken zijn, terecht komen.
  • 9 Jul 2019 om 22:59
    Zolang er geen nieuwe transfers te melden zijn is dit wel beter dan berichten over foppe en cees
  • 9 Jul 2019 om 22:43
    • Quote van 9 Jul 2019 om 21:55
      Gaan we nou alle ex- spelers volgen omdat we zelf geen nieuws hebben bij de club. Het is de hoogste tijd om van de club eens wat relevant transfernieuws te vernemen.
    Ik vind het wel leuk om te lezen hoor, beetje human interest is altijd goed toch? De transferperiode is nog lang open hoor...
  • 9 Jul 2019 om 21:55
    Gaan we nou alle ex- spelers volgen omdat we zelf geen nieuws hebben bij de club. Het is de hoogste tijd om van de club eens wat relevant transfernieuws te vernemen.
zondag 27 oktober 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›