'SC Heerenveen grijpt naast verdediger van FC Den Bosch' (update)

( 55 reacties)
'SC Heerenveen grijpt naast verdediger van FC Den Bosch' (update)

Sam Kersten speelt komend seizoen mogelijk in de Eredivisie bij PEC Zwolle. De Blauwvingers hebben zich bij FC Den Bosch gemeld om de 21-jarige rechtsback over te nemen, meldt De Telegraaf.

Eerder werd de verdediger door de ochtendkrant in verband gebracht met een transfer naar SC Heerenveen, al lijken de Friezen meer interesse te hebben in Feyenoorder Bart Nieuwkoop. Ook Heracles Almelo en het Italiaanse Livorno werden destijds genoemd in verband met Kersten.

Bij PEC Zwolle moet Kersten de opvolger worden van Sepp van den Berg. De 17-jarige verdediger vertrekt voor bijna twee miljoen euro naar Liverpool.

Update: Jeroen Kapteijns weet te melden dat Kersten naar PEC Zwolle verkast. "Verdediger van FC Den Bosch wordt vandaag nog gepresenteerd bij Zwolle en gaat voor drie seizoenen tekenen waaronder een optiejaar", laat de verslaggever van de Telegraaf weten. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Jul 2019 om 01:31
    • Quote van 10 Jul 2019 om 23:03
      Wat al eerder gezegd is; je vist alleen achter 't net als je daadwerkelijk aan het vissen bent.
      Als er geen concrete belangstelling voor Pietje is, en vervolgens gaat Pietje naar Zwolle.. Dan vis je niet achter het net.
      Als er wel concrete belangstelling voor Pietje is, en vervolgens gaat Pietje naar Zwolle omdat de clubs er onderling niet uitkomen..
      Dan vis je naar mij mening ook niet achter het net, dan was de vis gewoon te groot..

      Natuurlijk wil je je selectie zo snel mogelijk op orde hebben, maar dat is slechts een handje vol clubs gegund. Daarnaast kun je na 3 speelronden alsnog één of meerdere (basis)spelers kwijtraken. Dan heb je er ook niet zoveel aan dat je je selectie op 1 juli al aardig compleet had :)
    Gelukkig zullen wij dat laatste probleem minder hebben, want veel interessante spelers die het afgelopen seizoen goed hebben gedaan en mogen hopen op een transfer hebben we inmiddels niet meer ;) Clubs om ons heen zijn inmiddels aardig begonnen aan het versterken van onze selectie. We kunnen er niet omheen dat we nu wel wat beginnen achter te lopen. Maar het zou kunnen dat Hamstra aan het gokken is op de (voor ons) grotere vissen, zoals Ramselaar en Nieuwkoop. Dat zouden voor ons zeer goede versterkingen zijn.
  • 11 Jul 2019 om 01:27
    • Quote van 10 Jul 2019 om 17:04
      Met die redenatie was Thorsby ook een miskoop. Ik vind iemand die bijna 100 wedstrijden heeft gespeeld in drie seizoenen dat je die niet een miskoop kunt noemen. Zie, je kan alles op een bepaalde manier bekijken.
    De verwachtingen zullen wel veel hoger zijn geweest dan wat er uiteindelijk is uitgekomen, denk ik.
  • 11 Jul 2019 om 01:26
    • Quote van 10 Jul 2019 om 17:37
      Zeker had ik graag andere spelers gezien. Maar weet jij waarom een speler wel of niet komt? Of een speler die wij willen ook naar ons wil? Kennen wij voorwaarden van een speler? Zijn (salaris) eisen of de transfersom? Kennen wij de mogelijkheden financieel? Vroeger kwamen spelers graag naar ons. Er waren goede trainers, eindigden gemiddeld bij de eerste 6, betaalden dikkere salarissen, hadden goede trainers en speelde vaak Europees voetbal. Reuze aantrekkelijk. In die tijden was het makkelijker een speler over de streep te trekken dan nu. Nu zijn we een gewoon een club in de marge. Het is soms zo makkelijk oordelen.
    Maar die club in de marge kan wel aan spelers komen die bij de concurrenten van afgelopen seizoen niet tekenen. Schaars, Mihajlovic, Rojas en Rienstra waren voor clubs als Willem II, Heracles, ADO, VVV en Fortuna niet haalbaar, waarbij Rienstra zelfs Willem II heeft afgewezen afgelopen zomer. Hamstra had de mogelijkheden om ze wel te halen. Maar al die eerder genoemde clubs hebben het vrijwel het hele seizoen beter of in ieder geval even goed gedaan. Als er één club was die beter was, maar je bent eigenlijk door meerdere clubs bijgehaald die allemaal een minder budget hebben. Stellen dat Hamstra het ontzettend moeilijk heeft, vind ik ook te ver gaan.
  • 10 Jul 2019 om 23:03
    • Quote van 10 Jul 2019 om 22:45
      Dat klopt al is het voor een trainer wel prettig de selectie vrij snel aardig compleet te hebben. Daarnaast moet je snel zijn bij transfervrije spelers anders gaan ze naar een ander club en en vis je achter het net ( ). Soms is altijd maar wachten en wachten ook niet goed..
    Wat al eerder gezegd is; je vist alleen achter 't net als je daadwerkelijk aan het vissen bent.
    Als er geen concrete belangstelling voor Pietje is, en vervolgens gaat Pietje naar Zwolle.. Dan vis je niet achter het net.
    Als er wel concrete belangstelling voor Pietje is, en vervolgens gaat Pietje naar Zwolle omdat de clubs er onderling niet uitkomen..
    Dan vis je naar mij mening ook niet achter het net, dan was de vis gewoon te groot..

    Natuurlijk wil je je selectie zo snel mogelijk op orde hebben, maar dat is slechts een handje vol clubs gegund. Daarnaast kun je na 3 speelronden alsnog één of meerdere (basis)spelers kwijtraken. Dan heb je er ook niet zoveel aan dat je je selectie op 1 juli al aardig compleet had :)
  • 10 Jul 2019 om 22:45
    • Quote van 10 Jul 2019 om 22:28
      Gelukkig is het niet zo dat je alleen in het begin van de transferperiode goede spelers kunt halen ;)
      Wellicht kun je tegen het eind zelfs nog betere halen!

      Er zijn zat goede spelers die nog ff de kat uit de boom kijken voordat ze een keuze maken; je kunt een speler of club moeilijk dwingen. En met bakken geld smijten om ze sneller te laten tekenen is ook geen optie.
    Dat klopt al is het voor een trainer wel prettig de selectie vrij snel aardig compleet te hebben. Daarnaast moet je snel zijn bij transfervrije spelers anders gaan ze naar een ander club en en vis je achter het net ( ). Soms is altijd maar wachten en wachten ook niet goed..
  • 10 Jul 2019 om 22:43
    Kersten is een centrale verdediger en Nieuwkoop een rechtsback...voor de rechtsback positie heeft Zwolle Van Wermeskerken transfervrij binnengehaald...

  • 10 Jul 2019 om 22:33
    • Quote van 10 Jul 2019 om 21:22
      Iemand nog nieuws over Ramselaar? Was toch gespot in Heerenveen dit weekend?
    Broodje aap? Ramselaar is al sinds vorige week maandag 1 juli op trainingskamp in Verbier, Zwitserland. De enige die niet mee reisde waren de geblesseerden Lozano, Unnerstal, Thomas en Yanick van Osch.... Maar het is altijd leuk dat er mensen in trappen wanneer je zegt iemand gespot te hebben ;-)
  • 10 Jul 2019 om 22:28
    • Quote van 10 Jul 2019 om 22:15
      Schandelijk is ook weer wat overdreven hoor...we vissen gewoon elke keer achter het net, das wel duidelijk. Van slechts 2 nieuwe spelers na weken voorbereiding en 10 vertrekkende spelers mag toch wel iets meer verwacht worden. De seizoenskaartverkoop verloopt gelukkig fantastisch, al weer 2000 kaarten minder dan vorig seizoen. Nee laten we vooral niet tijdig goede spelers halen en supporters weer wat vertrouwen geven...
    Gelukkig is het niet zo dat je alleen in het begin van de transferperiode goede spelers kunt halen ;)
    Wellicht kun je tegen het eind zelfs nog betere halen!

    Er zijn zat goede spelers die nog ff de kat uit de boom kijken voordat ze een keuze maken; je kunt een speler of club moeilijk dwingen. En met bakken geld smijten om ze sneller te laten tekenen is ook geen optie.
  • 10 Jul 2019 om 22:20
    • Quote van 10 Jul 2019 om 22:09
      Waar haal je dat vandaan?
    Werd hier afgelopen weekend paar keer gezegd. Of het waar is? Geen idee...
  • 10 Jul 2019 om 22:15
    • Quote van 10 Jul 2019 om 18:20
      Vind de sensatieposts van FeanOnline ook schandelijk overigens."Heerenveen grijpt naast ....""Heerenveen grijpt naast ...."
      Allemaal sensatie, logisch dat 90% van de reageerders hier tegen Hamstra is.FeanOnline heeft niet door dat ze met hun sensatienieuws de club schaden, zo genoemde supporters platform.Alles voor de kliks en sensatie.
      Een titel als "Heerenveen-doelwit vertrekt naar ..." is voldoende.
    Schandelijk is ook weer wat overdreven hoor...we vissen gewoon elke keer achter het net, das wel duidelijk. Van slechts 2 nieuwe spelers na weken voorbereiding en 10 vertrekkende spelers mag toch wel iets meer verwacht worden. De seizoenskaartverkoop verloopt gelukkig fantastisch, al weer 2000 kaarten minder dan vorig seizoen. Nee laten we vooral niet tijdig goede spelers halen en supporters weer wat vertrouwen geven...
  • 10 Jul 2019 om 22:09
    • Quote van 10 Jul 2019 om 21:22
      Iemand nog nieuws over Ramselaar? Was toch gespot in Heerenveen dit weekend?
    Waar haal je dat vandaan?
  • 10 Jul 2019 om 22:09
    • Quote van 10 Jul 2019 om 16:09
      Jij doet voorkomen nu dat jouw kijk op alle aangetrokken spelers een feit is. De jonge spelers Floranus en Kongolo na één seizoen al als miskoop bestempelen vind ik weer wat snel. Kobayashi die 98 wedstrijden heeft gespeeld (competitie en beker) bestempelen als miskoop vind ik gek. Je kan hem goed of niet goed vinden dat is een andere discussie. Het huren van Martin Hansen vond ik geen slechte huur. Wat was daar slecht aan? Hahn was geblesseerd, dus er moest sowieso een keeper bij. Zo heeft Schaars maar ongeveer de helft van de wedstrijden gespeeld die hij had kunnen spelen. Was een speler die jaarlijks veel geblesseerd was voordat hij naar Heerenveen kwam. Voor een dure spelers qua salaris was hij een dure gok en zou je hem ook een miskoop kunnen noemen. Het is maar net hoe je alles wilt bekijken.
    Het blijft subjectief inderdaad maar dat is het leuke toch van een forum, je mening geven en er over discusseren.Tot nu toe zijn Floranus en Kongola erg tegen gevallen, die conclusie kunnen we wel trekken toch? En de voortekenen zijn dat dit niet snel zal veranderen. Dit geldt ook voor Mihaljovic. Samen hebben ze toch een kleine 3 miljoen gekost. Daarover mag je best kritisch zijn lijkt me. Mee eens dat Schaars een risico was i.v.m. zijn blessuregevoeligheid en behalve zijn ijzersterke eerste seizoenshelft is het er door blessures daarna er niet echt meer uitgekomen. Een Rienstra vind ik dan weer heel matig, heeft nog niet gebracht wat hij zou moeten brengen. Het zelfde geldt ook wel wat voor Woudenberg. Lucas is een hele tijd dolende geweest, de laatste tijd speelt hij weer aardig maar altijd met de rem erop lijkt het. In Warner Hahn heb ik dan wel meer vertrouwen al heeft die het ook nog niet vaak genoeg laten zien. Dit zal ook te maken hebben met de zeer matige defensie voor he. Voor mij is Hoegh niet slecht maar ook niet echt een sterke meedogenloze verdediger, vrij slappe ideale schoonzoon. Voor hem is ook weinig belangstelling, dat zegt ook wel iets. Martin Hansen vond ik daarentegen heel prima! Zou zie je ieder heeft zijn eigen mening. Ben het verder wel aardig met Bouma eens. Alle clubs om ons heen hebben al vele nieuwe spelers gehaald, zie een Emmen, PEC Zwolle, FC Groningen...wij blijven achter. Ik mis daadkrachtigheid, snel handelen. Elk seizoen duurt het weer eeuwen tot er een nieuwe speler bijkomt.
  • 10 Jul 2019 om 21:53
    Nieuwkoop en Ramselaar zouden zeker een kwaliteitsimpuls geven. De berichten over de interesse van Feyenoord in Klaiber en het wegvallen van Nieuwkoop vandaag zouden wel eens kunnen betekenen dat er een transfer aan zit te komen..
  • 10 Jul 2019 om 21:47
    • Quote van 10 Jul 2019 om 21:35
      Nieuwkoop en Ramselaar zie ik graag komen, maar denk niet dat Ramselaar voor Heerenveen zal kiezen en is hij betaalbaar? Het is nu wel erg rustig, hopelijk deze week bericht, dat er meteen 3 a 4 spelers worden gepresenteerd. Wordt nu wel eens tijd, toch?
    Zou zeer welkom zijn. Ben benieuwd, verwacht snel vuurwerk in de vorm van versterkingen.
  • 10 Jul 2019 om 21:35
    • Quote van 10 Jul 2019 om 21:22
      Iemand nog nieuws over Ramselaar? Was toch gespot in Heerenveen dit weekend?
    Nieuwkoop en Ramselaar zie ik graag komen, maar denk niet dat Ramselaar voor Heerenveen zal kiezen en is hij betaalbaar? Het is nu wel erg rustig, hopelijk deze week bericht, dat er meteen 3 a 4 spelers worden gepresenteerd. Wordt nu wel eens tijd, toch?
  • 10 Jul 2019 om 21:22
    Iemand nog nieuws over Ramselaar? Was toch gespot in Heerenveen dit weekend?
  • 10 Jul 2019 om 20:55
    "Kersten gaat naar PEC" was beter geweest ja. Dekt de bekende feiten beter.
  • 10 Jul 2019 om 19:29
    • Quote van 10 Jul 2019 om 18:20
      Vind de sensatieposts van FeanOnline ook schandelijk overigens."Heerenveen grijpt naast ....""Heerenveen grijpt naast ...."
      Allemaal sensatie, logisch dat 90% van de reageerders hier tegen Hamstra is.FeanOnline heeft niet door dat ze met hun sensatienieuws de club schaden, zo genoemde supporters platform.Alles voor de kliks en sensatie.
      Een titel als "Heerenveen-doelwit vertrekt naar ..." is voldoende.
    Eens!
  • 10 Jul 2019 om 19:24
    • Quote van 10 Jul 2019 om 19:24
      Mits men het eens wordt over de voorwaarden. Nou gingen de onderhandelingen de laatste jaren tussen beide partijen makkelijk en kwamen veel spelers van Feyenoord hiernaartoe en andersom. Echter zit er nu wel een nieuwe technisch directeur dus even afwachten. En de vraag is of Nieuwkoop zelf wil.
    Excuses de reactie was voor ristretto bedoeld .
  • 10 Jul 2019 om 19:24
    • Quote van 10 Jul 2019 om 19:05
      Dank voor je reactie. Ik heb enkel geprobeerd de aankopen te objectiveren op en te voorzien van een persoonlijke inschatting op goed of slecht. Het is een feit dat van de 28 gekochte spelers door Hamstra slechts 1 goed geld heeft opgebracht. Hij heeft daarnaast met name jeugdspelers en reeds aanwezige spelers goed verkocht.
    Mits men het eens wordt over de voorwaarden. Nou gingen de onderhandelingen de laatste jaren tussen beide partijen makkelijk en kwamen veel spelers van Feyenoord hiernaartoe en andersom. Echter zit er nu wel een nieuwe technisch directeur dus even afwachten. En de vraag is of Nieuwkoop zelf wil.
  • 10 Jul 2019 om 19:05
    • Quote van 10 Jul 2019 om 17:37
      Zeker had ik graag andere spelers gezien. Maar weet jij waarom een speler wel of niet komt? Of een speler die wij willen ook naar ons wil? Kennen wij voorwaarden van een speler? Zijn (salaris) eisen of de transfersom? Kennen wij de mogelijkheden financieel? Vroeger kwamen spelers graag naar ons. Er waren goede trainers, eindigden gemiddeld bij de eerste 6, betaalden dikkere salarissen, hadden goede trainers en speelde vaak Europees voetbal. Reuze aantrekkelijk. In die tijden was het makkelijker een speler over de streep te trekken dan nu. Nu zijn we een gewoon een club in de marge. Het is soms zo makkelijk oordelen.
    Dank voor je reactie. Ik heb enkel geprobeerd de aankopen te objectiveren op en te voorzien van een persoonlijke inschatting op goed of slecht. Het is een feit dat van de 28 gekochte spelers door Hamstra slechts 1 goed geld heeft opgebracht. Hij heeft daarnaast met name jeugdspelers en reeds aanwezige spelers goed verkocht.
  • 10 Jul 2019 om 18:35
    Eens, verkeerde kop heeft dit artikel. Feitelijk ook onjuist aangezien men voor Bart Nieuwkoop in de markt is. Stam wil hem eerst even aan het werk zien en dan beslissen of hij erbij moet blijven of weg mag. In dat laatste geval komt hij dus hier.

  • 10 Jul 2019 om 18:20
    Vind de sensatieposts van FeanOnline ook schandelijk overigens."Heerenveen grijpt naast ....""Heerenveen grijpt naast ...."
    Allemaal sensatie, logisch dat 90% van de reageerders hier tegen Hamstra is.FeanOnline heeft niet door dat ze met hun sensatienieuws de club schaden, zo genoemde supporters platform.Alles voor de kliks en sensatie.
    Een titel als "Heerenveen-doelwit vertrekt naar ..." is voldoende.
  • 10 Jul 2019 om 17:37
    • Quote van 10 Jul 2019 om 17:28
      Zekers. Daarom pak ik ook 30 spelers aangekocht in drie jaar. Als je dat overziet, houdt het niet over. Daar ben je het niet mee oneens toch?
    Zeker had ik graag andere spelers gezien. Maar weet jij waarom een speler wel of niet komt? Of een speler die wij willen ook naar ons wil? Kennen wij voorwaarden van een speler? Zijn (salaris) eisen of de transfersom? Kennen wij de mogelijkheden financieel? Vroeger kwamen spelers graag naar ons. Er waren goede trainers, eindigden gemiddeld bij de eerste 6, betaalden dikkere salarissen, hadden goede trainers en speelde vaak Europees voetbal. Reuze aantrekkelijk. In die tijden was het makkelijker een speler over de streep te trekken dan nu. Nu zijn we een gewoon een club in de marge. Het is soms zo makkelijk oordelen.
  • 10 Jul 2019 om 17:30
    Ik snap sommige mensen hier af en toe niet.Schreeuwen op spelers, maar moeten we net als grunn van Hintum en Benschop aantrekken?
  • 10 Jul 2019 om 17:28
    • Quote van 10 Jul 2019 om 17:04
      Met die redenatie was Thorsby ook een miskoop. Ik vind iemand die bijna 100 wedstrijden heeft gespeeld in drie seizoenen dat je die niet een miskoop kunt noemen. Zie, je kan alles op een bepaalde manier bekijken.
    Zekers. Daarom pak ik ook 30 spelers aangekocht in drie jaar. Als je dat overziet, houdt het niet over. Daar ben je het niet mee oneens toch?
  • 10 Jul 2019 om 17:10
    • Quote van 10 Jul 2019 om 16:32
      Wel.
    Als je dat wilt geloven, prima. Ik weet wel zeker dat het niet zo is.
  • 10 Jul 2019 om 17:04
    • Quote van 10 Jul 2019 om 16:32
      Wel.
    Nietus :-)
  • 10 Jul 2019 om 17:04
    • Quote van 10 Jul 2019 om 16:35
      Als koby echt zo goed was was hij al verkocht en zat hij niet op de bank en liep hij niet gratis de deur uit
    Met die redenatie was Thorsby ook een miskoop. Ik vind iemand die bijna 100 wedstrijden heeft gespeeld in drie seizoenen dat je die niet een miskoop kunt noemen. Zie, je kan alles op een bepaalde manier bekijken.
  • 10 Jul 2019 om 16:35
    • Quote van 10 Jul 2019 om 16:09
      Jij doet voorkomen nu dat jouw kijk op alle aangetrokken spelers een feit is. De jonge spelers Floranus en Kongolo na één seizoen al als miskoop bestempelen vind ik weer wat snel. Kobayashi die 98 wedstrijden heeft gespeeld (competitie en beker) bestempelen als miskoop vind ik gek. Je kan hem goed of niet goed vinden dat is een andere discussie. Het huren van Martin Hansen vond ik geen slechte huur. Wat was daar slecht aan? Hahn was geblesseerd, dus er moest sowieso een keeper bij. Zo heeft Schaars maar ongeveer de helft van de wedstrijden gespeeld die hij had kunnen spelen. Was een speler die jaarlijks veel geblesseerd was voordat hij naar Heerenveen kwam. Voor een dure spelers qua salaris was hij een dure gok en zou je hem ook een miskoop kunnen noemen. Het is maar net hoe je alles wilt bekijken.
    Als koby echt zo goed was was hij al verkocht en zat hij niet op de bank en liep hij niet gratis de deur uit
  • 10 Jul 2019 om 16:34
    Second zal het wel weten. Niet dus. Prima. Er zijn meer backs te vinden.
  • 10 Jul 2019 om 16:32
    • Quote van 10 Jul 2019 om 14:44
      Nooit interesse voor geweest.
    Wel.
  • 10 Jul 2019 om 16:31
    • Quote van 10 Jul 2019 om 14:33
      Er is in de media nergens geschreven dat H'veen concrete interesse in deze jongen had, dus het blijft bij speculeren. Ik kan me voorstellen dat Hamstra al met Nieuwkoop heeft gesproken en hem duidelijk gemaakt dat hij de eerste keus is. PEC is afgehaakt en Feyenoord zal hem met een aflopend contract in 2020 ook willen verkopen of verlengen. Niuewkoop is 23 jaar en zal ook speeltijd willen en H'veen lijkt me mooie stap - net zoals oud-ploeggenoten Warner Hahn en Lucas Woudenberg dat ook in vergelijkbare situaties deden.
    Intern was er zeker concrete interesse in Kersten los van Nieuwkoop. Jammer die besluitloosheid.
  • 10 Jul 2019 om 16:09
    • Quote van 10 Jul 2019 om 15:37
      Als je de discussie rond bulthuis weghaalt dan is de score nog steeds niet best toch?
    Jij doet voorkomen nu dat jouw kijk op alle aangetrokken spelers een feit is. De jonge spelers Floranus en Kongolo na één seizoen al als miskoop bestempelen vind ik weer wat snel. Kobayashi die 98 wedstrijden heeft gespeeld (competitie en beker) bestempelen als miskoop vind ik gek. Je kan hem goed of niet goed vinden dat is een andere discussie. Het huren van Martin Hansen vond ik geen slechte huur. Wat was daar slecht aan? Hahn was geblesseerd, dus er moest sowieso een keeper bij. Zo heeft Schaars maar ongeveer de helft van de wedstrijden gespeeld die hij had kunnen spelen. Was een speler die jaarlijks veel geblesseerd was voordat hij naar Heerenveen kwam. Voor een dure spelers qua salaris was hij een dure gok en zou je hem ook een miskoop kunnen noemen. Het is maar net hoe je alles wilt bekijken.
  • 10 Jul 2019 om 16:08
    • Quote van 10 Jul 2019 om 15:37
      Als je de discussie rond bulthuis weghaalt dan is de score nog steeds niet best toch?
    Spelers verkopen is ook een kunst.
    Bepaalde spelers na 1 seizoen een miskoop noemen vind ik voorbarig; bijvoorbeeld een Woudenberg is sterk terug gekomen. Kongolo, bijvoorbeeld, heeft nog nauwelijks een kans gehad.
    Naar mij mening kun je pas van een miskoop spreken als een speler met verlies verkocht wordt en hij nauwelijks of continue slecht gespeeld heeft.
    Zolang de door Hamstra gehaalde spelers er nog zijn en kans maken om zich komend seizoen te bewijzen kun je er nog weinig over zeggen.
    In theorie kan Mihajlovic zich in de eerste competitie helft zo in de kijker spelen dat er een club met 4 miljoen over de brug komt; is ie dan nog steeds een miskoop?
    Of stel dat Pierie bij Ajax in z'n eerste jaar nauwelijks aan spelen toe komt, is hij dan ook een miskoop?
  • 10 Jul 2019 om 15:37
    • Quote van 10 Jul 2019 om 14:42
      Toevallig onlangs naar het zelfde gekeken, maar andere conclussie getrokken. Als je bv bulthuis pakt. Gratis binnengekomen, maar wel verkocht. Je kan hem categoriseren als miskoop maar uiteindelijk heeft Hamstra wel een transfervrije kansje opgepikt en met winst verkocht. Daarnaast was volgens mij een selectie van 30 spelers al teruggedraaid naar 25 spelers. Waarbij de jeugd de kans moet krijgen. Hamstra is zuinig met uitgaven en weet veel te halen, zie Vlap. En zodoende is hij mij inziens de juiste man op de juiste plek.
    Als je de discussie rond bulthuis weghaalt dan is de score nog steeds niet best toch?
  • 10 Jul 2019 om 15:09
    • Quote van 10 Jul 2019 om 14:59
      Iedere speler kost salaris. Ook pierie vlap etc. Als we zo gaan rekenen. Kunnen we ook alle kosten van de jeugdopleidingen het salaris aftrekken van het transferbedrag van vlap en pierie.
    Hee hoo. Jij doet voorkomen alsof er winst gemaakt is op Bulthuis en Hamstra goede zaken heeft gedaan.
  • 10 Jul 2019 om 14:59
    • Quote van 10 Jul 2019 om 14:54
      Volgens mij heeft Bulthuis gewoon een kleine drie ton gekost en salariskosten.
    Iedere speler kost salaris. Ook pierie vlap etc. Als we zo gaan rekenen. Kunnen we ook alle kosten van de jeugdopleidingen het salaris aftrekken van het transferbedrag van vlap en pierie.
  • 10 Jul 2019 om 14:54
    • Quote van 10 Jul 2019 om 14:42
      Toevallig onlangs naar het zelfde gekeken, maar andere conclussie getrokken. Als je bv bulthuis pakt. Gratis binnengekomen, maar wel verkocht. Je kan hem categoriseren als miskoop maar uiteindelijk heeft Hamstra wel een transfervrije kansje opgepikt en met winst verkocht. Daarnaast was volgens mij een selectie van 30 spelers al teruggedraaid naar 25 spelers. Waarbij de jeugd de kans moet krijgen. Hamstra is zuinig met uitgaven en weet veel te halen, zie Vlap. En zodoende is hij mij inziens de juiste man op de juiste plek.
    Volgens mij heeft Bulthuis gewoon een kleine drie ton gekost en salariskosten.
  • 10 Jul 2019 om 14:44
    Nooit interesse voor geweest.
  • 10 Jul 2019 om 14:42
    Toevallig onlangs naar het zelfde gekeken, maar andere conclussie getrokken. Als je bv bulthuis pakt. Gratis binnengekomen, maar wel verkocht. Je kan hem categoriseren als miskoop maar uiteindelijk heeft Hamstra wel een transfervrije kansje opgepikt en met winst verkocht. Daarnaast was volgens mij een selectie van 30 spelers al teruggedraaid naar 25 spelers. Waarbij de jeugd de kans moet krijgen. Hamstra is zuinig met uitgaven en weet veel te halen, zie Vlap. En zodoende is hij mij inziens de juiste man op de juiste plek.
  • 10 Jul 2019 om 14:33
    Er is in de media nergens geschreven dat H'veen concrete interesse in deze jongen had, dus het blijft bij speculeren. Ik kan me voorstellen dat Hamstra al met Nieuwkoop heeft gesproken en hem duidelijk gemaakt dat hij de eerste keus is. PEC is afgehaakt en Feyenoord zal hem met een aflopend contract in 2020 ook willen verkopen of verlengen. Niuewkoop is 23 jaar en zal ook speeltijd willen en H'veen lijkt me mooie stap - net zoals oud-ploeggenoten Warner Hahn en Lucas Woudenberg dat ook in vergelijkbare situaties deden.
  • 10 Jul 2019 om 14:25
    Ik heb de aankopen vanaf 2016/2017 tot nu op een rij gezet met mijn interpretatie van slechte/goede aankoop.Wat opvalt: Hamstra blinkt niet uit in het snel op orde hebben van de selectie en op bijna 30 aankopen/gehuurde spelers is de balans vrij negatief. In 2017/2018 is er voor 14,2 miljoen verkocht, in 2018/2019 voor ruim 10,15 miljoen en 2019/2020 voor ruim 13 miljoen. Vlap en Pierie waren eigen jeugd en Zeneli was al gekocht voordat Hamstra er was. in 17/18 verkochten we St Juste en van Aken (wederom eigen jeugd) en Larsson voor 4 miljoen, die was er ook al voordat Hamstra er was. Dat betekent dat de enige echte topaankoop van Hamstra Denzel Dumfries is geweest.

    1. Faik (geen oordeel)

    2.
    Odgaard (geen oordeel)

    3.
    Rodney
    Kongolo (miskoop)

    4.
    Sherel
    Floranus (miskoop)

    5.
    Andreas
    Skovgaard (geen oordeel)

    6.
    Filip
    Bednarek (geen oordeel)

    7.
    Sam
    Lammers (goede huur)

    8.
    Ibrahim
    Dresevic (geen oordeel)

    9. Mitchell
    van Bergen (goede aankoop)

    10. Nemanja
    Mihajlovic (miskoop)

    11. Ben
    Rienstra (goede aankoop)

    12. Denzel
    Dumfries (goede aankoop)

    13. Lucas
    Woudenberg (goede aankoop)

    14.
    Warner
    Hahn (miskoop)

    15.
    Dave
    Bulthuis (miskoop)

    16.
    Daniel
    Höegh (goede aankoop)

    17.
    Marco
    Rojas (miskoop)

    18.
    Nicolai
    Naess (miskoop)

    19. Martin
    Hansen (slechte huur)

    20.
    Yuki Kobayashi J (slechte aankoop)

    21.
    Reza
    Ghoochannejhad (goede aankoop)

    22. Wouter
    van der Steen (goede aankoop)

    23. Jordy
    Bruijn (goede aankoop)

    24. Stijn
    Schaars (goede aankoop)

    25. Martin
    Ödegaard (goede huur)

    26. Wout
    Faes (slechte huur)

    27.
    Shay
    Facey (slechte huur)

    28.
    Luka Zahovic (miskoop)
  • 10 Jul 2019 om 14:25
    • Quote van 10 Jul 2019 om 14:15
      Ze vissen weer achter t net??? Weet jij het dat heerenveen serieus achter deze verdediger heeft aangezeten? Had deze jongen wel naar heerenveen gewild? Er zijn altijd meerdere partijen!
    Staat hierboven wel vermeld dat ze er naast grijpen. Wat dat betreft snap ik de reacties wel. Ik denk zelf ook dat Hamstra op Nieuwkoop wedt.
  • 10 Jul 2019 om 14:20
    • Quote van 10 Jul 2019 om 14:15
      Ze vissen weer achter t net??? Weet jij het dat heerenveen serieus achter deze verdediger heeft aangezeten? Had deze jongen wel naar heerenveen gewild? Er zijn altijd meerdere partijen!
    Schijnbaar hadden we alles en iedereen moeten halen die naar directe concurrenten van ons zijn gegaan. Zou een dure bedoeling worden. Natuurlijk mag Hamstra van mij ook daadkrachtiger worden en ik snap de ergernissen maar omdat bij elke speler te roepen die naar Pec, Groningen etc. gaat hoeft nou ook weer niet wat mij betreft.
  • 10 Jul 2019 om 14:15
    • Quote van 10 Jul 2019 om 12:53
      Laat ik het ook maar eens zeggen, we vissen achter het net. Of komt Nieuwkoop gewoon over een paar weken.
    Ze vissen weer achter t net??? Weet jij het dat heerenveen serieus achter deze verdediger heeft aangezeten? Had deze jongen wel naar heerenveen gewild? Er zijn altijd meerdere partijen!
  • 10 Jul 2019 om 14:07
    • Quote van 10 Jul 2019 om 12:59
      Nee. Dat ben je niet. Hamstra heeft heeft geen gelukkige hand gehad in de binnenkomende transfers tot dusverre, een magere enkeling daargelaten. Maar dat gegeven was vorig jaar al duidelijk. Het blijft aanmodderen zo.
    Gerry moet dan misschien van hand veranderen, gniffel gniffel.
  • 10 Jul 2019 om 13:25
    Als ze deze jongen die ze al langer scouten denk ik, echt wouden hebben dan hadden ze hem toch wel gehaald toch? Of richt Gerry zich volledig op die Nieuwkoop van Feyenoord. Dat kan, maar je moet nooit op 1 paard wedden, vraag Cees maar.
  • 10 Jul 2019 om 12:59
    Nee. Dat ben je niet. Hamstra heeft heeft geen gelukkige hand gehad in de binnenkomende transfers tot dusverre, een magere enkeling daargelaten. Maar dat gegeven was vorig jaar al duidelijk. Het blijft aanmodderen zo.
  • 10 Jul 2019 om 12:54
    • Quote van 27 Jun 2019 om 20:46
      Ik dacht dat deze jongen een centrum verdediger is en geen rechtsback. Zou Dresevic of Akuyobi geen rechtsback kunnen spelen? Ik denk dat ze het beter doen dan Hornkamp.
    Klopt, want Hornkamp zal ook niet meer op rechtsback spelen. Ik zie Bart Nieuwkoop graag komen. Ben benieuwd of ons Gerry nog wat versterkingen zal halen, de meeste spelers die zijn aangekocht door zijn voorgangers zijn vertrokken. Floranus blijkt ook alweer een miskoop te zijn, dit is alweer de zoveelste. En wanneer nemen wij eens afscheid van Nemanja? Deze voorbereiding weer even opgelet, maar gaat hem ook niet worden. Als je de transfers van de afgelopen 3 jaar erbij pakt, dan mag er toch wel gezegd worden, dat Gerry behoorlijk heeft gefaald? Of ben ik nou echt de enige die dit vindt? Puur kijkend naar de spelers die gehaald zijn.
  • 10 Jul 2019 om 12:54
    Ze moeten bij Heerenveen wat sneller toe happen straks competitie al bezig en elftal nog niet rond elke keer komen ze te laat.lees steeds stukjes over oud spelers van Heerenveen maar ik wil wel een keer wat nieuws horen.
  • 10 Jul 2019 om 12:53
    Laat ik het ook maar eens zeggen, we vissen achter het net. Of komt Nieuwkoop gewoon over een paar weken.
  • 10 Jul 2019 om 12:52
    Ze ze zijn weer te afwachtend en de concurrentie gaat er mee vandoor.
  • 27 Jun 2019 om 20:46
    Ik dacht dat deze jongen een centrum verdediger is en geen rechtsback. Zou Dresevic of Akuyobi geen rechtsback kunnen spelen? Ik denk dat ze het beter doen dan Hornkamp.
  • 27 Jun 2019 om 10:31
    Haha wat een prestatie! 17 jaar niet oud genoeg om een biertje te mogen drinken. Maar wel voor 2 miljoen verkocht worden door zijn voetbalkwaliteiten! Ook nog eens bij een grote club als Liverpool. Netjes haha deed het ‘m niet na
zondag 27 oktober 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›