Van Bergen hoopt op 'Messi-rol': ''Dat zou wel eens lekker zijn'' Van Bergen slaat Oranje onder 20 af: ''Nu wil ik dat even niet'' SC Heerenveen heeft vertrouwen in Van Hau: ''Heeft tijd nodig'' Kritiek op Odgaard: ''Anders wachten we tot die nieuwe spits komt'' ''Dat komt Odgaard soms in aanvallend opzicht wel eens te kort''

Hamstra heeft geduld: ''De goeien laten zich niet altijd vangen''

( 10 reacties)
Hamstra heeft geduld: ''De goeien laten zich niet altijd vangen''

Met Jens Odgaard en Hicham Faik heeft SC Heerenveen de eerste twee aanwinsten voor het nieuwe seizoen binnen. Technisch manager Gerry Hamstra is daarnaast druk zoekende naar versterkingen in vrijwel alle linies.

Met het vertrek van Doke Schmidt en het tegenvallende debuutseizoen van Sherel Floranus is er bijvoorbeeld behoefte aan een rechtsback, waarvoor Bart Nieuwkoop (23) een kandidaat zou zijn. Feyenoord-trainer Jaap Stam wil hem echter eerst nog zelf aan het werk zien in de voorbereiding.

Hamstra weet dat sommige transfers nu eenmaal wat langer op zich laten wachten. "Er zijn clubs die eerst twee weken willen trainen en kijken wat er gebeurt. De goeien laten zich niet altijd vangen", vertelt de technisch manager in gesprek met de het Friesch Dagblad.

Omgekeerd geldt hetzelfde voor Michel Vlap, voor wie veel belangstelling is na een topseizoen met zestien goals. "Als hij blijft, dan hebben we een goede speler, die er komend seizoen vijftien inlegt. Een key player die belangrijk is voor het team. Als hij vertrekt, dan kunnen we nog wel wat op de transfermarkt."

"Maar als Vlap blijft, dan gaat het budget wat naar beneden en moet je iets geduldiger zijn", besluit Hamstra.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Jun 2019 om 01:10
    • Quote van 23 Jun 2019 om 20:29
      Ja Nenamja was er kon je zien op eerste training.. als ÉCHTE fan ben je er...
    Dikke bullshit natuurlijk. Als alle echte fans bij de 1e training waren dan zie ik het somber in... Mensen kunnen verhinderd zijn om verschillende redenen of wonen simpelweg te ver weg. Maar wat maakt iemand een echte fan? Ik geloof in de basis dat je om de club geeft, mee leeft, nieuws volgt, zoveel mogelijk wedstrijden en/of trainingen bezoekt/bekijkt. Dat iemand 5 en iemand anders 30 wedstrijden mee pakt maakt diegene met 5 bezochte wedstrijden niet minder (echte fan).
  • 23 Jun 2019 om 22:42
    • Quote van 23 Jun 2019 om 21:26
      ik vind het geen sterk verhaal van Hamstra. Toch alvast maar weer voorsorteren op het feit dat er pas op het laatste moment een paar B versterkingen komen. Man als je goed had gescout was je nu al verder geweest. Kom op, we weten allang dat er veel spelers gingen vertrekken. Duidelijk ook dat er heel weinig budget is. En ook geen idee hoever het nu staat met de verkoop van de seizoenskaarten. Volgens mij de 9000 nog niet aangetikt.
    Jouw verhaal is zo mogelijk nog zwakker. Welk deel snap je niet? Is de conclusie dat er bij het aanblijven van Vlap minder te besteden is dan bij een vertrek, terwijl het aanblijven wel een kwaliteitsimpuls is, nou echt zo moeilijk te begrijpen?
  • 23 Jun 2019 om 22:13
    Hamstra krijgt hier altijd veel kritiek. Dat verdient hij niet. Over het algemeen levert hij prima werk. Missers en goeie spelers gehaald. Zo is het nu eenmaal. Ook nu heb ik weer veel vertrouwen in hem. Bovendien is hij zo langzamerhand een stabiliserende factor binnen de organisatie. En dat is niet onbelangrijk.
  • 23 Jun 2019 om 21:31
    • Quote van 23 Jun 2019 om 21:26
      ik vind het geen sterk verhaal van Hamstra. Toch alvast maar weer voorsorteren op het feit dat er pas op het laatste moment een paar B versterkingen komen. Man als je goed had gescout was je nu al verder geweest. Kom op, we weten allang dat er veel spelers gingen vertrekken. Duidelijk ook dat er heel weinig budget is. En ook geen idee hoever het nu staat met de verkoop van de seizoenskaarten. Volgens mij de 9000 nog niet aangetikt.
    Hoezo verklaar je nader , ik wil graag van je weten wat je precies bedoeld . Goed gescout wat bedoel je daar mee , als de alternatieven financieel niet haalbaar zijn en nieuwkoop bv wel maar feyenoord(stam) wil hem eerst nog testen . Stel je haalt de 2de keus na nieuwkoop en dan besluit feyenoord hij mag gaan dan wordt Hamstra weer voor van alles uitgemaakt en had ie moeten wachten . Hoe weet jij bv of er niet al andere spelers benaderd zijn die niet willen of te duur zijn etc etc Weet jij het budget waar Hamstra mee moet werken? Gevalletje beste schippers staan op de wal , of Heerenveen heeft 16 000 Td;s en iedereen weet het beter ??? Als je sommige hier moet geloven is het net als bij de Jumbo boodschappen doen alles is te krijgen en te halen
  • 23 Jun 2019 om 21:26
    ik vind het geen sterk verhaal van Hamstra. Toch alvast maar weer voorsorteren op het feit dat er pas op het laatste moment een paar B versterkingen komen. Man als je goed had gescout was je nu al verder geweest. Kom op, we weten allang dat er veel spelers gingen vertrekken. Duidelijk ook dat er heel weinig budget is. En ook geen idee hoever het nu staat met de verkoop van de seizoenskaarten. Volgens mij de 9000 nog niet aangetikt.
  • 23 Jun 2019 om 20:43
    Ik moest werken dus was er niet, ben ik nou geen ECHTE fan?
  • 23 Jun 2019 om 20:41
    • Quote van 23 Jun 2019 om 20:29
      Ja Nenamja was er kon je zien op eerste training.. als ÉCHTE fan ben je er...
    Tenzij je niet in de mogelijkheid was. Dus een onjuiste constatering..
  • 23 Jun 2019 om 20:29
    Ja Nenamja was er kon je zien op eerste training.. als ÉCHTE fan ben je er...
  • 23 Jun 2019 om 19:39
    • Quote van 23 Jun 2019 om 19:37
      Is er iemand die Mihaylovic heeft zien trainen in Langezwaag?
    Jep die trainde gewoon mee. Uiteraard in laag tempo, dus het was hem echt ;)
  • 23 Jun 2019 om 19:37
    Is er iemand die Mihaylovic heeft zien trainen in Langezwaag?
zondag 24 november 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›