Hamstra zoekt routinier: ''Dat kan wel echt iets toevoegen''

( 16 reacties)
Hamstra zoekt routinier: ''Dat kan wel echt iets toevoegen''

Gerry Hamstra is technisch manager bij SC Heerenveen en hij heeft de loodzware taak om een sterke selectie neer te zetten, zonder flink te investeren. Hij hoopt op een echte routinier.

Stijn Schaars was de afgelopen drie seizoen de ervaren speler binnen de selectie, maar hij heeft een punt achter zijn loopbaan gezet. Dat betekent dat er niet een speler in de selectie zit die ouder is dan dertig. ''We hebben veel spelers tussen de 25 en 30 jaar en ook genoeg talentvolle jongens, maar geen echte routinier. Dat kan wel echt iets toevoegen, daar is Stijn natuurlijk het voorbeeld van'', vertelt Hamstra in gesprek met Voetbal International

De technisch manager heeft niet veel geld om uit te geven en daarom moet hij zorgvuldig met de portemonnee omgaan. Desondanks wil Hamstra snel alle versterkingen verwelkomen. ''Het liefst heb ik de selectie zo snel mogelijk op orde, want het seizoen begint vroeg dit jaar, maar we zijn ook gewoon afhankelijk van andere clubs. Dat is nu eenmaal zo. Schaars hebben we ooit een week voor de deadline gehaald, Kobayashi hebben we zelfs na de deadline nog aangetrokken. Soms ontkom je daar niet aan.''

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Jun 2019 om 18:40
    Gezien de opties die genoemd worden hebben veel mensen een wat andere verwachting vd financiën van Heerenveen dan terecht is. Jongens van internationaal grotere clubs zijn onhaalbaar (categorie Donk) Spelers als Vejinovic zullen ook willen cashen nu t sportief er minder uitkomt. De rest valt in de categorie einde carriere/te weinig kwaliteit, Koolwijk is een no go. Respect voor Hamstra want blijkbaar is t allemaal niet zo makkelijk.
  • 23 Jun 2019 om 18:07
    • Quote van 23 Jun 2019 om 16:37
      Koolwijk? Loopt al jaren de kantjes er af bij Excelsior en maakt soms vreselijke overtredingen, type als van den Berg, komt nooit weer aan de bak en is ook niet meer de jongste . Nigel de Jong is wel een optie, alleen dan moet Reinier hem maar betalen!
    Jij kunt het blijkbaar ook niet laten hé Altijd cynisch reageren. Lees het dan niet!
  • 23 Jun 2019 om 16:39
    • Quote van 23 Jun 2019 om 11:01
      @Ristretto Rienstra?? onder welke steen heb jij geleefd? Rienstra en de kar trekken! mijn god.
    Ja zeker, de ijscokar ! Mmmm
  • 23 Jun 2019 om 16:37
    • Quote van 23 Jun 2019 om 16:27
      Jij noemt noemt nou net de ( mannen) op die continu voor hun verantwoordelijkheid wegliepen het afgelopen seizoen qua ervaring dan. Niet voor niets riep iedereen om een Type Schaars toen het slechter liep. Je moet absoluut een Leider hebben, en de hebben we momenteel echt niet. Ook een Faik is dat niet. Een type Koolwijk zou dat kunnen. Of Nigel de Jong?
    Koolwijk? Loopt al jaren de kantjes er af bij Excelsior en maakt soms vreselijke overtredingen, type als van den Berg, komt nooit weer aan de bak en is ook niet meer de jongste . Nigel de Jong is wel een optie, alleen dan moet Reinier hem maar betalen!
  • 23 Jun 2019 om 16:27
    • Quote van 23 Jun 2019 om 12:33
      Zou veel meer zien in het halen van groeibriljantjes. Er is voorlopig ervaring en leeftijd genoeg met Hoegh, Hahn, Rienstra en Faik. Woudenberg heeft ook al ervaring bij Feyenoord. Ik zou niet weten wie straks, behalve Van Bergen, het tekort in de begroting moet opvullen?
    Jij noemt noemt nou net de ( mannen) op die continu voor hun verantwoordelijkheid wegliepen het afgelopen seizoen qua ervaring dan. Niet voor niets riep iedereen om een Type Schaars toen het slechter liep. Je moet absoluut een Leider hebben, en de hebben we momenteel echt niet. Ook een Faik is dat niet. Een type Koolwijk zou dat kunnen. Of Nigel de Jong?
  • 23 Jun 2019 om 16:13
    • Quote van 23 Jun 2019 om 15:31
      Is Ryon Koolwijk niet iets voor ons? Goede ervaren middenvelder.
    Ik ben het helemaal met je eens! Ervaren en vast niet zo duur.
  • 23 Jun 2019 om 15:31
    Is Ryon Koolwijk niet iets voor ons? Goede ervaren middenvelder.
  • 23 Jun 2019 om 12:34
    • Quote van 23 Jun 2019 om 12:00
      Even wat anders, is Delano Burgzorg wat voor ons? Vond hem tegen ons erg sterk spelen. Las dat hij in onderhandeling is met een club en op de eerste training ontbrak bij de Graafschap. Een jonge aanvaller met potentie.
    Klopt, zou een mooie groeibriljant kunnen zijn. Heeft zeker wel talent.
  • 23 Jun 2019 om 12:33
    Zou veel meer zien in het halen van groeibriljantjes. Er is voorlopig ervaring en leeftijd genoeg met Hoegh, Hahn, Rienstra en Faik. Woudenberg heeft ook al ervaring bij Feyenoord. Ik zou niet weten wie straks, behalve Van Bergen, het tekort in de begroting moet opvullen?
  • 23 Jun 2019 om 12:00
    Even wat anders, is Delano Burgzorg wat voor ons? Vond hem tegen ons erg sterk spelen. Las dat hij in onderhandeling is met een club en op de eerste training ontbrak bij de Graafschap. Een jonge aanvaller met potentie.
  • 23 Jun 2019 om 11:45
    Ristretto vind het ook nogal negatief van Drachten.
  • 23 Jun 2019 om 11:44
    Ik denk dat ze gaan uitkomen bij Marko Vejinovic. Mag en wil weg bij AZ, is een controleur/defensieve middenvelder en geroutineerd.
  • 23 Jun 2019 om 11:08
    Rienstra was gewoon aanvoerder bij Willem2 en scoorde regelmatig.Wat hij dus in het verleden wel kon, kwam er bij ons nog niet uit.Maar waarom zou hij onder JJ niet weer kunnen opleven ?
  • 23 Jun 2019 om 11:01
    @Ristretto Rienstra?? onder welke steen heb jij geleefd? Rienstra en de kar trekken! mijn god.
  • 23 Jun 2019 om 10:46
    Op zich belangrijk om ook wat routine in het elftal te hebben.Maar hebben we dat niet al met Hahn, Hoegh en Rienstra ?Of gaan beide heren nog vertrekken.
  • 23 Jun 2019 om 10:23
    Zou Ryan Donk van Galatasaray haalbaar zijn? 33 jaar? Heeft vorig seizoen natuurlijk wel veel wedstrijden gespeeld en is een hoog salaris gewend. Maar wie weet?!
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›