'Feyenoord-rechtsback moet SC Heerenveen komen versterken'

( 26 reacties)
'Feyenoord-rechtsback moet SC Heerenveen komen versterken'

Feyenoord-verdediger Bart Nieuwkoop moet de verdediging van SC Heerenveen komen gaan versterken. Volgens de Leeuwarder Courant is hij een serieuze optie, al is het vooralsnog onbekend hoe ver de onderhandelingen gaande zijn.

Nieuwkoop speelt sinds 2011 in de (jeugdopleiding) van Feyenoord en kan daarom echt een kind van de Rotterdamse club worden genoemd. De 23-jarige verdediger zat twee jaar geleden dicht bij een basisplek aan maar moet het afgelopen speeljaar vooral invallen - tegen zijn eigen wil in.

SC Heerenveen biedt nu mogelijk een uitweg voor de in Bergen op Zoom geboren rechtsback. Eind juni werd ook PEC Zwolle als een club met interesse genoemd.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Jun 2019 om 21:43
    • Quote van 21 Jun 2019 om 21:15
      Achja.. we nemen spelers over die al bewezen hebben geen staphoog aan te kunnen.. weten we waar we aan toe zijn, en wat hun plafond is.
    Of hij doet een stapje terug om er straks twee vooruit te doen! Als voorbeeld Ronald de Boer. Kon het niveau van Ajax ook niet aan, ging naar FC Twente en kwam daarna alsnog terug naar Ajax. En misschien is Heerenveen wel zijn plafond, so what. Als hij een degelijke verdediger is die bij ons past, dan heb ik daar geen moeite mee.
  • 21 Jun 2019 om 21:15
    • Quote van 21 Jun 2019 om 20:52
      Weer een afdankertje van Feyenoord?
    Achja.. we nemen spelers over die al bewezen hebben geen staphoog aan te kunnen.. weten we waar we aan toe zijn, en wat hun plafond is.
  • 21 Jun 2019 om 20:52
    Weer een afdankertje van Feyenoord?
  • 21 Jun 2019 om 10:10
    Stam zal hem wel "testen" tot 12 augustus en daarna mag hij naar ons komen ;)
  • 21 Jun 2019 om 08:57
    • Quote van 21 Jun 2019 om 01:01
      Nieuwkoop :)
    Tweedehandsje met lichte gebruikssporen, toch? :)
  • 21 Jun 2019 om 07:24
    Dit zou een prima versterking voor ons zijn. Deze jongen heeft meer ervaring dan Floranus, die kan zichzelf dan rustig aan ontwikkelen op de achtergrond. Benieuwd of het huur (optie) danwel koop zal worden?
  • 21 Jun 2019 om 07:03
    • Quote van 20 Jun 2019 om 23:07
      Lijkt me een versterking. Floranus kun je dan helaas afschrijven vrees ik.
    Tsja heb hem altijd matig bij ons gevonden maar werd wel altijd selecteert voor Jong-Oranje. Verder dacht ik vorig jaar ook dat we Woudenberg konden afschrijven maar vond ik dit seizoen niet zo slecht. Natuurlijk koffiedik kijken met zoveel tegengoals maar heb hem niet vaak kunnen betrappen op de fouten die Jizz, Daniël, Kik en Sherrel maakte.
  • 21 Jun 2019 om 06:53
    Volgens het AD wil stam hem eerst een paar weken beoordelen voordat er een beslissing wordt gemaakt over zijn toekomst .
  • 21 Jun 2019 om 06:38
    • Quote van 21 Jun 2019 om 01:01
      Nieuwkoop :)
    Haha
  • 21 Jun 2019 om 01:01
    • Quote van 20 Jun 2019 om 23:51
      Huur of koop? :)
    Nieuwkoop :)
  • 20 Jun 2019 om 23:58
    dit verrast mij positief. Zie hier ook wel toekomst in. Als dit soort spelers bij je opbloeien kan je er ook flink aan verdienen. Het is een jongen die zichzelf nu ook graag wil bewijzen. Dat soort spelers daar hebben we wat aan!Laten we hopen dat deze deal er komt!
  • 20 Jun 2019 om 23:51
    Huur of koop? :)
  • 20 Jun 2019 om 23:42
    • Quote van 20 Jun 2019 om 23:06
      Daar doelde ik ook op ;) Geen idee wat ze met Hornkamp willen. Wellicht vinden ze hem toch te zwak als back en mag hij het weer als spits proberen. Ik vind het nog steeds jammer dat ze Hornkamp daar niet de kans hebben geven. Met Floranus hebben we een prima standin achter Nieuwkoop (mocht hij daadwerkelijk komen)
    Zou inderdaad ook kunnen. Ik heb te weinig naar de beloften gekeken om over Hornkamp als spits een uitspraak te doen. Floranus zou overigens ook nog op links kunnen, heeft daar bij Sparta ook een seizoen gespeeld, dus dan heb je eigenlijk de posities van de vleugelbacks redelijk goed bezet. In nood kan Skovgaard dan nog op links en Hornkamp op rechts, mochten er twee geblesseerden aan een van de kanten zijn.
  • 20 Jun 2019 om 23:14
    • Quote van 20 Jun 2019 om 23:07
      Lijkt me een versterking. Floranus kun je dan helaas afschrijven vrees ik.
    Die gozer is nog hartstikke jong, kan misschien nog wat worden.. wie weet.

    Over mr Nieuwkoop: Ben benieuwd hoe die het hier dan gaat doen, mits die komt.
  • 20 Jun 2019 om 23:10
    Direct halen! Kwaliteitsimpuls!
  • 20 Jun 2019 om 23:09
    Prima verdediger komt bij F amper aan de bak. Wij kunnen goed zeer goed extra verdedigers gebruiken. Onze tegengoals moet drastisch naar beneden. Vorig seizoen dramatisch veel tegen.
  • 20 Jun 2019 om 23:09
    Hier zou ik wel blij van worden. Voor ons een prima back. De rechtsback positie is bij ons nu toch wel het achillesziel.
  • 20 Jun 2019 om 23:07
    Lijkt me een versterking. Floranus kun je dan helaas afschrijven vrees ik.
  • 20 Jun 2019 om 23:06
    • Quote van 20 Jun 2019 om 22:58
      Die strategie is al langer gaande met bijvoorbeeld Hahn, Woudenberg en ook Johnsen en Lammers natuurlijk. Maar dit is voor ons natuurlijk een prima back. Zou Hornkamp dan weer een optie voor de spitspositie worden? Of zou hij verhuurd worden?
    Daar doelde ik ook op ;) Geen idee wat ze met Hornkamp willen. Wellicht vinden ze hem toch te zwak als back en mag hij het weer als spits proberen. Ik vind het nog steeds jammer dat ze Hornkamp daar niet de kans hebben geven. Met Floranus hebben we een prima standin achter Nieuwkoop (mocht hij daadwerkelijk komen)
  • 20 Jun 2019 om 23:05
    • Quote van 20 Jun 2019 om 23:00
      Hornkamp een jaar verhuren aan bijvoorbeeld NEC, De Graafschap of Roda, lijkt mij helemaal niet verkeerd. Zeker ook omdat hij vorig jaar vooral ook fysiek moeite had om duels uit te spelen. Laat hem maar een heel jaar als back spelen op een iets lager niveau.
    Ik zie hem liever als spits. En dan kan hij samen met iemand anders (nieuwe aanwinst) de concurrentie aangaan. En als Nieuwkoop komt heb je hem en Floranus voor rechtsback, dus kan prima allemaal. Dan nog een linksback.
  • 20 Jun 2019 om 23:00
    Hornkamp een jaar verhuren aan bijvoorbeeld NEC, De Graafschap of Roda, lijkt mij helemaal niet verkeerd. Zeker ook omdat hij vorig jaar vooral ook fysiek moeite had om duels uit te spelen. Laat hem maar een heel jaar als back spelen op een iets lager niveau.
  • 20 Jun 2019 om 22:58
    • Quote van 20 Jun 2019 om 22:51
      Lijkt me ook een prima versterking. Opzich geen rare strategie om af en toe spelers te halen die het bij de top drie net niet lijken te halen en/of ontevreden zijn over speeltijd.
    Die strategie is al langer gaande met bijvoorbeeld Hahn, Woudenberg en ook Johnsen en Lammers natuurlijk. Maar dit is voor ons natuurlijk een prima back. Zou Hornkamp dan weer een optie voor de spitspositie worden? Of zou hij verhuurd worden?
  • 20 Jun 2019 om 22:51
    Lijkt me ook een prima versterking. Opzich geen rare strategie om af en toe spelers te halen die het bij de top drie net niet lijken te halen en/of ontevreden zijn over speeltijd.
  • 20 Jun 2019 om 22:51
    Lijkt mij een prima aanwinst.
  • 20 Jun 2019 om 22:49
    Mocht dit lukken, dan krijgt Gerry mijn complimenten en trakteer ik jullie op een biertje.
  • 20 Jun 2019 om 22:48
    eindelijk een rechtsback
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›