VIDEO | Trefzekere Odgaard helpt Jong Denemarken aan ruime zege Botman met Oranje O20 nipt onderuit tegen Frankrijk Interlandcarrière lonkt voor Hahn: ''Hij zou op doel mogen staan'' Van den Berg terug in Heerenveen: ''We helpen graag oud-spelers'' De Jong droomt van Friese Derby: ''Mijn gevoel zit er niet vaak naast''

''Hoop dat er iemand bijkomt met een over-mijn-lijk-mentaliteit''

( 18 reacties)
''Hoop dat er iemand bijkomt met een over-mijn-lijk-mentaliteit''

Het is een kwestie van tijd voordat ook SC Heerenveen zich met nieuwe spelers gaat versterken voor het komende seizoen. Hoofdtrainer Johnny Jansen overlegt daarbij veel met technisch manager Gerry Hamstra, die voor de taak staat om de selectie op peil en in balans te brengen.

Jansen heeft daarbij duidelijk aangegeven wat voor type spelers hij erbij wil hebben. "Als ik naar het team kijk, dan hoop ik vooral dat er iemand bijkomt met een over-mijn-lijkmentaliteit. We hebben allemaal leuke voetballers, maar dat missen we denk ik wel een beetje", vertelt Jansen in de nieuwe uitgave van het FeanFan Magazine.

"En nu Stijn Schaars stopt, is het de vraag wie zijn rol oppakt. Hij bracht veel tactisch inzicht mee. Verder ben ik erg trots op de ontwikkeling van bijvoorbeeld Kik Pierie en Michel Vlap. Dat Kik nu de stap naar Ajax maakt is een enorm compliment voor de jeugdopleiding", vervolgt, Jansen, die komend seizoen vooral hoopt dat hij de wisselvalligheid uit het team kan krijgen.

"Tegen Groningen hebben we het bijvoorbeeld ruim een helft vol kunnen houden, tegen VVV driekwart wedstrijd en in Almelo de hele wedstrijd. Dat heeft niets te maken met conditie, maar meer met hoe je staat als je de bal kwijtraakt", vertelt Jansen, die uitlegt dat het dan voor het publiek wellicht lijkt alsof de spelers niet willen strijden voor de punten.

"Als je te snel de bal kwijtraakt, sta je verkeerd waardoor je ook niet in gevecht kunt komen. Dat is een stukje bewustwording en herkenning dat de jongens moeten leren", besluit Jansen.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Jun 2019 om 21:50
    Technisch en taktisch zijn spelers nu minder. Tempo is wel hoget misschien. Maar er is geen tijd meer om een team te bouwen of spelers beter te maken.
  • 18 Jun 2019 om 21:12
    • Quote van 18 Jun 2019 om 21:01
      Bijvoorbeeld Glenn Bijl van FC Emmen
    Psssst... Die gaat naar Groningen (vissen we weer achter het net!)
  • 18 Jun 2019 om 21:01
    Bijvoorbeeld Glenn Bijl van FC Emmen
  • 18 Jun 2019 om 20:18
    • Quote van 18 Jun 2019 om 20:07
      Ik denk het niet. Ook toen had iedereen kritiek op de keeper, want die was namelijk erg wisselvalig, Sparta uit, 4-0, weten we het nog? Breuer werd notabene uitgefloten. Bak Nielsen was een Bulthuis, alleen dan rechts. Dingsdag was ook geen geweldenaar. Popov was ook druistig, kon niet verdedigen, en als hij moest knijpen wist hij ook niet wat hij deed. Svec sprak de taal niet en was nooit onbetwist basisspeler. Elm was een slappeling. Kalou kwam net uit de zandbak terug, nooit fit. Beerens was alles of niets. Pranjic geweldenaar. Henrique zo wisselvalig als het weer.
    Oohh. Mooie herinneringen...
  • 18 Jun 2019 om 20:07
    • Quote van 18 Jun 2019 om 19:37
      Over oude tijden gesproken. Zie op FoxSports de beelden van 10 jaar terug. Jaloers op hoe vol ons stadion zit. Zit de selecties even te vergelijken met die van nu. Is de selectie van toen zoveel beter op papier? Van den Bussche / Hahn. Breuer / Floranus. Bak Nielsen / Hoegh. Dingsdag / Pierie. Popov / Woudenberg. Svec /Schaars. Elm / Kobayashi. Kalou / Vlap. Beerens / van Bergen. Pranjic /Johnsen. Henrique / Lammers.
    Ik denk het niet. Ook toen had iedereen kritiek op de keeper, want die was namelijk erg wisselvalig, Sparta uit, 4-0, weten we het nog? Breuer werd notabene uitgefloten. Bak Nielsen was een Bulthuis, alleen dan rechts. Dingsdag was ook geen geweldenaar. Popov was ook druistig, kon niet verdedigen, en als hij moest knijpen wist hij ook niet wat hij deed. Svec sprak de taal niet en was nooit onbetwist basisspeler. Elm was een slappeling. Kalou kwam net uit de zandbak terug, nooit fit. Beerens was alles of niets. Pranjic geweldenaar. Henrique zo wisselvalig als het weer.
  • 18 Jun 2019 om 19:54
    • Quote van 18 Jun 2019 om 19:37
      Over oude tijden gesproken. Zie op FoxSports de beelden van 10 jaar terug. Jaloers op hoe vol ons stadion zit. Zit de selecties even te vergelijken met die van nu. Is de selectie van toen zoveel beter op papier? Van den Bussche / Hahn. Breuer / Floranus. Bak Nielsen / Hoegh. Dingsdag / Pierie. Popov / Woudenberg. Svec /Schaars. Elm / Kobayashi. Kalou / Vlap. Beerens / van Bergen. Pranjic /Johnsen. Henrique / Lammers.
    Het verschil valt wel te overzien qua klasse per spelers. Stukje mentaliteit mist maar vooral het voetbal heeft niet stilgestaan en zijn spelers nu gemiddeld genomen gewoon beter.
  • 18 Jun 2019 om 19:50
    Maar ook heel andere karakters.
  • 18 Jun 2019 om 19:46
    • Quote van 18 Jun 2019 om 19:37
      Over oude tijden gesproken. Zie op FoxSports de beelden van 10 jaar terug. Jaloers op hoe vol ons stadion zit. Zit de selecties even te vergelijken met die van nu. Is de selectie van toen zoveel beter op papier? Van den Bussche / Hahn. Breuer / Floranus. Bak Nielsen / Hoegh. Dingsdag / Pierie. Popov / Woudenberg. Svec /Schaars. Elm / Kobayashi. Kalou / Vlap. Beerens / van Bergen. Pranjic /Johnsen. Henrique / Lammers.
    Zeker weten! Paar klasbakken.
  • 18 Jun 2019 om 19:37
    Over oude tijden gesproken. Zie op FoxSports de beelden van 10 jaar terug. Jaloers op hoe vol ons stadion zit. Zit de selecties even te vergelijken met die van nu. Is de selectie van toen zoveel beter op papier? Van den Bussche / Hahn. Breuer / Floranus. Bak Nielsen / Hoegh. Dingsdag / Pierie. Popov / Woudenberg. Svec /Schaars. Elm / Kobayashi. Kalou / Vlap. Beerens / van Bergen. Pranjic /Johnsen. Henrique / Lammers.
  • 18 Jun 2019 om 18:41
    Middenveld met Jan Rorije en Bert Middelkoop is ook niet verkeerd. Of Kick Seegers. En Charlie Kenyer links voorin. Willem.Stegen in de spits. En misschien wil Berend Negerman het probleem op rechts tijdelijk oplossen.
  • 18 Jun 2019 om 16:26
    • Quote van 18 Jun 2019 om 16:24
      Vragen aan Reinder Dolstra of die zijn schoenen weer wil opzoeken?
    Dacht zelf aan Maarten de Jong, het schijnt dat hij nog regelmatig voorbij komt in de nachtmerries van Romario.....
  • 18 Jun 2019 om 16:24
    Vragen aan Reinder Dolstra of die zijn schoenen weer wil opzoeken?
  • 18 Jun 2019 om 15:08
    • Quote van 18 Jun 2019 om 15:03
      Wie zijn die leuke voetballers die we allemaal hebben? Buiten Vlap zijn de meesten net weg?
    Voor Vlap en van Bergen kom je naar het stadion, de rest zijn of nuttige spelers of hebben in het ALS nog niet veel laten zien.
  • 18 Jun 2019 om 15:03
    Wie zijn die leuke voetballers die we allemaal hebben? Buiten Vlap zijn de meesten net weg?
  • 18 Jun 2019 om 14:37
    • Quote van 18 Jun 2019 om 14:21
      Ah, daar hebben we de over-mijn-lijkmentaliteit spelers weer. Bulthuis, Schmidt, Van den Berg en noem ze allemaal maar op. Ze hebben echter allemaal één ding gemeen, ze kunnen niet voetballen. En een alinea later beginnen over dat je de bal zo snel kwijtraak. Nouja, succes Johnny.
    Dan moet je eentje zoeken die wél kan voetballen.. :p

    En als het er eentje word die er wel op kan klappen maar voetballend minder is, dan moet je zorgen dat ie de bal zo snel mogelijk afspeelt..
    Dan is centrumverdediger of verdedigende middenvelder de ideale positie voor zo'n man..
  • 18 Jun 2019 om 14:31
    • Quote van 18 Jun 2019 om 14:21
      Ah, daar hebben we de over-mijn-lijkmentaliteit spelers weer. Bulthuis, Schmidt, Van den Berg en noem ze allemaal maar op. Ze hebben echter allemaal één ding gemeen, ze kunnen niet voetballen. En een alinea later beginnen over dat je de bal zo snel kwijtraak. Nouja, succes Johnny.
    Joey kon wel degelijk voetballen.
  • 18 Jun 2019 om 14:21
    Ah, daar hebben we de over-mijn-lijkmentaliteit spelers weer. Bulthuis, Schmidt, Van den Berg en noem ze allemaal maar op. Ze hebben echter allemaal één ding gemeen, ze kunnen niet voetballen. En een alinea later beginnen over dat je de bal zo snel kwijtraak. Nouja, succes Johnny.
  • 18 Jun 2019 om 14:04
    Inderdaad! De man met baard terug in het elftal zien te krijgen.
    Soms hoeft je niet te voetballen om een spelletje voetbal te winnen.
zondag 24 november 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›