VIDEO | Trefzekere Odgaard helpt Jong Denemarken aan ruime zege Botman met Oranje O20 nipt onderuit tegen Frankrijk Interlandcarrière lonkt voor Hahn: ''Hij zou op doel mogen staan'' Van den Berg terug in Heerenveen: ''We helpen graag oud-spelers'' De Jong droomt van Friese Derby: ''Mijn gevoel zit er niet vaak naast''

SC Heerenveen wordt serieus: opnieuw scouts aanwezig in Noorwegen

( 41 reacties)
SC Heerenveen wordt serieus: opnieuw scouts aanwezig in Noorwegen

Maandagavond was er opnieuw een scoutingsdelegatie van SC Heerenveen aanwezig bij een wedstrijd van Tromsø IF. Het Noorse Aftenposten gaat er nog altijd vanuit dat de Friezen gaan voor spits Runar Espejord, maar die bleef de gehele wedstrijd op de bank. 

Net als drie weken geleden - toen Johnny Jansen, Gerry Hamstra en Karel Brandsma op de tribune zaten - was Espejord vanwege een liesblessure niet fit genoeg om te starten. Tegen Molde FK kwam de spits nog 22 minuten in actie, gisteravond tegen Stabaek IF kwam hij niet van de bank af.

"Er is nog steeds 'iets' in de lies sinds de operatie. Ik heb nog steeds pijn - een andere pijn dan voorheen", verklaart Espejord. Naast scouts van SC Heerenveen waren ook andere clubs aanwezig in het Nadderud Stadion, waaronder Willem II en het Engelse Wolverhampton.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Jun 2019 om 22:28
    • Quote van 19 Jun 2019 om 19:36
      Hoezo wat wie niet zien? Jij gaat me toch niet vertellen dat jij niet ziet dat Hamstra niet goed is in het samenstellen van een selectie?
    Niet meer en niet minder dan de gemiddelde TD...
  • 19 Jun 2019 om 19:36
    Hoezo wat wie niet zien? Jij gaat me toch niet vertellen dat jij niet ziet dat Hamstra niet goed is in het samenstellen van een selectie?
  • 19 Jun 2019 om 01:33
    • Quote van 18 Jun 2019 om 18:09
      Kan Lassie verboden worden ook maar iets op dit medium te plaatsen. Ongelooflijk wat een negatieveling.
    Hahaha nee man! Is toch geweldig z’on mafklapper op het forum die allemaal dingen ziet die wij niet zien haha! Kijk elke dag uit naar zijn gefrustreerde Hamstra berichtje! Lassie is een man van herhalingen, het is net groundhog day haha! Is toch geweldig dat hij het in Ceesie ziet zitten en Ceesie ziet het wel weer zitten in Hamstra anders was Hamstra wel weg net als Eisenga! Geweldig genieten dit haha!
  • 18 Jun 2019 om 22:16
    Gelukkig zijn sommige reacties verwijdert door de beheerder. Laten we voorkomen dat er ongefundeerde aantijgingen of beledigingen komen. Komop we zijn volwassen mensen.
  • 18 Jun 2019 om 20:54
    • Quote van 18 Jun 2019 om 20:44
      En al smeed Johnnie Janssen er een team van (wat bijvoorbeeld draait om een Vlap) dan komt er op 31 augustus een Italiaanse / Spaanse / Engelse club langs (doorhalen wat niet van toepassing is) met een hele grote zak geld en dan zijn al je zorgvuldig ingeslepen automatismen etc de deur uit, en kun je weer een nieuwe speler inpassen.
    Zo is het, helaas kunnen we pas na 1 september zien hoe we er echt voorstaan, al hoe vervelend dat ook is, er kan in de tussentijd nog zoveel veranderen en aangepast moeten worden...
  • 18 Jun 2019 om 20:44
    • Quote van 18 Jun 2019 om 20:33
      Ach, waarschijnlijk was het een afleidingsmanoeuvre, en het is ook pas maar de eerste aankoop? Jij doet liever rustiger aan, en ik heb liever de boel op tijd voor elkaar. Zodat onze nog beginnende eredivisie trainer er nog op tijd een team van kan smeden. Dan hebben we teminste geen excuus om te zeggen, we kregen ook erg laat er nog nieuwe spelers bij en voordat dat allemaal ingespeeld is, dat duurt even...
    En al smeed Johnnie Janssen er een team van (wat bijvoorbeeld draait om een Vlap) dan komt er op 31 augustus een Italiaanse / Spaanse / Engelse club langs (doorhalen wat niet van toepassing is) met een hele grote zak geld en dan zijn al je zorgvuldig ingeslepen automatismen etc de deur uit, en kun je weer een nieuwe speler inpassen.
  • 18 Jun 2019 om 20:43
    • Quote van 18 Jun 2019 om 18:29
      Last van een zonnesteek? Omdat ik mij niet kan vinden in Hamstra zijn aan- en verkoopbeleid, ben ik dan gelijk een negatieveling en moet ik verboden worden op dit forum? Jullie worden het vanzelf met mij eens na deze transferperiode en al helemaal op lange termijn, alleen zien jullie het nog niet. Tevens ben ik niet altijd negatief, ik ben juist postief gestemd over de aanstelling van het nieuwe bestuur en heb alle vertrouwen in Cees Roozemond. Dat zijn ook dingen die je hier volgens mij niet mag zeggen, aangezien de meesten nog altijd leven in tijdperk Riemer! Fijne avond, cheers jochie!
    Je hebt gelijk !!
  • 18 Jun 2019 om 20:33
    • Quote van 18 Jun 2019 om 12:28
      1 september Reinier. 1 september. Niet één Eredvisie team heeft zijn gehele selectie definitief rond voor 1 september. Maar ja je moet wat te klagen hebben natuurlijk.
    Ach, waarschijnlijk was het een afleidingsmanoeuvre, en het is ook pas maar de eerste aankoop? Jij doet liever rustiger aan, en ik heb liever de boel op tijd voor elkaar. Zodat onze nog beginnende eredivisie trainer er nog op tijd een team van kan smeden. Dan hebben we teminste geen excuus om te zeggen, we kregen ook erg laat er nog nieuwe spelers bij en voordat dat allemaal ingespeeld is, dat duurt even...
  • 18 Jun 2019 om 19:16
    • Quote van 18 Jun 2019 om 18:09
      Kan Lassie verboden worden ook maar iets op dit medium te plaatsen. Ongelooflijk wat een negatieveling.
    Ieder zijn mening.
  • 18 Jun 2019 om 18:39
    • Quote van 18 Jun 2019 om 18:09
      Kan Lassie verboden worden ook maar iets op dit medium te plaatsen. Ongelooflijk wat een negatieveling.
    En dat bepaal jij? Bans worden uitgedeeld als mensen dingen hierop plempen die in strijd zijn met de gedragsregels. Een andere kijk hebben dan jij of het niet eens zijn met het transferbeleid van Hamstra valt daar gelukkig niet onder.
  • 18 Jun 2019 om 18:33
    • Quote van 18 Jun 2019 om 18:29
      Last van een zonnesteek? Omdat ik mij niet kan vinden in Hamstra zijn aan- en verkoopbeleid, ben ik dan gelijk een negatieveling en moet ik verboden worden op dit forum? Jullie worden het vanzelf met mij eens na deze transferperiode en al helemaal op lange termijn, alleen zien jullie het nog niet. Tevens ben ik niet altijd negatief, ik ben juist postief gestemd over de aanstelling van het nieuwe bestuur en heb alle vertrouwen in Cees Roozemond. Dat zijn ook dingen die je hier volgens mij niet mag zeggen, aangezien de meesten nog altijd leven in tijdperk Riemer! Fijne avond, cheers jochie!
    Geniet van je eigen zelfgenoegzaamheid.
  • 18 Jun 2019 om 18:29
    • Quote van 18 Jun 2019 om 18:09
      Kan Lassie verboden worden ook maar iets op dit medium te plaatsen. Ongelooflijk wat een negatieveling.
    Last van een zonnesteek? Omdat ik mij niet kan vinden in Hamstra zijn aan- en verkoopbeleid, ben ik dan gelijk een negatieveling en moet ik verboden worden op dit forum? Jullie worden het vanzelf met mij eens na deze transferperiode en al helemaal op lange termijn, alleen zien jullie het nog niet. Tevens ben ik niet altijd negatief, ik ben juist postief gestemd over de aanstelling van het nieuwe bestuur en heb alle vertrouwen in Cees Roozemond. Dat zijn ook dingen die je hier volgens mij niet mag zeggen, aangezien de meesten nog altijd leven in tijdperk Riemer! Fijne avond, cheers jochie!
  • 18 Jun 2019 om 18:09
    Kan Lassie verboden worden ook maar iets op dit medium te plaatsen. Ongelooflijk wat een negatieveling.
  • 18 Jun 2019 om 16:49
    • Quote van 18 Jun 2019 om 16:33
      NO1tra, ben je ingehuurd om elke kritiek op de club te weerleggen?
    Ja joh; bakken met geld krijg ik er voor!

    En om serieus te blijven:
    Als je, net als wat Ristretto zich afvraagt, doelt op mijn reactie hieronder op Lassie;
    Dat was geen kritiek, dat is ongefundeerde bagger door iemand die niet even de moeite neemt om eerst even na te denken voordat ie iets op het internet plempt..
  • 18 Jun 2019 om 16:40
    De kritiek van Lassie?
  • 18 Jun 2019 om 16:33
    NO1tra, ben je ingehuurd om elke kritiek op de club te weerleggen?
  • 18 Jun 2019 om 15:25
    • Quote van 18 Jun 2019 om 15:20
      weet iemand wanneer de spelers worden gepresenteerd?
    Niet met zekerheid, maar waarschijnlijk vrijdag en in de week/weken er na.
  • 18 Jun 2019 om 15:20
    weet iemand wanneer de spelers worden gepresenteerd?
  • 18 Jun 2019 om 15:17
    • Quote van 18 Jun 2019 om 15:13
      Mocht dit waar zijn, dan vind ik dit weer heel bijzonder. Kan iemand mij vertellen waarom Pele dan moest vertrekken? Ik heb deze jongen niet zien voetballen, maar zijn statistieken zijn niet heel bijzonder. Natuurlijk zegt dit niet altijd wat, maar het lijkt mij niet dat Pele het veel slechter zou doen.
    Niemand kan je vertellen waarom Pelle moest vertrekken want Pelle moest helemaal niet vertrekken, Pelle wou vertrekken.

    Als je wilt ranten, zorg dan iig dat wat je zegt ook daadwerkelijk klopt ;)
  • 18 Jun 2019 om 15:16
    • Quote van 18 Jun 2019 om 15:13
      Mocht dit waar zijn, dan vind ik dit weer heel bijzonder. Kan iemand mij vertellen waarom Pele dan moest vertrekken? Ik heb deze jongen niet zien voetballen, maar zijn statistieken zijn niet heel bijzonder. Natuurlijk zegt dit niet altijd wat, maar het lijkt mij niet dat Pele het veel slechter zou doen.
    Pelle wilde zelf vertrekken.
  • 18 Jun 2019 om 15:13
    Mocht dit waar zijn, dan vind ik dit weer heel bijzonder. Kan iemand mij vertellen waarom Pele dan moest vertrekken? Ik heb deze jongen niet zien voetballen, maar zijn statistieken zijn niet heel bijzonder. Natuurlijk zegt dit niet altijd wat, maar het lijkt mij niet dat Pele het veel slechter zou doen.
  • 18 Jun 2019 om 15:03
    • Quote van 18 Jun 2019 om 14:33
      In deze situatie is het reëel om te stellen dat het bekend was dat ie niet zou starten.
      Maar of hij in gaat vallen, al voelt een speler dat een dag of zelfs een week van te voren nog zo goed aan, is een beslissing die tijdens de wedstrijd en op basis van de wedstrijd en de 'conditie' van de speler gemaakt word. Wissels staan echt niet altijd een dag van te voren al vast.

      Als ze voor hem kwamen, dan hebben de heren, net als 3 weken geleden, de gok genomen dat ie minuten zou maken. Net als Willem II en Wolferhampton (uitgaande van zelfde speler).
    Vergeet ook niet dat vliegtickets en hotels vaak al eerder moeten worden geboekt om het allemaal binnen het budget te houden. Dat doe je niet twee dagen vantevoren pas, al kun je het plannen en annuleren met de juiste verzekering.
  • 18 Jun 2019 om 14:33
    • Quote van 18 Jun 2019 om 14:23
      Wat ik zelf al aangaf, uiteraard zijn er altijd uitzonderingen. Maar over het algemeen weten spelers echt wel of ze wel of niet gaan spelen. In het profvoetbal is het niet zo dat de opstelling pas op de wedstrijddag bekend wordt gemaakt aan de spelers. Alleen in geval van sommige blessures zal er last-minute een call worden gemaakt of een speler wel of niet speelt. Maar spelers voelen dat zelf echt wel aan of het gaat lukken of niet. Dus in die zin, kan je als scout vrijwel altijd van tevoren achterhalen of je heen moet gaan of niet als je voor een specifieke speler komt.
    In deze situatie is het reëel om te stellen dat het bekend was dat ie niet zou starten.
    Maar of hij in gaat vallen, al voelt een speler dat een dag of zelfs een week van te voren nog zo goed aan, is een beslissing die tijdens de wedstrijd en op basis van de wedstrijd en de 'conditie' van de speler gemaakt word. Wissels staan echt niet altijd een dag van te voren al vast.

    Als ze voor hem kwamen, dan hebben de heren, net als 3 weken geleden, de gok genomen dat ie minuten zou maken. Net als Willem II en Wolferhampton (uitgaande van zelfde speler).
  • 18 Jun 2019 om 14:23
    • Quote van 18 Jun 2019 om 13:39
      Dus als een speler op de wedstrijd dag krijgt te horen dat ie niet in de basis start, of dat hem niet gegarandeerd is dat ie in mag vallen of dat ie tijdens de warming-up niet fit genoeg blijkt, dan gaat ie allereerst z'n zaakwaarnemer bellen?
      Iedere speler kan nog redelijk last-minute afvallen, daar kun je bijna onmogelijk op plannen.

      Alleen als het 100% zeker is dat hij niet zou spelen (te geblesseerd oid) dan zal het wel bekend zijn.
    Wat ik zelf al aangaf, uiteraard zijn er altijd uitzonderingen. Maar over het algemeen weten spelers echt wel of ze wel of niet gaan spelen. In het profvoetbal is het niet zo dat de opstelling pas op de wedstrijddag bekend wordt gemaakt aan de spelers. Alleen in geval van sommige blessures zal er last-minute een call worden gemaakt of een speler wel of niet speelt. Maar spelers voelen dat zelf echt wel aan of het gaat lukken of niet. Dus in die zin, kan je als scout vrijwel altijd van tevoren achterhalen of je heen moet gaan of niet als je voor een specifieke speler komt.
  • 18 Jun 2019 om 13:39
    • Quote van 18 Jun 2019 om 13:33
      Daarom hebben scouts vooraf vaak ook contact met zaakwaarnemers om te checken of iemand gaat spelen. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen. Maar een speler weet zelf vaak wel of die wel of niet gaat spelen.
    Dus als een speler op de wedstrijd dag krijgt te horen dat ie niet in de basis start, of dat hem niet gegarandeerd is dat ie in mag vallen of dat ie tijdens de warming-up niet fit genoeg blijkt, dan gaat ie allereerst z'n zaakwaarnemer bellen?
    Iedere speler kan nog redelijk last-minute afvallen, daar kun je bijna onmogelijk op plannen.

    Alleen als het 100% zeker is dat hij niet zou spelen (te geblesseerd oid) dan zal het wel bekend zijn.
  • 18 Jun 2019 om 13:33
    • Quote van 18 Jun 2019 om 13:01
      Of iemand überhaupt speelt weet je zolang hij bij de wedstrijd selectie zit in principe nooit.
      Pas als de opstelling officieel naar buiten komt weet je of ie in de basis staat of niet.
      En ook al start hij niet, invallen behoort altijd nog tot de mogelijkheden.

      In een half uurtje voor aanvang van de wedstrijd nog een plekje op de tribune regelen en naar Noorwegen reizen lijkt mij iig redelijk onhaalbaar.
    Daarom hebben scouts vooraf vaak ook contact met zaakwaarnemers om te checken of iemand gaat spelen. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen. Maar een speler weet zelf vaak wel of die wel of niet gaat spelen.
  • 18 Jun 2019 om 13:02
    Zou mij niks verbazen als het om Valakari gaat. Juich ik overigens ook meer toe. 19 jarige Finse middenvelder
  • 18 Jun 2019 om 13:01
    • Quote van 18 Jun 2019 om 12:51
      Les 1 voor een scout is checken of iemand überhaupt speelt. Wat dat betreft lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ze daadwerkelijk voor hem kwamen.
    Of iemand überhaupt speelt weet je zolang hij bij de wedstrijd selectie zit in principe nooit.
    Pas als de opstelling officieel naar buiten komt weet je of ie in de basis staat of niet.
    En ook al start hij niet, invallen behoort altijd nog tot de mogelijkheden.

    In een half uurtje voor aanvang van de wedstrijd nog een plekje op de tribune regelen en naar Noorwegen reizen lijkt mij iig redelijk onhaalbaar.
  • 18 Jun 2019 om 12:51
    Les 1 voor een scout is checken of iemand überhaupt speelt. Wat dat betreft lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ze daadwerkelijk voor hem kwamen.
  • 18 Jun 2019 om 12:43
    Kan me niet voorstellen dat zo'n trip gemaakt wordt als de te bekijken speler geblesseerd is. Denk ook aan kosten. Zal dus om iemamd anders gaan.
  • 18 Jun 2019 om 12:40
    • Quote van 18 Jun 2019 om 12:32
      Waarom is dit droefheid ten top? Het is toch goed dat een Pijffers of Brandsma de Noorse competitie volgt? Denk je nou echt dat Espeyord de enige interessante speler is die in deze wedstrijd heeft mee gespeeld. Op dit moment zijn er overigens ook weinig andere competities gaande, dus helemaal uitstekend om een weekend Noorwegen te pakken.
    Is Bert weer terug als scout?
  • 18 Jun 2019 om 12:33
    • Quote van 18 Jun 2019 om 12:23
      Als dit serieus zou zijn, is het wel de droefheid ten top bij Heerenveen qua scouting. Op maandagavond nog even scouten terwijl zaterdag de eerste training plaatsvind. Waarschijnlijk was het een afleidingsmanoeuvre voor de verrassing uit de hoge hoed van Hamstra?
    Ik drink elke ochtend melk bij mijn brood. Ik ben toch wel benieuwd hoe zo'n glas azijn elke ochtend zou smaken? Vind je dat echt zo lekker?
  • 18 Jun 2019 om 12:32
    • Quote van 18 Jun 2019 om 12:23
      Als dit serieus zou zijn, is het wel de droefheid ten top bij Heerenveen qua scouting. Op maandagavond nog even scouten terwijl zaterdag de eerste training plaatsvind. Waarschijnlijk was het een afleidingsmanoeuvre voor de verrassing uit de hoge hoed van Hamstra?
    Waarom is dit droefheid ten top? Het is toch goed dat een Pijffers of Brandsma de Noorse competitie volgt? Denk je nou echt dat Espeyord de enige interessante speler is die in deze wedstrijd heeft mee gespeeld. Op dit moment zijn er overigens ook weinig andere competities gaande, dus helemaal uitstekend om een weekend Noorwegen te pakken.
  • 18 Jun 2019 om 12:28
    • Quote van 18 Jun 2019 om 12:23
      Als dit serieus zou zijn, is het wel de droefheid ten top bij Heerenveen qua scouting. Op maandagavond nog even scouten terwijl zaterdag de eerste training plaatsvind. Waarschijnlijk was het een afleidingsmanoeuvre voor de verrassing uit de hoge hoed van Hamstra?
    1 september Reinier. 1 september. Niet één Eredvisie team heeft zijn gehele selectie definitief rond voor 1 september. Maar ja je moet wat te klagen hebben natuurlijk.
  • 18 Jun 2019 om 12:23
    Als dit serieus zou zijn, is het wel de droefheid ten top bij Heerenveen qua scouting. Op maandagavond nog even scouten terwijl zaterdag de eerste training plaatsvind. Waarschijnlijk was het een afleidingsmanoeuvre voor de verrassing uit de hoge hoed van Hamstra?
  • 18 Jun 2019 om 11:37
    Wij gaan toch geen geblesseerde spits scouten? Moet om een andere speler gaan.
  • 18 Jun 2019 om 11:18
    • Quote van 18 Jun 2019 om 10:56
      Precies wat we nodig hebben hahaha. Waarom weer een type dalgaard halen terwijl er in Nederland toch ook wel een redelijke spits rondloopt!
    Ik denk dat we niet voor hem komen eigenlijk. Dat is met Hamstra altijd zo. Faik lijkt me een stuk serieuzer.
  • 18 Jun 2019 om 11:09
    • Quote van 18 Jun 2019 om 10:56
      Precies wat we nodig hebben hahaha. Waarom weer een type dalgaard halen terwijl er in Nederland toch ook wel een redelijke spits rondloopt!
    Heb je hem zien spelen?
  • 18 Jun 2019 om 11:02
    NEXT!
  • 18 Jun 2019 om 10:56
    Precies wat we nodig hebben hahaha. Waarom weer een type dalgaard halen terwijl er in Nederland toch ook wel een redelijke spits rondloopt!
  • 18 Jun 2019 om 10:42
    Streep door halen dan denk ik, geen blessure gevoelige spelers aantrekken.
zondag 24 november 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›