OFFICIEEL | Van Amersfoort tekent voor drie seizoenen in Polen

( 11 reacties)
OFFICIEEL | Van Amersfoort tekent voor drie seizoenen in Polen

Eerder vandaag kwam naar buiten dat de transfervrije Pelle van Amersfoort zijn loopbaan bij Cracovia Kraków kon vervolgen. Inmiddels is deze transfer bevestigd door de Poolse club.

Van Amersfoort heeft een contract voor drie seizoenen ondertekend, zo meldt de Poolse club zojuist via Twitter. Cracovia Kraków werd afgelopen seizoen vierde in de Poolse competitie, waardoor Van Amersfoort zich volgend seizoen op kan maken voor play-offs om Europees voetbal.

Heerenveen ontvangt geen transfersom aangezien Van Amersfoort transfervrij is vertrokken uit Friesland.

Foto: Forza Sports Group

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Jun 2019 om 19:23
    Van Amersfoort naar Polen. Dat is 1016 kilometer.
  • 18 Jun 2019 om 11:32
    • Quote van 18 Jun 2019 om 10:52
      Feit blijft wel dat de 3 spelers gezamelijk totaal zo'n 1,5 miljoen euro tot 2 miljoen euro hebben gekost en je daar 0 euro van terug ziet. En dat is voor een "handelshuis" niet goed.
    Klopt, dat is een feit..
    Is het leuk of de bedoeling? Zeker niet, maar je hebt het niet altijd in de hand.
    Dit soort zaken zijn gewoonweg moeilijk te voorkomen en het is niet realistisch om te denken dat je op elke speler winst gaat maken.

    Overigens valt 1,5 tot 2 miljoen voor 3 spelers dan (relatief) ook wel weer meer daar we in het verleden wel eens meer op één speler zijn 'verloren'.
  • 18 Jun 2019 om 10:52
    • Quote van 18 Jun 2019 om 10:31
      Ja maar.. ik was benieuwd naar Reinier's antwoord... :p

      Anyhoe; de zoveelste.. over hoeveel hebben we 't dan?
      Dat spelers transfervrij vertrekken, heb je niet altijd in de hand heh.
      Ook daar heb je 3 welwillende partijen voor nodig: de club, de speler, de andere club.
      Als de andere club niet wil voldoen aan de vraagprijs, of de speler wil niet dan hang je al.

      Zowel van Amersfoort als Yuki als Thorsby mochten, voor zover ik weet, in de zomer van 2018 al vertrekken. Maar, wederom voor zover ik weet, is er geen enkele club echt concreet geweest.
      Het vertrek van Van Amersfoort hebben ze uiteindelijk wel tegen gehouden omdat er geen vervanger voor Veerman gevonden kon worden.
      Ze hebben vervolgens in de winterstop wel getracht om z'n contract te verlengen, maar een jaar eerder had ie al de beslissing genomen om te vertrekken en in de winterstop bevestigde hij gratis de deur uit te willen lopen..
      Wellicht hadden ze hem in de zomer van 2018 moeten verkopen, maar is toen voor het sportieve aspect gekozen.
    Feit blijft wel dat de 3 spelers gezamelijk totaal zo'n 1,5 miljoen euro tot 2 miljoen euro hebben gekost en je daar 0 euro van terug ziet. En dat is voor een "handelshuis" niet goed.
  • 18 Jun 2019 om 10:31
    • Quote van 18 Jun 2019 om 09:50
      Waarschijnlijk dat dit de zoveelste jonge speler is die uit z'n contract loopt en transfervrij vertrekt. (en daar heeft hij een punt)
      Als je een handelshuis bent (pretendeerd te zijn) dan is het wel handig dat dat bij jonge spelers die een waarde vertegenwoordigt niet of nauwelijks gebeurd en bij onze club gebeurt dat de laatste jaren te vaak.
    Ja maar.. ik was benieuwd naar Reinier's antwoord... :p

    Anyhoe; de zoveelste.. over hoeveel hebben we 't dan?
    Dat spelers transfervrij vertrekken, heb je niet altijd in de hand heh.
    Ook daar heb je 3 welwillende partijen voor nodig: de club, de speler, de andere club.
    Als de andere club niet wil voldoen aan de vraagprijs, of de speler wil niet dan hang je al.

    Zowel van Amersfoort als Yuki als Thorsby mochten, voor zover ik weet, in de zomer van 2018 al vertrekken. Maar, wederom voor zover ik weet, is er geen enkele club echt concreet geweest.
    Het vertrek van Van Amersfoort hebben ze uiteindelijk wel tegen gehouden omdat er geen vervanger voor Veerman gevonden kon worden.
    Ze hebben vervolgens in de winterstop wel getracht om z'n contract te verlengen, maar een jaar eerder had ie al de beslissing genomen om te vertrekken en in de winterstop bevestigde hij gratis de deur uit te willen lopen..
    Wellicht hadden ze hem in de zomer van 2018 moeten verkopen, maar is toen voor het sportieve aspect gekozen.
  • 18 Jun 2019 om 09:50
    • Quote van 18 Jun 2019 om 09:40
      Leg eens uit; op welke manier? En wat was daar zo erg aan?
      En wat moeten ze qua beleid allemaal nog leren?
    Waarschijnlijk dat dit de zoveelste jonge speler is die uit z'n contract loopt en transfervrij vertrekt. (en daar heeft hij een punt)
    Als je een handelshuis bent (pretendeerd te zijn) dan is het wel handig dat dat bij jonge spelers die een waarde vertegenwoordigt niet of nauwelijks gebeurd en bij onze club gebeurt dat de laatste jaren te vaak.
  • 18 Jun 2019 om 09:49
    Stond in mijn beleving al een tijdje stil in zijn ontwikkeling. Niet iemand die SC verder brengt. Zijn transfervrije status zal in zijn salariseisen richting SC ook mee hebben gewogen. Kortom; netjes afscheid, veel succes en wie weet
  • 18 Jun 2019 om 09:40
    • Quote van 18 Jun 2019 om 07:13
      Mooi voor Pelle. Dit is wat hij wou. Jammer dat hij op zo,'n manier vertrokken is bij zijn club. Qua beleid moeten ze nog een hoop leren bij onze club. Maar dat weten we al langer.
    Leg eens uit; op welke manier? En wat was daar zo erg aan?
    En wat moeten ze qua beleid allemaal nog leren?
  • 18 Jun 2019 om 09:13
    SC H zal nog wel eens achter hun oren krabben en spijt hebben. S6 Pelle
  • 18 Jun 2019 om 07:55
    Ja ik weet ook niet wat er mis is met zijn vertrek? De club deed een aanbod voor een nieuw contract, Van Amersfoort wilde niet verlengen en dus gaat hij nu transfervrij weg. Dat kan gebeuren. Ik weet ook niet of dit nou is wat Van Amersvoort voor ogen had met een gewenste transfer naar het buitenland. Ik wens hem alle succes en hoop dat hij na een jaartje weer terug komt naar de eredivisie of een andere mooie stap maakt.
  • 18 Jun 2019 om 07:49
    Volgens mij is hij op een normale manier vertrokken toch?!
  • 18 Jun 2019 om 07:13
    Mooi voor Pelle. Dit is wat hij wou. Jammer dat hij op zo,'n manier vertrokken is bij zijn club. Qua beleid moeten ze nog een hoop leren bij onze club. Maar dat weten we al langer.
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›