Hamstra wacht zware klus: ''Veel ruimte om te investeren is er niet''

( 52 reacties)
Hamstra wacht zware klus: ''Veel ruimte om te investeren is er niet''

Hoewel iedereen rondom SC Heerenveen inmiddels wel gewend is aan de zomerse in- en uitloop van spelers, ontstaat komende zomer een uitzonderlijke situatie. Van de acht spelers die vorige week afscheid namen in het Abe Lenstra Stadion, maakten er zeven met grote regelmaat speelminuten.

Stijn Schaars, Doke Schmidt, Kik Pierie, Morten Thorsby, Pelle van Amersfoort, Sam Lammers en Yuki Kobayashi zullen niet allemaal een-op-een worden vervangen, maar het is duidelijk dat er het nodige transfergeweld voor de deur staat van het Abe Lenstra Stadion. Clubwatcher Reon Boeringa verwacht dat Hamstra zeker zes tot acht spelers zal willen aantrekken.

"Maar wat zijn de beschikbare middelen? Door de transfers van Arber Zeneli (Stade Reims) en Kik Pierie (Ajax) is het begrotingstekort over het huidige seizoen (ruimschoots) afgedekt. Er is daarnaast een eigen vermogen waardoor de club tegen een stootje kan", schrijft Boeringa in de nieuwste uitgave van Voetbal International.

"Hamstra hoeft daardoor niet alleen naar huurlingen en transfervrije spelers te kijken, maar veel ruimte om te investeren is er niet, aangezien over het komende seizoen opnieuw een groot tekort dreigt. Echt investeren kan pas na een transfer van Vlap. Daarom is het voor Heerenveen interessant om een vertrek van de Sneker al snel rond te maken."

Los van een eventuele transfer van Vlap en de daarbij gerekende opbrengsten, staat vast dat SC Heerenveen kritisch moet kijken naar haar uitgaven. Boeringa: "Het salarisplafond is verlaagd en het aantrekken van spelers buiten de EU behoort daardoor definitief tot de verleden tijd. Een terugloop in uitgaven betekent in principe een terugloop in kwaliteit."

En met die realiteit zullen de supporters moeten leren leven, stelt Boeringa tot slot. "Heerenveen is al enige tijd niet meer de vijfde club van Nederland en ook niet meer de zesde of zevende. De Friezen moeten een stap terug doen, in de hoop er uiteindelijk weer twee vooruit te kunnen zetten."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 May 2019 om 10:29
    • Quote van 24 May 2019 om 06:43
      Wij hebben in het verleden veel meer uit transfers gehaald dan FC Groningen maar het lijkt er wel een beetje op als FC Groningen aan een inhaalslag bezig is. De huidige selectie van FC Groningen is wel wat sterker dan die van ons...wij hebben behalve Vlap niet veel spelers die op dit moment heel veel gaat opleveren. Daarnaast lopen veel spelers transfervrij de deur uit, bij GC Groningen alleen Mahi als ik me niet vergis.
    Wat Regtop zei...

    En:
    Groningen speelde de afgelopen maanden over het algemeen met minimaal 3 huurlingen in de basis (Handwerker, Bruns, Sierhuis) en heeft er dan nog 3 (Bel Hassani, El Hankouri, Itakura) op de bank zitten en Gladon (met een half jaar contract) die regelmatig invielen.
    Dan heb je dus 2 basisspelers die terug gaan & niets opleveren. Sierhuis na volgend jaar ook niet (tenzij ze de optie lichten). De 4 wissels leveren ook niets op.

    Dan heb je dus al 6 (basis)spelers die niets opleveren en beter zijn dan wat je al/nog hebt (anders was het niet nodig geweest om te huren).
    Alleen Reis, Chabot en Doan leveren (nu) geld op.

    Bij ons heb je naast Vlap ook sowieso nog van Bergen.
    En als Bruijn, Floranus, Kongolo hun draai weten te vinden gaan die ook nog wel opleveren.
    Wellicht Skovgaard/Dresevic ook.

  • 24 May 2019 om 06:54
    • Quote van 24 May 2019 om 06:43
      Wij hebben in het verleden veel meer uit transfers gehaald dan FC Groningen maar het lijkt er wel een beetje op als FC Groningen aan een inhaalslag bezig is. De huidige selectie van FC Groningen is wel wat sterker dan die van ons...wij hebben behalve Vlap niet veel spelers die op dit moment heel veel gaat opleveren. Daarnaast lopen veel spelers transfervrij de deur uit, bij GC Groningen alleen Mahi als ik me niet vergis.
    Groningen heeft 5 huurlingen, waarvan Sierhuis een optie tot koop heeft. Doan is hun speler die flink geld op gaat leveren. Daarnaast een aantal die verkoopbaar zijn, maar niet meer dan dat.
  • 24 May 2019 om 06:43
    • Quote van 23 May 2019 om 21:11
      Zoals Regtop2 al zei; naar Barca B, die spelen een divisietje of 3 lager :)
      Dan vind ik deze transfers bijzonderder:
      de Roon naar Atalanta
      Djuricic naar Benfica
      Assaidi naar Liverpool
      Pranjic naar Bayern Munchen
      Bradley naar Munchen Gladbach
      Samaras naar Manchester City

      Huntelaar uiteindelijk Real Madrid
      Dost uiteindelijk Sporting Lissabon
      Sulejmani uiteindelijk Benfica
    Wij hebben in het verleden veel meer uit transfers gehaald dan FC Groningen maar het lijkt er wel een beetje op als FC Groningen aan een inhaalslag bezig is. De huidige selectie van FC Groningen is wel wat sterker dan die van ons...wij hebben behalve Vlap niet veel spelers die op dit moment heel veel gaat opleveren. Daarnaast lopen veel spelers transfervrij de deur uit, bij GC Groningen alleen Mahi als ik me niet vergis.
  • 23 May 2019 om 21:11
    • Quote van 23 May 2019 om 19:10
      Zeker , maar een transfer naar Barca van een H'veen speler is mij niet bekend dan doe je toch iets goed !? Nuja pierie naar ajks ...ok maar 't is geen Barcelona.:-)
    Zoals Regtop2 al zei; naar Barca B, die spelen een divisietje of 3 lager :)
    Dan vind ik deze transfers bijzonderder:
    de Roon naar Atalanta
    Djuricic naar Benfica
    Assaidi naar Liverpool
    Pranjic naar Bayern Munchen
    Bradley naar Munchen Gladbach
    Samaras naar Manchester City

    Huntelaar uiteindelijk Real Madrid
    Dost uiteindelijk Sporting Lissabon
    Sulejmani uiteindelijk Benfica
  • 23 May 2019 om 19:12
    • Quote van 23 May 2019 om 19:10
      Zeker , maar een transfer naar Barca van een H'veen speler is mij niet bekend dan doe je toch iets goed !? Nuja pierie naar ajks ...ok maar 't is geen Barcelona.:-)
    Barcelona B! Zie Twitter
  • 23 May 2019 om 19:10
    • Quote van 23 May 2019 om 17:49
      Reis komt gewoon uit de eigen jeugd van FCG. Net als Pierie bij ons. En Johnsen en Vlap. Maar idd, mooie transfer, 3,25 miljoen. Maar is de scouting bij Groningen nou echt zo veel beter? We hebben beide onze miskopen en toppers gehad. Volgens mij streept dat aardig tegen elkaar weg.
    Zeker , maar een transfer naar Barca van een H'veen speler is mij niet bekend dan doe je toch iets goed !? Nuja pierie naar ajks ...ok maar 't is geen Barcelona.:-)
  • 23 May 2019 om 17:50
    • Quote van 23 May 2019 om 17:47
      Wat is er zo bijzonder aan?
      Reis is geboren/opgegroeid in Nederland, dus in hoeverre is het dan nog een 'Sloveens talent'?
      Hij kwam in 2015 bij Groningen (onder 17) terecht, had nog een 2 jarig contract en gaat nu voor zo'n 3 miljoen weg.

      Kik Pierie speelt al sinds medio 2011 voor Heerenveen, had nog een contract voor één jaar, speelde het afgelopen seizoen niet al te best en gaat voor 5 miljoen weg..

      En dan laten we Vlap (en z'n potentiele transferwaarde nog ff buiten beschouwing), net als bijvoorbeeld van Aken en St. Juste.

      Wie doet het dan beter?
    Je was me net voor....
  • 23 May 2019 om 17:49
    • Quote van 23 May 2019 om 16:24
      Daar ga ik mij inderdaad weer voor inzetten ter zijner tijd. Wellicht zit er dan bv ook iets bij als Reis van Groningen waar ze een mooie cent aan verdienen, bij zijn overgang naar Barcelona , chapeau Groningen ! Prima geanticipeerd en gescout ....kan Heerenveen nog wat van leren...maar wellicht zoals gezegd met een (toekomstig) Sloveens talent !
    Reis komt gewoon uit de eigen jeugd van FCG. Net als Pierie bij ons. En Johnsen en Vlap. Maar idd, mooie transfer, 3,25 miljoen. Maar is de scouting bij Groningen nou echt zo veel beter? We hebben beide onze miskopen en toppers gehad. Volgens mij streept dat aardig tegen elkaar weg.
  • 23 May 2019 om 17:47
    • Quote van 23 May 2019 om 16:24
      Daar ga ik mij inderdaad weer voor inzetten ter zijner tijd. Wellicht zit er dan bv ook iets bij als Reis van Groningen waar ze een mooie cent aan verdienen, bij zijn overgang naar Barcelona , chapeau Groningen ! Prima geanticipeerd en gescout ....kan Heerenveen nog wat van leren...maar wellicht zoals gezegd met een (toekomstig) Sloveens talent !
    Wat is er zo bijzonder aan?
    Reis is geboren/opgegroeid in Nederland, dus in hoeverre is het dan nog een 'Sloveens talent'?
    Hij kwam in 2015 bij Groningen (onder 17) terecht, had nog een 2 jarig contract en gaat nu voor zo'n 3 miljoen weg.

    Kik Pierie speelt al sinds medio 2011 voor Heerenveen, had nog een contract voor één jaar, speelde het afgelopen seizoen niet al te best en gaat voor 5 miljoen weg..

    En dan laten we Vlap (en z'n potentiele transferwaarde nog ff buiten beschouwing), net als bijvoorbeeld van Aken en St. Juste.

    Wie doet het dan beter?
  • 23 May 2019 om 16:26
    • Quote van 23 May 2019 om 16:24
      Daar ga ik mij inderdaad weer voor inzetten ter zijner tijd. Wellicht zit er dan bv ook iets bij als Reis van Groningen waar ze een mooie cent aan verdienen, bij zijn overgang naar Barcelona , chapeau Groningen ! Prima geanticipeerd en gescout ....kan Heerenveen nog wat van leren...maar wellicht zoals gezegd met een (toekomstig) Sloveens talent !
    Ik verheug me er weer op. Allemaal toppers.
  • 23 May 2019 om 16:24
    • Quote van 23 May 2019 om 13:52
      Geen dank. Nu maar weer mislukte Sloveense voetballers verdedigen en Sloveense trainers naar Heerenveen toe praten.
    Daar ga ik mij inderdaad weer voor inzetten ter zijner tijd. Wellicht zit er dan bv ook iets bij als Reis van Groningen waar ze een mooie cent aan verdienen, bij zijn overgang naar Barcelona , chapeau Groningen ! Prima geanticipeerd en gescout ....kan Heerenveen nog wat van leren...maar wellicht zoals gezegd met een (toekomstig) Sloveens talent !
  • 23 May 2019 om 15:57
    • Quote van 23 May 2019 om 15:47
      Het is een opportunistisch forum hier. Nu hadden we deze speler moeten halen. “Gemiste kans, Hamstra heeft geen netwerk, bakt er niets van”. Nog niet zo lang geleden was er de roep om Woudenberg. Dezelfde mensen die daar om riepen serveerden hem net zo makkelijk af. Hetzelfde geldt voor Rienstra. Die was zo geweldig bij Willem II, die moesten we echt hebben. Dezelfde mensen vinden het nu een veel te dure miskoop. We zullen wel zien wie komt en wie niet.
    Exact dit. Een speler hoeft maar een paar prima wedstrijden te spelen en hij moet gehaald worden. Één knap seizoen van Mous en hij moet gehaald worden. Dat hij geen enkele Eredvisie ervaring heeft maakt niet uit maar dat maakt dan wel weer uit voor trainer Jansen. Aankomend weekend zijn er weer nacompetitie wedstrijden, daar zal vast wel iemand goed voetballen die dan ook gelijk gehaald moet worden. Komt die niet: Gemiste kans. We vissen achter het net. We zijn weer te laat. Of we nou interesse hadden of niet. Elke zomer weer.
  • 23 May 2019 om 15:47
    Het is een opportunistisch forum hier. Nu hadden we deze speler moeten halen. “Gemiste kans, Hamstra heeft geen netwerk, bakt er niets van”. Nog niet zo lang geleden was er de roep om Woudenberg. Dezelfde mensen die daar om riepen serveerden hem net zo makkelijk af. Hetzelfde geldt voor Rienstra. Die was zo geweldig bij Willem II, die moesten we echt hebben. Dezelfde mensen vinden het nu een veel te dure miskoop. We zullen wel zien wie komt en wie niet.
  • 23 May 2019 om 13:52
    • Quote van 23 May 2019 om 13:17
      Dank !
    Geen dank. Nu maar weer mislukte Sloveense voetballers verdedigen en Sloveense trainers naar Heerenveen toe praten.
  • 23 May 2019 om 13:46
    • Quote van 23 May 2019 om 13:21
      Veel mensen geloven blijkbaar alles wat in de media komt. Helaas blijkt daarvan meer dan eens niets te kloppen. Media is net als de politiek in dit land: Onbetrouwbaar!
    Dat dus.
  • 23 May 2019 om 13:46
    • Quote van 23 May 2019 om 13:20
      Frank voelt zich regelmatig verheven. Dat klopt.
    Is wel zo ja en zo verkondig jij weer vaak naïeve onzin. Zo hebben we allemaal wat.
  • 23 May 2019 om 13:21
    Veel mensen geloven blijkbaar alles wat in de media komt. Helaas blijkt daarvan meer dan eens niets te kloppen. Media is net als de politiek in dit land: Onbetrouwbaar!
  • 23 May 2019 om 13:20
    Frank voelt zich regelmatig verheven. Dat klopt.
  • 23 May 2019 om 13:17
    • Quote van 23 May 2019 om 10:23
      Zo is het Sibbele! Wat doorgrond jij alles toch goed. Knap.
    Dank !
  • 23 May 2019 om 10:23
    • Quote van 23 May 2019 om 10:08
      Zéker de man vindt zichzelf heel "grappig" en een eersteklas ingewijde kenner. En Iémand moet hamstra toch een beetje dekken !?
    Zo is het Sibbele! Wat doorgrond jij alles toch goed. Knap.
  • 23 May 2019 om 10:08
    • Quote van 23 May 2019 om 06:22
      Probeer je nu grappig te doen? Moet je wel iets beter je best doen hoor...
    Zéker de man vindt zichzelf heel "grappig" en een eersteklas ingewijde kenner. En Iémand moet hamstra toch een beetje dekken !?
  • 23 May 2019 om 06:22
    • Quote van 22 May 2019 om 23:20
      “Zijn we weer te laat” Vink je hem af voor de transferbingo Jelmer?
    Probeer je nu grappig te doen? Moet je wel iets beter je best doen hoor...
  • 23 May 2019 om 02:28
    Of we nou te laat zijn of niet, of helemaal niet geïnteresseerd waren: Matusiwa had ons elftal zeker weten sterker gemaakt en is een speler die zeker in het vijvertje zit (zat) waar wij ook vissen. Jonge, goedkope, talentvolle spelers die afvallen bij topclubs en bij ons een stapje kunnen maken. Heel erg jammer. Zijn verdedigende kwaliteiten hadden onze verdediging echt kunnen helpen. Zo zwak als Yuki en Rienstra verdedigend zijn, laat wel zien dat we dan echt in de problemen komen. Kongolo zie ik toch als een ander type middenvelder (veel meer een 8, tussen de beide strafschopgebieden).
  • 23 May 2019 om 00:14
    • Quote van 22 May 2019 om 23:29
      Klopt toch Frank? Als we echt op de tribune zaten voor die jongen? Dan vissen we achter het net?
    De club zat op de tribune bij die wedstrijd. De club zit bij zoveel wedstrijden op de tribune. Volgens mij heeft niemand van de club gezegd dat ze voor deze speler op de tribune zaten. Het werd slechts gesuggereerd door de media.
  • 22 May 2019 om 23:29
    Klopt toch Frank? Als we echt op de tribune zaten voor die jongen? Dan vissen we achter het net?
  • 22 May 2019 om 23:20
    • Quote van 22 May 2019 om 23:11
      Zijn we weer te laat, had hem er graag gehad, wij missen juist zo'n felle vechtersbaas. Onze scouts zaten vorige week als ik het nieuws mag geloven op de tribune om hem te bekijken, dan ben je dus al veel te laat. Maaket Vlap al onzichtbaar in de thuiswedstrijd, jammer. Ik heb het gevoel dat FC Groningen ons op alle fronten aan het voorbij streven is.
    “Zijn we weer te laat” Vink je hem af voor de transferbingo Jelmer?
  • 22 May 2019 om 23:11
    • Quote van 22 May 2019 om 20:38
      Matusiwa naar Groningen, die hadden een meevaller van 8 ton.
    Zijn we weer te laat, had hem er graag gehad, wij missen juist zo'n felle vechtersbaas. Onze scouts zaten vorige week als ik het nieuws mag geloven op de tribune om hem te bekijken, dan ben je dus al veel te laat. Maaket Vlap al onzichtbaar in de thuiswedstrijd, jammer. Ik heb het gevoel dat FC Groningen ons op alle fronten aan het voorbij streven is.
  • 22 May 2019 om 20:38
    Matusiwa naar Groningen, die hadden een meevaller van 8 ton.
  • 22 May 2019 om 20:28
    • Quote van 22 May 2019 om 20:25
      Excelsior is net gedegradeerd zitten daar nog spelers tussen die een meerwaarde hebben voor Heerenveen? Omarsson vond ik wel aardig de laatste wedstrijden. Maar zie alleen de samenvattingen van excelsior :D
    Die Schouten en Edwards (niet van Excelsior geloof ik) zijn wel leuke spelers, verder is het niet veel.
  • 22 May 2019 om 20:25
    Excelsior is net gedegradeerd zitten daar nog spelers tussen die een meerwaarde hebben voor Heerenveen? Omarsson vond ik wel aardig de laatste wedstrijden. Maar zie alleen de samenvattingen van excelsior :D
  • 22 May 2019 om 19:14
    • Quote van 22 May 2019 om 11:59
      Wat Frank schrijft is gewoon de realiteit waar onze club mee te maken heeft. Dat dit er bij jou niet ingaat is niet Frank zijn schuld.
    He das leuk zeg.
  • 22 May 2019 om 17:20
    Met het geld van vorig seizoen 16 Miljoen en de transfers van Pierie en straks Vlap kun je leuk shoppen. Zelfs Hamstra kan dan wel iets goeds doen.
  • 22 May 2019 om 17:09
    • Quote van 22 May 2019 om 11:11
      Het wordt knokken om bij de laatste 2 plaatsen,volgend jaar weg te blijven.
    Hier reageert een “echte kenner” . Volgend jaar zeker geen seizoenkaart?
  • 22 May 2019 om 16:38
    • Quote van 22 May 2019 om 16:32
      Neem een nieuwe TD met een netwerk met deze man wordt het helemaal NIETS ,
    Stel voor dat jij maar even de nieuwe moet worden, gezien jouw bijdrage hier heb ik vertrouwen erin dat het dan goed komt :)
  • 22 May 2019 om 16:32
    Neem een nieuwe TD met een netwerk met deze man wordt het helemaal NIETS ,
  • 22 May 2019 om 15:07
    • Quote van 22 May 2019 om 14:18
      Het zegt iig dat je wel op een bepaald niveau zit; hij zit er niet bij om maar tot een bepaald aantal spelers te komen.

      Woudenberg had ook een dramatische tijd en is sinds een tijdje steeds stabieler.
      Floranus kwam eigenlijk te vroeg (zie: minder ver dan Dumfries) en had ook de pech dat het verdedigend helemaal bagger was en dat men verwachtte dat ie rond Dumfries z'n niveau zou spelen.
      Een goede voorbereiding met een stabiele(re) verdediging/middenveld draaien zal goed voor hem zijn.
    Floranus is een half seizoen geblesseerd geweest en heeft amper tot niet gespeeld. Toch wordt hij het voor Jong Oranje uitgenodigd. Daarom zegt z’on verkiezing niks. Onder leeftijdgenoten meekomen of in de eredivisie meekomen en iets toevoegen is wat anders. Laten we hopen dat hij sterker terug komt.
  • 22 May 2019 om 14:43
    Is toch prima om 2 stappen terug te doen? Heerenveen heeft de kracht en achterban om weer sterker terug te komen. Dan maar wat mindere jaren en bouwen op de jeugdopleiding en buitenkansjes.
  • 22 May 2019 om 14:18
    • Quote van 22 May 2019 om 13:46
      Dat laatste zegt werkelijk niks. Maakte bij Sparta op beide flanken niet een bijzondere indruk. Net als dat hij bij Heerenveen geen indruk maakt, nou ja een slechte misschien. Maar Floranus is nog jong. Ik heb hem voor mezelf in ieder geval nog niet ingeschreven.
    Het zegt iig dat je wel op een bepaald niveau zit; hij zit er niet bij om maar tot een bepaald aantal spelers te komen.

    Woudenberg had ook een dramatische tijd en is sinds een tijdje steeds stabieler.
    Floranus kwam eigenlijk te vroeg (zie: minder ver dan Dumfries) en had ook de pech dat het verdedigend helemaal bagger was en dat men verwachtte dat ie rond Dumfries z'n niveau zou spelen.
    Een goede voorbereiding met een stabiele(re) verdediging/middenveld draaien zal goed voor hem zijn.
  • 22 May 2019 om 13:46
    • Quote van 22 May 2019 om 13:04
      Doel je op de wedstrijden van Sparta dat Floranus, als rechtsback, op links speelde?
      Bij Sparta zag men Floranus als één van de grootste talenten, echter was hij op dat moment minder ver dan Dumfries.

      Overigens zit hij wederom bij de voorselectie van Jong Oranje.
    Dat laatste zegt werkelijk niks. Maakte bij Sparta op beide flanken niet een bijzondere indruk. Net als dat hij bij Heerenveen geen indruk maakt, nou ja een slechte misschien. Maar Floranus is nog jong. Ik heb hem voor mezelf in ieder geval nog niet ingeschreven.
  • 22 May 2019 om 13:25
    • Quote van 22 May 2019 om 11:24
      Nou laatste jaren anders niet zo veel van te merken. De scouting is om te huilen haha
    Aan dat SciSports heb je ook niet zoveel.
  • 22 May 2019 om 13:04
    • Quote van 22 May 2019 om 11:56
      Hamstra heeft geen netwerk,vorig jaar haald hij Floranus,notabene de slechtste verdediger van sparta,mijn broek zakte af toen ik las dat Heerenveen Floranus haalde,had hem meerdere malen zien spelen bij Sparta,het was totaal niets.
    Doel je op de wedstrijden van Sparta dat Floranus, als rechtsback, op links speelde?
    Bij Sparta zag men Floranus als één van de grootste talenten, echter was hij op dat moment minder ver dan Dumfries.

    Overigens zit hij wederom bij de voorselectie van Jong Oranje.
  • 22 May 2019 om 12:38
    • Quote van 22 May 2019 om 11:56
      Hamstra heeft geen netwerk,vorig jaar haald hij Floranus,notabene de slechtste verdediger van sparta,mijn broek zakte af toen ik las dat Heerenveen Floranus haalde,had hem meerdere malen zien spelen bij Sparta,het was totaal niets.
    Wat kort door de bocht om dan te zeggen dat hij dan geen netwerk heeft. Zonder hem, en zijn (oud-vitesse) netwerk, had bijvoorbeeld een Mitchell van Bergen hier niet gespeeld. En dat is een speler waar we allemaal volgens mij erg blij mee zijn.
  • 22 May 2019 om 11:59
    • Quote van 22 May 2019 om 11:57
      nou frank jij weet het altijd zo goed, dus kom maar op met de oplossingen. scheelt een hoop gedoe op dit forum.
    Wat Frank schrijft is gewoon de realiteit waar onze club mee te maken heeft. Dat dit er bij jou niet ingaat is niet Frank zijn schuld.
  • 22 May 2019 om 11:57
    • Quote van 22 May 2019 om 11:50
      Je kan iedereen wel scouten. Wie er allemaal gescout worden hebben wij geen idee van. Net zoals wij niet weten welke spelers niet naar Heerenveen willen komen om dat ze Heerenveen niet interessant vinden, ergens anders een betere ontwikkeling denken te kunnen maken, of elders beter kunnen verdienen. Waardoor er moet worden doorgeschakeld naar andere opties.
    nou frank jij weet het altijd zo goed, dus kom maar op met de oplossingen. scheelt een hoop gedoe op dit forum.
  • 22 May 2019 om 11:56
    Hamstra heeft geen netwerk,vorig jaar haald hij Floranus,notabene de slechtste verdediger van sparta,mijn broek zakte af toen ik las dat Heerenveen Floranus haalde,had hem meerdere malen zien spelen bij Sparta,het was totaal niets.
  • 22 May 2019 om 11:50
    • Quote van 22 May 2019 om 11:24
      Nou laatste jaren anders niet zo veel van te merken. De scouting is om te huilen haha
    Je kan iedereen wel scouten. Wie er allemaal gescout worden hebben wij geen idee van. Net zoals wij niet weten welke spelers niet naar Heerenveen willen komen om dat ze Heerenveen niet interessant vinden, ergens anders een betere ontwikkeling denken te kunnen maken, of elders beter kunnen verdienen. Waardoor er moet worden doorgeschakeld naar andere opties.
  • 22 May 2019 om 11:24
    • Quote van 22 May 2019 om 11:18
      Joh, Heerenveen maakt al lang gebruik van die SciSports database, ze zijn ook sponsor.
    Nou laatste jaren anders niet zo veel van te merken. De scouting is om te huilen haha
  • 22 May 2019 om 11:18
    • Quote van 22 May 2019 om 10:48
      Tuurlijk moeten we doke niet houden, die kerel is gewoon niet goed genoeg. Er moet een fatsoenlijke scouting op poten worden gezet. Het wordt tijd voor de laptop trainers en analisten. Zoeken in een database, gericht scouten op positie en een strakke intake zodat we geen spelers hebben die de kantjes er van af lopen. Innoveren bliksem, stilstand is achteruitgang.
    Joh, Heerenveen maakt al lang gebruik van die SciSports database, ze zijn ook sponsor.
  • 22 May 2019 om 11:11
    Het wordt knokken om bij de laatste 2 plaatsen,volgend jaar weg te blijven.
  • 22 May 2019 om 10:48
    Tuurlijk moeten we doke niet houden, die kerel is gewoon niet goed genoeg. Er moet een fatsoenlijke scouting op poten worden gezet. Het wordt tijd voor de laptop trainers en analisten. Zoeken in een database, gericht scouten op positie en een strakke intake zodat we geen spelers hebben die de kantjes er van af lopen. Innoveren bliksem, stilstand is achteruitgang.
  • 22 May 2019 om 10:37
    Toch Doke maar houden?
  • 22 May 2019 om 10:34
    Ik hou mijn pompebled hart vast.
zaterdag 24 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›