Toekomst Johnsen nog onduidelijk; ook sluimerende interesse vanuit Italië

( 14 reacties)
Toekomst Johnsen nog onduidelijk; ook sluimerende interesse vanuit Italië

Het is nog niet duidelijk of SC Heerenveen ook na dit seizoen over Dennis Johnsen (21) kan beschikken. De Friezen huren de Noorse vleugelspeler sinds de winterstop van Ajax met een optie tot koop, maar die is formeel nog niet gelicht.

Het Italiaanse Gazetta dello Sport bericht vandaag dat ook Bologna FC 1909 interesse zou hebben in Johnsen, die bij Ajax nog een doorlopend contract heeft tot medio 2021. De afgelopen maanden kwam hij veertien keer in actie kwam voor Heerenveen zonder een assist of goal te produceren.

De laatste vijf wedstrijden verscheen Johnsen alleen nog als invaller in het veld en gaf interim-trainer Johnny Jansen op linksbuiten de voorkeur aan Michel Vlap. Bij Bologna staat overigens nog een oud-Heerenvener met een Ajax-verleden onder contract: Mitchell Dijks.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 May 2019 om 10:26
    Contract aanbieden.. Vertrouwen geven dan komt alles goed. Maar denk dat hij voor een andere club kiest , ongelijk nee.
  • 18 May 2019 om 20:40
    • Quote van 18 May 2019 om 17:48
      Ik had meer verwacht van Dennis
    Ik ook, als hij was terug gekeerd in een lekker draaiend elftal... Kom op man, wat verwacht je nou van zo’n ventje die min of meer met hangende pootjes terug komt vanaf het grote Ajax? Dat hij hier de boel even op sleeptouw neemt? Beetje realistische kijk kan geen kwaad. Jongen liet bij Ajax al verrekte weinig zien. Prima voor de breedte, meer kan en mag je nog niet verwachten.
  • 18 May 2019 om 18:38
    • Quote van 18 May 2019 om 17:48
      Ik had meer verwacht van Dennis
    Nou ik ook. Ik had verwacht dat hij de kans bij ons met beide handen gretig had aangepakt. Echter het blijkt technisch wel een leuke speler te zijn maar teveel met de eigen actie bezig en totaal geen teamspeler. Veel te laag rendement.
  • 18 May 2019 om 17:48
    Ik had meer verwacht van Dennis
  • 18 May 2019 om 17:16
    Dit doet hij expres. Speelde ruk zodat Ajax weinig voor hem kan vragen en Heerenveen hem voor een appel en een ei kan overnemen. Had hij de sterren van de hemel gespeeld, moest Heerenveen de hoofdprijs betalen. Goeie tactiek Dennis!
  • 18 May 2019 om 16:33
    Niet lichten. Heeft niets toegevoegd. Mooi weer voetballer. Zoals teveel binnen deze selectie.
  • 18 May 2019 om 16:14
    Je kan niet anders zeggen dan dat SCH hem geweldig verkocht heeft aan Ajax. Ik vraag me af of hij de belofte gaat inlossen. Ik zou niet te veel in hem investeren.
  • 18 May 2019 om 16:10
    De vraag is hoeveel Ajax voor hem wil hebben. Lijkt me toch dat ze minimaal een miljoen terug willen. Voor dat bedrag kun je ook twee andere gokjes wagen.
  • 18 May 2019 om 15:28
    • Quote van 18 May 2019 om 11:57
      Veertien wedstrijden (al dan niet als invaller) en géén assist of goal.
      Dan valt het argument "hem het voordeel van de twijfel geven" ook wel een beetje af..
    Vond je in dat licht de transfer van Van Bergen naar ons ook niet te begrijpen voorafgaand aan dit seizoen? Die had er destijds ook nog geen één gemaakt. Dat hij het doel nu niet weet te vinden, betekent niet dat hij het niet kan. Volgens mij is dit juist een hele goede voetballer die op termijn zeker een geweldige voetballer voor ons kan worden. Technisch is hij in ieder geval zeker goed genoeg. Mentaal, daar zijn nogal eens berichten over, kan ik het moeilijk beoordelen of hij ooit goed genoeg gaat worden. Mocht hij wel gaan scoren, dan hebben we een speler in huis die eigenlijk veel te goed is.
  • 18 May 2019 om 14:02
    Kunnen we hem niet kopen voor een miljoen en dan voor 2 miljoen naar Bologna sturen haha? Is dat bedrag van de tvgelden ook weer gedekt
  • 18 May 2019 om 12:39
    Als hij transfervrij of goedkoop is kun je een gokje wagen. Maar zijn prijs is dusdanig dat je zeker wilt weten dat hij het gaat brengen. Met de huidige financiële situatie worden dit onhaalbare spelers vrees ik. Maar jet blijft een mooie voetballer.
  • 18 May 2019 om 12:39
    Natuurlijk de optie tot koop lichten, ondanks dat zijn rendement nog erg slecht is, maar daar kan aan gewerkt worden. Brengt ten minste sneldheid en dreiging, en is bovendien een speler waarvoor je naar het stadion komt.
  • 18 May 2019 om 12:27
    • Quote van 18 May 2019 om 11:57
      Veertien wedstrijden (al dan niet als invaller) en géén assist of goal.
      Dan valt het argument "hem het voordeel van de twijfel geven" ook wel een beetje af..
    Heb je helemaal gelijk in, maar zo'n jongen zal het voetballen toch niet ineens verleerd zijn. Wat waren we teleurgesteld toen hij naar Ajax ging. Misschien met extra begeleiding een echt nieuwe start maken?
  • 18 May 2019 om 11:57
    Veertien wedstrijden (al dan niet als invaller) en géén assist of goal.
    Dan valt het argument "hem het voordeel van de twijfel geven" ook wel een beetje af..
zaterdag 24 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›