Rienstra over eventueel vertrek: ''Je weet het nooit in het voetbal''

( 12 reacties)
Rienstra over eventueel vertrek: ''Je weet het nooit in het voetbal''

Ben Rienstra wordt in de wandelgangen in verband gebracht met een transfer naar FC Twente. De middenvelder van SC Heerenveen weet zelf echter nog van niks.

"Je weet het nooit in het voetbal. Maar ik heb gewoon een contract (tot medio 2021, red. bij SC Heerenveen", begint Rienstra tegenover FOX Sports. De middenvelder is verrast over de geruchten die de ronde doen over FC Twente. "Het wordt opgeblazen en verder weet ik helemaal niks."

SC Heerenveen verloor met 3-1 van FC Utrecht. "We begonnen best aardig. Maar we geven ook veel kansen weg door onze fouten", vervolgt Rienstra. "Het gaat erom wat je na de goal doet. En dan heeft FC Utrecht terecht gewonnen. We lopen na rust achter de feiten aan."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 May 2019 om 20:10
    • Quote van 16 May 2019 om 19:09
      Juist jij bent volgens mij de ambassadeur van talent en beloftes. Veel talenten die bij ons zijn vertrokken hebben volgens jou onvoldoende kansen gehad. Dit heb je al seizoenenlang lopen roepen. Ik noem een Streutker als voorbeeld, die het niveau nooit heeft aangekund. Hopelijk heb je nu zelf ook ingezien dat niet elke speler die bij ons onder contract staat de kwaliteiten heeft om het in het eerste te doen. De parels uitgezonderd zal het gros stranden in de beloften. Daar is niks mis mee, maar het besef dat de jeugd de komende jaren belangrijk zal worden mag wel eens landen bij mensen. Nu we geen geld meer hebben moeten we het daarvan hebben en volgens mij houdt het daar qua echte talenten niet over.
    Op dit momen zeker niet. Frederiksen kon het verschil niet maken. Van der Heide lag ook behoorlijk aan banden. Iredale is een half jaar geblesseerd geweest en kwam net terug na een operatie aan zijn enkel, dus om die op deze wedstrijd te beoordelen is niet helemaal fair. De wedstrijd van maandag was eigenlijk als het gros van de wedstrijden van het 1e elftal dit seizoen, Wat dat betreft konden deze jonge gasten probleemloos hun debuut maken. Verwachtingen mag je toch nog maar amper hebben. Dat er volgens mij veel talenten geen kans hebben gehad valt wel wat mee.

    Streutke kon prima voetballen. Zeker in vergelijking met zijn partner centraal destijds Otigba. Ik betwijfel of hij zelf de topsport wel helemaal serieus nam. Dat is denk ook voornamelijk waarom hij nu op amateurniveau zijn wedstrijden speelt. Als dat voor hem goed genoeg is prima.
  • 16 May 2019 om 19:09
    • Quote van 16 May 2019 om 14:50
      Sommigen hebben het nu over doorstromen van meer beloftes. Nou na afgelopen maandagavond kan ik ze zeggen dat we daar ook niet blij van worden. Wat een armetierig zooitje was het tegen Roda. Op het moment dat je kampioen van de losers kunt worden thuis afgeslacht worden met 1-4. En ik krijg het idee dat steeds minder mensen zich er druk om maken. Een avondje of middagje Heerenveen gaat bij velen niet meer om het voetbal, maar om de gezelligheid, het broodje bal en bier zuipen. Dat kan ik allemaal prima elders doen. Zonder me te hoeven ergeren aan die vervelende bijkomstigheid op het veld.
    Juist jij bent volgens mij de ambassadeur van talent en beloftes. Veel talenten die bij ons zijn vertrokken hebben volgens jou onvoldoende kansen gehad. Dit heb je al seizoenenlang lopen roepen. Ik noem een Streutker als voorbeeld, die het niveau nooit heeft aangekund. Hopelijk heb je nu zelf ook ingezien dat niet elke speler die bij ons onder contract staat de kwaliteiten heeft om het in het eerste te doen. De parels uitgezonderd zal het gros stranden in de beloften. Daar is niks mis mee, maar het besef dat de jeugd de komende jaren belangrijk zal worden mag wel eens landen bij mensen. Nu we geen geld meer hebben moeten we het daarvan hebben en volgens mij houdt het daar qua echte talenten niet over.
  • 16 May 2019 om 14:50
    • Quote van 16 May 2019 om 14:41
      Dat viel me ook tegen, had in ieder geval Kongolo de voorkeur gegeven. Thorsby mag af en toe even invallen maar die valt me ook tegen en maakt ook niet het verschil.
    Sommigen hebben het nu over doorstromen van meer beloftes. Nou na afgelopen maandagavond kan ik ze zeggen dat we daar ook niet blij van worden. Wat een armetierig zooitje was het tegen Roda. Op het moment dat je kampioen van de losers kunt worden thuis afgeslacht worden met 1-4. En ik krijg het idee dat steeds minder mensen zich er druk om maken. Een avondje of middagje Heerenveen gaat bij velen niet meer om het voetbal, maar om de gezelligheid, het broodje bal en bier zuipen. Dat kan ik allemaal prima elders doen. Zonder me te hoeven ergeren aan die vervelende bijkomstigheid op het veld.
  • 16 May 2019 om 14:41
    • Quote van 16 May 2019 om 14:33
      Bijzonder jammer dat we zelfs bij de man van de club niet hebben kunnen zien hoe die 3 middenvelders het eventueel zouden kunnen doen. Het was dé uitgelezen kans geweest om 2 daarvan eens wat speeltijd te gunnen. We speelden toch letterlijk nergens meer voor is gebleken.
    Dat viel me ook tegen, had in ieder geval Kongolo de voorkeur gegeven. Thorsby mag af en toe even invallen maar die valt me ook tegen en maakt ook niet het verschil.
  • 16 May 2019 om 14:33
    • Quote van 16 May 2019 om 09:53
      Een fitte gretige Rienstra is een meerwaarde voor ons. Maar de conclusie is dat hij dit niet is, en het vuur lijkt te ontbreken om het wel te worden. Dan zou Twente voor beide partijen een prima "escape" zijn. Wij hebben volgend jaar in ieder geval met Frederiksen, Bruijn en Kongolo al 3 man op papier voor het middenveld! Hamstra mag er nog een drietal bij gaan zoeken. De rest moet de jeugd maar opvullen. Wel bijzonder hoe gek dit loopt, het ene jaar hebben we veel teveel middenvelders en volgens mij kan het zomaar zijn dat we volgend seizoen met wat te weinig in gaan. Overigens geldt voor de spitspositie hetzelfde, daar hebben we gewoon 0 spelers volgens mij.
    Bijzonder jammer dat we zelfs bij de man van de club niet hebben kunnen zien hoe die 3 middenvelders het eventueel zouden kunnen doen. Het was dé uitgelezen kans geweest om 2 daarvan eens wat speeltijd te gunnen. We speelden toch letterlijk nergens meer voor is gebleken.
  • 16 May 2019 om 13:00
    Waar zijn de strikjes??
  • 16 May 2019 om 12:45
    • Quote van 16 May 2019 om 12:17
      Toen ie het intervieuw gaf kon ik toch wel merken dat ie niet de waarheid sprak dat er niks speelde. Denk echt dat ie vertrekt.
    Ik hoop het
  • 16 May 2019 om 12:17
    Toen ie het intervieuw gaf kon ik toch wel merken dat ie niet de waarheid sprak dat er niks speelde. Denk echt dat ie vertrekt.
  • 16 May 2019 om 10:37
    Je loopt al het hele seizoen achter de feiten aan. En de tegenstander.
  • 16 May 2019 om 09:53
    Een fitte gretige Rienstra is een meerwaarde voor ons. Maar de conclusie is dat hij dit niet is, en het vuur lijkt te ontbreken om het wel te worden. Dan zou Twente voor beide partijen een prima "escape" zijn. Wij hebben volgend jaar in ieder geval met Frederiksen, Bruijn en Kongolo al 3 man op papier voor het middenveld! Hamstra mag er nog een drietal bij gaan zoeken. De rest moet de jeugd maar opvullen. Wel bijzonder hoe gek dit loopt, het ene jaar hebben we veel teveel middenvelders en volgens mij kan het zomaar zijn dat we volgend seizoen met wat te weinig in gaan. Overigens geldt voor de spitspositie hetzelfde, daar hebben we gewoon 0 spelers volgens mij.
  • 16 May 2019 om 09:47
    Leuk, de groeten.
  • 16 May 2019 om 08:35
    Werkt niet hard genoeg en brengt te weinig. Bedankt en tot ziens!