SC Heerenveen gaat niet in zee met 'beoogde assistent' (update)

( 32 reacties)
SC Heerenveen gaat niet in zee met 'beoogde assistent' (update)

SC Heerenveen gaat met Johnny Jansen als hoofdtrainer het nieuwe seizoen in, weet de IJmuider Courant. Volgens de krant wordt dit nieuws vrijdag naar buiten gebracht door de club.

Zijn assistent moet de ervaren Martin Haar worden, die eerder twintig jaar actief was als assistent-trainer van AZ. Hij diende er hoofdtrainers als Willem van Hanegem, Co Adriaanse, Louis van Gaal, Ronald Koeman, Dick Advocaat en Gertjan Verbeek.

Afgelopen zomer vertrok Haar naar eersteklasser RKVV Velsen in Driehuis. De 67-jarige Haar was ook nog een seizoen trainer van Jong AZ, waarmee hij promoveerde naar de Keuken Kampioen Divisie. Hij beschikt echter niet over de benodigde trainerspapieren, maar kreeg één seizoen dispensatie. Volgens De Telegraaf moet SC Heerenveen een afkoopsom van 25.000 euro betalen voor Haar.

UPDATE 13:55 uur: Hoewel de geruchten rond Haar hardnekkig zijn, wordt de huidige trainer van RKVV Velsen komend seizoen niet assistent-trainer bij SC Heerenveen. FeanOnline kan dat met grote zekerheid melden, net zoals dat Jansen vrijdag nog niet gepresenteerd zal worden als hoofdtrainer.

Mocht Jansen daadwerkelijk hoofdtrainer worden, dan zal de club mogelijk op zoek moeten naar twee nieuwe assistenten. Het contract van huidig assistent Michel Jansen loopt na dit seizoen af.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 May 2019 om 21:26
    • Quote van 16 May 2019 om 19:06
      Voor mij is voor 90% zeker dat Jansen het wel wordt. Waarom zou je ook voor veel centen buiten de deur moeten kijken als je helemaal niet de middelen hebt om je op het veld te versterken. Denk je nou echt dat dit veel verschil maakt? Sinds pak en beet de bekerfinale hebben we zoveel trainers gehad, en elk jaar was hetzelfde gezeur over de wissels, matige tactische kennis etc. Ik vind het prima om met een clubman als Jansen het te proberen en eens te kijken wat er op langere termijn gebouwd kan worden. Beter dat dan weer beginnen aan een trainer van buitenaf die na een jaar weer de laan uitgestuurd wordt omdat het toch weer niks is.
    Klopt zo is het precies.
  • 16 May 2019 om 20:35
    Spelers en staf vonden het niet terecht dat JOR de zak kreeg. Maar de staf toonde zich op wat praatjes na niet solidair terwijl ze net zo verantwoordelijk waren voor het falen gezien de verantwoordelijkheden die Jan uit handen gaf op trainingen. Qua inzicht en tactiek zaten ze in ieder gevap wél perfect op één lijn met JOR want de staf veranderde de wedstrijden na het ontslag weinig tot niets. En ook vanuit de spelers was geen grotere motivatie te bekennen om voor Jan óf voor Johnny het vuur uit de schoenen te werken. Een beetje een vreemde situatie als je het mij vraagt. Het maakt de mooie praatjes na een verloren wedstrijd ook met de week doorzichtiger en ongeloofwaardiger. Nog even en we moeten geloven dat we blij mogen zijn dat ze zich weten te handhaven. Of, misschien is dat ook wel onze toekomst. RKC van het noorden. Welkom in Heerenveen.
  • 16 May 2019 om 19:06
    • Quote van 16 May 2019 om 16:03
      Nu nog een update dat Jansen het ook niet wordt.
    Voor mij is voor 90% zeker dat Jansen het wel wordt. Waarom zou je ook voor veel centen buiten de deur moeten kijken als je helemaal niet de middelen hebt om je op het veld te versterken. Denk je nou echt dat dit veel verschil maakt? Sinds pak en beet de bekerfinale hebben we zoveel trainers gehad, en elk jaar was hetzelfde gezeur over de wissels, matige tactische kennis etc. Ik vind het prima om met een clubman als Jansen het te proberen en eens te kijken wat er op langere termijn gebouwd kan worden. Beter dat dan weer beginnen aan een trainer van buitenaf die na een jaar weer de laan uitgestuurd wordt omdat het toch weer niks is.
  • 16 May 2019 om 18:29
    • Quote van 16 May 2019 om 18:02
      Zag hem ook, samen met Messi en De Ligt! Zou het!!
    Blijven dromen moet toch kunnen?
  • 16 May 2019 om 18:06
    Ze zaten op een terrasje en zat er toevallig naast. Ze hadden het over Warner Hahn...
  • 16 May 2019 om 18:02
    • Quote van 16 May 2019 om 17:59
      Wat zou Van Gaal nu te zoeken hebben bij Tjaarda?
    Zag hem ook, samen met Messi en De Ligt! Zou het!!
  • 16 May 2019 om 17:59
    Wat zou Van Gaal nu te zoeken hebben bij Tjaarda?
  • 16 May 2019 om 16:03
    Nu nog een update dat Jansen het ook niet wordt.
  • 16 May 2019 om 12:54
    • Quote van 16 May 2019 om 12:20
      Blinkt Fredreriksen dan uit bij de beloften?
    Geen idee, bedoel het meer als een voorbeeld voor de jongens die baat hebben bij speeltijd met het oog op volhend seizoen.
  • 16 May 2019 om 12:20
    • Quote van 16 May 2019 om 12:09
      Wat mij tegenvalt is dat de laatsye wedstrijden niet alvast is genruikt naar de toekomst toe. Geef jongens die volgend jaar bij de selectie zitten meer kansen om te spelen. Die zijn vast gretiger dan zij die gaan vertrekken. Frederiksen had mooi een wedstrijd of 5 kunnen spelen.
    Blinkt Fredreriksen dan uit bij de beloften?
  • 16 May 2019 om 12:09
    Wat mij tegenvalt is dat de laatsye wedstrijden niet alvast is genruikt naar de toekomst toe. Geef jongens die volgend jaar bij de selectie zitten meer kansen om te spelen. Die zijn vast gretiger dan zij die gaan vertrekken. Frederiksen had mooi een wedstrijd of 5 kunnen spelen.
  • 16 May 2019 om 11:59
    Ik heb wel mijn twijfels over Jansen als hoofdcoach, zie hem toch meer als assistent. Met een ervaren assistent als Martin Haar erbij gaat het misschien wel werken, dat is in ieder geval een goede zet.
  • 16 May 2019 om 11:42
    • Quote van 16 May 2019 om 07:55
      Geef hem een goede selectie en het is een goede coach. Volgend seizoen Bruijn aanvoerder scheelt ook weer een stuk.
    Zo is het natuurlijk ook. Het valt en staat bij de selectie. Echter, wat mij van hem tegenvalt, is dat hij toch veelvuldig voor dezelfde namen is blijven kiezen. Hij had alle recht om wat anders te doen. Oveeigens was zijn wissel van Pierie wel een terechte gister, wat een laksheid bij die jongen. Iemand als Yuki had hij allang niet meer op hoeven stellen. Opties genoeg.
  • 16 May 2019 om 11:27
    • Quote van 16 May 2019 om 11:04
      Op basis waarvan doen ze dit? Heeft helemaal niets toegevoegd na het ontslag van JOR. Gisteren ook weer drama. Waarom spelers die al het hele jaar rondsjokken (Rienstra, Yuki) weer opstellen? Hij heeft niets gedaan om het tij te doen keren. Bij gebrek aan geld blijkbaar dan. Lekker doorgaan op dezelfde passieloze voet. Ga ernstig twjjfelen om te verlengen.
    Neem er nog een bij joh, gezellig.
  • 16 May 2019 om 11:19
    • Quote van 16 May 2019 om 11:04
      Op basis waarvan doen ze dit? Heeft helemaal niets toegevoegd na het ontslag van JOR. Gisteren ook weer drama. Waarom spelers die al het hele jaar rondsjokken (Rienstra, Yuki) weer opstellen? Hij heeft niets gedaan om het tij te doen keren. Bij gebrek aan geld blijkbaar dan. Lekker doorgaan op dezelfde passieloze voet. Ga ernstig twjjfelen om te verlengen.
    Het zijn weer hoogtijdagen voor het opportunisme.
  • 16 May 2019 om 11:09
    • Quote van 16 May 2019 om 10:48
      Zucht.....!
    Ja mensen willen voetbal zien, maar geen overbetaalde luie voetballers,voetbal is strijd passie,die willen mensen zien,ze willen waar voor hun geld,en als ze geen waar voor hun geld krijgen,mogen ze er best wel komentaar op geven,we leven niet in Noord Korea.
  • 16 May 2019 om 11:04
    Op basis waarvan doen ze dit? Heeft helemaal niets toegevoegd na het ontslag van JOR. Gisteren ook weer drama. Waarom spelers die al het hele jaar rondsjokken (Rienstra, Yuki) weer opstellen? Hij heeft niets gedaan om het tij te doen keren. Bij gebrek aan geld blijkbaar dan. Lekker doorgaan op dezelfde passieloze voet. Ga ernstig twjjfelen om te verlengen.
  • 16 May 2019 om 10:48
    • Quote van 16 May 2019 om 10:21
      Vooral negatief doen en gal spuwen, daar trek je supporters mee naar stadion. Ga de bonnefooi op, en neem mensen mee naar stadion. Ook al is het slecht en wekelijks niets, ik beschouw het als mijn plicht om te blijven komen en mensen positief te beïnvloeden tov de club. Zie het als een uitje, gezellig met zijn allen. Voetbal is de belangrijkste bijzaak.
    Zucht.....!
  • 16 May 2019 om 10:32
    Haar schijnt inderdaad een huisvriend te zijn van Roozemond. Maar wanneer je assistent bent geweest van Van Hanegem, Adriaanse, Van Gaal en Koeman dan ben je geen koekebakker. Haar kan nu mooi samen met Cees over de Afsluitdijk carpoolen. Mooie kostenbesparing ;)
  • 16 May 2019 om 10:23
    Er zijn bij Heerenveen veel te weinig spelers die vuile meters willen maken,verdedigen begint voor in,kijk naar een Luck de Jong,of Lozano,die jongen zijn nooit te beroerd om vuil werk op te knappen en mee te verdedigen,dit zie je bij Heerenveen niet op van Bergen na,dan zijn er nog middenvelders die het lang niet kunnen belopen(Rienstra),zo komt de verdediging altijd onder druk bij bal verlies,en onze verdedigers grijpen ook in als juffershondje,nooit stevige duels,nee het is altijd half,half,we moeten spelers hebben die breid zijn elkaar te helpen,we hebben te veel spelers die bij bal verlies toeschouwer zijn,en dat heeft te maken met inzet en wilskracht.
  • 16 May 2019 om 10:21
    • Quote van 16 May 2019 om 07:42
      Als dit waar is dan heb ik ontzettend veel spijt dat ik mijn seizoenskaart verlengd heb. Deze man heeft werkelijk niks laten zien, zal een hele leuke spontane man zijn, maar we hebben nu echt meer nodig dan dit! De club zat al op de glijbaan maar het water onderaan is bijna bereikt. Daar gaat onze mooie club!
    Vooral negatief doen en gal spuwen, daar trek je supporters mee naar stadion. Ga de bonnefooi op, en neem mensen mee naar stadion. Ook al is het slecht en wekelijks niets, ik beschouw het als mijn plicht om te blijven komen en mensen positief te beïnvloeden tov de club. Zie het als een uitje, gezellig met zijn allen. Voetbal is de belangrijkste bijzaak.
  • 16 May 2019 om 10:15
    Goedkope reactie, mocht het wel zo zijn dan is het ook goed, Haar is nl een prima assistent met een breed netwerk.
  • 16 May 2019 om 09:43
    Het meest logische andere keuze is Steijn maar die zal weer meer geld kosten en we moeten juist bezuinigen. Snap wel dat ze doorgaan met Jansen. Martin Haar erbij zou ik een prima zet vinden.
  • 16 May 2019 om 08:41
    • Quote van 16 May 2019 om 08:14
      De trainer heeft mij tot op heden niet kunnen overtuigen, wanneer komt er eens een trainer die gewoon de beste spelers opstelt en daarnaast op hun vertrouwde posities.
      Heerenveen heeft de gat in de begroting kunnen dichten met de transfers van Pirie en Zeneli. De transfer van Vlap zou betekenen dat we ruimte krijgen om wat te investeren. Dit moeten we ook zeker doen, de selectie moet gewoon een metamorfose ondergaan. Niet investeren is helemaal de doodsteek voor Heerenveen, dan zul je nooit uit de negatieve spiraal komen.
    Er is voor afgelopen seizoen meer geinvesteerd dan het seizoen ervoor. Juist om het dit seizoen beter te doen. Een jaar of 10-11 geleden werd er ook veel te veel geld uitgegeven aan spelers die veelal ook nog eens niet speelden. Om zogenaamd aan te haken bij de top. Iets met een ezel en een steen. Ze hebben nu aan willen sluiten bij de subtop en ook dat project is dus compleet mislukt. Wie wordt daar op afgerekend, of mag iedereen bij onze club zomaar wat doen zonder consequenties?
  • 16 May 2019 om 08:19
    Ik had iemand als Van Puyvelde wel een goede assistent gevonden. Geen stoelpotenzager, ervaren, innemende man, kan wind afvangen als jey evrn tegen zit en nog wat jonger dan Haar. Die andere Janssen kan ik moeilijk beoordelen, die is vrij onzichtbaar (hoeft niet slecht te zijn voor een assistent, als hij maar wat voor de selectie betekent).
  • 16 May 2019 om 08:14
    De trainer heeft mij tot op heden niet kunnen overtuigen, wanneer komt er eens een trainer die gewoon de beste spelers opstelt en daarnaast op hun vertrouwde posities.
    Heerenveen heeft de gat in de begroting kunnen dichten met de transfers van Pirie en Zeneli. De transfer van Vlap zou betekenen dat we ruimte krijgen om wat te investeren. Dit moeten we ook zeker doen, de selectie moet gewoon een metamorfose ondergaan. Niet investeren is helemaal de doodsteek voor Heerenveen, dan zul je nooit uit de negatieve spiraal komen.
  • 16 May 2019 om 08:02
    • Quote van 16 May 2019 om 07:55
      Geef hem een goede selectie en het is een goede coach. Volgend seizoen Bruijn aanvoerder scheelt ook weer een stuk.
    Even realistisch blijven a.u.b. Bruijn die, toen het er om ging, het verschil niet kon maken tegen grijze muis RKC? En los van het feit of we het een goede voetballer vinden, want dat is hij gewoon. Maar het is niet eerlijk om hem nu te bestempelen als redder van de club. Wetende dat de kans groot is dat we zelf vanaf volgend seizoen de grijze muis zijn.... In Haar we trust. Niet het haar van Johnny, maar Martin Haar. Die heeft zich tenminste wél bewezen. Hopelijk klopt in ieder geval dat deel van dit verhaal.
  • 16 May 2019 om 08:00
    • Quote van 16 May 2019 om 07:55
      Geef hem een goede selectie en het is een goede coach. Volgend seizoen Bruijn aanvoerder scheelt ook weer een stuk.
    Eerst ook nog maar afwachten of bruijn wel aanvoerder wordt, laat staan dat hij in de basis begint
  • 16 May 2019 om 07:58
    Mocht het een echte mislukking worden hoop ik dat de directie sneller ingrijpt dan bij JOR, vind wel dat als je kobayashi boven thorsby opstelt een gewaagde keuze van de directie
  • 16 May 2019 om 07:55
    Geef hem een goede selectie en het is een goede coach. Volgend seizoen Bruijn aanvoerder scheelt ook weer een stuk.
  • 16 May 2019 om 07:43
    Miskleun nummer zoveel. Ongelofelijk.
  • 16 May 2019 om 07:42
    Als dit waar is dan heb ik ontzettend veel spijt dat ik mijn seizoenskaart verlengd heb. Deze man heeft werkelijk niks laten zien, zal een hele leuke spontane man zijn, maar we hebben nu echt meer nodig dan dit! De club zat al op de glijbaan maar het water onderaan is bijna bereikt. Daar gaat onze mooie club!
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›