'Topschutter Keuken Kampioen Divisie op de radar bij SC Heerenveen'

( 28 reacties)
'Topschutter Keuken Kampioen Divisie op de radar bij SC Heerenveen'

SC Heerenveen is in de zoektocht naar een opvolger voor Sam Lammers uitgekomen in de Keuken Kampioen Divisie. AZ-huurling Ferdy Druijf staat volgens Omroep Gelderland in de belangstelling van de Friezen. 

Druijf speelt na de winterstop op huurbasis voor NEC Nijmegen, nadat hij in de eerste seizoenshelft namens Jong AZ in de Keuken Kampioen Divisie uitkwam. Zowel voor NEC als voor Jong AZ legde de 20-jarige aanvaller dit seizoen de ene na de andere bal in het net. Met 29 doelpunten kroonde hij zich dan ook tot topscorer van de Keuken Kampioen Divisie. 

Volgens Hans Kraaij Jr. zaten er dinsdagavond bij de wedstrijd tussen NEC en RKC Waalwijk vier scouts van SC Heeren op de tribune. Waar de scouts van de Friezen mogelijk op Druijf hebben gelet, is de kans groot dat er ook naar Jordy Bruijn gekeken werd. De 22-jarige middenvelder, die op huurbasis voor NEC speelt, keert volgend seizoen terug naar SC Heerenveen. 

Druijf zou in Heerenveen worden gezien als de ideale opvolger van Sam Lammers, die na dit seizoen terugkeert naar Eindhoven. De 22-jarige spits wordt voor een seizoen gehuurd van PSV. In Friesland vormt Lammers een superduo met Michel Vlap en is hij tot dusver verantwoordelijk voor zestien doelpunten.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 May 2019 om 17:07
    Kan het niet lezen is weer zo’n plus artikel. Geloof je dus maar op je woord
  • 15 May 2019 om 15:55
    • Quote van 15 May 2019 om 15:50
      Quote uit LC artikel hier: https://www.lc.nl/sport/SC-Heerenveen-advies-ondernemingsraad-doorslaggevend-bij-benoeming-Roozemond-24238891.html

      "Niet saneren
      Belangrijk voor de ondernemingsraad was rust op de werkvloer. Roozemond heeft toegezegd dat hij niet gaat saneren, ondanks dat Heerenveen over het vorige boekjaar een operationeel tekort van bijna 6 miljoen euro schreef"

    Bedankt zal het zo even lezen.
  • 15 May 2019 om 15:50
    • Quote van 15 May 2019 om 15:31
      Nee de OR heeft liever dat iedereen op straat komt te staan als de club failliet gaat:) neem aan dat de OR het grotere doel in ogen heeft. En dat is een gezonde club.
    Quote uit LC artikel hier: https://www.lc.nl/sport/SC-Heerenveen-advies-ondernemingsraad-doorslaggevend-bij-benoeming-Roozemond-24238891.html

    "Niet saneren
    Belangrijk voor de ondernemingsraad was rust op de werkvloer. Roozemond heeft toegezegd dat hij niet gaat saneren, ondanks dat Heerenveen over het vorige boekjaar een operationeel tekort van bijna 6 miljoen euro schreef"

  • 15 May 2019 om 15:44
    • Quote van 15 May 2019 om 15:31
      Nee de OR heeft liever dat iedereen op straat komt te staan als de club failliet gaat:) neem aan dat de OR het grotere doel in ogen heeft. En dat is een gezonde club.
    Mooie romantische gedachte. Uiteindelijk gaat het iedereen erom of hij zijn baan houdt en zijn huur of hypotheek kan betalen.
  • 15 May 2019 om 15:31
    • Quote van 15 May 2019 om 15:22
      Zou de OR het vertrouwen uitspreken in Roozemond als er vanwege bezuinigingen een ontslagronde aan zou komen. Daar geloof ik niks van.
    Nee de OR heeft liever dat iedereen op straat komt te staan als de club failliet gaat:) neem aan dat de OR het grotere doel in ogen heeft. En dat is een gezonde club.
  • 15 May 2019 om 15:22
    • Quote van 15 May 2019 om 15:16
      Moet zeggen dat ik niet eens weet of ik al drie maanden geleden wel reageerde op dit forum , las vroeger alleen maar. En ik reageerde vandaag ook niet op het artikel maar op een bewering hier. En volgens mij heb ik in het verleden daar ook al eens vraagtekens bij gezet.
    Zou de OR het vertrouwen uitspreken in Roozemond als er vanwege bezuinigingen een ontslagronde aan zou komen. Daar geloof ik niks van.
  • 15 May 2019 om 15:16
    • Quote van 15 May 2019 om 14:54
      Had je toen onder dat artikel moeten plaatsen. Nu 3 maanden wachten en dan zeggen "Nee dat is nooit gezegd" En dan van anderen verwachten dat ze gaan graven....
    Moet zeggen dat ik niet eens weet of ik al drie maanden geleden wel reageerde op dit forum , las vroeger alleen maar. En ik reageerde vandaag ook niet op het artikel maar op een bewering hier. En volgens mij heb ik in het verleden daar ook al eens vraagtekens bij gezet.
  • 15 May 2019 om 15:03
    • Quote van 15 May 2019 om 14:51
      Da's appels en peren vergelijken; ik benoem operationele bedragen (bedrijfsresultaat vóór resultaat vergoedingssommen).
      Die 651.443 verlies waar je mee poogt te pochten is na verrekenen van de transfers. Het operationeel verlies was over 2015-2016 'gewoon' 2,5 miljoen.
      En het zijn de operationele kosten waar we het over hebben en die omlaag moeten zodat ze niet of minder met transfergelden gecompenseerd hoeven te worden.
    Daar heb je een punt. Maar waarom zou ik daarover pochen? Wat heb ik daar aan?
  • 15 May 2019 om 14:54
    • Quote van 15 May 2019 om 14:45
      Waarom steek ik mijn kop in het zand? Omdat ik graag bevestiging van een gerucht wil hebben ( wat de meesten meteen als een feit aannemen)
    Had je toen onder dat artikel moeten plaatsen. Nu 3 maanden wachten en dan zeggen "Nee dat is nooit gezegd" En dan van anderen verwachten dat ze gaan graven....
  • 15 May 2019 om 14:51
    • Quote van 15 May 2019 om 14:11
      Van der Wiel stapte in het seizoen 2015/2016 op in oktober. Einde van dat seizoen had Heerenveen slechts een nettoverlies van 651.443 euro.
    Da's appels en peren vergelijken; ik benoem operationele bedragen (bedrijfsresultaat vóór resultaat vergoedingssommen).
    Die 651.443 verlies waar je mee poogt te pochten is na verrekenen van de transfers. Het operationeel verlies was over 2015-2016 'gewoon' 2,5 miljoen.
    En het zijn de operationele kosten waar we het over hebben en die omlaag moeten zodat ze niet of minder met transfergelden gecompenseerd hoeven te worden.
  • 15 May 2019 om 14:45
    • Quote van 15 May 2019 om 14:05
      Prima als jij je kop in het zand wilt steken en zeggen dat dit niet gezegd is in een eerder interview dan is dat prima. Daar wil ik verder geen energie in steken.

      Feit blijft dat er bezuinigd moet worden, en als je dat op het salarishuis doet dan gaat dat ten koste van de kwaliteit op het veld. Je moet naar alles kijken, dus ook personeel.
    Waarom steek ik mijn kop in het zand? Omdat ik graag bevestiging van een gerucht wil hebben ( wat de meesten meteen als een feit aannemen)
  • 15 May 2019 om 14:38
    Als je bljjft huren, dan wordt het vanzelf je ondergang. Dan raakt je selectie steeds minder waard. ...En krijg je geen transferinkomsten.
  • 15 May 2019 om 14:37
    • Quote van 15 May 2019 om 14:05
      Prima als jij je kop in het zand wilt steken en zeggen dat dit niet gezegd is in een eerder interview dan is dat prima. Daar wil ik verder geen energie in steken.

      Feit blijft dat er bezuinigd moet worden, en als je dat op het salarishuis doet dan gaat dat ten koste van de kwaliteit op het veld. Je moet naar alles kijken, dus ook personeel.
    Onvoorstelbaar dat vorige zomer het contract met Hamstra is opgewaardeerd en met nog 1 jaar extra verlengd op basis waarvan !! Maar wel weer met toestemming van het vorige stichtingsbestuur dus Roozemond ,je hoeft niet gestudeerd te hebben dat het exploitatieverlies 2018. -2019 wel eens op kan lopen naar 7 miljoen euro denk aan de afkoopsommen van de commerciële mensen bloemers hut en posthumus en natuurlijk de riante afkoopsom voor Eisinga , en de doorbetaling van JOR de tegenvallende sponsorinkomsten en toeschouwersaantallen het missen van de play offs etc etc dit alles onder leiding van Cees Roozemond en Egbert Hes en kornuiten
    Dit is en wordt een ramp jaar ,er kan niet worden geïnvesteerd worden in spelers en het kantoor blijft vol zitten met mensen die niet ontslagen worden heeft Cees ze toch beloofd ,!
    Dit wordt keuken kampioen divisie of het roer moet om een belletje richting langweer en er ligt een plan ,en Cees en kornuiten hebben nog steeds geen plan en zullen ook geen pan hebben of zal er in het geheim als worden gewerkt aan een aflevering Cees Roozemond schouw 2 ??
  • 15 May 2019 om 14:11
    • Quote van 15 May 2019 om 13:42
      Leuk om te zeggen dat v/d Wiel het terug gebracht heeft, maar het is lager geweest en deels onder van der wiel is het eerst ook opgelopen.

      2011-2012 was het 300.000 negatief (onder Veenstra).
      2012-2013 was het 1,7 miljoen negatief (half onder Veenstra).
      2013-2014 was het 4,1 miljoen negatief (half onder v/d Wiel).
      2014-2015 was het 2,4 miljoen negatief (onder v/d Wiel).

    Van der Wiel stapte in het seizoen 2015/2016 op in oktober. Einde van dat seizoen had Heerenveen slechts een nettoverlies van 651.443 euro.
  • 15 May 2019 om 14:05
    • Quote van 15 May 2019 om 13:28
      Heb het stuk drie keer gelezen maar het staat er niet in het zijn aannames. Maar echte bezuinigingen zijn natuurlijk niet te halen op het gewone personeel maar alleen op de spelers die onder contract staan.
    Prima als jij je kop in het zand wilt steken en zeggen dat dit niet gezegd is in een eerder interview dan is dat prima. Daar wil ik verder geen energie in steken.

    Feit blijft dat er bezuinigd moet worden, en als je dat op het salarishuis doet dan gaat dat ten koste van de kwaliteit op het veld. Je moet naar alles kijken, dus ook personeel.
  • 15 May 2019 om 13:51
    Nog even een VI artikeltje:
    https://www.vi.nl/nieuws/van-der-wiel-stapt-op-bij-sc-heerenveen

    De meeste mensen in deze twee organen zijn er twee jaar na de Feanrevolutie neergezet door erevoorzitter Riemer van der Velde en de commissie Jos Vaessen/Lense Koopmans. Ze werden hiermee beloond en bedankt voor hun aandeel in die revolutie. Zo ook Van der Wiel, die als frontman van deze revolte mag worden gezien.Deze incapabele mensen zijn er allen schuldig aan dat SC Heerenveen er zowel financieel als sportief een stuk beroerder voor staat dan voor de revolutie.
  • 15 May 2019 om 13:42
    Leuk om te zeggen dat v/d Wiel het terug gebracht heeft, maar het is lager geweest en deels onder van der wiel is het eerst ook opgelopen.

    2011-2012 was het 300.000 negatief (onder Veenstra).
    2012-2013 was het 1,7 miljoen negatief (half onder Veenstra).
    2013-2014 was het 4,1 miljoen negatief (half onder v/d Wiel).
    2014-2015 was het 2,4 miljoen negatief (onder v/d Wiel).

  • 15 May 2019 om 13:28
    • Quote van 15 May 2019 om 13:09
      https://www.feanonline.nl/nieuws/bestuur-beleid/216824/roozemond-maakt-een-kapitale-fout-er-moet-bezuinigd-worden

      Daar wordt bij OF gerefereerd door GJ de Vries dat dit door CR in een interview gezegd is.
    Heb het stuk drie keer gelezen maar het staat er niet in het zijn aannames. Maar echte bezuinigingen zijn natuurlijk niet te halen op het gewone personeel maar alleen op de spelers die onder contract staan.
  • 15 May 2019 om 13:15
    • Quote van 15 May 2019 om 12:09
      Dat is een gerucht dat ze niet willen bezuinigen op het personeel. Heb nergens gelezen dat ze dat hebben toegezegd aan de OR. Ze willen het liever niet doen maar dat begrijp ik wel.
    Ik heb van een medewerker begrepen dat de OR is toegezegf dat er niet in de organisatie gesneden wordt. En dat kun je nooit toezeggen als je financieel zo'n gat in de broek hent jaar in, jaar uit.
  • 15 May 2019 om 13:09
    • Quote van 15 May 2019 om 12:09
      Dat is een gerucht dat ze niet willen bezuinigen op het personeel. Heb nergens gelezen dat ze dat hebben toegezegd aan de OR. Ze willen het liever niet doen maar dat begrijp ik wel.
    https://www.feanonline.nl/nieuws/bestuur-beleid/216824/roozemond-maakt-een-kapitale-fout-er-moet-bezuinigd-worden

    Daar wordt bij OF gerefereerd door GJ de Vries dat dit door CR in een interview gezegd is.
  • 15 May 2019 om 12:09
    Dat is een gerucht dat ze niet willen bezuinigen op het personeel. Heb nergens gelezen dat ze dat hebben toegezegd aan de OR. Ze willen het liever niet doen maar dat begrijp ik wel.
  • 15 May 2019 om 10:07
    Het bestuur wil het tekort toch eerst terug brengen naar twee miljoen ( door inkomsten te vergroten en door te bezuinigen)
  • 15 May 2019 om 08:05
    Druijf kunnen we makkelijk kopen. Zeker als Vlap ook nog eens verkocht wordt. Maar is het de juiste spits voor ons?
  • 15 May 2019 om 07:16
    • Quote van 14 May 2019 om 23:01
      Nu gaan we weer een spits huren ??? We hebben toch een afdeling scouting kan die geen geschikte spits vinden om zelf te kopen ,nu ben je weer aan het opleiden voor je concurrenten ,Volgens mij hebben we ieder jaar een behoorlijk verlies ,door spelers zelf te kopen en later weer te verkopen genereer zelf dat geld ,maar is Hamstra wel de juiste man om dit in goede banen te leiden .Ik ben er zeker van dat deze man ons na de afgrond brengt ,er uit met deze Hamstra
    Ik denk oprecht dat het hier om kopen gaat. Vergis je niet dat Heerenveen met verkoop van Naess, Pierrie en Zeneli circa 9,5 miljoen is binnengekomen, dat dekt ruimschoots het exploitatie-tekort van dit lopende seizoen. Tel daarbij op de 'dure' salarissen van Schaars, Koby en vertrek van Schmidt, van Amersfoort, Iredale en Thorsby en er komt behoorlijk veel ruimte in het salarishuis. Met Dresevic en Skovgaard zijn de centrale posities ingevuld. Een rechtsback zal aangetrokken moeten worden. Op het middenveld hebben we Kongolo, Bruijn, Vlap, Rienstra, Frederiksen en Vlap. Voorin zal Nemanja bij een goed bod mogen vertrekken, er is dus minimaal een buitenspeler en spits nodig. Daarnaast heeft die Druijf een contract voor nog 1 jaar bij AZ dus qua prijs ben je er met een miljoen/anderhalf wel. Ik zeg doen!
  • 15 May 2019 om 07:10
    • Quote van 14 May 2019 om 23:01
      Nu gaan we weer een spits huren ??? We hebben toch een afdeling scouting kan die geen geschikte spits vinden om zelf te kopen ,nu ben je weer aan het opleiden voor je concurrenten ,Volgens mij hebben we ieder jaar een behoorlijk verlies ,door spelers zelf te kopen en later weer te verkopen genereer zelf dat geld ,maar is Hamstra wel de juiste man om dit in goede banen te leiden .Ik ben er zeker van dat deze man ons na de afgrond brengt ,er uit met deze Hamstra
    AZ een concurrent xD
  • 14 May 2019 om 23:14
    • Quote van 14 May 2019 om 23:01
      Nu gaan we weer een spits huren ??? We hebben toch een afdeling scouting kan die geen geschikte spits vinden om zelf te kopen ,nu ben je weer aan het opleiden voor je concurrenten ,Volgens mij hebben we ieder jaar een behoorlijk verlies ,door spelers zelf te kopen en later weer te verkopen genereer zelf dat geld ,maar is Hamstra wel de juiste man om dit in goede banen te leiden .Ik ben er zeker van dat deze man ons na de afgrond brengt ,er uit met deze Hamstra
    Heb je enig idee wat een echt goede spits kost tegenwoordig. Gezien je reactie blijkbaar niet.
  • 14 May 2019 om 23:07
    Het hangt er vanaf wat AZ met Druijff wil komend seizoen. Ik ken hem niet goed genoeg om daar een oordeel of een idee over te hebben, maar dat zal in de komende weken wel duidelijk worden. Als AZ in hem een toekomstige spits voor het eerste ziet, dan kunnen we beter verder kijken. Huren is opleiden voor de buren.
  • 14 May 2019 om 23:01
    Nu gaan we weer een spits huren ??? We hebben toch een afdeling scouting kan die geen geschikte spits vinden om zelf te kopen ,nu ben je weer aan het opleiden voor je concurrenten ,Volgens mij hebben we ieder jaar een behoorlijk verlies ,door spelers zelf te kopen en later weer te verkopen genereer zelf dat geld ,maar is Hamstra wel de juiste man om dit in goede banen te leiden .Ik ben er zeker van dat deze man ons na de afgrond brengt ,er uit met deze Hamstra
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›