Vlap eerlijk over ambities: ''Daar wil ik absoluut voor gaan''

( 22 reacties)
Vlap eerlijk over ambities: ''Daar wil ik absoluut voor gaan''

Technisch manager Gerry Hamstra staat komende zomer voor een duivels dilemma: gaat hij meewerken aan een transfer van Michel Vlap of niet? De geboren Sneker is uitgegroeid tot een absolute publiekslieveling, maar kan hij nog beter worden na een seizoen met zestien goals en zes assists?

Vlap heeft nog een contract tot 2022, dus in principe staat de club sterk in de onderhandelingen. Zelf laat de 21-jarige middenvelder bij FOX Sports wel doorsijpelen dat hij een transfer overweegt: "Het gaat fantastisch en daar ben ik heel blij mee. Als ik merk dat ik boven mezelf kan uitstijgen en dat ik meer kan, dan vind ik dat je daarvoor moet gaan."

"Natuurlijk ligt Heerenveen aan m'n hart, dus natuurlijk is dat een moeilijke keuze. Ik denk dat de mensen heel blij zouden zijn als ik nog blijf, maar als ik merk dat ik meer uit m'n carriére kan halen, dan wil ik daar absoluut voor gaan", besluit Vlap, die nog twee competitieduels heeft om zijn seizoensrecord verder aan te scherpen.

In de afgelopen weken is Vlap in de media onder meer gelinkt aan het Belgische RSC Anderlecht en het Duitse Hoffenheim. Naar verluidt verlangt SC Heerenveen minimaal acht miljoen euro voor haar jeugdexponent.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Apr 2019 om 09:13
    Pelle speelde uitstekend. Toen kwam Odegaard en die moest spelen.Daarna Rienstra. Dat was de oorzaak dat Pelle het voor gezien houd . Jammer
  • 25 Apr 2019 om 08:47
    • Quote van 24 Apr 2019 om 22:14
      Had de club moeten doen Wielenga...hadden ze moeten doen. Maar ze hadden toen getreuzeld volgens mij. Anders was denk ik Van Amersfoort wel op een aanbod ingegaan.
    https://www.feanonline.nl/nieuws/transfers-geruchten/204574/sc-heerenveen-wilde-door-met-van-amersfoort-maar-kwamen-er-niet-uit
  • 25 Apr 2019 om 01:11
    • Quote van 24 Apr 2019 om 22:14
      Had de club moeten doen Wielenga...hadden ze moeten doen. Maar ze hadden toen getreuzeld volgens mij. Anders was denk ik Van Amersfoort wel op een aanbod ingegaan.
    Hij werd maar niet opgesteld. En Pelle wil alleen maar blijven als die speelt. Ik vind sws dat hij heel veel geduld heeft gehad. Hajal en Frederiksen zullen vast goede spelers zijn maar ik denk niet dat ze er klaar voor zijn om een vaste basisplaats te krijgen om Vlap te vervangen. Dan ga je Kongolo, Bruijn en Rienstra op het middenveld krijgen (Schaars, Thorsby, Vlap was veel beter. Ookal is het natuurlijk afwachten) Pelle wordt erg onderschat. Stel hij speelt volgend seizoen goed dan kan je echt nog wel een paar miljoen vangen. Hamstra kan alleen niet de belofte doen dat die gaat spelen en daarom snap ik ook wel dat hij weg wil.
  • 25 Apr 2019 om 01:03
    • Quote van 24 Apr 2019 om 22:20
      Zo’n 30 miljoen schuld idd. Maar daar staan de supporters en vooral de sponsors naar t schijnt nog wel te trappelen om erbij te willen horen. Daarbij hebben ze daar de rotte plekken in de organisatie eruit kunnen snijden heb ik het gevoel terwijl wij ze juist van een belangrijke plek hebben voorzien in de organisatie.
    Daar hebben wij als supporters niks in te zeggen. Wat wou je doen? Met zijn allen niet meer naar wedstrijden gaan? Dat is onrealistisch en dom. Je moet wachten totdat het fout gaat. Daarna kunnen we misschien actie ondernemen. Enige reden dat die club nog bestaat is rijke mensen en de gemeente.
  • 25 Apr 2019 om 01:03
    • Quote van 24 Apr 2019 om 22:20
      Zo’n 30 miljoen schuld idd. Maar daar staan de supporters en vooral de sponsors naar t schijnt nog wel te trappelen om erbij te willen horen. Daarbij hebben ze daar de rotte plekken in de organisatie eruit kunnen snijden heb ik het gevoel terwijl wij ze juist van een belangrijke plek hebben voorzien in de organisatie.
    Daar hebben wij als supporters niks in te zeggen. Wat wou je doen? Met zijn allen niet meer naar wedstrijden gaan? Dat is onrealistisch en dom. Je moet wachten totdat het fout gaat. Daarna kunnen we misschien actie ondernemen. Enige reden dat die club nog bestaat is rijke mensen en de gemeente.
  • 25 Apr 2019 om 00:12
    • Quote van 24 Apr 2019 om 23:53
      AZ is een stap omhoog voor een Heerenveen speler. Qua salaris, qua play-off voetbal, qua faciliteiten en is een vaste top 5 ploeg geworden. Die club heeft ons op alle fronten ingehaald.
    Twente..? Was de vraag ..(:
  • 24 Apr 2019 om 23:53
    • Quote van 24 Apr 2019 om 21:05
      Twente?????? Die moeten eerst maar eens laten zien dat ze eredivisie-waardig zijn. En AZ ?? Dan kan hij net zo goed bij ons blijven. Laten wij nog maar eens een jaar van hem kunnen genieten. Hamstra, hou de poot maar eens stijf. Contract is contract.
    AZ is een stap omhoog voor een Heerenveen speler. Qua salaris, qua play-off voetbal, qua faciliteiten en is een vaste top 5 ploeg geworden. Die club heeft ons op alle fronten ingehaald.
  • 24 Apr 2019 om 22:20
    • Quote van 24 Apr 2019 om 22:04
      Die hebben nog heeeelllll veel schulden en kunnen maar 6 miljoen ofzo aan de selectie uitgeven.
    Zo’n 30 miljoen schuld idd. Maar daar staan de supporters en vooral de sponsors naar t schijnt nog wel te trappelen om erbij te willen horen. Daarbij hebben ze daar de rotte plekken in de organisatie eruit kunnen snijden heb ik het gevoel terwijl wij ze juist van een belangrijke plek hebben voorzien in de organisatie.
  • 24 Apr 2019 om 22:17
    • Quote van 24 Apr 2019 om 20:51
      Als je hart echt bij Heerenveen ligt dan is de keuze niet zo moeilijk, dan ga je niet na het eerste seizoen dat het goed met je gaat weg maar zorg je dat de club eerst echt wat aan de investering in jou heeft gehad. En dan ga je daarna voor veel geld weg. Anders zijn dit alleen praatjes voor de bühne..geen woorden maar daden!
    Nou als je 8 jaar jeugd opleiding investeert en het levert vervolgens 8 miljoen op dan denk ik dat je een best aardig rendement hebt gemaakt. Dat lukt mij niet met mijn spaargeld. En met dat geld kunnen we vervolgens weer meerdere goede spelers voor halen.
  • 24 Apr 2019 om 22:14
    • Quote van 24 Apr 2019 om 22:05
      Kunnen wij beter houden. Vooral als Vlap weggaat.
    Had de club moeten doen Wielenga...hadden ze moeten doen. Maar ze hadden toen getreuzeld volgens mij. Anders was denk ik Van Amersfoort wel op een aanbod ingegaan.
  • 24 Apr 2019 om 22:05
    • Quote van 24 Apr 2019 om 22:03
      Het schijnt dat ze Van Amersfoort willen vastleggen, heb ik ergens gelezen.
    Kunnen wij beter houden. Vooral als Vlap weggaat.
  • 24 Apr 2019 om 22:04
    • Quote van 24 Apr 2019 om 22:02
      Bij FC Twente moeten ze inderdaad eerst maar eens een eredivisiewaardig elftal op de been krijgen, maar met een begroting van 21/22 miljoen zitten ze wel ver boven de onze, dus kansen zat dat te realiseren.
    Die hebben nog heeeelllll veel schulden en kunnen maar 6 miljoen ofzo aan de selectie uitgeven.
  • 24 Apr 2019 om 22:03
    Het schijnt dat ze Van Amersfoort willen vastleggen, heb ik ergens gelezen.
  • 24 Apr 2019 om 22:03
    • Quote van 24 Apr 2019 om 21:05
      Twente?????? Die moeten eerst maar eens laten zien dat ze eredivisie-waardig zijn. En AZ ?? Dan kan hij net zo goed bij ons blijven. Laten wij nog maar eens een jaar van hem kunnen genieten. Hamstra, hou de poot maar eens stijf. Contract is contract.
    AZ is subtop, wij middenmoot. Bij ons is alles gedateerd en daar alles modern. Er zijn nogal verschillen. AZ, Vitesse, Feyenoord, PSV en Ajax zouden allemaal duidelijk hogerop zijn. Utrecht en Groningen zijn gelijk.
  • 24 Apr 2019 om 22:02
    • Quote van 24 Apr 2019 om 21:05
      Twente?????? Die moeten eerst maar eens laten zien dat ze eredivisie-waardig zijn. En AZ ?? Dan kan hij net zo goed bij ons blijven. Laten wij nog maar eens een jaar van hem kunnen genieten. Hamstra, hou de poot maar eens stijf. Contract is contract.
    Bij FC Twente moeten ze inderdaad eerst maar eens een eredivisiewaardig elftal op de been krijgen, maar met een begroting van 21/22 miljoen zitten ze wel ver boven de onze, dus kansen zat dat te realiseren.
  • 24 Apr 2019 om 21:45
    Verbeterd contract een Sneker kom op Hamstra doe je best! Vlappie moet blijven!!!!
  • 24 Apr 2019 om 21:05
    • Quote van 24 Apr 2019 om 20:51
      AZ of FC Twente zou een mooie opstap zijn de komende twee jaar. Mocht hij doorgroeien qua niveau dan eens zien of hij toe is aan PSV of Ajax. Dat is hij nu nog niet denk ik.
    Twente?????? Die moeten eerst maar eens laten zien dat ze eredivisie-waardig zijn. En AZ ?? Dan kan hij net zo goed bij ons blijven. Laten wij nog maar eens een jaar van hem kunnen genieten. Hamstra, hou de poot maar eens stijf. Contract is contract.
  • 24 Apr 2019 om 21:00
    • Quote van 24 Apr 2019 om 20:51
      AZ of FC Twente zou een mooie opstap zijn de komende twee jaar. Mocht hij doorgroeien qua niveau dan eens zien of hij toe is aan PSV of Ajax. Dat is hij nu nog niet denk ik.
    Twente ?? Waar heb je het over !
  • 24 Apr 2019 om 20:59
    Alleen Ajax heeft 8 miljoen, dus....
  • 24 Apr 2019 om 20:51
    AZ of FC Twente zou een mooie opstap zijn de komende twee jaar. Mocht hij doorgroeien qua niveau dan eens zien of hij toe is aan PSV of Ajax. Dat is hij nu nog niet denk ik.
  • 24 Apr 2019 om 20:51
    Als je hart echt bij Heerenveen ligt dan is de keuze niet zo moeilijk, dan ga je niet na het eerste seizoen dat het goed met je gaat weg maar zorg je dat de club eerst echt wat aan de investering in jou heeft gehad. En dan ga je daarna voor veel geld weg. Anders zijn dit alleen praatjes voor de bühne..geen woorden maar daden!
  • 24 Apr 2019 om 20:35
    Ajax zal zich nog wel melden denk ik zo.