Derksen tipt Hamstra: ''Dan haal je een echte gentleman binnen''

( 20 reacties)
Derksen tipt Hamstra: ''Dan haal je een echte gentleman binnen''

Nu het inmiddels wel duidelijk is dat Gertjan Verbeek niet de nieuwe hoofdtrainer gaat worden bij SC Heerenveen, heeft Johan Derksen een andere naam in gedachten: Giovanni van Bronckhorst. Eerder werd bekend dat hij Feyenoord na dit seizoen gaat verlaten.

"Hij heeft prijzen gewonnen, is een heel beschaafde jongen en is een boegbeeld voor je club. Maar de mensen zien geen echte trainer/coach in hem, terwijl hij heeft aangetoond dat hij harde beslissingen durft te nemen. Er is eigenlijk niets op die jongen aan te merken", vertelt Derksen bij Veronica Inside.

"Ik had verwacht dat een buitenlandse club hem misschien wel zou halen vanwege zijn internationale carrière, maar voor een club als Heerenveen…", vervolgt Derksen, die niet vind dat een stap naar Friesland een grote stap achteruit is voor de huidige trainer van Feyenoord.

"Je hoeft je neus toch niet op te halen voor een club als Heerenveen? Dat is een fantastische club om voor te werken. Ik zou het wel weten als ik daar werkte. Je haalt een echte gentlemen binnen", besluit Derksen.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Apr 2019 om 19:38
    • Quote van 23 Apr 2019 om 16:22
      Volgens mij weet jij de hierarchie tussen hoofdtrainers en assistent trainers niet helemaal. Jansen is nooit eindverantwoordelijk geweest. Hij kan qua keuzes wel andere ideeën hebben dan bijvoorbeeld JOR of Streppel, daar hoog en laag over gaan springen, maar de hoofdcoach bepaalt. Zo simpel is het. Overigens herinner je de 4-4 in de ArenA nog? Was Johnny toen niet even eindverantwoordelijk?

      Geen enkele trainer is met ons steeds beperkter wordend materiaal (waarvan ook heel veel nog eens hetzelfde type spelers) een garantie. Al zal je van Gaal voor de groep zetten."

      Hopelijk laat Johnny vanavond zien dat hij wél een wedstrijd kan lezen vanaf de zijlijn. Zijn wissels ná de gelijkmaker van Groningen en de 2-1 voor Heracles vond ik niet sterk. Daar had hij eerder op moeten treden, toen de wedstrijd in ons nadeel begon te kantelen en onze jongens achteruit begonnen te lopen. Het voetbal was van onze kant deze 2 wedstrijden wel aanzienlijk beter en dat spreekt dan weer in zijn voordeel.

      Vanavond winst en hij heeft het percentueel thuis al beter gedaan dan JOR in de rest van al zijn thuiswedstrijden. Qua overwinningen dan.
    Ik snap dat heel goed, maar hij heeft wel input anders zit je daar voor jan lul.
    En niet lullig bedoeld maar dat Jor niet op de bank mocht zitten in de arena wilt natuurlijk niet zeggen dat hij zich niet met de voorbereiding bemoeit hoor. Jor heeft gewoon de opstelling bepaald en is gewoon in de kleedkamer geweest voor de wedstrijd of heeft zijn voorbereiding in de bus gedaan. Jansen zat op de bank dat was het. Of denk jij dat hij toen wel opeens zijn eigen ding mocht gaan invullen?

  • 23 Apr 2019 om 17:34
    • Quote van 23 Apr 2019 om 16:30
      Nee. A.u.b. niet doen. Laat Jansen maar zitten. En als er een andere coach komt dan moet het wel iemand zijn beter dan van Bronkhorst.
    Sorry hoor, maar Gio ligt al (ver) buiten ons bereik. Ik weet niet wie je verwacht, maar beter gaat het niet worden.
  • 23 Apr 2019 om 16:30
    Nee. A.u.b. niet doen. Laat Jansen maar zitten. En als er een andere coach komt dan moet het wel iemand zijn beter dan van Bronkhorst.
  • 23 Apr 2019 om 16:22
    • Quote van 23 Apr 2019 om 14:22
      Geef Klompe dan maar een kans. Of Herder, tjah..
      Jansen zit er al jaren he, al vaak genoeg een trainer vroegtijdig ontslagen, nooit werd het anders, elke x zit Johnny erbij. Sorry hoor, maar hij heeft genoeg kansen gehad om in al die jaren wat positief in te brengen. Aan de resultaten niet terug te zien. En nee dat neem ik hem niet kwalijk, maar Johnny heeft genoeg kansen gehad en is er kennelijk nooit boven uitgesprongen..

      We hebben niet de speling om trainers een kans te geven. Ik weet niet hoor, maar er gaan behoorlijk wat spelers weg. En dan ook nog eens een onervaren trainer, onervaren algemeen directeur on ervaren TD.

      We geven hem nu de kans in de vorm van 4 wedstrijden.
      Allemaal clubs die een kleinere begroting hebben dan wij dus moet je daar punten pakken!
      Tot nu toe 1 punt uit 2 wedstrijden. Er is niks veranderd qua speelbeeld.
      Ik vind het allemaal prima hoor. Maar voordat mensen weer gaan zeuren, ja achteraf is makkelijk lullen.
      Ik zeg je en dat is niet denigrerend naar Jansen toe, maar met hem gaan we degradatievoetbal spelen.. De kans dat we volgend jaar degradatievoetbal gaan spelen is namelijk behoorlijk groot. Zeker als 4/5 basisspelers weggaan.

      Maar goed, laten we hem een kans geven wat kan ons het schelen. Veel slechter kan het toch niet gaan toch? Bedoel als we paar plekken zakken, ach dan maar een niveautje lager, geven we daar weer een trainer een kans.

      Heerenveen die jarenlang een begroting heeft gehad van een subtopper. En nu zitten ze op het niveau dat ze een trainer zonder ervaring maar hoofdtrainer maken. Geeft ook weer aan hoe "groot " het netwerk van Hamstra is..

      Sorry hoor maar vind het echt amateuristisch beleid.

      En nogmaals niks mis met Jansen, maar voordat je hoofdtrainer wordt bij een club als Heerenveen vind ik toch wel dat je eerst wel even ergens anders op EIGEN benen moet leren staan. Want Johhnny heeft nog nergens anders een team onder zijn hoede gehad dan bij ons..

    Volgens mij weet jij de hierarchie tussen hoofdtrainers en assistent trainers niet helemaal. Jansen is nooit eindverantwoordelijk geweest. Hij kan qua keuzes wel andere ideeën hebben dan bijvoorbeeld JOR of Streppel, daar hoog en laag over gaan springen, maar de hoofdcoach bepaalt. Zo simpel is het. Overigens herinner je de 4-4 in de ArenA nog? Was Johnny toen niet even eindverantwoordelijk?

    Geen enkele trainer is met ons steeds beperkter wordend materiaal (waarvan ook heel veel nog eens hetzelfde type spelers) een garantie. Al zal je van Gaal voor de groep zetten."

    Hopelijk laat Johnny vanavond zien dat hij wél een wedstrijd kan lezen vanaf de zijlijn. Zijn wissels ná de gelijkmaker van Groningen en de 2-1 voor Heracles vond ik niet sterk. Daar had hij eerder op moeten treden, toen de wedstrijd in ons nadeel begon te kantelen en onze jongens achteruit begonnen te lopen. Het voetbal was van onze kant deze 2 wedstrijden wel aanzienlijk beter en dat spreekt dan weer in zijn voordeel.

    Vanavond winst en hij heeft het percentueel thuis al beter gedaan dan JOR in de rest van al zijn thuiswedstrijden. Qua overwinningen dan.
  • 23 Apr 2019 om 16:16
    • Quote van 23 Apr 2019 om 16:02
      Als je al een nieuwe trainer zou halen ,dan graag eentje met een bewezen spelopvatting. De afgelopen jaren heb ik niks terug gezien van een duidelijk Voetballend elftal. Het is nu de tijd geworden dat de supporters eens een keer kunnen genieten van het spelletje. Dus mocht JJ het laten zien de aankomende wedstrijden, dat er daadwerkelijk een lijn in zit. Dan krijgt hij wat mij betreft een kans. Zoniet, dan maar een ervaren trainer binnen halen.
    Zo niet dat kom jij met een aantal trainers die met elk team een bewezen spelopvatting hebben laten zien? Waarbij die dat bij al hun clubs hebben laten zien?
  • 23 Apr 2019 om 16:02
    Als je al een nieuwe trainer zou halen ,dan graag eentje met een bewezen spelopvatting. De afgelopen jaren heb ik niks terug gezien van een duidelijk Voetballend elftal. Het is nu de tijd geworden dat de supporters eens een keer kunnen genieten van het spelletje. Dus mocht JJ het laten zien de aankomende wedstrijden, dat er daadwerkelijk een lijn in zit. Dan krijgt hij wat mij betreft een kans. Zoniet, dan maar een ervaren trainer binnen halen.
  • 23 Apr 2019 om 14:52
    • Quote van 23 Apr 2019 om 14:22
      Geef Klompe dan maar een kans. Of Herder, tjah..
      Jansen zit er al jaren he, al vaak genoeg een trainer vroegtijdig ontslagen, nooit werd het anders, elke x zit Johnny erbij. Sorry hoor, maar hij heeft genoeg kansen gehad om in al die jaren wat positief in te brengen. Aan de resultaten niet terug te zien. En nee dat neem ik hem niet kwalijk, maar Johnny heeft genoeg kansen gehad en is er kennelijk nooit boven uitgesprongen..

      We hebben niet de speling om trainers een kans te geven. Ik weet niet hoor, maar er gaan behoorlijk wat spelers weg. En dan ook nog eens een onervaren trainer, onervaren algemeen directeur on ervaren TD.

      We geven hem nu de kans in de vorm van 4 wedstrijden.
      Allemaal clubs die een kleinere begroting hebben dan wij dus moet je daar punten pakken!
      Tot nu toe 1 punt uit 2 wedstrijden. Er is niks veranderd qua speelbeeld.
      Ik vind het allemaal prima hoor. Maar voordat mensen weer gaan zeuren, ja achteraf is makkelijk lullen.
      Ik zeg je en dat is niet denigrerend naar Jansen toe, maar met hem gaan we degradatievoetbal spelen.. De kans dat we volgend jaar degradatievoetbal gaan spelen is namelijk behoorlijk groot. Zeker als 4/5 basisspelers weggaan.

      Maar goed, laten we hem een kans geven wat kan ons het schelen. Veel slechter kan het toch niet gaan toch? Bedoel als we paar plekken zakken, ach dan maar een niveautje lager, geven we daar weer een trainer een kans.

      Heerenveen die jarenlang een begroting heeft gehad van een subtopper. En nu zitten ze op het niveau dat ze een trainer zonder ervaring maar hoofdtrainer maken. Geeft ook weer aan hoe "groot " het netwerk van Hamstra is..

      Sorry hoor maar vind het echt amateuristisch beleid.

      En nogmaals niks mis met Jansen, maar voordat je hoofdtrainer wordt bij een club als Heerenveen vind ik toch wel dat je eerst wel even ergens anders op EIGEN benen moet leren staan. Want Johhnny heeft nog nergens anders een team onder zijn hoede gehad dan bij ons..

    Niks veranderd qua spelbeeld. Je hebt dus geen wedstrijd bekeken begrijp ik.
  • 23 Apr 2019 om 14:22
    • Quote van 23 Apr 2019 om 13:55
      Geen enkele trainer is een garantie. Ervaren trainers ook niet zo blijkt. Geef Jansen maar de kans.
    Geef Klompe dan maar een kans. Of Herder, tjah..
    Jansen zit er al jaren he, al vaak genoeg een trainer vroegtijdig ontslagen, nooit werd het anders, elke x zit Johnny erbij. Sorry hoor, maar hij heeft genoeg kansen gehad om in al die jaren wat positief in te brengen. Aan de resultaten niet terug te zien. En nee dat neem ik hem niet kwalijk, maar Johnny heeft genoeg kansen gehad en is er kennelijk nooit boven uitgesprongen..

    We hebben niet de speling om trainers een kans te geven. Ik weet niet hoor, maar er gaan behoorlijk wat spelers weg. En dan ook nog eens een onervaren trainer, onervaren algemeen directeur on ervaren TD.

    We geven hem nu de kans in de vorm van 4 wedstrijden.
    Allemaal clubs die een kleinere begroting hebben dan wij dus moet je daar punten pakken!
    Tot nu toe 1 punt uit 2 wedstrijden. Er is niks veranderd qua speelbeeld.
    Ik vind het allemaal prima hoor. Maar voordat mensen weer gaan zeuren, ja achteraf is makkelijk lullen.
    Ik zeg je en dat is niet denigrerend naar Jansen toe, maar met hem gaan we degradatievoetbal spelen.. De kans dat we volgend jaar degradatievoetbal gaan spelen is namelijk behoorlijk groot. Zeker als 4/5 basisspelers weggaan.

    Maar goed, laten we hem een kans geven wat kan ons het schelen. Veel slechter kan het toch niet gaan toch? Bedoel als we paar plekken zakken, ach dan maar een niveautje lager, geven we daar weer een trainer een kans.

    Heerenveen die jarenlang een begroting heeft gehad van een subtopper. En nu zitten ze op het niveau dat ze een trainer zonder ervaring maar hoofdtrainer maken. Geeft ook weer aan hoe "groot " het netwerk van Hamstra is..

    Sorry hoor maar vind het echt amateuristisch beleid.

    En nogmaals niks mis met Jansen, maar voordat je hoofdtrainer wordt bij een club als Heerenveen vind ik toch wel dat je eerst wel even ergens anders op EIGEN benen moet leren staan. Want Johhnny heeft nog nergens anders een team onder zijn hoede gehad dan bij ons..

  • 23 Apr 2019 om 13:55
    • Quote van 23 Apr 2019 om 13:52
      Op basis van wat mag hij zijn kansen pakken? Hij heeft 0,0 ervaring als hoofdtrainer. De meeste hoofdtrainers beginnen bij de wat kleinere clubs.

      Maar goed, meteen een stempel op mij drukken dat ik negatief ben. Wat jij wil knul als je daardoor beter voelt moet je dat doen.
    Geen enkele trainer is een garantie. Ervaren trainers ook niet zo blijkt. Geef Jansen maar de kans.
  • 23 Apr 2019 om 13:52
    • Quote van 23 Apr 2019 om 12:30
      Wat voor probleem heb je met JJ? Hij mag toch zijn kans pakken bij ons? Negatief hoor.
    Op basis van wat mag hij zijn kansen pakken? Hij heeft 0,0 ervaring als hoofdtrainer. De meeste hoofdtrainers beginnen bij de wat kleinere clubs.

    Maar goed, meteen een stempel op mij drukken dat ik negatief ben. Wat jij wil knul als je daardoor beter voelt moet je dat doen.
  • 23 Apr 2019 om 12:45
    Ik snap de negativiteit niet tegenover Gio; het lijkt mij de sympathiekste trainer van de eredivisie en sportief absoluut geen twijfelgeval. Als je kampioen kan worden met Feyenoord dan kan je zeker Europees voetbal halen met Heerenveen
  • 23 Apr 2019 om 12:30
    Wat voor probleem heb je met JJ? Hij mag toch zijn kans pakken bij ons? Negatief hoor.
  • 23 Apr 2019 om 12:26
    • Quote van 23 Apr 2019 om 12:09
      Gooi aub Jansen voor de groep de komende jaren. Zoveel namen gehad de laatste jaren geen enkele trainer waarvan ook maar een contract is verlengd. Jansen een club man in hart en nieren. Hij heeft Heerenveen op nummer 1. Zo'n man laat je niet gaan en hij gaat volgend seizoen hier echt geen assistent meer worden.
    Wat moeten we met Jansen? Verbeek is ook een club man in hart en nieren maar die is niet grotendeels niet welkom maar Jansen wel? Wat heeft die gepresteerd dan? Wat is er nu zoveel anders dan onder Jor?
    Als hij hoofdtrainer wil worden, prima, maar dan begin je maar eerst bij een wat lagere club!
    Zelfs klompe heeft meer hoofdtrainer ervaring dan Jansen..
    Laat Jansen zichzelf eerst maar ergens bewijzen voordat hij hoofdtrainer wordt bij een eredivisieclub!
  • 23 Apr 2019 om 12:24
    • Quote van 23 Apr 2019 om 10:43
      Nee Hamstra gaat zeker niet Gio halen,hij gaat een watje halen waar hij de baas over kan zijn ,zijn wil is wet ,maar überhaupt is Hamstra wel de persoon die de nieuwe trainer aan gaat stellen kijk naar Jor ,Eerst maar een andere TD
    Precies mijn gedachte , Gio zou perfect zijn samen met Johnny omdat ik zoals jij al zegt twijfels heb bij zijn rol , lees overruled Hamstra hem!?, Eerst ook de td vervangen lijkt me verstandig.Want wat is nu de wérkelijke opbrengst aan spelers die hij heeft gehaald in deze ?
  • 23 Apr 2019 om 12:09
    Gooi aub Jansen voor de groep de komende jaren. Zoveel namen gehad de laatste jaren geen enkele trainer waarvan ook maar een contract is verlengd. Jansen een club man in hart en nieren. Hij heeft Heerenveen op nummer 1. Zo'n man laat je niet gaan en hij gaat volgend seizoen hier echt geen assistent meer worden.
  • 23 Apr 2019 om 11:03
    Gio doet het goed en sportief zal hij het goed doen. Ik betwijfel alleen of mensen zich met deze trainer verbonden gaan voelen. Ik iniedergeval niet.
  • 23 Apr 2019 om 11:02
    Heb niks tegen Gio maar denk niet dat dit het juiste moment is. Ben benieuwd hoe Janssen het de laatste wedstrijden doet.
  • 23 Apr 2019 om 10:43
    Nee Hamstra gaat zeker niet Gio halen,hij gaat een watje halen waar hij de baas over kan zijn ,zijn wil is wet ,maar überhaupt is Hamstra wel de persoon die de nieuwe trainer aan gaat stellen kijk naar Jor ,Eerst maar een andere TD
  • 23 Apr 2019 om 10:36
    Lijkt mij zeker het proberen waard. Al ben ik nog niet 100% overtuigd .Maar dat ben ik bij geen enkele naam die op het moment genoemd word.
  • 23 Apr 2019 om 10:35
    Zou ik zeker geen verkeerde optie vinden. Maar ik acht hem onhaalbaar...