SC Heerenveen handelt zich in tien jaar naar wereldwijde top-30

( 23 reacties)
SC Heerenveen handelt zich in tien jaar naar wereldwijde top-30

SC Heerenveen staat in de top dertig van de wereld als het gaat om het verschil tussen transfer-uitgaven en -opbrengsten in de afgelopen tien jaar. Volgens het Duitse Transfermarkt verkochten de Friezen het afgelopen decennia voor 118,35 miljoen euro aan spelers.

Daar tegenover staat dat er slechts 33,79 werd uitgegeven aan nieuwe spelers, wat een verschil oplevert van maar liefst 84,56 miljoen euro. In Nederland zijn er overigens nog drie andere clubs die nog meer verdienden: FC Twente (98 miljoen), AZ Alkmaar (120 miljoen) en Ajax (148 miljoen).

Koploper PSV verdiende in dezelfde periode 'maar' 73 miljoen euro, terwijl Feyenoord genoegen moest nemen met een transferresultaat van 46 miljoen euro.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Mar 2019 om 21:34
    Elders al gepost maar hier ook nog maar eens....het is maar net hoe je dit wilt lezen en ik pak het maar positief op.....man, wat een prestatie van een dorpsclub!! Dit is toch een prachtige prestatie en er lopen al weer hele mooie parels bij Heerenveen die wederom de nodige euro's gaan opleveren! Een waanzinnig mooi compliment voor een ieder die hier zijn of haar steentje aan bijgedragen heeft, prachtige prestatie waar ieder blauw/wit hart trots op mag zijn!! Chapeau!!
  • 14 Mar 2019 om 19:21
    • Quote van 14 Mar 2019 om 15:02
      Even zien.

      St juste, Van aken, Sinkgraven, Ziyech, Gouweleeuw, Narsingh, Bilal en dan vergeet ik er nog wel een aantal spelers.
      Allemaal groot geworden doordat Foppe en Riemer samen zoveel geld/tijd en energie in de jeugdopleiding hebben gestoken.
      Zonder die heren waren wij nog gewoon een middelmatig clubje. Doordat wij een 433 systeem hanteren waren spitsen altijd succesvol. Riemer en Foppe wisten dat van elkaar en zo werd er ook ingekocht/gescout. Dat is zo succesvol gebleken waardoor de hele club er beter van is geworden, daardoor hebben wij miljoenen vergaard!
      Deze miljoenen zijn allemaal grotendeels door die heren weer uitgegeven om de club vooruit te brengen.

      En wat doen we nu? We geven managers dikke salarissen.. Allemaal geld verspilling. Er komen meer en meer bobo's die elkaar naar binnen loodsen in onze club. Om te kotsen hoeveel miljoenen er zijn verdampt door managers en of directeurtjes die niks maar dan ook NIKS gebracht hebben.

      Riemer heeft in al die jaren tijd nog minder salaris gekregen dan al die andere lui. Riemer deed het allemaal uit liefde voor de club. Zelfs de helft van zijn scouting reisjes betaalde hij uit eigen zak, uit liefde voor de club!!!
      Ook nu waren er weer kandidaten die uit liefde voor de club het zo goed als voor niks wouden doen. Dat soort mensen moeten we hebben.
      Denk je dat Jan Smit van Heracles zichzelf een salaris gaf? Nee doet hij uit liefde voor de club. Denk je dat van Sumeren van Utrecht zichzelf een salaris gaf? Nee doet hij uit liefde voor de club.
      En dan juist een club als Heerenveen waar familie gevoel hoog in het vaandel staat, daar hebben we alleen maar zakkenvullende managers die denken heel wat te zijn. Om te kotsen dat onze mooie club zo naar de kloten gaat. Allemaal graaiers en vriendjes van elkaar..

      In de tijden van Foppe en Riemer hadden we wachtlijsten als je een seizoenskaart wou en nu?
      Sponsors wouden zich maar al te graag verbinden aan de nette club Heerenveen en nu?
      Riemer heeft als 1 van de eerste een businesse club opgericht binnen Heerenveen, daardoor waren wij destijds als 1 van de eerste die veel verdienden qua sponsoring. Heeft hij opgezet/bedacht/goed overgenomen dat maakt me niet eens uit. Gaat hij erom dat Riemer nooit stil zat en altijd vooruit dacht hij regeerde en regeren is vooruit zien.

      Vind het altijd zo triest om te lezen dat die mensen niet zoveel hebben betekend voor ons de afgelopen 10 jaar... Deze heren hebben juist alles betekend, zonder hun waren wij gewoon een 2e cambuur..
    Hoe kom je er bij dat de managers dikke bedragen verdienen? Het lijkt er op dat Eisenga 200k verdiende... Weet niet of je enig idee hebt wat normaal op die positie betaald wordt, maar dat is een heel modaal salaris voor een Directeur hoor, zeker in de voetbal wereld.
  • 14 Mar 2019 om 17:57
    • Quote van 14 Mar 2019 om 15:17
      Wat hebben die managers bij elkaar verdiend dan? Riemer heeft de club groter gemaakt. En wat hebben al die andere managers gedaan? Nou? Hoeveel verder zijn we nu? We gaan achteruit maar stop je kop lekker in het zand. Ik zou nog snel wat bobo's een paar ton geven, kunnen ze weer een beetje vergaderen op kosten van de club. Maar met echt iets nieuws komen kunnen ze niet.. Nee het enige wat ze doen is een beetje de boel draaiende houden en zelfs dat kunnen ze niet. Want de sponsors lopen hard weg! Terwijl in de tijden van Riemer sponsors in de rij stonden om zich bij de club aan te sluiten net als supporters die een seizoenskaart willen bemachtigen. En al die andere managers wat hebben die nou gepresteerd dan? Ik wacht echt met smart!
    Ergens komen is veel gemakkelijker dan blijven. Vooral bij het hedendaagse voetbalgebeuren is niet te vergelijken met 10 jaar terug.( media circus)
  • 14 Mar 2019 om 15:27
    Zeg aanvallen, voordat je je tirade begon is er géén kwaad woord over Riemer en co gezegd; géén enkele! Er werd gediscussieerd over transfergelden.
  • 14 Mar 2019 om 15:17
    • Quote van 14 Mar 2019 om 15:12
      In de tijden van Foppe en Riemer ware er wel meer dingen die nu niet meer kunnen of zo zijn.
      Toen kon een school concierge een fatsoenlijk huis kopen, een auto voor de deur hebben en z'n gezin onderhouden en z'n vrouw kon thuisblijven om voor de kinderen te zorgen.

      En zouden het bedrag wat door die dikke manager salarissen verdampt is al een beetje in de duurt komen van die 16 miljoen die ze in 2009 hebben laten verdampen?
    Wat hebben die managers bij elkaar verdiend dan? Riemer heeft de club groter gemaakt. En wat hebben al die andere managers gedaan? Nou? Hoeveel verder zijn we nu? We gaan achteruit maar stop je kop lekker in het zand. Ik zou nog snel wat bobo's een paar ton geven, kunnen ze weer een beetje vergaderen op kosten van de club. Maar met echt iets nieuws komen kunnen ze niet.. Nee het enige wat ze doen is een beetje de boel draaiende houden en zelfs dat kunnen ze niet. Want de sponsors lopen hard weg! Terwijl in de tijden van Riemer sponsors in de rij stonden om zich bij de club aan te sluiten net als supporters die een seizoenskaart willen bemachtigen. En al die andere managers wat hebben die nou gepresteerd dan? Ik wacht echt met smart!
  • 14 Mar 2019 om 15:15
    • Quote van 14 Mar 2019 om 15:02
      Even zien.

      St juste, Van aken, Sinkgraven, Ziyech, Gouweleeuw, Narsingh, Bilal en dan vergeet ik er nog wel een aantal spelers.
      Allemaal groot geworden doordat Foppe en Riemer samen zoveel geld/tijd en energie in de jeugdopleiding hebben gestoken.
      Zonder die heren waren wij nog gewoon een middelmatig clubje. Doordat wij een 433 systeem hanteren waren spitsen altijd succesvol. Riemer en Foppe wisten dat van elkaar en zo werd er ook ingekocht/gescout. Dat is zo succesvol gebleken waardoor de hele club er beter van is geworden, daardoor hebben wij miljoenen vergaard!
      Deze miljoenen zijn allemaal grotendeels door die heren weer uitgegeven om de club vooruit te brengen.

      En wat doen we nu? We geven managers dikke salarissen.. Allemaal geld verspilling. Er komen meer en meer bobo's die elkaar naar binnen loodsen in onze club. Om te kotsen hoeveel miljoenen er zijn verdampt door managers en of directeurtjes die niks maar dan ook NIKS gebracht hebben.

      Riemer heeft in al die jaren tijd nog minder salaris gekregen dan al die andere lui. Riemer deed het allemaal uit liefde voor de club. Zelfs de helft van zijn scouting reisjes betaalde hij uit eigen zak, uit liefde voor de club!!!
      Ook nu waren er weer kandidaten die uit liefde voor de club het zo goed als voor niks wouden doen. Dat soort mensen moeten we hebben.
      Denk je dat Jan Smit van Heracles zichzelf een salaris gaf? Nee doet hij uit liefde voor de club. Denk je dat van Sumeren van Utrecht zichzelf een salaris gaf? Nee doet hij uit liefde voor de club.
      En dan juist een club als Heerenveen waar familie gevoel hoog in het vaandel staat, daar hebben we alleen maar zakkenvullende managers die denken heel wat te zijn. Om te kotsen dat onze mooie club zo naar de kloten gaat. Allemaal graaiers en vriendjes van elkaar..

      In de tijden van Foppe en Riemer hadden we wachtlijsten als je een seizoenskaart wou en nu?
      Sponsors wouden zich maar al te graag verbinden aan de nette club Heerenveen en nu?
      Riemer heeft als 1 van de eerste een businesse club opgericht binnen Heerenveen, daardoor waren wij destijds als 1 van de eerste die veel verdienden qua sponsoring. Heeft hij opgezet/bedacht/goed overgenomen dat maakt me niet eens uit. Gaat hij erom dat Riemer nooit stil zat en altijd vooruit dacht hij regeerde en regeren is vooruit zien.

      Vind het altijd zo triest om te lezen dat die mensen niet zoveel hebben betekend voor ons de afgelopen 10 jaar... Deze heren hebben juist alles betekend, zonder hun waren wij gewoon een 2e cambuur..
    Zucht.... Lees het artikel nog een keer... Lees daarna de reactie van de persoon waar ik op reageerde (fc hogerop) Lees daarna mijn reactie nog een keer.
  • 14 Mar 2019 om 15:12
    • Quote van 14 Mar 2019 om 14:35
      Probeer je even makkelijk te scoren en de Roozemond discussie weer op te starten?

      Hebben de heren goed werk verricht? Jazeker!
      Hebben de heren ook een deel van dat geld over de balk gegooid? Jazeker.
      Heeft Roozemond ook maar iets met deze bedragen te maken? Helemaal niets.

      Maar goed, inhoudelijk:
      Als je kijkt naar wat er gekomen en verkocht is (inc jeugd) na de Riemer periode (rekening houden met z'n vertrek als scout begin 2013), dan er tussen 14/15 en 18/19 alsnog een postieve balans van 23miljoen 'winst'!
      Dat is dus zo'n 29% van die 80 miljoen.
      Als je nog verder terug gaat, want zoals Jelmerz77 terecht opmerkt waren de overige heren jaren daarvoor al weg, en die transfergelden meeneemt zal dat 'Riemer en co' deel alleen maar kleiner worden..
    Jullie vergeten ook nog even dat de transfermarkt ook helemaal veranderd is. Kijk eens naar de bedragen die er tegenwoordig rond gaan. In de tijd van Riemer werd er niet even 200 miljoen voor een speler betaald.. In zijn tijd gingen er nooit spelers vanuit nederland weg boven de 25 miljoen. En kijk nu een Frenkie de jong van een ajax.. De bedragen zijn veranderd! Maar vergeet niet dat spelers als St juste allemaal opgeleid door de visie die Foppe en Verbeek hebben ingevoerd bij de jeugd. Onze hele club ademt de visie van Riemer en Foppe.

    Maar goed, nu moeten we een lening afsluiten om de salarissen te betalen.. Hoe is het mogelijk en ik geloof niet dat Riemer zoiets ooit is overkomen.
    Al die mensen hebben kunnen profiteren van de miljoenen die zijn geinvesteerd in onze jeugdopleiding en businessclub die Riemer groot heeft gemaakt.
    Maar ach, Riemer.. wat heeft die man nou toch betekend voor de club..
    En foppe? Ach ook niks toch..

    Gvd man, elke x als de club naar de kloten gaat staan deze heren als eerste weer klaar voor de club. Foppe komt op zijn oude dag weer Heerenveen trainen, maar ach wat heeft hij nou toch betekend..
    Scoutinglijntjes die Riemer heeft opgezet, de hele basis van onze club is gemaakt door Riemer en Foppe. We hebben alles maar dan ook alles aan hun te danken.
    Je wou toch inhoudelijk kijken? Nou kijk dan ook inhoudelijk! Maar over 5 jaar ga je zien hoe het met de club gaat. Benieuwd of we dan nog wel eredivisie spelen, maar ik weet wel dat stadion leger raakt en sponsoren blijven weg. Maar ach, Roozemond fixt dat zo weer joh, doet ie vast voor niks.

    OHnee meneer ontvangt een riant salaris.. Goed begin..
  • 14 Mar 2019 om 15:12
    • Quote van 14 Mar 2019 om 15:02
      Even zien.

      St juste, Van aken, Sinkgraven, Ziyech, Gouweleeuw, Narsingh, Bilal en dan vergeet ik er nog wel een aantal spelers.
      Allemaal groot geworden doordat Foppe en Riemer samen zoveel geld/tijd en energie in de jeugdopleiding hebben gestoken.
      Zonder die heren waren wij nog gewoon een middelmatig clubje. Doordat wij een 433 systeem hanteren waren spitsen altijd succesvol. Riemer en Foppe wisten dat van elkaar en zo werd er ook ingekocht/gescout. Dat is zo succesvol gebleken waardoor de hele club er beter van is geworden, daardoor hebben wij miljoenen vergaard!
      Deze miljoenen zijn allemaal grotendeels door die heren weer uitgegeven om de club vooruit te brengen.

      En wat doen we nu? We geven managers dikke salarissen.. Allemaal geld verspilling. Er komen meer en meer bobo's die elkaar naar binnen loodsen in onze club. Om te kotsen hoeveel miljoenen er zijn verdampt door managers en of directeurtjes die niks maar dan ook NIKS gebracht hebben.

      Riemer heeft in al die jaren tijd nog minder salaris gekregen dan al die andere lui. Riemer deed het allemaal uit liefde voor de club. Zelfs de helft van zijn scouting reisjes betaalde hij uit eigen zak, uit liefde voor de club!!!
      Ook nu waren er weer kandidaten die uit liefde voor de club het zo goed als voor niks wouden doen. Dat soort mensen moeten we hebben.
      Denk je dat Jan Smit van Heracles zichzelf een salaris gaf? Nee doet hij uit liefde voor de club. Denk je dat van Sumeren van Utrecht zichzelf een salaris gaf? Nee doet hij uit liefde voor de club.
      En dan juist een club als Heerenveen waar familie gevoel hoog in het vaandel staat, daar hebben we alleen maar zakkenvullende managers die denken heel wat te zijn. Om te kotsen dat onze mooie club zo naar de kloten gaat. Allemaal graaiers en vriendjes van elkaar..

      In de tijden van Foppe en Riemer hadden we wachtlijsten als je een seizoenskaart wou en nu?
      Sponsors wouden zich maar al te graag verbinden aan de nette club Heerenveen en nu?
      Riemer heeft als 1 van de eerste een businesse club opgericht binnen Heerenveen, daardoor waren wij destijds als 1 van de eerste die veel verdienden qua sponsoring. Heeft hij opgezet/bedacht/goed overgenomen dat maakt me niet eens uit. Gaat hij erom dat Riemer nooit stil zat en altijd vooruit dacht hij regeerde en regeren is vooruit zien.

      Vind het altijd zo triest om te lezen dat die mensen niet zoveel hebben betekend voor ons de afgelopen 10 jaar... Deze heren hebben juist alles betekend, zonder hun waren wij gewoon een 2e cambuur..
    In de tijden van Foppe en Riemer ware er wel meer dingen die nu niet meer kunnen of zo zijn.
    Toen kon een school concierge een fatsoenlijk huis kopen, een auto voor de deur hebben en z'n gezin onderhouden en z'n vrouw kon thuisblijven om voor de kinderen te zorgen.

    En zouden het bedrag wat door die dikke manager salarissen verdampt is al een beetje in de duurt komen van die 16 miljoen die ze in 2009 hebben laten verdampen?
  • 14 Mar 2019 om 15:02
    • Quote van 14 Mar 2019 om 13:17
      Ik ben geen fan van Roozemond, maar wat je hier loopt te verkondigen raakt kant nog wal.
      Het gaat hier om de laatste 10 jaar.
      Foppe de was al weg in 2004
      Riemer was weg in 2006
      Yme Kuiper in 2010
      Gert Jan in 2008
      De gemiddelde speler die voor (veel geld) bij ons verkocht wordt staat minder dan 3 a 4 jaar bij ons onder contract.
      Hoeveel invloed denk je werkelijk dat bovenstaande heren werkelijk gehad hebben op de laatste 10 jaar?
    Even zien.

    St juste, Van aken, Sinkgraven, Ziyech, Gouweleeuw, Narsingh, Bilal en dan vergeet ik er nog wel een aantal spelers.
    Allemaal groot geworden doordat Foppe en Riemer samen zoveel geld/tijd en energie in de jeugdopleiding hebben gestoken.
    Zonder die heren waren wij nog gewoon een middelmatig clubje. Doordat wij een 433 systeem hanteren waren spitsen altijd succesvol. Riemer en Foppe wisten dat van elkaar en zo werd er ook ingekocht/gescout. Dat is zo succesvol gebleken waardoor de hele club er beter van is geworden, daardoor hebben wij miljoenen vergaard!
    Deze miljoenen zijn allemaal grotendeels door die heren weer uitgegeven om de club vooruit te brengen.

    En wat doen we nu? We geven managers dikke salarissen.. Allemaal geld verspilling. Er komen meer en meer bobo's die elkaar naar binnen loodsen in onze club. Om te kotsen hoeveel miljoenen er zijn verdampt door managers en of directeurtjes die niks maar dan ook NIKS gebracht hebben.

    Riemer heeft in al die jaren tijd nog minder salaris gekregen dan al die andere lui. Riemer deed het allemaal uit liefde voor de club. Zelfs de helft van zijn scouting reisjes betaalde hij uit eigen zak, uit liefde voor de club!!!
    Ook nu waren er weer kandidaten die uit liefde voor de club het zo goed als voor niks wouden doen. Dat soort mensen moeten we hebben.
    Denk je dat Jan Smit van Heracles zichzelf een salaris gaf? Nee doet hij uit liefde voor de club. Denk je dat van Sumeren van Utrecht zichzelf een salaris gaf? Nee doet hij uit liefde voor de club.
    En dan juist een club als Heerenveen waar familie gevoel hoog in het vaandel staat, daar hebben we alleen maar zakkenvullende managers die denken heel wat te zijn. Om te kotsen dat onze mooie club zo naar de kloten gaat. Allemaal graaiers en vriendjes van elkaar..

    In de tijden van Foppe en Riemer hadden we wachtlijsten als je een seizoenskaart wou en nu?
    Sponsors wouden zich maar al te graag verbinden aan de nette club Heerenveen en nu?
    Riemer heeft als 1 van de eerste een businesse club opgericht binnen Heerenveen, daardoor waren wij destijds als 1 van de eerste die veel verdienden qua sponsoring. Heeft hij opgezet/bedacht/goed overgenomen dat maakt me niet eens uit. Gaat hij erom dat Riemer nooit stil zat en altijd vooruit dacht hij regeerde en regeren is vooruit zien.

    Vind het altijd zo triest om te lezen dat die mensen niet zoveel hebben betekend voor ons de afgelopen 10 jaar... Deze heren hebben juist alles betekend, zonder hun waren wij gewoon een 2e cambuur..
  • 14 Mar 2019 om 14:35
    • Quote van 14 Mar 2019 om 12:59
      Mooi om te zien over al die jaren hoe de directie /scouting Riemer van der velde Foppe de Haan Yme kuiper Henk Hoekstra Gert jan Verbeek dit alle mede gerealiseerd hebben immers de spelers die toen al gehaald weden uit Scandinavië en de Oostblok zijn later door andere bestuurders verkocht .Ik denk dat 85 % van dit bedrag voor conto van bovengenoemde heren is gekomen .En laat nu net onze praatjesmaker Cees Roozemond niet te willen luisteren en samen te willen werken met deze mensen .SB wordt eindelijk nu eens wakker bescherm deze enge man voor zich zelf maar vooral voor de club.
    Probeer je even makkelijk te scoren en de Roozemond discussie weer op te starten?

    Hebben de heren goed werk verricht? Jazeker!
    Hebben de heren ook een deel van dat geld over de balk gegooid? Jazeker.
    Heeft Roozemond ook maar iets met deze bedragen te maken? Helemaal niets.

    Maar goed, inhoudelijk:
    Als je kijkt naar wat er gekomen en verkocht is (inc jeugd) na de Riemer periode (rekening houden met z'n vertrek als scout begin 2013), dan er tussen 14/15 en 18/19 alsnog een postieve balans van 23miljoen 'winst'!
    Dat is dus zo'n 29% van die 80 miljoen.
    Als je nog verder terug gaat, want zoals Jelmerz77 terecht opmerkt waren de overige heren jaren daarvoor al weg, en die transfergelden meeneemt zal dat 'Riemer en co' deel alleen maar kleiner worden..
  • 14 Mar 2019 om 13:17
    • Quote van 14 Mar 2019 om 12:59
      Mooi om te zien over al die jaren hoe de directie /scouting Riemer van der velde Foppe de Haan Yme kuiper Henk Hoekstra Gert jan Verbeek dit alle mede gerealiseerd hebben immers de spelers die toen al gehaald weden uit Scandinavië en de Oostblok zijn later door andere bestuurders verkocht .Ik denk dat 85 % van dit bedrag voor conto van bovengenoemde heren is gekomen .En laat nu net onze praatjesmaker Cees Roozemond niet te willen luisteren en samen te willen werken met deze mensen .SB wordt eindelijk nu eens wakker bescherm deze enge man voor zich zelf maar vooral voor de club.
    Ik ben geen fan van Roozemond, maar wat je hier loopt te verkondigen raakt kant nog wal.
    Het gaat hier om de laatste 10 jaar.
    Foppe de was al weg in 2004
    Riemer was weg in 2006
    Yme Kuiper in 2010
    Gert Jan in 2008
    De gemiddelde speler die voor (veel geld) bij ons verkocht wordt staat minder dan 3 a 4 jaar bij ons onder contract.
    Hoeveel invloed denk je werkelijk dat bovenstaande heren werkelijk gehad hebben op de laatste 10 jaar?
  • 14 Mar 2019 om 12:59
    Mooi om te zien over al die jaren hoe de directie /scouting Riemer van der velde Foppe de Haan Yme kuiper Henk Hoekstra Gert jan Verbeek dit alle mede gerealiseerd hebben immers de spelers die toen al gehaald weden uit Scandinavië en de Oostblok zijn later door andere bestuurders verkocht .Ik denk dat 85 % van dit bedrag voor conto van bovengenoemde heren is gekomen .En laat nu net onze praatjesmaker Cees Roozemond niet te willen luisteren en samen te willen werken met deze mensen .SB wordt eindelijk nu eens wakker bescherm deze enge man voor zich zelf maar vooral voor de club.
  • 14 Mar 2019 om 11:05
    • Quote van 14 Mar 2019 om 10:30
      Het is wel duidelijk waar dat geld gebleven is; is nu ook niet meer belangrijk. We moeten vooruit. Stel je eens voor wat we met die €84.000.000 hadden kunnen doen als het huishoudboekje iets beter op orde was!
    Die €84.000.000 hebben ze überhaupt nooit gekregen heh.

    Sowieso gaat er nog het nodige aan belasting af.
    Daarbij is het nog de vraag hoe ze die "verkocht" bedragen hebben gerekend; zijn bijvoorbeeld doorverkoop percentages, makelaar fees en dergelijke er al afgehaald of niet?

    Uiteindelijk heb je dan misschien iets meer dan de helft daadwerkelijk op de rekening kunnen schrijven.

    Uitgaven zijn ook de standaard dingen; salarissen, (speler)bonussen, stadion kosten(uitbreiding/renovatie/huur), afgekochte (spelers)contracten, etc

  • 14 Mar 2019 om 10:54
    • Quote van 14 Mar 2019 om 10:46
      Afkoopsommen bestuurders?
    Dat zit bij mij in die 28 milj, maar laten we ook niet overdrijven.
    Het is niet zo dat we ieder jaar / 2 jaar de directie compleet afkopen en vervangen.
    Sommige bestuurders lopen ook gewoon uit hun contract.
    Niet dat we per jaar 1 milj aan afkoopsommen bestuurders hebben uitgegeven ofzo.
  • 14 Mar 2019 om 10:46
    • Quote van 14 Mar 2019 om 10:26
      Gokje:
      22 Mlj Belasting Dienst
      35 Milj Sportstad Heerenveen
      28 Milj Overige Operationele Verliezen
    Afkoopsommen bestuurders?
  • 14 Mar 2019 om 10:30
    Het is wel duidelijk waar dat geld gebleven is; is nu ook niet meer belangrijk. We moeten vooruit. Stel je eens voor wat we met die €84.000.000 hadden kunnen doen als het huishoudboekje iets beter op orde was!
  • 14 Mar 2019 om 10:26
    Gokje:
    22 Mlj Belasting Dienst
    35 Milj Sportstad Heerenveen
    28 Milj Overige Operationele Verliezen
  • 14 Mar 2019 om 10:16
    Waar is het geld gebleven?
  • 14 Mar 2019 om 10:13
    Waar is het geld gebleven...?
  • 14 Mar 2019 om 10:10
    • Quote van 14 Mar 2019 om 09:56
      Reacties in waar is het geld gebleven in 3,2,1:
    Waar is het geld gebleven?
  • 14 Mar 2019 om 09:56
    Reacties in waar is het geld gebleven in 3,2,1:
  • 14 Mar 2019 om 09:54
    In plaats van ons weer af te vragen waar het geld is gebleven, laten we deze mooie statistiek vooral ook aangrijpen om onze toekomst wat positiever in te zien. Ja, de concurrentie staat niet stil maar er is uitstekend werk verricht, ook in de jaren nadat het bestuurlijk niet altijd even soepel liep.
  • 14 Mar 2019 om 09:47
    Eindelijk weer eens een beetje positief nieuws! Niet dat we er iets aan hebben ofzo (-; maar toch eindelijk even iets anders dan al die negativiteit afgelopen dagen op dit forum.