''Zij hebben hun kans om te onderhandelen uit handen gegeven''

( 15 reacties)
''Zij hebben hun kans om te onderhandelen uit handen gegeven''

Morten Thorsby zit op een zijspoor bij SC Heerenveen sinds hij begin deze maand ongeoorloofd afreisde naar Italië en er een contract tekende bij Sampdoria. De Friezen verbanden hem naar het tweede elftal, waardoor een 'voetballoos' begin van 2019 dreigt.

"Er wordt hard gewerkt aan een oplossing", vertelt Thorsby in gesprek met Nettavisen, doelend op onderhandelingen tussen SC Heerenveen en Sampdoria over een transfer in de winter. "Het is een moeilijke situatie, we hopen dat het in de komende weken opgelost wordt."

Voorlopig traint Thorsby bij Jong Heerenveen mee. "Wie mij naar het tweede team heeft gezet? De technisch manager (Gerry Hamstra, red.). We hebben altijd een open dialoog gehad. De dagen waar ik niet was waren opstart-trainingen, dus die hadden op zich weinig waarde."

"Maar het is duidelijk dat toen ik die kant op ging, zij hun kans om te onderhandelen uit handen hebben gegeven. Daarom is het nu tot een conflict geworden en ik ben teleurgesteld dat ze ervoor hebben gekozen om het zo af te handelen. Nu zijn er enkel verliezers."

Thorsby hoopt op een oplossing, maar heeft er stiekem een hard hoofd in. "In januari haal je geen spelers, tenzij er blessures zijn of er spelers weggaan. Ze (Sampdoria, red.) hebben nu een volledige selectie, dus het is wachten tot er wat gaat gebeuren", besluit Thorsby.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Jan 2019 om 10:14
    • Quote van 17 Jan 2019 om 21:29
      Elke speler mag met een aflopend contract onderhandelen van 1 januari. Echter wel in eigen tijd en niet zonder toestemming in de baas zijn tijd. Hamstra heeft gegokt en verloren is dan ook onzin. Hamstra is gewoon genaaid.
    Helemaal mee eens! Nu ook dit verhaal van Thorsby weer, dat klopt weer niet met zijn eerste verhaal. Wanneer je een contract gaat tekenen met ingang van het nieuwe seizoen, dan hadden er in het komende halfjaar genoeg momenten geweest om naar Sampdoria te gaan. Het is niet zo dat dat contract perse nu getekend had moeten worden.. hij had eventueel eerst zelfs een voorcontract kunnen tekenen, zonder daar heen te reizen.. Thorsby zit fout, en probeert nu zijn hachje/imago te redden voor de fans, met de hoop dat hamstra eruit geknikkerd wordt. Zodat hij misschien niet een halfjaar op skoatterwald hoeft te ballen.. Ook al was dit verhaal helemaal netjes afgehandeld geweest, dan zou ik hem alsnog terugzetten en alleen in geval van nood gebruiken. Dan zouden voor mij spelers met langlopende contracten sowieso eerst een paar wedstrijden de kans moeten krijgen. Want zoals hier ook al werd gezegd; we hebben het niet over Messi ofzo!
  • 18 Jan 2019 om 05:29
    • Quote van 17 Jan 2019 om 23:07
      Het lijkt me toch duidelijk dat er gezien het gestuntel achterin echt nog een zeer goede verdediger bij moet. En dan maar hopen dat het de rest van het seizoen met Stijn allemaal maar goed blijft gaan.
    Relevant onder dit artikel ook vooral
  • 18 Jan 2019 om 04:33
    Wat ik eigenlijk nog het meest bijzondere aan de hele situatie vind, is dat die noren in hun artikel het woord "overgangsdrama" gebruiken. Bijzonder!
  • 18 Jan 2019 om 01:52
    Ik schat in dat Sampdoria niet meer dan maximaal een ton (half jaarsalaris?) wilde betalen tijdens de wintertransfer. Het gegeven dat Thorsby zijn keus al had gemaakt en niet wilde wachten op eventuele andere concrete clubs heeft roet in het eten gegooid. Hamstra zijn goed recht om Morten niet te laten gaan en van Morten te begrijpen dat hij deze kans niet wilde laten schieten. Wellicht ook nog wel eerlijk in de hoop nog deze periode te vertrekken maar hierin lijkt Sampdoria hem ook op volkomen legale manier te hebben genaaid. Mocht hij alsnog vertrekken dan zal dat naar mijn verwachting dus nooit voor meer dan een ton zijn. En daarmee krijg je wat geld, maar weegt dat niet op tegen het salaris en de opleidingskosten die er in Morten geïnvesteerd zijn.
  • 17 Jan 2019 om 23:07
    Het lijkt me toch duidelijk dat er gezien het gestuntel achterin echt nog een zeer goede verdediger bij moet. En dan maar hopen dat het de rest van het seizoen met Stijn allemaal maar goed blijft gaan.
  • 17 Jan 2019 om 23:03
    Wat een aandacht voor Thorsby allemaal,het is geen Messi die weggaat of zo. De discussie kan beter gaan over de rest van de selectie, en hoe we er over Anderhalve week voorstaan qua selectie. Met een beetje mazzel krijgen we misschien 2 a. 3 ton van Sampdoria, kunnen we daar dan nog wat voor halen? We moeten maar hopen dat een club voor Zenelli de hoofdprijs gaat betalen.
  • 17 Jan 2019 om 22:07
    • Quote van 17 Jan 2019 om 21:49
      Het is een feit dat hij geen toestemming had. Ben je het niet met Thorsby eens dat dit het meest geschikte moment was om te onderhandelen? Hamstra had immers zijn kans voor de winterstop gehad om tot een deal te komen.. Hij heeft het eerst netjes gevraagd, daarnaast kan je je vraagtekens zetten bij de belangen. Het is niet zo dat wanneer je onder contract staat je een slaaf bent.. Als de belangen voor de speler dermate groot zijn moet er ruimte zijn om verlof te geven, zeker wanneer dit op een redelijk moment gebeurt en je presteren bij de club niet verhinderd. Vergelijk het met een situatie op je werk, wanneer je contact afloopt en je een sollicitatiegesprek hebt bij een nieuwe werkgever, en ook nog voldoende verlof dagen hebt moet de werkgever hier in alle redelijkheid aan meewerken. Natuurlijk moet dit in overleg en met goedvinden, maar Hamstra wekt niet de indruk dat hij dit überhaupt had goedgevonden.
    Je lult nu wat krom is een beetje recht. Toen Alves of Larsson niet kwam opdagen sprak iedereen er schande van. Nu Thorsby werkweigert en niet komt opdagen is het allemaal oke en ligt het ook nog aan Hamstra. Voordat je gaat zeggen dat ik voor Hamstra op kom. Nee. Ik zie het ook niet zitten in hem. Thorsby heeft puur uit eigenbelang gehandeld. Prima, maar hiermee naait hij ook Hamstra een oor aan.
  • 17 Jan 2019 om 21:49
    • Quote van 17 Jan 2019 om 21:29
      Elke speler mag met een aflopend contract onderhandelen van 1 januari. Echter wel in eigen tijd en niet zonder toestemming in de baas zijn tijd. Hamstra heeft gegokt en verloren is dan ook onzin. Hamstra is gewoon genaaid.
    Het is een feit dat hij geen toestemming had. Ben je het niet met Thorsby eens dat dit het meest geschikte moment was om te onderhandelen? Hamstra had immers zijn kans voor de winterstop gehad om tot een deal te komen.. Hij heeft het eerst netjes gevraagd, daarnaast kan je je vraagtekens zetten bij de belangen. Het is niet zo dat wanneer je onder contract staat je een slaaf bent.. Als de belangen voor de speler dermate groot zijn moet er ruimte zijn om verlof te geven, zeker wanneer dit op een redelijk moment gebeurt en je presteren bij de club niet verhinderd. Vergelijk het met een situatie op je werk, wanneer je contact afloopt en je een sollicitatiegesprek hebt bij een nieuwe werkgever, en ook nog voldoende verlof dagen hebt moet de werkgever hier in alle redelijkheid aan meewerken. Natuurlijk moet dit in overleg en met goedvinden, maar Hamstra wekt niet de indruk dat hij dit überhaupt had goedgevonden.
  • 17 Jan 2019 om 21:33
    • Quote van 17 Jan 2019 om 21:29
      Elke speler mag met een aflopend contract onderhandelen van 1 januari. Echter wel in eigen tijd en niet zonder toestemming in de baas zijn tijd. Hamstra heeft gegokt en verloren is dan ook onzin. Hamstra is gewoon genaaid.
    Eens met jouw zienswijze!
  • 17 Jan 2019 om 21:32
    • Quote van 17 Jan 2019 om 21:14
      Die fase waren ze al voorbij, voor het intreden van de winterstop was er al onderhandelt en geen akkoord. Thorsby mocht vanaf 1 januari zelf onderhandelen met een nieuwe club, logisch dat hij dat voor het begin van het trainingskamp en de tweede seizoenshelft rond wou hebben. Hamstra heeft voor de zoveelste keer gegokt en verloren.
    Onzin, hij is gegaan op het moment dat er geen toestemming was, daar gaat het m.i. om. Vandaar de straf, wat je er ook van mag vinden. Denk dat de situatie echt wel wat genuamceerder is dan we denken, maar er wordt toch gewezen met het vingertje..
  • 17 Jan 2019 om 21:29
    • Quote van 17 Jan 2019 om 21:14
      Die fase waren ze al voorbij, voor het intreden van de winterstop was er al onderhandelt en geen akkoord. Thorsby mocht vanaf 1 januari zelf onderhandelen met een nieuwe club, logisch dat hij dat voor het begin van het trainingskamp en de tweede seizoenshelft rond wou hebben. Hamstra heeft voor de zoveelste keer gegokt en verloren.
    Elke speler mag met een aflopend contract onderhandelen van 1 januari. Echter wel in eigen tijd en niet zonder toestemming in de baas zijn tijd. Hamstra heeft gegokt en verloren is dan ook onzin. Hamstra is gewoon genaaid.
  • 17 Jan 2019 om 21:21
    De laatste alinea is opmerkelijk van hem. " in januari haal je geen spelers tenzij er spelers blessures hebben of weggaan" Dus hij verwachtte sowieso niet een transfer in de winterstop terwijl hij eerst vermeldde dat ie wou dat Heerenveen nog wat aan hem zou verdienen. Waarom dan toch gegaan naar Italië?
  • 17 Jan 2019 om 21:14
    • Quote van 17 Jan 2019 om 21:07
      Hoezo zijn er alleen maar verliezers??? Heerenveen probeert nog een transfersom te krijgen, dat noem ik niet "verliezen".
    Die fase waren ze al voorbij, voor het intreden van de winterstop was er al onderhandelt en geen akkoord. Thorsby mocht vanaf 1 januari zelf onderhandelen met een nieuwe club, logisch dat hij dat voor het begin van het trainingskamp en de tweede seizoenshelft rond wou hebben. Hamstra heeft voor de zoveelste keer gegokt en verloren.
  • 17 Jan 2019 om 21:11
    De eerste negatieve berichten in Scandinavische media. Chapeau Hamstra, we staan er weer goed op. Alleen al een gratis overgang zal ons veel geld besparen in salaris. Deze speler speelt geen wedstrijd meer voor Heerenveen. Overigens een zeer begrijpelijke en heldere uitleg van Thorsby.
  • 17 Jan 2019 om 21:07
    Hoezo zijn er alleen maar verliezers??? Heerenveen probeert nog een transfersom te krijgen, dat noem ik niet "verliezen".
zondag 12 mei 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›