'Oplossing in de maak voor Thorsby; trainer Sampdoria gaat akkoord'

( 23 reacties)
'Oplossing in de maak voor Thorsby; trainer Sampdoria gaat akkoord'

Er lijkt op korte termijn alsnog een oplossing te komen voor de moeilijke situatie van Morten Thorsby bij Heerenveen. Volgens het gezaghebbende Gazetta dello Sport heeft de trainer van Sampdoria zijn fiat gegeven om de middenvelder alsnog in januari te halen.

Voor SC Heerenveen zou dat betekenen dat de club alsnog een vergoeding ontvangt voor Thorsby, die sinds 2014 in het Abe Lenstra Stadion speelt. Trainer Marco Giampaolo wil het risico niet nemen dat Thorsby de rest van het seizoen bij Jong Heerenveen speelt en wil hem nu alsnog per direct halen.

Naar verluidt hebben SC Heerenveen en Sampdoria in een eerder stadia ook al onderhandeld over een transfer in de winter, maar kwamen beide partijen niet tot een akkoord.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Jan 2019 om 19:26
    • Quote van 15 Jan 2019 om 18:30
      Trots op Hamstra !!
      Powerplay van de club, mooi.Wie denken Thorsby en Sampdoria wel wie ze zijn.
    Ja echt, super goed... Wij zijn Heerenveen, wat denkt die stomme Thorsby wel niet, dat hij ons zomaar een oor aan kan naaien om naar Italië te vertrekken net op het moment dat we op trainingskamp gaan. Die stomme Thorby boort ons een paar euro door de neus door zich niet aan de afspraak te houden. Go Hamstra!
  • 16 Jan 2019 om 19:15
    • Quote van 16 Jan 2019 om 11:55
      Waarom zou Heerenveen hem een wintertransfer door de neus boren? Heerenveen heeft daar geen enkel belang bij. Thorsby's opvolger is er al en afgelopen zomer moest hij al weg. Thorsby heeft inderdaad aan zichzelf gedacht, en dit is de consequentie daarvan.
    Aan alles valt een mouw te breien, maar goed we blijven Hamstra rustig verdedigen. Waarom Heerenveen een wintertransfer door de neus wou boren? Nou simpelweg, omdat Hamstra teveel geld verwacht, zoals gezegd was er eerder gesproken over een wintertransfer, klaarblijkelijk zijn ze er toen niet uitgekomen. Conclusie, een te groot verschil in vraag en aanbod.

    Er is niet nagedacht, je hebt niet alleen een ontevreden Thorsby. Je hebt ook reuring binnen de groep, ik denk dat Thorsby supergoed in de groep ligt. De sfeer zal er dus zeker niet beter van worden op het moment dat je deze situatie vormt. Had Thorsby gewoon 2 dagen naar Italië laten gaan en daarna laten aansluiten op het trainingskamp. Hij mocht tenslotte pas vanaf 1 januari onderhandelen met de club. Wanneer had hij het anders moeten doen? Tussen de wedstrijden door?

    Overigens ben je ook een man kwijt wiens Heerenveen hart toch een stukje zal krimpen.. Ik verbaas me ook ongelooflijk over de algehele stemming hierover, het verdedigen van Hamstra.

    Voorlopig is er nog niemand bijgekomen, zitten we met een verdediging die bij uitval van Hoegh, amateurniveau kan worden genoemd. Is er nog niet ingespeeld op het toekomstige vertrek en het tijdelijk hier voetballen van Lammers. Ohnee, we zetten zijn opvolger in de verdediging, super goed idee.

    Er is een totale onbalans in het team en het transferbeleid over z'n algemeenheid. Ik zag iemand hier zeggen dat je spelers moet aankopen met potentie, spelers die net voor het doorbreken staan.. De enige leuke door Hamstra aangetrokken spelers zijn Dumfries, Van Bergen en Mihajlovic en Hoegh.

    Neem bijvoorbeeld Floranus, Bulthuis, Woudenberg, Rienstra, Rojas, Naess, Kongolo.. Waaronder 1 miljoen voor Rienstra 700 duizend voor Woudenberg en 550 duizend voor Floranus, ohja en 840 duizend voor Kongolo. Ruim 3 miljoen euro aan spelers die niet of nauwelijks renderen na een half jaar..

    Ik zeg niet dat ik bovenstaande spelers afschrijf, het is wel zo dat we vroeger echtte parels haalden en veel creatiever waren met geld en scouting.

    Groningen heeft inmiddels mooi wat spelers aangetrokken die het team zeker zullen versterken, we moeten ons zorgen maken!!
  • 16 Jan 2019 om 11:55
    • Quote van 15 Jan 2019 om 20:59
      Ik heb de afgelopen weken niet echt opgelet, dus even iets anders. Hoe staat het met Bulthuis? Is het de bedoeling dat hij nog gaat vertrekken of heeft hij inmiddels de training hervat?
      Wat betreft Thorsby, er word gezegd dat er al eerder is gesproken over een wintertransfer. Ik blijf erbij dat ik Thorsby niet een figuur vind die zomaar de club een hak zet. Hij moet het gevoel hebben gehad dat een wintertransfer hem door de neus werd geboord, er is ergens in de communicatie iets niet goed gegaan. Een jongen die zich zo inzet voor de club en een echte band heeft met de regio en dit uit in liefdadigheidsacties gaat echt niet over 1 nacht ijs met wat hij hier gedaan heeft. Het is misschien niet "netjes", gek genoeg kan ik het van hem wel hebben. Uiteindelijk moet je altijd aan jezelf denken, en soms voor eigen gewin gaan met de juiste afweging.
    Waarom zou Heerenveen hem een wintertransfer door de neus boren? Heerenveen heeft daar geen enkel belang bij. Thorsby's opvolger is er al en afgelopen zomer moest hij al weg. Thorsby heeft inderdaad aan zichzelf gedacht, en dit is de consequentie daarvan.
  • 16 Jan 2019 om 08:32
    Was het door zijn 'spijbelen' wel tot een transfer gekomen dan was er een pluim geweest voor Morten ondanks zijn wegblijven van de 1e twee trainingen. Nu het niet gelukt is krijgt hij de zwarte piet. Feit is dat niet een van onze huidige 'toppers' door Hamstra verkocht lijkt te worden voor einde contract. Plus 3x problemen bij de laatste 4 uitgaande transfers. Geen waardeoordeel verder, maar dan neigt de balans toch wel iets naar het negatieve uit te slaan.
  • 15 Jan 2019 om 22:46
    • Quote van 15 Jan 2019 om 22:38
      Als je het allemaal niet snapt en het niet meer kunt volgen, dan mag je dat ook gewoon toegeven hoor.
      Dat bespaart je zo'n lul verhaal waar de onkunde en onwetendheid vanaf straalt.
    Tsssss, nee jouw bijdrage snijdt hout. Hoezo een lulverhaal? Zou een mogelijk scenario kunnen zijn(waar je het niet mee eens kunt zijn natuurlijk).
  • 15 Jan 2019 om 22:38
    • Quote van 15 Jan 2019 om 22:04
      Laten we niet vergeten om Hamstra nog even af te zeiken. Wat een wanbeleid om een speler terug te zetten naar de beloften omdat die in de zomer transfervrij weggaat. Het is van de zotte dat je hier nog geld voor gaat vragen. Heerenveen moet dat niet doen, want we zijn een nette club en altijd het braafste jongetje van de klas. *ahum*Natuurlijk doet Hamstra hier goed werk. Het is dat we niet in een positie zijn om iedereen naar de beloften terug te zetten die weigert te verlengen anders had dat natuurlijk allang gemoeten. Wil Gerry zijn eigen hachje redden dan moet die met de nieuwsjaars receptie op zijn minst 2 aankopen presenteren en de contracten van enkele spelers lichten. Pas als hij daarin verzuimd en we de 2de seizoenshelft weer 'schitteren' kun je zeggen dat deze man compleet ongeschikt is voor het vak. Ondertussen hoop ik dat ze met die nieuwjaarsreceptie ook wereldkundig maken dat Sytse Brouwer de nieuwe voorzitter wordt. Want iemand die er uitziet als een boer in een pak en zijn kop boven het maisveld durft te steken hebben we nodig. Die man straalt gewoon uit ' net fan dat benauwde' Mijn zegen heeft die, de rotzooi is onder Luuk opgeruimd tijd om te bouwen.
    Als je het allemaal niet snapt en het niet meer kunt volgen, dan mag je dat ook gewoon toegeven hoor.
    Dat bespaart je zo'n lul verhaal waar de onkunde en onwetendheid vanaf straalt.
  • 15 Jan 2019 om 22:04
    Laten we niet vergeten om Hamstra nog even af te zeiken. Wat een wanbeleid om een speler terug te zetten naar de beloften omdat die in de zomer transfervrij weggaat. Het is van de zotte dat je hier nog geld voor gaat vragen. Heerenveen moet dat niet doen, want we zijn een nette club en altijd het braafste jongetje van de klas. *ahum*Natuurlijk doet Hamstra hier goed werk. Het is dat we niet in een positie zijn om iedereen naar de beloften terug te zetten die weigert te verlengen anders had dat natuurlijk allang gemoeten. Wil Gerry zijn eigen hachje redden dan moet die met de nieuwsjaars receptie op zijn minst 2 aankopen presenteren en de contracten van enkele spelers lichten. Pas als hij daarin verzuimd en we de 2de seizoenshelft weer 'schitteren' kun je zeggen dat deze man compleet ongeschikt is voor het vak. Ondertussen hoop ik dat ze met die nieuwjaarsreceptie ook wereldkundig maken dat Sytse Brouwer de nieuwe voorzitter wordt. Want iemand die er uitziet als een boer in een pak en zijn kop boven het maisveld durft te steken hebben we nodig. Die man straalt gewoon uit ' net fan dat benauwde' Mijn zegen heeft die, de rotzooi is onder Luuk opgeruimd tijd om te bouwen.
  • 15 Jan 2019 om 20:59
    Ik heb de afgelopen weken niet echt opgelet, dus even iets anders. Hoe staat het met Bulthuis? Is het de bedoeling dat hij nog gaat vertrekken of heeft hij inmiddels de training hervat?
    Wat betreft Thorsby, er word gezegd dat er al eerder is gesproken over een wintertransfer. Ik blijf erbij dat ik Thorsby niet een figuur vind die zomaar de club een hak zet. Hij moet het gevoel hebben gehad dat een wintertransfer hem door de neus werd geboord, er is ergens in de communicatie iets niet goed gegaan. Een jongen die zich zo inzet voor de club en een echte band heeft met de regio en dit uit in liefdadigheidsacties gaat echt niet over 1 nacht ijs met wat hij hier gedaan heeft. Het is misschien niet "netjes", gek genoeg kan ik het van hem wel hebben. Uiteindelijk moet je altijd aan jezelf denken, en soms voor eigen gewin gaan met de juiste afweging.
  • 15 Jan 2019 om 20:35
    • Quote van 15 Jan 2019 om 16:57
      En iedereen hier maar Hamstra onterecht afzeiken. Nogmaals, Hamstra wil geld voor de club binnenhalen. Dat lijkt met het terugzetten daar de beloftes nu toch te gaan lukken. Thorby heeft gewoon de regels gebroken, die zwaar tegen het clubbelang ingingen.
    Ipv geld te betalen kunnen ze misschien een overbodige slager in ruil hiernaartoe sturen. Daar hebben wij behoefte aan momenteel. Alles draait momenteel maar om thorsby. Maar halverwege de maand is er nog niemand bijgekomen, daar hoor ik niemand over! Ook een belangrijke taak van onze technisch manager.
  • 15 Jan 2019 om 19:56
    • Quote van 15 Jan 2019 om 19:49
      Thorsby is een speler die 4,5 jaar bij ons heeft gespeeld en bijna de hele tijd zich keurig heeft gedragen. Sampdoria is een club die een akkoord met een speler heeft gesloten en een club die niet zoveel te maken had met wat er was afgesproken tussen Thorsby en sc Heerenveen.
    Je snapt het punt niet..... Doet niet terzake of hij zich 4,5 jaar keurig heeft gedragen(wat mij ook niet meer dan normaal lijkt). Meneer Thorsby heeft zich niet aan de afspraken gehouden mbt onderhandelingen en knijpt er tussenuit onder het mom van “clubbelang” terwijl hij geen toestemming had.
  • 15 Jan 2019 om 19:49
    • Quote van 15 Jan 2019 om 18:30
      Trots op Hamstra !!
      Powerplay van de club, mooi.Wie denken Thorsby en Sampdoria wel wie ze zijn.
    Thorsby is een speler die 4,5 jaar bij ons heeft gespeeld en bijna de hele tijd zich keurig heeft gedragen. Sampdoria is een club die een akkoord met een speler heeft gesloten en een club die niet zoveel te maken had met wat er was afgesproken tussen Thorsby en sc Heerenveen.
  • 15 Jan 2019 om 18:30
    Trots op Hamstra !!
    Powerplay van de club, mooi.Wie denken Thorsby en Sampdoria wel wie ze zijn.
  • 15 Jan 2019 om 17:59
    • Quote van 15 Jan 2019 om 17:42
      Ja, wij krijgen zijn Fiat Punto. Hij krijgt Thorsby.
    Hahahahaha
  • 15 Jan 2019 om 17:42
    • Quote van 15 Jan 2019 om 16:53
      Zn fiat?..
    Ja, wij krijgen zijn Fiat Punto. Hij krijgt Thorsby.
  • 15 Jan 2019 om 17:15
    Hahaha z’n Fiat! Ik moest wel ff nadenken maar begreep de uitdrukking, nooit gehoord though
  • 15 Jan 2019 om 17:10
    • Quote van 15 Jan 2019 om 16:57
      Inderdaad! Sorry, kon het niet laten... ;)
    Ah oke haha, die had ik nog niet eerder gehoord! :')
  • 15 Jan 2019 om 16:57
    • Quote van 15 Jan 2019 om 16:54
      Ander woord voor goedkeuring
    Inderdaad! Sorry, kon het niet laten... ;)
  • 15 Jan 2019 om 16:57
    En iedereen hier maar Hamstra onterecht afzeiken. Nogmaals, Hamstra wil geld voor de club binnenhalen. Dat lijkt met het terugzetten daar de beloftes nu toch te gaan lukken. Thorby heeft gewoon de regels gebroken, die zwaar tegen het clubbelang ingingen.
  • 15 Jan 2019 om 16:56
    Ik denk niet dat hij de baas is, maar hopelijk gaat de leiding van Sampdoria daarin mee. Wordt vervolgd.
  • 15 Jan 2019 om 16:54
    Stel dat we nou straks ook nog een paar euros verdienen zeg.... Zullen we daar Hamstra dan ook gewoon de schuld van geven? Zijn immers zó lekker bezig met zijn allen hier(en op FB)!!
  • 15 Jan 2019 om 16:54
    • Quote van 15 Jan 2019 om 16:53
      Zn fiat?..
    Ander woord voor goedkeuring
  • 15 Jan 2019 om 16:54
    Komt alles toch nog goed. Succes Thorsby. Mooie voetballer. Misschien niet de beste maar wel een echte strijder.
  • 15 Jan 2019 om 16:53
    Zn fiat?..
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›