Hamstra: ''Teleurstellend dat Morten toch in het vliegtuig is gestapt''

( 31 reacties)
Hamstra: ''Teleurstellend dat Morten toch in het vliegtuig is gestapt''

Technisch manager Gerry Hamstra heeft bij Omrop Fryslân toegelicht waarom Morten Thorsby voorlopig met Jong Heerenveen moet meetrainen. Het blijkt dat de middenvelder zonder toestemming is afgereisd om te onderhandelen met Sampdoria. 

"Sampdoria had ons een brief gestuurd waarin stond dat ze interesse hadden in Morten, maar ze hadden geen bod gedaan", begint Hamstra. "Toen Morten bij mij kwam om toestemming te vragen naar Italië te gaan voor de onderhandelingen met Sampdoria, heb ik daar geen toestemming voor gegeven."

"Dat hij toch in het vliegtuig is gestapt en vervolgens belde dat hij later wilde aansluiten in ons trainingskamp vind ik teleurstellend", aldus Hamstra, die het Thorsby niet kwalijk neemt dat hij in de zomer gebruikt maakte van zijn transfervrije status. ""Dat hoort bij het voetbal."

 "Daar ben ik niet teleurgesteld over. Maar wel over het feit dat hij twee dagen niet op komt dagen. Je hoort gewoon op je werk te komen, ik kan ook niet zomaar twee dagen wegblijven van mijn werk", besluit Hamstra.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Jan 2019 om 11:16
    Het is mooi genoeg geweest met al die negatieve berichtgeving. Ik ben het met " lassie" eens. Alles wordt afgebroken.
  • 15 Jan 2019 om 11:11
    Hamstra wij balen van jou miskopen.
  • 15 Jan 2019 om 09:40
    • Quote van 14 Jan 2019 om 23:12
      Kijk Hamstra, W2 laat Fran Sol niet gaan naar Kiev bod 3,25 mln. Maar SC. H laat bijna elke speler goedkoop en zomaar gaan.
    En inmiddels al verkocht aan Kiev.
  • 15 Jan 2019 om 09:39
    • Quote van 14 Jan 2019 om 23:29
      Frank hoe vind je dat het momenteel gaat bij de club heb al een tijdje geen column gezien van je
    30-1 weer!
  • 15 Jan 2019 om 09:17
    Hamstra mag de publiciteit van mij opzoeken om de negatieve berichtgeving van de LC onderuit te halen. Objectieve media genoeg om dat te doen.
  • 15 Jan 2019 om 00:59
    • Quote van 14 Jan 2019 om 23:22
      Of Hamstra nou wel of geen toestemming had gegeven doet er wat mij betreft niet toe, Hamstra zit fout. Thorsby heeft altijd met hart en ziel voor de club gespeeld, heeft altijd het positieve voor de club en de regio gedaan. Het feit dat deze jongen zonder toestemming vertrekt zegt genoeg over de manier waarop met hem om is gegaan door Hamstra. Thorsby vertrekt niet zomaar zonder toestemming, dit doet hij omdat hij onrecht voelt. Of je nou nog 50 tot 150 duizend of misschien wel niets voor hem ontvangt. Deze man is voor zijn leven lang een uithangbord binnen de Scandinavische wereld, jonge toppers zullen van Thorsby horen dat Heerenveen een mooie stap is. Laat hem alsjeblieft gratis of voor een minimaal bedrag vertrekken.. Half jaar minder salaris en opnieuw een Heerenveen topper in een grote competitie. Ik had ook liever gehad dat hij vorig jaar voor een paar jaar bijtekende, de tijd draai je niet terug..
    Je zou het ook anders uit kunnen leggen: Thorsby, geen geweldige voetballer, ziet een kans om voor een Serie A club uit te komen met een bijbehorend salaris, en daarbij een mooie som tekengeld in de zomer. Hij wil die deal daarom zo snel mogelijk afronden, en wil dan ook direct naar Sampdoria afreizen, maar Hamstra zit dit niet zitten omdat hij hem bij de groep wil houden voor het trainingskamp om te proberen de boel in de tweede seizoenshelft recht te zetten. Zeker na zo'n matige eerste seizoenshelft. Heerenveen wil hem geen toestemming geven, maar Thorsby wil simpelweg koste wat het kost naar Italië. En dan krijg je dus dit. Ik geloof niet zo in dat onrecht, ook omdat dat onrecht er helemaal niet is: Hij staat bij Heerenveen onder contract en hij moet daar dus ook komen trainen. Zo simpel is het toch?

    Overigens zou ik hem ook alvast gratis die kant opsturen, dat scheelt mooi wat salaris, zoals jij ook zegt.
  • 15 Jan 2019 om 00:52
    Hamstra doe gewoon is normaal geef hem een waarschuwing en voor de vorm een dagje meetrainen met de beloften en klaar is kees. Als het nu een jongen was die er altijd met de pet naar gooide.. bij dit Heerenveen zou ik ook willen vertrekken.. met name door acties als deze! Een jong talent bedenkt zich wel drie keer voordat hij bij ons komt voetballen op deze manier. Wees een kerel, neem je verlies en focus je op dingen waar je invloed op hebt zonder de club weer negatief in het nieuws te brengen. Als ik JOR was had ik gezegd sorry ik kan hem niet missen tegen Ajax zijn er al genoeg niet bij maar die ballen heeft JOR blijkbaar niet
  • 15 Jan 2019 om 00:51
    • Quote van 14 Jan 2019 om 23:04
      Heb net het artikel op Vi gelezen. En al zal het wat aangedikt zijn het is toch wel een onthutsend beeld van een in mijn ogen voor sc heerenveen ongeschikte technisch manager.
    Ik ook. Mij bekruipt bij dat artikel eerder een gevoel dat de journalist in kwestie toch wel een hoop 'details' weglaat. De werkweigering van Thorsby, focus op het geld willen verdienen van Heerenveen en daarom de straf, en ook wat hier wel in de tekst staat: Dat Hamstra wel degelijk het transfervrije vertrek begrijpt. Kijk, ik ben verre van een fan van Hamstra, maar hij laat zich ook niet te kakken zetten.
  • 14 Jan 2019 om 23:52
    • Quote van 14 Jan 2019 om 23:22
      Of Hamstra nou wel of geen toestemming had gegeven doet er wat mij betreft niet toe, Hamstra zit fout. Thorsby heeft altijd met hart en ziel voor de club gespeeld, heeft altijd het positieve voor de club en de regio gedaan. Het feit dat deze jongen zonder toestemming vertrekt zegt genoeg over de manier waarop met hem om is gegaan door Hamstra. Thorsby vertrekt niet zomaar zonder toestemming, dit doet hij omdat hij onrecht voelt. Of je nou nog 50 tot 150 duizend of misschien wel niets voor hem ontvangt. Deze man is voor zijn leven lang een uithangbord binnen de Scandinavische wereld, jonge toppers zullen van Thorsby horen dat Heerenveen een mooie stap is. Laat hem alsjeblieft gratis of voor een minimaal bedrag vertrekken.. Half jaar minder salaris en opnieuw een Heerenveen topper in een grote competitie. Ik had ook liever gehad dat hij vorig jaar voor een paar jaar bijtekende, de tijd draai je niet terug..
    Eens
  • 14 Jan 2019 om 23:29
    • Quote van 14 Jan 2019 om 23:18
      Die gaat uiteindelijk echt wel.
    Frank hoe vind je dat het momenteel gaat bij de club heb al een tijdje geen column gezien van je
  • 14 Jan 2019 om 23:22
    Of Hamstra nou wel of geen toestemming had gegeven doet er wat mij betreft niet toe, Hamstra zit fout. Thorsby heeft altijd met hart en ziel voor de club gespeeld, heeft altijd het positieve voor de club en de regio gedaan. Het feit dat deze jongen zonder toestemming vertrekt zegt genoeg over de manier waarop met hem om is gegaan door Hamstra. Thorsby vertrekt niet zomaar zonder toestemming, dit doet hij omdat hij onrecht voelt. Of je nou nog 50 tot 150 duizend of misschien wel niets voor hem ontvangt. Deze man is voor zijn leven lang een uithangbord binnen de Scandinavische wereld, jonge toppers zullen van Thorsby horen dat Heerenveen een mooie stap is. Laat hem alsjeblieft gratis of voor een minimaal bedrag vertrekken.. Half jaar minder salaris en opnieuw een Heerenveen topper in een grote competitie. Ik had ook liever gehad dat hij vorig jaar voor een paar jaar bijtekende, de tijd draai je niet terug..
  • 14 Jan 2019 om 23:18
    • Quote van 14 Jan 2019 om 23:12
      Kijk Hamstra, W2 laat Fran Sol niet gaan naar Kiev bod 3,25 mln. Maar SC. H laat bijna elke speler goedkoop en zomaar gaan.
    Die gaat uiteindelijk echt wel.
  • 14 Jan 2019 om 23:12
    Kijk Hamstra, W2 laat Fran Sol niet gaan naar Kiev bod 3,25 mln. Maar SC. H laat bijna elke speler goedkoop en zomaar gaan.
  • 14 Jan 2019 om 23:04
    Heb net het artikel op Vi gelezen. En al zal het wat aangedikt zijn het is toch wel een onthutsend beeld van een in mijn ogen voor sc heerenveen ongeschikte technisch manager.
  • 14 Jan 2019 om 22:00
    • Quote van 14 Jan 2019 om 21:06
      Het zal allemaal wel wat Hamstra zegt en het is misschien ook niet de meest koninklijke weg, Toch bekruipt mij het gevoel van een slecht verliezer. En het is niet de eerste keer, ook vorig jaar met Veerman was het gedoe. Achterhoede gevechten en nog geen speler verkocht deze periode. Stop daar nu maar alle energie in
    Eindelijk iemand die zijn ogen open doet. Zal eens tijd worden dat meer mensen dat zouden doen, dan altijd alles maar goed praten en Hamstra de hand boven het hoofd houden. Spelers lopen tegenwoordig gratis de deur uit, oefenpot bewijst maar weer dat het achterin niet staat, maar we trekken niets aan, want er moet eerst verkocht worden. Naja, mocht er iets gekocht worden, dan zal het vast geen versterking zijn, aangezien Hamstra niet het juiste netwerk heeft. Prioriteit is achterin een sterkte verdediger, dan maar huren tot de zomer. Geen zin om elk weekend weer hetzelfde artikel te lezen, dat we te veel tegen goals krijgen.
  • 14 Jan 2019 om 21:48
    Allemaal leuk en aardig deze soap rond Morten, maar wij als club moeten verder en wel zodanig dat ik wel graag zou willen dat er wat versterking bij zou komen. Waaronder Minimaal een zeer goede positioneel Sterke centrale verdediger. Tot op heden is er nog niet veel verkocht En we zijn al op de helft van deze transferperiode. Het zal wel weer niks worden met alle zogenaamde beloftes.
  • 14 Jan 2019 om 21:06
    Het zal allemaal wel wat Hamstra zegt en het is misschien ook niet de meest koninklijke weg, Toch bekruipt mij het gevoel van een slecht verliezer. En het is niet de eerste keer, ook vorig jaar met Veerman was het gedoe. Achterhoede gevechten en nog geen speler verkocht deze periode. Stop daar nu maar alle energie in
  • 14 Jan 2019 om 20:39
    • Quote van 14 Jan 2019 om 19:29
      Nee dat kon niet. Onderhandelen mag pas na 1 januari wanneer de transferwindow geopend is en je nog een contract hebt wat een half jaar door loopt.
    Formeel inderdaad, maar informeel had Thorsby daar best eventjes kunnen kijken of het hem daar bevalt of niet. En anders heeft hij gewoon pech, dan moet hij maar even wachten met die onderhandelingen. Of hij had moeten zorgen dat Sampdoria (of Sampdoria zelf) met Heerenveen was gaan praten over een mogelijke transfer, waarna Heerenveen hem naar alle waarschijnlijkheid wel toestemming had gegeven om ook met Sampdoria te praten. Dat had dan voor 1 januari gekund.
  • 14 Jan 2019 om 19:41
    • Quote van 14 Jan 2019 om 17:33
      Tien dagen geleden via de LC: "Morten Thorsby is op weg naar Sampdoria. Hij heeft van SC Heerenveen toestemming gekregen om te onderhandelen over een transfer." En nu dus blijkbaar niet meer? Vreemde situatie. Lijkt alsof de club wilde dat hij naar Sampdoria ging om te onderhandelen over winterdeal en toen dat een zomerdeal werd, ze ineens pissed zijn geworden.
    Met een club onderhandelen of niet op je werk komen opdagen en naar Italië afreizen daar zit nog wel wat ruimte tussen.
  • 14 Jan 2019 om 19:31
    Als je nog maar een half jaar contract hebt dan heb je natuurlijk het volste recht om met andere partijen te onderhandelen. Echter is het natuurlijk wel zo dat je onder contract staat. Dat betekent dat je gewoon moet werken, en als je geen toestemming hebt om weg te gaan en je gaat toch, dan ben je zelf fout bezig. Dus deze uitleg van Hamstra is niet meer dan logisch.
  • 14 Jan 2019 om 19:29
    • Quote van 14 Jan 2019 om 18:48
      Morten kan beter in zijn eigen tijd (bijvoorbeeld na de kerst) gaan onderhandelen. Hij staat toch nog steeds onder contract bij ons? En als hij geen toestemming krijgt om trainingsdagen te missen terwijl hij hier wel gewoon nog onder contract staat, dan heeft ie zich daar maar aan te houden lijkt me. Ik vond het al zeer vreemd dat hij zomaar een hele week niet hoefde trainen, wat ook nog een zeer belangrijk trainingskamp is. Dat is hierbij dus ook uitgelegd door Hamstra.
    Nee dat kon niet. Onderhandelen mag pas na 1 januari wanneer de transferwindow geopend is en je nog een contract hebt wat een half jaar door loopt.
  • 14 Jan 2019 om 19:28
    Zo jammer is dit weer. In plaats van dit in alle rust binnen de club af te handelen komt dit weer bij Radio Cambuur terecht die hier weer graag in duikt en Hamstra tuint er weer in.En eenieder heeft er weer een mening over. Morten heeft de strategie van de club doorkruist door zelfstandig af te reizen naar Italie , terwijl de club eerst geld wilde zien , so what?Geef hem een flinke boete , (kan ie binnenkort best betalen) en daarmee is de kous af.
  • 14 Jan 2019 om 19:26
    • Quote van 14 Jan 2019 om 19:21
      Als je als clubs per brief (....) onderhandeld dan heb je kans plots achter de feiten aan te lopen...:)
    Een mail is ook een brief he...
  • 14 Jan 2019 om 19:21
    Als je als clubs per brief (....) onderhandeld dan heb je kans plots achter de feiten aan te lopen...:)
  • 14 Jan 2019 om 19:20
    Ach je weet niet hoe het is gegaan. Het kan ook zijn dat toen puntje bij paaltje kwam Sampdoria toch niet het gevraagde wou betalen waarna ze maar een contract vanaf de zomer zijn aangegaan. Dit is allemaal speculeren natuurlijk.
  • 14 Jan 2019 om 18:48
    • Quote van 14 Jan 2019 om 17:50
      Net als alle verhalen heeft dit verhaal ook meerdere kanten. Ten eerste is het voor de club niet leuk maar had Morten met een contract van minder dan een half jaar gewoon het recht om te onderhandelen met Sampdoria. Daarbij komt dat de club het liefst wil verkopen aangezien hij de enige speler is waarvoor nu redelijk concreet belangstelling was. Maar Heerenveen heeft door dat contract van een paar maanden geen troefkaarten in handen. Morten wil zelf ook nu wel de overstap maken. Maar Sampdoria heeft geen haast. Zolang de club een te hoge transferprijs vraagt (volgens geruchten) gaat het zoals het voor Sampdoria en Morten het beste uitkomt. Morten naar de beloftes zetten gaat helaas geen invloed hebben vrees ik. Maar Hamstra krijgt in ieder geval de complimenten dat hij zijn hakken in het zand zet. Voor wat het waard is....Opvallend dat er bij een aantal van de laatst uitgaande transfers nogal wat gesteggel is over de vraagprijs. Larsson, Veermn, nu Thorsby.
    Morten kan beter in zijn eigen tijd (bijvoorbeeld na de kerst) gaan onderhandelen. Hij staat toch nog steeds onder contract bij ons? En als hij geen toestemming krijgt om trainingsdagen te missen terwijl hij hier wel gewoon nog onder contract staat, dan heeft ie zich daar maar aan te houden lijkt me. Ik vond het al zeer vreemd dat hij zomaar een hele week niet hoefde trainen, wat ook nog een zeer belangrijk trainingskamp is. Dat is hierbij dus ook uitgelegd door Hamstra.
  • 14 Jan 2019 om 17:50
    Net als alle verhalen heeft dit verhaal ook meerdere kanten. Ten eerste is het voor de club niet leuk maar had Morten met een contract van minder dan een half jaar gewoon het recht om te onderhandelen met Sampdoria. Daarbij komt dat de club het liefst wil verkopen aangezien hij de enige speler is waarvoor nu redelijk concreet belangstelling was. Maar Heerenveen heeft door dat contract van een paar maanden geen troefkaarten in handen. Morten wil zelf ook nu wel de overstap maken. Maar Sampdoria heeft geen haast. Zolang de club een te hoge transferprijs vraagt (volgens geruchten) gaat het zoals het voor Sampdoria en Morten het beste uitkomt. Morten naar de beloftes zetten gaat helaas geen invloed hebben vrees ik. Maar Hamstra krijgt in ieder geval de complimenten dat hij zijn hakken in het zand zet. Voor wat het waard is....Opvallend dat er bij een aantal van de laatst uitgaande transfers nogal wat gesteggel is over de vraagprijs. Larsson, Veermn, nu Thorsby.
  • 14 Jan 2019 om 17:33
    Tien dagen geleden via de LC: "Morten Thorsby is op weg naar Sampdoria. Hij heeft van SC Heerenveen toestemming gekregen om te onderhandelen over een transfer." En nu dus blijkbaar niet meer? Vreemde situatie. Lijkt alsof de club wilde dat hij naar Sampdoria ging om te onderhandelen over winterdeal en toen dat een zomerdeal werd, ze ineens pissed zijn geworden.
  • 14 Jan 2019 om 17:30
    Als dit waar is moet je zijn salaris inhouden. In ieder geval een boete.
  • 14 Jan 2019 om 17:26
    • Quote van 14 Jan 2019 om 17:10
      Laat hem maar lekker tot het einde van het seizoen verpieteren bij de beloften, tenzij ze nog wat kunnen vangen. Waardeloze mentaliteit heeft deze gozer.
    Verder heeft zich altijd prima gedragen, en niks negatiefs. En dan kan je dit over zijn mentaliteit zeggen. Tuurlijk is het niet netjes, en ik snap dat hij is teruggezet. Maar hij echt geen waardeloze mentaliteit hoor
  • 14 Jan 2019 om 17:10
    Laat hem maar lekker tot het einde van het seizoen verpieteren bij de beloften, tenzij ze nog wat kunnen vangen. Waardeloze mentaliteit heeft deze gozer.
zondag 12 mei 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›