Homepage » Transfers & geruchten » Thorsby opgelucht: ''Kan me nu focussen op komende maanden bij Heerenveen''

Thorsby opgelucht: ''Kan me nu focussen op komende maanden bij Heerenveen''

( 16 reacties)
Groenste stroom van Nederland
Thorsby opgelucht: ''Kan me nu focussen op komende maanden bij Heerenveen''

Morten Thorsby is opgelucht dat hij vandaag definitief uitsluitsel heeft gekregen over zijn nabije toekomst. Sampdoria maakte vandaag bekend dat het de 22-jarige middenvelder transfervrij heeft gestrikt met een contract voor vier seizoenen.

"Ik ben erg blij dat het nu eindelijk is afgerond", vertelt Thorsby in gesprek met het Noorse TV2. "Het voelt heerlijk dat de toekomst nu duidelijk is. Nu kan ik me focussen op de volgende zes maanden bij Heerenveen. Het is belangrijk dat die focus er is."

"Het voelt altijd een beetje onzeker als je nog een contract voor een half jaar hebt, dus het is goed dat er nu duidelijkheid is", vervolgt Thorsby, die naar eigen zeggen in de belangstelling stond van diverse clubs uit verschillende landen. "Italië zal goed voor me zijn en ik ben erg blij met Sampdoria."

"Het is een grote club dat heeft laten zien dat ze goed omgaan met jonge spelers en hen verder ontwikkelen. Ik heb de laatste tijd veel duels van hun gezien. Hun spelsysteem past heel goed bij me, dus daar ben ik erg content mee."

Volgens het Noorse VG gaat Thorsby er financieel behoorlijk op vooruit in Italië; zijn salaris zou verdubbelt worden ten opzichte van zijn contract bij SC Heerenveen.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Jan 2019 om 23:28
    • Quote van 11 Jan 2019 om 19:38
      Ja moeilijke situatie zo. Moet je thorsby opstellen omdat hij meer strijd en scorend vermogen brengt. Of zou hij met de handrem erop gaan spelen en kun je beter Bruijn de kans geven de rest van het seizoen. Wat is hierin wijsheid? Verlies je die 2 potten tegen Ajax, dan kun je je misschien beter richten op volgend seizoen en ook in de selectie beter kunt gaan doorselecteren.
    Die twee potten verliezen we sowieso.
  • 11 Jan 2019 om 20:00
    Ik zou niet een reden kunnen bedenken om Thorsby nog op te stellen. Kan prima op het bankje komend half jaar.
  • 11 Jan 2019 om 19:38
    • Quote van 11 Jan 2019 om 16:21
      En dan maar snel eens gaan praten over verlengen met Bruijn. Die loopt namelijk óók uit contract!
    Ja moeilijke situatie zo. Moet je thorsby opstellen omdat hij meer strijd en scorend vermogen brengt. Of zou hij met de handrem erop gaan spelen en kun je beter Bruijn de kans geven de rest van het seizoen. Wat is hierin wijsheid? Verlies je die 2 potten tegen Ajax, dan kun je je misschien beter richten op volgend seizoen en ook in de selectie beter kunt gaan doorselecteren.
  • 11 Jan 2019 om 18:14
    Schaars zal vertrekken deze zomer verwacht ik
  • 11 Jan 2019 om 17:10
    Waardeloos transfervrij.. Inderdaad niet meer opstellen, jammer voor hem, maar onze talenten waar we nog wel wat aan kunnen verdienen opstellen. Wat mij betreft kunnen ze zijn contract nu even goed gezamenlijk ontbinden. Kan hij mooi halfjaartje daar wennen. Anders speelt hij straks ook nog elke week hier.
  • 11 Jan 2019 om 17:07
    • Quote van 11 Jan 2019 om 16:59
      Met Schaars zullen ze vast niet verlengen want die verdient ook behoorlijk, bovendien is ie al 35.
    Schaars moeten ze een functie in de club, aanbieden als hij stopt. Dsnk zdlf dat hij nog wel een jaartje verlengd.
  • 11 Jan 2019 om 16:59
    • Quote van 11 Jan 2019 om 16:33
      Lopen aardig wat uit contract!

      Ook graag verlengen met Schaars, Hoegh, Woudenberg en Hornkamp. Nu scheelt dat op de laatste 3 een optie zit van nog een jaar.
    Met Schaars zullen ze vast niet verlengen want die verdient ook behoorlijk, bovendien is ie al 35.
  • 11 Jan 2019 om 16:33
    • Quote van 11 Jan 2019 om 16:21
      En dan maar snel eens gaan praten over verlengen met Bruijn. Die loopt namelijk óók uit contract!
    Lopen aardig wat uit contract!

    Ook graag verlengen met Schaars, Hoegh, Woudenberg en Hornkamp. Nu scheelt dat op de laatste 3 een optie zit van nog een jaar.
  • 11 Jan 2019 om 16:21
    En dan maar snel eens gaan praten over verlengen met Bruijn. Die loopt namelijk óók uit contract!
  • 11 Jan 2019 om 15:47
    • Quote van 11 Jan 2019 om 15:45
      Lekker de bank warm houden, kunnen wij verder met jongens die we wat langer aan de ketting hebben.
    Idd lekker focussen op de bank
  • 11 Jan 2019 om 15:45
    Lekker de bank warm houden, kunnen wij verder met jongens die we wat langer aan de ketting hebben.
  • 11 Jan 2019 om 15:27
    Opgeleid voor Jan met de korte... Dat is wel heel erg sneu voor een club die het juist moet hebben van de transfersommen voor zulke spelers.
  • 11 Jan 2019 om 15:02
    Thorsby valt niet zoveel te verwijten. Beide partijen sluiten een contract voor een bepaalde periode en beide partijen voldoen aan de verplichtingen. Thorsby is altijd een correct jongen dus laten we hem gebruiken waar dat voor het team goed is en normaal positief benaderen.
  • 11 Jan 2019 om 14:49
    Ik ben er meestal niet van om spelers een half jaar te zien spelen bij het team als het bekend is dat ze al een contract hebben bij een andere club. Meestal zag ik bij die spelers gemakzucht in het spel. Want ja, zekerheid hebben ze al.
  • 11 Jan 2019 om 14:43
    Puur op basis van berichtgeving geen beste deal. Kan me niet voorstellen met transferdeadline die nog wel even duurt, dat hier niks tegenover staat dus ik oordeel maar niet.
  • 11 Jan 2019 om 14:36
    Deze uitspraken maken wel duidelijk dat hij niet deze winter nog gaat overstappen naar Italië. In het (Noorse) artikel zegt hij ook dat hij Italiaans kan gaan leren in Heerenveen, dus die loopt straks dus inderdaad transfervrij de voordeur uit...
zondag 27 januari 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›