BREAKING | 'Thorsby arriveert in Italië voor medische keuring'

29
BREAKING | 'Thorsby arriveert in Italië voor medische keuring'

De transfer van Morten Thorsby naar het Italiaanse Sampdoria lijkt alleen nog een kwestie van tijd. Nadat eerder vanmiddag bekend werd dat de club en speler een persoonlijk akkoord hebben bereikt, blijkt Thorsby ook al medisch gekeurd te zijn.

Volgens de gerenommeerde Italiaanse journalist Gianluca Di Marzio was Thorsby gisteren en vandaag in Genoa, wat zijn afwezigheid op de training bij SC Heerenveen (gedeeltelijk) verklaarde. De Noorse middenvelder is daarbij nog herstellende van voetblessure.

In Genoa zou een contract voor vijf jaar klaarliggen voor de 22-jarige Noor. Mocht Thorsby per ingang van de komende zomer overstappen, dan ontvangt SC Heerenveen vanwege zijn aflopende contract geen transfersom.

Thorsby is vandaag niet met de selectie van SC Heerenveen meegereisd naar het trainingskamp in Spanje. de Noor heeft van de Friese club toestemming gekregen om te onderhandelen over een transfer, dat meldt de Leeuwarder Courant.

29 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 4 Jan 2019 om 20:04
    Thorsby levert echt geen miljoen of meer op nu zijn contract afloopt. Hooguit 5 ton schat ik in.
  • 4 Jan 2019 om 19:51
    • Quote van 4 Jan 2019 om 19:18
      Zonde, vraagprijs denk maar 2,5 mln een lachertje...
    Meer is hij ook nooit waard.De overige spelers trouwens ook niet.
  • 4 Jan 2019 om 19:36
    Tuurlijk laat Heerenveen hem geen trainingskamp missen als hij pas in de zomer gaat. En tuurlijk keurt Sampdoria hem dan niet nu. Gaat gewoon een transfersom betaald worden, al zal die niet al te hoog zijn.
  • 4 Jan 2019 om 19:25
    • Quote van 4 Jan 2019 om 18:25
      Volgens mij is een medische keuring op dit moment voor een directe overgang. Het kan niet zo zijn dat medisch keuren nu al plaatsvindt voor een overgang in de zomer.
    Als het inderdaad om een transfer voor komende zomer zou gaan ben ik met stomheid geslagen......dat je daar je speler vrijaf voor zou geven v/h trainingskamp dus mocht het idd zo zijn, dan verliezen de beleidsmakers wel mijn vertrouwen en geloof (zullen ze niet wakker van liggen van het is dan wel een hard gelach).
  • 4 Jan 2019 om 19:23
    • Quote van 4 Jan 2019 om 19:18
      Zonde, vraagprijs denk maar 2,5 mln een lachertje...
    ik denk ook niet dat er clubs zijn die met nog een half seizoen te gaan meer voor hem zullen gaan betalen. Helemaal niet met de wetenschap v/d situatie waar onze club in verkeerd.
    Als hij nou echt een exceptionele speler was zou je nog kunnen gaan gokken en proberen clubs tegen elkaar uit te spelen maar veel clubs zullen denk ik niet naar zijn kunsten dingen dus is iedere euro die je nog nog kan pakken 1 (ook al is dat te weinig!).
  • 4 Jan 2019 om 19:18
    Zonde, vraagprijs denk maar 2,5 mln een lachertje...
  • 4 Jan 2019 om 19:07
    • Quote van 4 Jan 2019 om 18:25
      Ik neem aan dat hij wel toestemming moet hebben om het trainingskamp te laten schieten. Ik snap wel dat Heerenveen hem naar Italië laat gaan echter alleen bij een directe overgang. Want wat wint Heerenveen eraan om een belangrijke speler te missen tijdens het trainingskamp voor een overgang als hij uit zijn contract is?
    Ik gaf aan waarom hij geen toestemming van Heerenveen nodig had om te onder handelen maar dat staat natuurlijk los van zijn 'normale' verplichten welke deze speler nu nog heeft bij zijn huidige werkgever. Maar als hij niet mee gaat op trainingskamp dan kan dat bijna niet anders betekenen dan dat hij deze transfer window al een overstap maakt
  • 4 Jan 2019 om 18:25
    Volgens mij is een medische keuring op dit moment voor een directe overgang. Het kan niet zo zijn dat medisch keuren nu al plaatsvindt voor een overgang in de zomer.
  • 4 Jan 2019 om 18:25
    • Quote van 4 Jan 2019 om 17:46
      als een speler een aflopend contract heeft mag deze speler vanaf 1 januari zelf onderhandelen met elke club zonder dat zijn huidige club daar toestemming voor hoeft te geven. Vandaar dat hij ook geen toestemming nodig heeft van Heerenveen
    Ik neem aan dat hij wel toestemming moet hebben om het trainingskamp te laten schieten. Ik snap wel dat Heerenveen hem naar Italië laat gaan echter alleen bij een directe overgang. Want wat wint Heerenveen eraan om een belangrijke speler te missen tijdens het trainingskamp voor een overgang als hij uit zijn contract is?
  • 4 Jan 2019 om 17:46
    • Quote van 4 Jan 2019 om 16:31
      Is het ook niet een beetje raar dat hij net na de winterstop hij nu gekeurd moet worden, dat had een paar dagen geleden toch ook gekund. Ondanks dat ik Morten een mooie stap gun, als hij daadwerkelijk een stap in de zomer maakt kan je hem toch moeilijk in de basis laten staan? Ik denk dat hij nu al weggaat anders had Heerenveen vast wel gewacht en hem nu geen toestemming gegeven om te onderhandelen.
    als een speler een aflopend contract heeft mag deze speler vanaf 1 januari zelf onderhandelen met elke club zonder dat zijn huidige club daar toestemming voor hoeft te geven. Vandaar dat hij ook geen toestemming nodig heeft van Heerenveen
  • 4 Jan 2019 om 16:46
    • Quote van 4 Jan 2019 om 16:31
      Is het ook niet een beetje raar dat hij net na de winterstop hij nu gekeurd moet worden, dat had een paar dagen geleden toch ook gekund. Ondanks dat ik Morten een mooie stap gun, als hij daadwerkelijk een stap in de zomer maakt kan je hem toch moeilijk in de basis laten staan? Ik denk dat hij nu al weggaat anders had Heerenveen vast wel gewacht en hem nu geen toestemming gegeven om te onderhandelen.
    Hij is één van de spelers waar interesse voor is. En waar ze mogelijk nog wat geld voor kunnen krijgen. De club is helemaal niet in de positie om hem iets in de weg te leggen. Ik denk dat ze graag spelers willen verkopen om eventueel de achterhoede nog te kunnen versterken. Volgens mij is officieel de transferwindow gister pas geopend. Het gaat dus geheel volgens de regels.
  • 4 Jan 2019 om 16:37
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Yuki was er gister wel
  • 4 Jan 2019 om 16:33
    • Quote van 4 Jan 2019 om 16:19
      Volgensmij gaat hij gewoon deze periode weg. Er staat: "Mocht Thorsby per ingang van de komende zomer overstappen, dan ontvangt SC Heerenveen vanwege zijn aflopende contract geen transfersom." Naar mijn idee puur een hypothetische opmerking die nergens vandaan komt. Ook nu medisch keuren voor komende zomer is totaal niet relevant. Daarbij zou de club echt niet nu al accepteren dat Thorsby pas in de zomer transfervrij vertrekt, de tranferperiode is nog maar net begonnen.
    Dat is ook niet aan de orde. Thorsby is rond met Sampdoria. Heerenveen heeft toestemming gegeven om te onderhandelen. Sampdoria lijkt hem komende zomer pas te willen halen, maar willen uiteraard meteen toe kunnen slaan wanneer er vandaag of morgen een andere club tussendoor komt fietsen. Voor Morten uiteraard de ideale situatie. Hij heeft al iets moois en kan nu rustig wachten of er misschien nog iets mooiers langskomt. Mooier kan het niet voor hem.
  • 4 Jan 2019 om 16:31
    Is het ook niet een beetje raar dat hij net na de winterstop hij nu gekeurd moet worden, dat had een paar dagen geleden toch ook gekund. Ondanks dat ik Morten een mooie stap gun, als hij daadwerkelijk een stap in de zomer maakt kan je hem toch moeilijk in de basis laten staan? Ik denk dat hij nu al weggaat anders had Heerenveen vast wel gewacht en hem nu geen toestemming gegeven om te onderhandelen.
  • 4 Jan 2019 om 16:27
    In Italië zijn ze ervan overtuigd dat hij in de zomer komt, vandaar ook die opmerking in het artikel.
  • 4 Jan 2019 om 16:19
    Volgensmij gaat hij gewoon deze periode weg. Er staat: "Mocht Thorsby per ingang van de komende zomer overstappen, dan ontvangt SC Heerenveen vanwege zijn aflopende contract geen transfersom." Naar mijn idee puur een hypothetische opmerking die nergens vandaan komt. Ook nu medisch keuren voor komende zomer is totaal niet relevant. Daarbij zou de club echt niet nu al accepteren dat Thorsby pas in de zomer transfervrij vertrekt, de tranferperiode is nog maar net begonnen.
  • 4 Jan 2019 om 16:16
    Niks ten nadele van hem, want hij heeft altijd inzet getoond. Ik doel meer op het tegenhouden van de ontwikkeling van anderen die onder contract staan met toekomst en waarde voor de club.
  • 4 Jan 2019 om 16:15
    Het kan toch niet zo zijn dat als hij nu al gekeurd wordt Heerenveen geen vergoeding krijgt? Want anders kun je even goed in goed overleg het contract per direct ontbinden. Dat scheelt weer een half jaar salaris uitkeren. Aan de andere kant zet dit Heerenveen wel weer goed op de kaart in Italië.
  • 4 Jan 2019 om 16:10
    • Quote van 4 Jan 2019 om 16:02
      Niet meer opstellen dus als hij in de zomer gaat. Gratis weglopen dan dus geen minuten meer geven.
    Persoonlijk vind ik niet dat Morten dat verdient. Hij heeft zich altijd keurig opgesteld richting de club. Wanneer we hem nodig hebben, en dat zal vast nog wel gebeuren gewoon opstellen. Gaat altijd voorop in de strijd en is ook nog eens 2 seizoenen op rij betrokken bij een aantal goals. Dan zijn er wel anderen die je er naast kunt zetten.
  • 4 Jan 2019 om 16:02
    Niet meer opstellen dus als hij in de zomer gaat. Gratis weglopen dan dus geen minuten meer geven.
  • 4 Jan 2019 om 15:55
    • Quote van 4 Jan 2019 om 15:36
      Medische keuring wijst op directe overgang. Is overigens officieel niet meer toegestaan, het medisch keuren van medewerkers voor indiensttreding maar de sportwereld heeft daar zijn eigen wegen in gevonden. Wel een goede reclame toch weer voor de club deze stap en een stimulans voor jonge talenten voor Heerenveen te kiezen.
    Je kunt toch moeilijk later keuren dan voor het contract getekend wordt?
    Het is inderdaad te hopen dat hij deze periode vertrekt. Het zou zonde zijn wanneer de spelers waarvoor nu belangstelling is of welke de club graag wil slijten allemaal transfervrij zouden vertrekken.
  • 4 Jan 2019 om 15:36
    Medische keuring wijst op directe overgang. Is overigens officieel niet meer toegestaan, het medisch keuren van medewerkers voor indiensttreding maar de sportwereld heeft daar zijn eigen wegen in gevonden. Wel een goede reclame toch weer voor de club deze stap en een stimulans voor jonge talenten voor Heerenveen te kiezen.
  • 4 Jan 2019 om 15:31
    Is het zo dat een speler wiens contract pas over een half jaar afloopt je die nu al kunt keuren, of zou hij nu al met toestemming overstappen tegen een kleine transfersom? Hoe dan ook, het is Morten van harte gegund. succes in Italië.
  • 4 Jan 2019 om 15:29
    Het lijkt er dus op dat hij transfervrij vertrekt... Dat is erg spijtig, maar je kunt het Sampdoria in elk geval niet kwalijk nemen. Het is inderdaad apart dat ze hem nu al medisch keuren, maar dat zal denk ik vooral iets uit voorzorg zijn. Om te kijken of hij nu fit is, los van of dat in de zomer nog steeds zo is.
  • 4 Jan 2019 om 15:29
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Nieuwe aflevering van Bassie en Adriaan??
  • 4 Jan 2019 om 15:26
    Hzo zou die nu een keuring af leggen als die zomers een transfer maakt dan :)
  • 4 Jan 2019 om 15:24
    Mooi shirt...
  • 4 Jan 2019 om 15:21
    Top. Hoop op een de Roon effect voor hem. Het is je gegund. Altijd met de juiste instelling op het veld.
  • 4 Jan 2019 om 15:21
    Hopen op hetzelfde vervolg als de Roon... Morten zou het in ieder geval verdienen! Ben benieuwd hoeveel we voor hem vangen