'Naess kan vertrekken bij SC Heerenveen: Noorse club toont interesse'

10
'Naess kan vertrekken bij SC Heerenveen: Noorse club toont interesse'

Nicolai Naess vertrekt mogelijk alweer bij SC Heerenveen. De Noorse verdediger wordt begeerd door een club uit zijn vaderland.

Naess staat volgens Budstikka in de belangstelling van Stabaek IF. Bij die club stond de 25-jarige verdediger al drieënhalf jaar onder contract. Tussen 2013 en 2016 droeg hij het shirt van de 'blauwen', die uitkomen op het hoogste niveau van Noorwegen.

Naess vertrok in juli 2016 naar Columbus Crew. SC Heerenveen nam de Noor vorig jaar over van de club uit de Verenigde Staten. In Friesland wist Naess zich nog niet te ontwikkelen tot een vaste waarde.

Vorig seizoen speelde hij slechts negen competitieduels, waarvan zes als invaller. De Noor heeft in het Abe Lenstra Stadion nog een contract tot medio 2019. De verbintenis bevat een optie voor nog een jaar.

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Aug 2018 om 19:23
    Zou Hamstra hem willen betrekken in ruildeal met de eerder genoemde Vetlesen of Borkeeiet?
  • 13 Aug 2018 om 18:34
    • Quote van 13 Aug 2018 om 17:59
      We willen toch aanvallend voetbal zien. Dit gaat echt niet lukken met het duo Daniel Hoegh en Dave Bulthuis, daarvoor zijn ze gewoon te traag. Haal een snelle centrale verdediger die met ruimte in de rug kan spelen en zet deze naast Hoegh neer.
    En wie had je daarvoor in gedachten??? Vind van Rhijn die hieronder wordt genoemd niet eens een gekke optie voor op de rechtsback positie. Ervaring plus een stuk beter als schmidt
  • 13 Aug 2018 om 17:59
    We willen toch aanvallend voetbal zien. Dit gaat echt niet lukken met het duo Daniel Hoegh en Dave Bulthuis, daarvoor zijn ze gewoon te traag. Haal een snelle centrale verdediger die met ruimte in de rug kan spelen en zet deze naast Hoegh neer.
  • 13 Aug 2018 om 17:43
    Hem laten gaan is prima. Gezien het feit dat ie al lang niet voorkomt in de plannen van onze trainers, ook bij streppel was weinig vertrouwen in hem. Wel graag een verdediger en middenvelder ervoor terug indien mogelijk qua financieen.
  • 13 Aug 2018 om 16:53
    Je kan hem laten gaan maar dan moet er wel een vervanger komen anders wordt het wel heel smal en jeugdig wat er dan nog overblijft. Het zou mooi zijn als we wat kunnen doorselecteren, dat jongens als Doke, Yuki en Van Amersfoort vertrekken. Dan 1 goede middenvelder erbij halen(hiervoor moeten ze dan toch een keer wat investeren) en wat mij betreft bieden ze Van Rhijn een contract aan. Mag transfervrij weg, heeft de nodige ervaring en was toch altijd een prima back.
  • 13 Aug 2018 om 16:46
    Laten gaan en een goede centrale verdediger halen met snelheid.
  • 13 Aug 2018 om 16:19
    Lekker laten gaan inderdaad. Zal voor de breedte prima zijn, maar gaan we denk ik niet missen als hij vertrekt. Zowel voor hem als Fean de beste oplossing.
  • 13 Aug 2018 om 16:14
    • Quote van 13 Aug 2018 om 16:12
      Voor hem is geen vervanger nodig lijkt me. Even de bezem erdoor.
    Met grappenmakers als Higler als scheidsrechter in Nederland komen we nu al een verdediger te kort ben ik bang.
  • 13 Aug 2018 om 16:12
    • Quote van 13 Aug 2018 om 16:11
      Jammer, hij had vorig jaar wel meer kansen verdiend vind ik. Maar we hebben met Hoegh sowieso een basisspeler, en Bulthuis en Pierie heeft hij ook nog voor zich. En op het middenveld wordt hij blijkbaar niet gebruikt. Dan is het beter om te vertrekken voor hem. Maar moet er dan ook een vervanger komen? Met Drkusic heb je wel een talent, maar het wordt dan (kwalitatief ook) erg krap
    Voor hem is geen vervanger nodig lijkt me. Even de bezem erdoor.
  • 13 Aug 2018 om 16:11
    Jammer, hij had vorig jaar wel meer kansen verdiend vind ik. Maar we hebben met Hoegh sowieso een basisspeler, en Bulthuis en Pierie heeft hij ook nog voor zich. En op het middenveld wordt hij blijkbaar niet gebruikt. Dan is het beter om te vertrekken voor hem. Maar moet er dan ook een vervanger komen? Met Drkusic heb je wel een talent, maar het wordt dan (kwalitatief ook) erg krap