OFFICIEEL | Veerman tekent driejarig contract bij Sankt Pauli

( 38 reacties)
Groenste stroom van Nederland
OFFICIEEL | Veerman tekent driejarig contract bij Sankt Pauli

Henk Veerman maakt definitief de overstap van SC Heerenveen naar Sankt Pauli. De boomlange aanvaller tekende vandaag een driejarig contract in Hamburg.

Veerman had bij SC Heerenveen nog een eenjarig contract, maar kwam ook onder trainer Jan Olde Riekerink niet in aanmerking voor een basisplaats in het Abe Lenstra Stadion. De 27-jarige spits speelde drie seizoenen bij SC Heerenveen, waar hij tot 95 competitieduels kwam.

"Iedereen weet dat Henk door meerdere clubs werd begeerd", zegt technisch manager Gerry Hamstra op de officiële website van SC Heerenveen. "Uiteindelijk zijn we met FC St. Pauli tot overeenstemming gekomen. Wij willen Henk bedanken voor zijn inzet en wensen hem veel succes bij deze mooie cultclub in Duitsland en in zijn verdere carrière."

Foto: FC St. Pauli

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Aug 2018 om 11:25
    Antonio Mance maar halen?
  • 10 Aug 2018 om 00:42
    • Quote van 9 Aug 2018 om 19:18
      Nemen jullie nu ook als Volendammers seizoenkaarten bij St Pauli? Ga je nu daar ook op het forum reageren?
      Vlap is een prima speler met in 1 voet meer talent dan Veerman in zijn hele lichaam.
    Neem jij jou zelf nou echt serieus ? Dat jij als naam struisvogel gebruikt zegt al genoeg.Azijnzeiker.
  • 9 Aug 2018 om 23:01
    Fantastische Club voor Henk!!! Ik wens hem alle succes en plezier en hoop dat hij zich daar kan onderscheiden!! Wat zeker niet gemakkelijk is, bij zo een cultclub.
  • 9 Aug 2018 om 19:18
    • Quote van 9 Aug 2018 om 17:05
      Henk veel succes in Hamburg en die azijn zeikerd (struisvogel) veel plezier met Vlappie.
    Nemen jullie nu ook als Volendammers seizoenkaarten bij St Pauli? Ga je nu daar ook op het forum reageren?
    Vlap is een prima speler met in 1 voet meer talent dan Veerman in zijn hele lichaam.
  • 9 Aug 2018 om 19:17
    • Quote van 9 Aug 2018 om 14:38
      Bedankt voor je uitgebreide en goede reactie, een voorbeeld voor velen. Henk heeft zich inderdaad zelf altijd wel keurig opgesteld, ook na afketsen transfer Utrecht. Als je daarop doelt heb je gelijk. Ik begrijp je overige standpunten ook maar we zijn het niet eens wat betreft zijn inbreng als speler en zijn kwaliteiten/mogelijkheden. Dat hoeft ook niet, ieder zijn mening, en belangrijkste is denk ik dat de club nu gaat schakelen en dat Veerman zelf een mooie club heeft gevonden waar hij blanco kan beginnen. De komende seizoenen zullen dan wel uitwijzen of er nog iets in het vat zat bij hem of dat hij inderdaad niet meer is dan een leuke invaller die reuring kan brengen. We moeten al met al niet vergeten dat Henk eigenlijk sowieso al gewonnen heeft, van de steiger in Volendam en een amateur 6e klasser, via ons nu naar de 2e club van Hamburg in een sterke competitie. Dat is en blijft sowieso een geweldig succesverhaal!
    Klopt, doelde met name op zijn professionele houding, erg verfrissend bij al die jonge voetballlers met lange tenen als ze niet vereerd worden ????
    Verder, gelukkig zijn wij het ook niet allemaal met elkaar eens want dan wordt het wel erg saai haha
    Snap je onderbouwing maar toch knaagt bij mij persoonlijk het gevoel teveel dat er toch meer in die man zit, afwachten idd maar zoals gezegd, feitelijk is hij idd al n grote winnaar! Hij haalt er wel het maximale uit gezien zijn late “ontdekking”
  • 9 Aug 2018 om 18:51
    • Quote van 9 Aug 2018 om 18:29
      Dus blijkbaar kan je de gemiddelde feanonline bezoeker verdelen in twee groepen. Postivo of azijnzeiker. Es ff kijken dan kies ik toch voor postivo! Niet omdat alles vlekkeloos verloopt in de voorbereiding of dat er wereldtoppers zijn aangetrokken. Wel omdat ik weiger bij voorbaat de witte vlag al te hijsen voordat de strijd begonnen is.
    3. Azijnzeikerds die van tevoren alles afbranden. Positivo's die ten allen tijde roepen 'het komt goed' en afwachtende kritische realisten. Ik vind mezelf in de laatste groep vallen.
  • 9 Aug 2018 om 18:29
    Dus blijkbaar kan je de gemiddelde feanonline bezoeker verdelen in twee groepen. Postivo of azijnzeiker. Es ff kijken dan kies ik toch voor postivo! Niet omdat alles vlekkeloos verloopt in de voorbereiding of dat er wereldtoppers zijn aangetrokken. Wel omdat ik weiger bij voorbaat de witte vlag al te hijsen voordat de strijd begonnen is.
  • 9 Aug 2018 om 17:41
    • Quote van 9 Aug 2018 om 12:29
      Een reis naar St Pauli organiseren?
    Vind ik serieus een leuk idee! Om Henk eens aan het werk te zien daar maar ook eens de gezichten erbij te zien van al die positivo 's hier.
  • 9 Aug 2018 om 17:05
    Henk veel succes in Hamburg en die azijn zeikerd (struisvogel) veel plezier met Vlappie.
  • 9 Aug 2018 om 14:38
    • Quote van 9 Aug 2018 om 14:35
      Met zijn instelling doelde ik meer op het feit dat hij zich netjes en bescheiden opgesteld heeft de afgelopen jaren terwijl hij niet kreeg wat hij graag wilde, een basisplek. Los v/h feit of hij daar nou wel of geen recht op had heeft hij naar mijn weten nooit vervelend gedrag vertoont daaromtrent.
      Dat hij inderdaad onder meerdere trainers niet verder is gekomen zal dan ook echt wel zo zijn redenen hebben, ik zag hem dan ook niet als verlosser maar wel belangrijk binnen de club want geen enkele speler maakt datgene los op de tribunes dan wat hij deed, of dit nu terecht is of niet, er kwam reuring in de tent wat uiteindelijk qua energie ook op de rest v/h team oversloeg. Ik denk dat een dergelijke werking nog wel eens onderschat wordt.
      En daarnaast heb ik toch dingen bij hem gezien waardoor ik denk dat er wel degelijk een goede, technische, speler in hem schuilgaat maar het klopt helemaal, het is er nooit volledig uitgekomen en het oogde soms ook wat ongeïnteresseerd maar dat komt denk ik ook deels door zijn grote voorkomen.
    Bedankt voor je uitgebreide en goede reactie, een voorbeeld voor velen. Henk heeft zich inderdaad zelf altijd wel keurig opgesteld, ook na afketsen transfer Utrecht. Als je daarop doelt heb je gelijk. Ik begrijp je overige standpunten ook maar we zijn het niet eens wat betreft zijn inbreng als speler en zijn kwaliteiten/mogelijkheden. Dat hoeft ook niet, ieder zijn mening, en belangrijkste is denk ik dat de club nu gaat schakelen en dat Veerman zelf een mooie club heeft gevonden waar hij blanco kan beginnen. De komende seizoenen zullen dan wel uitwijzen of er nog iets in het vat zat bij hem of dat hij inderdaad niet meer is dan een leuke invaller die reuring kan brengen. We moeten al met al niet vergeten dat Henk eigenlijk sowieso al gewonnen heeft, van de steiger in Volendam en een amateur 6e klasser, via ons nu naar de 2e club van Hamburg in een sterke competitie. Dat is en blijft sowieso een geweldig succesverhaal!
  • 9 Aug 2018 om 14:35
    • Quote van 9 Aug 2018 om 13:34
      Henk is juist helemaal niet zo'n harde werker hoor, wat die instelling betreft vond ik het vaak mat en laks wat hij liet zien. En in de basis vaak laks en ongeïnteresseerd sjokkend. Hij wilde graag eerste spits worden maar er voor werken op de training ho maar. Dat veel mensen enthousiast om hem riepen elke wedstrijd zegt mij meer over die mensen dan over de kwaliteiten van Henkie. Hij mag blij zijn met dit geweldige avontuur en ik wens hem het allerbeste daar in de 2e BuLi.
    Met zijn instelling doelde ik meer op het feit dat hij zich netjes en bescheiden opgesteld heeft de afgelopen jaren terwijl hij niet kreeg wat hij graag wilde, een basisplek. Los v/h feit of hij daar nou wel of geen recht op had heeft hij naar mijn weten nooit vervelend gedrag vertoont daaromtrent.
    Dat hij inderdaad onder meerdere trainers niet verder is gekomen zal dan ook echt wel zo zijn redenen hebben, ik zag hem dan ook niet als verlosser maar wel belangrijk binnen de club want geen enkele speler maakt datgene los op de tribunes dan wat hij deed, of dit nu terecht is of niet, er kwam reuring in de tent wat uiteindelijk qua energie ook op de rest v/h team oversloeg. Ik denk dat een dergelijke werking nog wel eens onderschat wordt.
    En daarnaast heb ik toch dingen bij hem gezien waardoor ik denk dat er wel degelijk een goede, technische, speler in hem schuilgaat maar het klopt helemaal, het is er nooit volledig uitgekomen en het oogde soms ook wat ongeïnteresseerd maar dat komt denk ik ook deels door zijn grote voorkomen.
  • 9 Aug 2018 om 14:04
    • Quote van 9 Aug 2018 om 14:02
      He struisvogel stop jij je kop maar in het zand wand wat jij verteld klopt voor geen meter.als je keek hoe hij daar voor heen en weer liep en bij vrije trappen en corners altijd een van de eerste was die naar achteren liep kunnen anderen een voorbeeld aan nemen
    De Veerman-fanclub is echt bijzonder groot merk ik online maar ook in het stadion. Op de een of andere manier zien mensen in hem een geweldenaar. Ik zie het echt niet, maar het zal blijkbaar wel aan mijn kop in het zand liggen.
  • 9 Aug 2018 om 14:02
    He struisvogel stop jij je kop maar in het zand wand wat jij verteld klopt voor geen meter.als je keek hoe hij daar voor heen en weer liep en bij vrije trappen en corners altijd een van de eerste was die naar achteren liep kunnen anderen een voorbeeld aan nemen
  • 9 Aug 2018 om 13:34
    • Quote van 9 Aug 2018 om 13:21
      Jammer maar gezien de situatie voor alle partijen de beste oplossing. Was eigenlijk de enige speler waarbij het stadion los kwam dus alleen al in die zin een groot gemis en daarnaast een super instelling, daar kunnen heel wat "kleuters" een voorbeeld aan nemen, succes Henk, hopelijk krijg je nog een kans om afscheid te nemen v/d supporters!
    Henk is juist helemaal niet zo'n harde werker hoor, wat die instelling betreft vond ik het vaak mat en laks wat hij liet zien. En in de basis vaak laks en ongeïnteresseerd sjokkend. Hij wilde graag eerste spits worden maar er voor werken op de training ho maar. Dat veel mensen enthousiast om hem riepen elke wedstrijd zegt mij meer over die mensen dan over de kwaliteiten van Henkie. Hij mag blij zijn met dit geweldige avontuur en ik wens hem het allerbeste daar in de 2e BuLi.
  • 9 Aug 2018 om 13:21
    Jammer maar gezien de situatie voor alle partijen de beste oplossing. Was eigenlijk de enige speler waarbij het stadion los kwam dus alleen al in die zin een groot gemis en daarnaast een super instelling, daar kunnen heel wat "kleuters" een voorbeeld aan nemen, succes Henk, hopelijk krijg je nog een kans om afscheid te nemen v/d supporters!
  • 9 Aug 2018 om 13:02
    Jammer! Henk had echt potentie om hier de 1e spits te worden. Maar miste de echte wil en drive. Ik hoop voor Henk dat hij daar een succes wordt. Een sympathieke vent die dat verdient.
  • 9 Aug 2018 om 13:00
    • Quote van 9 Aug 2018 om 12:29
      Een reis naar St Pauli organiseren?
    Ik ga mee
  • 9 Aug 2018 om 12:56
    • Quote van 9 Aug 2018 om 12:34
      Ja goed plan, met alle reageerders van FeannOnline in de bus naar Hamburg;) Iedereen een t-shirt aan met zijn profielnaam erop. Kunnen we elkaar eindelijk eens in de ogen kijken, terwijl we onze mening/visie op sc Heerenveen geven.
    Haha, fantastisch. Ga je alleen niet voor elkaar krijgen, want een aantal zal de bus al afschrijven voordat deze goed en wel voorgereden is....
  • 9 Aug 2018 om 12:55
    • Quote van 9 Aug 2018 om 12:50
      Ik hoop en denk dat het vertrouwen dat hij van de fans kreeg een boel heeft goed gemaakt. :)
    Daar ga ik wel vanuit! Het vertrouwen in onze cultheld was/is groot! St Pauli is een schitterende club voor hem. Ongetwijfeld dat hij daar opnieuw een cultheld wordt :)
  • 9 Aug 2018 om 12:50
    • Quote van 9 Aug 2018 om 12:41
      Henkie het ga je goed kerel. Eeuwig zonde dat je 0.0 credits gehad hebt hier. Heel veel succes daar en tot ziens!
    Ik hoop en denk dat het vertrouwen dat hij van de fans kreeg een boel heeft goed gemaakt. :)
  • 9 Aug 2018 om 12:46
    Jammer dat hij vertrekt want hij was toch een bijzondere speler die voor mijn gevoel toch nooit echt het vertrouwen heeft gekregen, aan de andere kant moest je hem nu wel verkopen want bijtekenen was logischerwijs voor Henk geen optie.
    Ben benieuwd wie we nu halen! Mag wel wat bij, middenvelder met name..
  • 9 Aug 2018 om 12:46
    Heel veel succes bij st.Pauli Henk!! Deze transfer is je van harte gegund. Je had absoluut je geniale momenten. Voor iedereen echt jammer dat ze er niet regelmatiger waren zodat je zeker in het afgelopen seizoen basis spits was geworden. Velen hadden je dat gegund. Het ga je goed!
  • 9 Aug 2018 om 12:41
    Henkie het ga je goed kerel. Eeuwig zonde dat je 0.0 credits gehad hebt hier. Heel veel succes daar en tot ziens!
  • 9 Aug 2018 om 12:35
    Weer een held minder! Succes Henk
  • 9 Aug 2018 om 12:34
    Mooie club voor hem. Ik snap die Veerman verheerlijking hier niet zo. Heeft hier in 3,5 jaar gewoon heel weinig laten zien, bij vlagen liet hij iets van kwaliteit zien. Maar Veerman heeft genoeg kansen gehad om te laten zien dat hij ons niet verder brengt.
  • 9 Aug 2018 om 12:34
    • Quote van 9 Aug 2018 om 12:29
      Een reis naar St Pauli organiseren?
    Ja goed plan, met alle reageerders van FeannOnline in de bus naar Hamburg;) Iedereen een t-shirt aan met zijn profielnaam erop. Kunnen we elkaar eindelijk eens in de ogen kijken, terwijl we onze mening/visie op sc Heerenveen geven.
  • 9 Aug 2018 om 12:34
    Henkie bedankt!
  • 9 Aug 2018 om 12:29
    Een reis naar St Pauli organiseren?
  • 9 Aug 2018 om 12:24
    Mooi. Doorselecteren is begonnen? Veerman was en is geen spits voor Heerenveen. Goede kop mogelijk, alleen te weinig talent
  • 9 Aug 2018 om 12:22
    Hij verdient een groots afscheid
  • 9 Aug 2018 om 12:20
    Ik mag hopen dat Heerenveen zijn afscheid eens een keer goed aanpakt. Zeker bij Henk, dat heeft hij echt verdiend! Dank voor alles Henk. Een speler die we niet snel zullen vergeten!
  • 9 Aug 2018 om 12:17
    Bedankt Henk, we zullen je missen.
  • 9 Aug 2018 om 12:16
    Beste vent
  • 9 Aug 2018 om 12:14
    Top, blijf het aan één kant jammer vinden maar het is hem van harte gegund! Zou Timmer nog een bedankje online smijten? Die mag nog heel veel leren, met name het onderdeel "geduld".
  • 9 Aug 2018 om 12:11
    Succes Henk!!
  • 9 Aug 2018 om 12:09
    Mooi voor Henk !!
  • 9 Aug 2018 om 12:08
    Veel succes daar het is je gegund
  • 9 Aug 2018 om 12:07
    Mooie transfer voor hem en voor Heerenveen. Hoop voor hem dat hij daar succesvol wordt.
zondag 19 augustus 2018
16:45
Volledige programma ›