'Serieuze interesse voor Veerman: promovendus richt pijlen op spits'

( 24 reacties)
'Serieuze interesse voor Veerman: promovendus richt pijlen op spits'

FC Emmen heeft haar zinnen gezet op Henk Veerman. De promovendus ziet de spits van SC Heerenveen als de gedroomde aanvalsleider. Dat meldt de Leeuwarder Courant woensdagmorgen.

In Friesland moet Veerman het naar alle waarschijnlijkheid doen met een plek achter de van PSV gehuurde Sam Lammers, waardoor hij net als vorig seizoen tweede keus is. Toen moest hij Reza Ghoochannejhad voor zich dulden.

Een transfer naar FC Emmen is voorlopig echter nog wel ver weg. Veerman heeft bij Heerenveen nog een contract tot medio 2019 en Emmen heeft niet de mogelijkheden om diep in de buidel te tasten.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jul 2018 om 18:46
    • Quote van 12 Jul 2018 om 07:12
      De Go ahead eagles hebben ook interesse volgens Voetbal Primeur
    Nee die schijnen meteen afgehaakt te zijn toen ze hoorden dat Emmen met hem bezig zou zijn. Wel netjes moet ik zeggen.
  • 12 Jul 2018 om 07:12
    De Go ahead eagles hebben ook interesse volgens Voetbal Primeur
  • 11 Jul 2018 om 17:45
    Henk vindt het wel best waaeschijnlijk. Hij is van de steiger af en verdient leuk. Hij is geen type zoals Dumfries die aan zichzelf wil werken om alles eruit te halen.
  • 11 Jul 2018 om 15:26
    • Quote van 11 Jul 2018 om 12:54
      Hier sluit ik mij volledig bij aan. Ondanks zijn lengte vind ik Veerman in de lucht helemaal niet zo sterk. Bij Volendam scoorde hij ook niet vaak met zijn hoofd. Het is dus onzin dat hij voorzetten moet hebben, hij is juist op zijn sterkst met diepteballetjes.
    Hij is gewoon niet goed genoeg voor ons. Voetballend komt hij wat te kort. En voor zijn lengte moet hij echt meer kopduels winnen en kunnen koppen. En fysiek slimmer zijn. En niet lomp zoals nu vaak het geval is, want dan krijg je al snel een vrije trap tegen. Maar hij heeft het inzicht en de kwaliteiten gewoon niet. Dan zou ik het wel zo eerlijk vinden om hem ergens anders te laten spelen
  • 11 Jul 2018 om 14:58
    • Quote van 11 Jul 2018 om 14:55
      Mocht Slagveer in vorm raken bij Emmen, dan legt Veerman er minimaal 15 in..
    Slagveer? Hahahahhahaah
  • 11 Jul 2018 om 14:55
    Mocht Slagveer in vorm raken bij Emmen, dan legt Veerman er minimaal 15 in..
  • 11 Jul 2018 om 13:44
    Ik vind dat er vaker op het koppen getraind moet worden. Foppe had het hier laatst ook over in een stuk over de tekortkomingen van het Nederlands voetbal in de VI. Een lange vent als Veerman zou op die manier zo 7 a 8 extra doelpunten per seizoen moeten kunnen maken. Ook op het Wk wordt veel gescoord uit standaardsituaties. Bij Heerenveen veel te weinig. Verdedigend is koppen misschien nog wel belangrijker. Hoop dat er onder Older. flink op getraind gaat worden. Uiteraard gaat het ook om voorzetten, maar het moet toch zeker wel lukken een corner of vrije trap een beetje netjes voor de goal te plaatsen.
  • 11 Jul 2018 om 13:03
    • Quote van 11 Jul 2018 om 12:32
      Je legt de verschillen goed uit. Echter, We spelen 433 dus graag via de vleugels. Dan heb je denk ik niet zoveel aan de looplijnen van Lammers..
      Ik zou Veerman wel eens 5 wedstrijden in de basis willen zien staan en dat wij met 2 vleugels gaan spelen met de voet aan de juiste kan zodat er voorzetten gegeven kunnen worden.
    We spelen inderdaad vaak 433 maar steeds minder is dat gericht op voorzetten, maar op individuele acties van de buitenspelers. In die zin moet een spits veel completer zijn om mee te kunnen voetballen, want het is meer een samenspel dan puur afmaken alleen (zoals met Yildirim, Nurmela en Narsingh destijds wel het geval was). Goede discussie dit, trouwens. :)
  • 11 Jul 2018 om 12:54
    • Quote van 11 Jul 2018 om 12:42
      Snap niet dat iedereen zegt dat Veerman per se voorzetten nodig heeft. Zijn meeste goals maakt hij uit passes vanuit het middenveld of vanuit een individuele actie.
    Hier sluit ik mij volledig bij aan. Ondanks zijn lengte vind ik Veerman in de lucht helemaal niet zo sterk. Bij Volendam scoorde hij ook niet vaak met zijn hoofd. Het is dus onzin dat hij voorzetten moet hebben, hij is juist op zijn sterkst met diepteballetjes.
  • 11 Jul 2018 om 12:42
    Snap niet dat iedereen zegt dat Veerman per se voorzetten nodig heeft. Zijn meeste goals maakt hij uit passes vanuit het middenveld of vanuit een individuele actie.
  • 11 Jul 2018 om 12:32
    • Quote van 11 Jul 2018 om 11:05
      Lammers wordt gewoon eerste spits. Hij is zoveel activer, dreigemder, doelgerichter, completer en beter dan Reza was en Veerman is. Veerman laat het gewoon weer niet zien. Ik vermoed dat het geen onwil is maar hij begrijpt gewoon niet hoe hij van waadde kan zijn. Hij voetbalt alleen als de bal in de buurt is. Lammers had tegen Gladbach een briljante loopactie die de weg naar het doel opende voor het eerste doelpunt. Dat soort dingen doet Veermen niet.
    Je legt de verschillen goed uit. Echter, We spelen 433 dus graag via de vleugels. Dan heb je denk ik niet zoveel aan de looplijnen van Lammers..
    Ik zou Veerman wel eens 5 wedstrijden in de basis willen zien staan en dat wij met 2 vleugels gaan spelen met de voet aan de juiste kan zodat er voorzetten gegeven kunnen worden.
  • 11 Jul 2018 om 12:03
    • Quote van 11 Jul 2018 om 11:05
      Lammers wordt gewoon eerste spits. Hij is zoveel activer, dreigemder, doelgerichter, completer en beter dan Reza was en Veerman is. Veerman laat het gewoon weer niet zien. Ik vermoed dat het geen onwil is maar hij begrijpt gewoon niet hoe hij van waadde kan zijn. Hij voetbalt alleen als de bal in de buurt is. Lammers had tegen Gladbach een briljante loopactie die de weg naar het doel opende voor het eerste doelpunt. Dat soort dingen doet Veermen niet.
    Daar benoem je precies het verschil in type speler. Lammers (en Reza) de meevoetballer en Henkie de afmaker. Voor elk type spits moet je anders spelen. Henkie moet je bedienen met een voorzet of een dieptepass. Henkie kan echt wel eerste spits worden hier. Kwaliteiten en scorend vermogen heeft hij. Maar ik ben het wel met je eens dat hij iets actiever mag zijn.
  • 11 Jul 2018 om 11:24
    Zou wel wat zijn voor Veerman. Komt bij dat ik het hem wel gun..
  • 11 Jul 2018 om 11:05
    Lammers wordt gewoon eerste spits. Hij is zoveel activer, dreigemder, doelgerichter, completer en beter dan Reza was en Veerman is. Veerman laat het gewoon weer niet zien. Ik vermoed dat het geen onwil is maar hij begrijpt gewoon niet hoe hij van waadde kan zijn. Hij voetbalt alleen als de bal in de buurt is. Lammers had tegen Gladbach een briljante loopactie die de weg naar het doel opende voor het eerste doelpunt. Dat soort dingen doet Veermen niet.
  • 11 Jul 2018 om 10:51
    • Quote van 11 Jul 2018 om 10:46
      Precies, Hoezo weg laten gaan met 1 jaar contract. Deze jongen is op en top prof. Hoor overal al dat die Lammers helemaal niet zo goed is. Dus zou me niks verbazen als Henk begint in de spits.
    Van wie hoor je dat lanmers niet goed is dan?
  • 11 Jul 2018 om 10:46
    • Quote van 11 Jul 2018 om 08:36
      Zodat hij volgend jaar gratis de deur uitloopt omdat zijn contract afloopt. Dat lijkt me niet zo handig. Emmen kan wel willen, maar kan waarschijnlijk de transfersom nooit betalen.
    Precies, Hoezo weg laten gaan met 1 jaar contract. Deze jongen is op en top prof. Hoor overal al dat die Lammers helemaal niet zo goed is. Dus zou me niks verbazen als Henk begint in de spits.
  • 11 Jul 2018 om 10:08
    Verwacht wel dat hij uiteindelijk zal vertrekken. Vraag me wel af wat voor spits we er voor terug gaan halen. Een ervaren supersub of weer een jong talent.
  • 11 Jul 2018 om 09:43
    Henk zal hier niet bijtekenen, die heeft zijn beste tijd gehad en wil zelf ongetwijfeld ook weer eens wat anders. Aangezien vorig jaar ook Utrecht en Willem II werden genoemd denk ik dat hij nog even afwacht en niet direct voor Emmen zal kiezen.
  • 11 Jul 2018 om 09:12
    • Quote van 11 Jul 2018 om 08:36
      Zodat hij volgend jaar gratis de deur uitloopt omdat zijn contract afloopt. Dat lijkt me niet zo handig. Emmen kan wel willen, maar kan waarschijnlijk de transfersom nooit betalen.
    Jaartje verlengen
  • 11 Jul 2018 om 08:54
    • Quote van 11 Jul 2018 om 08:45
      Hier wordt het weer een jaar banken voor hem, waar hij wederom niet blij van wordt. Sam Lammers is voor de basis gehaald, het is hem toch ook gegund om wekelijks te kunnen spelen? Mooi laten gaan als hij dit zelf ziet zitten...
    Als ze genoeg betalen wel ja. Anders gewoon behouden. Hij heeft zelf met zn volle verstand bijgetekend en we kunnen hem altijd nog goed gebruiken.
  • 11 Jul 2018 om 08:45
    Hier wordt het weer een jaar banken voor hem, waar hij wederom niet blij van wordt. Sam Lammers is voor de basis gehaald, het is hem toch ook gegund om wekelijks te kunnen spelen? Mooi laten gaan als hij dit zelf ziet zitten...
  • 11 Jul 2018 om 08:41
    Of het nu Emmen wordt of een andere club, Henk weet wrsch allang dat hij weer geen eerste spits gaat worden. Die wilt dus sowieso vertrekken. Die gaat niet nog een seizoen op de bank zitten. Wat ik heb hem overigens niet kwalijk neem.
  • 11 Jul 2018 om 08:36
    • Quote van 11 Jul 2018 om 08:11
      Lekker naar Emmen laten gaan op huurbasis.
    Zodat hij volgend jaar gratis de deur uitloopt omdat zijn contract afloopt. Dat lijkt me niet zo handig. Emmen kan wel willen, maar kan waarschijnlijk de transfersom nooit betalen.
  • 11 Jul 2018 om 08:11
    Lekker naar Emmen laten gaan op huurbasis.
vrijdag 10 augustus 2018
20:00
Volledige programma ›