''We kunnen ook een heleboel dingen binnen onze selectie opvangen''

( 15 reacties)
Groenste stroom van Nederland
''We kunnen ook een heleboel dingen binnen onze selectie opvangen''

Met het vastleggen van spits Sam Lammers en rechtsback Sherel Floranus heeft SC Heerenveen de eerste belangrijke aankopen voor het nieuwe seizoen binnen. Technisch manager Gerry Hamstra is daarnaast nog actief op zoek naar een assistent-trainer en een doelman.

"Daar zijn we mee bezig. Voor de rest hebben we gewoon een goede selectie en laten we niet vergeten dat er nog weinig gebeurd is in deze transferwindow", vertelt Hamstra voor de camera's van Omrop Fryslân. "Voor Reza hebben we Sam Lammers en we moeten nog een reservekeeper hebben."

"Martin (Ødegaard, red.) is natuurlijk terug naar Madrid, maar we hebben ook gewoon een goede eigen selectie waarin we ook een heleboel dingen kunnen opvangen. Dus op dit moment is het vooral kijken wat er met onze eigen selectie gebeurt", stelt Hamstra, die hoopt dat hij voor zaterdag de selectie rond heeft.

"Dat willen we wel graag, maar of dat helemaal lukt is een twee.. Dat heeft met meerdere factoren te maken. Natuurlijk wil je met de eerste training de selectie compleet hebben. Maar we kunnen zaterdag hoe dan ook met een goede selectie aan de slag, dus dat is geen probleem."

De eerste training van het seizoen begint zaterdag om 14:00 uur op sportpark 't Paradyske in Langezwaag.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Jun 2018 om 16:10
    • Quote van 20 Jun 2018 om 16:59
      Veerman moet blijven
    precies dat! Lekker met Veerman in de basis. 2 echte vleugelspelers en hoppa dan heb je een spits die 20+ goals maakt. Niet zo moeilijk....
  • 20 Jun 2018 om 22:56
    • Quote van 20 Jun 2018 om 22:49
      Zeneli gaat denk ik deze zomer nog wel verkocht worden. Ook denk ik dat Rojas en Mihajlovic er dit jaar wel gaan komen. Ik denk dat Veerman dit jaar definitief afhaakt wanneer hij niet vertrekt. Mijn gevoel zegt dat Sam Lammers in de basis begint en in de loop van het seizoen Jizz Hornkamp tweede spits zal zijn en regelmatig in zal vallen. Misschien goed voor Henkie om een nieuwe club te gaan zoeken.
    Veerman zal wel supersub blijven als hij blijft. Lijkt me toch niet goed genoeg voor de basis. En als ie wel vertrekt dan moet er toch nog een spits bijkomen lijkt me, en dan eentje met ervaring is wel handig. Ik verwacht op bet middenveld niks nieuws. Alleen als Kobayashi of Thorsby weggaat kan er nog wat gebeuren. Maar nu hebben we een vrij vol middenveld.
  • 20 Jun 2018 om 22:49
    Zeneli gaat denk ik deze zomer nog wel verkocht worden. Ook denk ik dat Rojas en Mihajlovic er dit jaar wel gaan komen. Ik denk dat Veerman dit jaar definitief afhaakt wanneer hij niet vertrekt. Mijn gevoel zegt dat Sam Lammers in de basis begint en in de loop van het seizoen Jizz Hornkamp tweede spits zal zijn en regelmatig in zal vallen. Misschien goed voor Henkie om een nieuwe club te gaan zoeken.
  • 20 Jun 2018 om 19:40
    • Quote van 20 Jun 2018 om 19:34
      Mihajlovic en Rojas moeten dit jaar echt gaan spelen anders zijn het dikke miskopen. Heb wel vertrouwen in deze jongens. Op het middenveld moet je wel doorselecteren. Een echt goede speler erbij scheelt je zo een paar plaatsen. Achterin staat voor eredivisiebegrippen een aardige verdediging. Ze letten altijd op buitenkansjes. Nu maar hopen dat er zich een voordoet.
    Rojas moet er sowieso in dat hebben we duidelijk gezien Maarja streppel moest voor odegaard kiezen. Mihajlovic moet erin alleen ja zeneli.
  • 20 Jun 2018 om 19:34
    Mihajlovic en Rojas moeten dit jaar echt gaan spelen anders zijn het dikke miskopen. Heb wel vertrouwen in deze jongens. Op het middenveld moet je wel doorselecteren. Een echt goede speler erbij scheelt je zo een paar plaatsen. Achterin staat voor eredivisiebegrippen een aardige verdediging. Ze letten altijd op buitenkansjes. Nu maar hopen dat er zich een voordoet.
  • 20 Jun 2018 om 18:34
    • Quote van 20 Jun 2018 om 16:55
      Doorselecteren! Afscheid nemen van Veerman, v. Amersfoort en Kobayashi. Het middenveld versterken met een goede 6 + creatieve man.
    versterken met 6 creatieve mannen? Compleet onrealistisch. Daarbij is Jordy wel creatief. Ik denk niet dat er nog iemand bij komt op het middenveld.
  • 20 Jun 2018 om 16:59
    • Quote van 20 Jun 2018 om 16:55
      Doorselecteren! Afscheid nemen van Veerman, v. Amersfoort en Kobayashi. Het middenveld versterken met een goede 6 + creatieve man.
    Veerman moet blijven
  • 20 Jun 2018 om 16:55
    Doorselecteren! Afscheid nemen van Veerman, v. Amersfoort en Kobayashi. Het middenveld versterken met een goede 6 + creatieve man.
  • 20 Jun 2018 om 16:54
    • Quote van 20 Jun 2018 om 16:47
      Met andere woorden we gaan weer gokken en eigenlijk dezelfde fout maken als vorig jaar. We hebben geen creativiteit op het middenveld en we missen ook scorend vermogen. We hebben daarnaast 1 rechtsbuiten en dat is Rojas, Mihailovic en Zeneli zijn beide linksbuitens. En ik mag toch hopen dat we geleerd hebben van vorig seizoen dat met onze middenvelders aan de zijkant spelend echt hopeloos is. Ik snap het standpunt wel dat we geen haast hebben(markt is nog maar net open en moet nog op gang komen), maar een creative middenvelder en een buitenspeler zijn toch geen overbodige luxe.
    Ik denk dat ze die Gall nog gaan ophalen uit Zweden. Is een buitenspeler die zowel links, rechts maar ook op 10 kan spelen. Hamstra zal hem misschien eens live willen zien spelen en hun competitie gaat weer verder begin augustus.
  • 20 Jun 2018 om 16:47
    Met andere woorden we gaan weer gokken en eigenlijk dezelfde fout maken als vorig jaar. We hebben geen creativiteit op het middenveld en we missen ook scorend vermogen. We hebben daarnaast 1 rechtsbuiten en dat is Rojas, Mihailovic en Zeneli zijn beide linksbuitens. En ik mag toch hopen dat we geleerd hebben van vorig seizoen dat met onze middenvelders aan de zijkant spelend echt hopeloos is. Ik snap het standpunt wel dat we geen haast hebben(markt is nog maar net open en moet nog op gang komen), maar een creative middenvelder en een buitenspeler zijn toch geen overbodige luxe.
  • 20 Jun 2018 om 15:50
    • Quote van 20 Jun 2018 om 15:31
      Schaars kan waarschijnlijk pas in oktober aansluiten - ben benieuwd hoe Hamstra dat tijdelijk wil gaan oplossen. Huur je tijdelijk iemand of kijk je alvast vooruit naar het seizoen erop? Ik denk dan eerder dat ze gaan huren.
    Jordy Bruijn
  • 20 Jun 2018 om 15:31
    • Quote van 20 Jun 2018 om 14:01
      Op het middenveld kunnen we nog wel wat kwaliteit gebruiken.
    Schaars kan waarschijnlijk pas in oktober aansluiten - ben benieuwd hoe Hamstra dat tijdelijk wil gaan oplossen. Huur je tijdelijk iemand of kijk je alvast vooruit naar het seizoen erop? Ik denk dan eerder dat ze gaan huren.
  • 20 Jun 2018 om 14:01
    Op het middenveld kunnen we nog wel wat kwaliteit gebruiken.
  • 20 Jun 2018 om 13:27
    Ik denk wel dat Heerenveen er goed aan doet om alvast in te spelen op een eventueel vertek van Zenelli, die kan dit transferwindow of in de winter zomaar weg zijn! Dus een vleugelspeler is wel essentieel naar mijn idee!
  • 20 Jun 2018 om 12:53
    Maar we hebben nu 3 vleugelspelers. En in de jeugd loopt ook niet echt kwalitatief iets rond toch? Alleen die vd Heide, maar die lijkt me toch echt nog te jong voor de eredivisie. En verder zijn het allemaal middenvelders die op de vleugels kunnen spelen, maar die hebben geen snelheid of goede passeeracties in huis. Vind ik best krap. Tenzij we niet met vleugelspelers spelen, maar dat hoop ik niet. Maar op zich is het verder wel oké. Alleen een doelman is best wel nodig.